Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones

Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Μακάρι η Jones να έρχεται κάθε χρόνο, επειδή όσες φορές και να τη δεις, αποκλείεται να βαρεθείς. Αθάνατη, κατεργάρα, amazing Grace! Φωτ.: Sani Festival
0

Τα πάντα μπορεί να συμβούν σε μια συναυλία της Grace Jones, όμως αυτή η γυναίκα δεν πτοείται με τίποτα. Ούτε όταν χάλασε κάποια στιγμή το μικρόφωνο κατά τη διάρκεια της εμφάνισής της στο πλαίσιο του Sani Festival στη Χαλκιδική. Τραγουδούσε μπροστά στο ελληνικό κοινό ένα καινούργιο της τραγούδι με τίτλο «Τhe Key», όπως μας πληροφόρησε, ένα απίστευτο, ζωηρό φανκ κομμάτι, που μπορεί να μην το άκουγες για πρώτη φορά, αλλά σε έκανε να θέλεις να σηκωθείς να χορέψεις.

Άριστη επαγγελματίας, δεν χαλάστηκε καθόλου. Αντάλλαξε μικρόφωνο με μια από τις backup τραγουδίστριες και η καταστροφή απετράπη∙ το μικρόφωνο επιδιορθώθηκε μέσα σε λίγα λεπτά και ήταν σαν να μη συνέβη τίποτα. Αμφιβάλλω και αν κανείς θα θυμάται τη συγκεκριμένη στιγμή από αυτή την απολαυστική συναυλία που θα μείνει αξέχαστη σε πολλούς.

Αρκετοί σοκαρίστηκαν από την εμφάνισή της και όχι άδικα. Τι να περιμένει κανείς από μια 77χρονη που κάνει περιοδεία; Είναι λογικό να είναι λίγο καχύποπτος ή να σκέφτεται ότι θα είναι άλλη μια αρπαχτή. Όμως η Jones, για όσους την ξέρουν, μόνο αυτό δεν είναι. Αντιθέτως, είναι η ζωντανή απόδειξη ότι η ηλικία δεν παίζει κανέναν ρόλο.

Το σετ της έκλεισε κλασικά με το «Slave to the Rhythm», στο οποίο έκανε χούλα χουπ επί 12 λεπτά ασταμάτητα − το χρονομετρήσαμε για να δούμε πόσο ακριβώς θα διαρκέσει.

Οι εκφράσεις και οι κινήσεις της −και φυσικά το αγέρωχο κορμί της− έμοιαζαν σαν να ανήκουν σε μια γυναίκα πολύ νεότερη. Προσωπικά, καταλαβαίνω τους καχύποπτους που εκπλήσσονται, γιατί μου συνέβη το ίδιο όταν την είχα δει, πριν από 7-8 χρόνια περίπου, στο Primavera Festival και παραμιλούσα μέχρι και σήμερα που την ξαναείδα. Η εμφάνισή της τότε είχε επισκιάσει ονόματα όπως οι Arcade Fire και οι Slayer.

ΕΠΕΞ Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Ξεκίνησε με το «Nightclubbing», καθισμένη σε έναν υπερυψωμένο θρόνο στη μέση της σκηνής. Φωτ.: Sani Festival
Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Η βοηθός της τη βοηθούσε να αλλάζει τα εξωφρενικά καπέλα που συνηθίζει να φοράει. Φωτ.: Sani Festival
ΕΠΕΞ Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Οι εκφράσεις και οι κινήσεις της −και φυσικά το αγέρωχο κορμί της− έμοιαζαν σαν να ανήκουν σε μια γυναίκα πολύ νεότερη. Φωτ.: Sani Festival

Η συναυλία της στον λόφο της Σάνης διήρκεσε μιάμιση ώρα. Ερμήνευσε μόνο 13 τραγούδια από τη δισκογραφία της − όταν τα μετράς φαίνονται λίγα, αλλά μιλάμε για μεγάλης διάρκειας εκδοχές. Ξεκίνησε με το «Nightclubbing», καθισμένη σε έναν υπερυψωμένο θρόνο στη μέση της σκηνής, που έκανε τη φιγούρα της να φαίνεται ακόμη πιο επιβλητική και θεόρατη. Συνέχισε με τα «Private Life» και το «Τhis Is». Φορούσε ένα μαύρο, εντυπωσιακό κοστούμι, το οποίο αποχωριζόταν σιγά-σιγά.

Στο «Demolition Man» χτυπούσε με μανία ένα σετ ντραμς −παραλίγο να τα διαλύσει−, ενώ σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας κυνηγούσε διάφορους τεχνικούς τριγύρω για να τους «δείρει». Μαζί της πάνω στη σκηνή ήταν η ανοιχτή ντουλάπα της και η βοηθός της, η Jane, που τη βοηθούσε να αλλάζει τα εξωφρενικά καπέλα που συνηθίζει να φοράει καθώς και διάφορα κοστούμια.

Λόγω της ιδιαιτερότητας του λόφου, η συναυλία ήταν στημένη έτσι ώστε οι θεατές να είναι καθιστοί, πράγμα που με ξένισε προσωπικά επειδή την είχα ξαναδεί και αυτή η συνθήκη έμοιαζε να υποβαθμίζει το σόου που κάνει. Βέβαια, οι θεατές δεν έμειναν για πολύ καθιστοί και μπορώ να πω ότι η συγκεκριμένη συνθήκη πρόσθεσε στο ξέσπασμα που ακολούθησε. Την ώρα που ερμήνευε το «Williams Blood», ένας από τους φαν της έκανε «ντου» προς τη σκηνή, στον χώρο που υπήρχε μπροστά στα καθίσματα. Ακολούθησαν κι άλλοι και φυσικά έγινε το έλα να δεις.

Η αμεσότητα που έχει με το κοινό, με το οποίο χαριεντίζεται και παίζει συνέχεια, είναι επίσης μέρος της περφόρμανς της. Με αφορμή το «ντου», ανέβηκε στους ώμους ενός τεχνικού για να κάνει ένα μικρό τουρ ανάμεσα στον κόσμο, στο «Pull Up to the Bumper». Δεν κατάφερε να διανύσει πολύ μεγάλη απόσταση και να φτάσει ως την άλλη μεριά − υπόψιν, όλο αυτό το διάστημα υπέγραφε όποιον δίσκο έφερναν οι φαν μπροστά της. Μας ζήτησε συγγνώμη και ανέβασε στη σκηνή μια τυχερή φαν της για να χορέψουν μαζί.  Έφαγε μια μπανάνα επειδή πεινούσε, ήπιε και δυο ποτήρια κόκκινο κρασί, δημιουργώντας πανδαιμόνιο.

ΕΠΕΞ Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Έφαγε μια μπανάνα επειδή πεινούσε, ήπιε και δυο ποτήρια κόκκινο κρασί, δημιουργώντας πανδαιμόνιο. Φωτ.: Sani Festival
Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Φωτ.: Sani Festival
Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Φωτ.: Sani Festival
ΕΠΕΞ Ευτυχώς που υπάρχει και η Grace Jones Facebook Twitter
Φωτ.: Sani Festival

Το σετ της έκλεισε κλασικά με το «Slave to the Rhythm», στο οποίο έκανε χούλα χουπ επί 12 λεπτά ασταμάτητα − το χρονομετρήσαμε για να δούμε πόσο ακριβώς θα διαρκέσει. Μας παρουσίασε την μπάντα της, στην οποία, όπως μάθαμε αργότερα, στην κιθάρα ήταν ο Louis Eliot των Rialto. Σε ένα σημείο κάλεσε στη σκηνή και μας σύστησε την πανέμορφη, έφηβη, κοκκινομάλλα εγγονή της, Αθηνά.

Encore δεν έκανε, αλλά υποκλίθηκε φανερά συγκινημένη∙ μετά δεχόταν στο καμαρίνι της όσους πιστούς φαν δεν έλεγαν να ξεκολλήσουν από τον χώρο για πάνω από μια ώρα. Μακάρι να έρθει να παίξει και στην Αθήνα κάποια στιγμή. Μακάρι να έρχεται κάθε χρόνο, επειδή όσες φορές και να τη δεις, αποκλείεται να βαρεθείς. Αθάνατη, κατεργάρα, amazing Grace!

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ