Romantic cynicism

Romantic cynicism Facebook Twitter
0

Ok, η Lily Allen δεν είναι σπουδαία τραγουδοποιός, η μουσική της είναι «ελαφριά» και οι στίχοι της θα μπορούσαν να είναι κομμάτια από το (εκνευριστικό) προσωπικό της ημερολόγιο, τις σκέψεις που μοιράζεται επιπόλαια σε ένα blog. Κάποιες στιγμές ακούγεται σαν την αχώνευτη Carrie Bradshaw να τραγουδάει με αυθάδεια «Θέλω να είμαι πλούσια και με μπόλικα λεφτά, δεν με νοιάζει να είμαι έξυπνη, δεν με νοιάζει να είμαι αστεία, θέλω αμέτρητα ρούχα και ένα σκασμό διαμάντια, άκουσα γι' ανθρώπους που πεθαίνουν προσπαθώντας να τα βρουν...». Δεν ξέρεις αν τα λέει ειρωνικά ή αν τα εννοεί, αν είναι μια σαχλή που προσπαθεί να γράψει εξυπνακίστικα ή ένας θηλυκός Γούντι Άλεν σε έναν κόσμο που θυμίζει περισσότερο σκηνές απ' τις ταινίες του παρά το Sex and The City.

Η Lily Allen είναι ένα πλουσιοκόριτσο που έγινε σούπερ-στάρ και αυτό δεν της το συγχωρούν εύκολα τα media. Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το Alright, Still έχουν ασχοληθεί τόσο με την προσωπική της ζωή, που ακόμα και όταν δηλώνει στη «New York Times» ότι ελπίζει να παντρευτεί έναν πολυεκατομμυριούχο και ότι την περασμένη χρονιά ξόδεψε 143.000 δολάρια μόνο για ρούχα και κοσμήματα, είσαι σχεδόν βέβαιος ότι το κάνει απλά για να προκαλέσει. Η υστερία των κουτσομπολίστικων περιοδικών και εφημερίδων είναι η άλλη πλευρά της επιτυχίας. Όσο κι αν το ξέρεις τι σε περιμένει, είναι πολύ σκληρή η προσγείωση στην πραγματικότητα. «Ήμουν προετοιμασμένη για όλο αυτό που έγινε» δηλώνει. «Οι άνθρωποι μου έλεγαν "να είσαι έτοιμη για το τίμημα", αλλά με ενοχλούσε και με σύγχυζε. Κάποιες φορές ήταν ένας καταιγισμός από μίσος. Τώρα, αν βγω για ένα ποτό είμαι αισχρή, αν δεν βγω είμαι βαρετή. Αυτή είναι η κακή όψη. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα όμως γι' αυτό. Δεν έχεις επιλογή για το εάν θα γίνεις διασημότητα ή όχι. Νομίζω ότι κάποιους ανθρώπους αυτό τους μπερδεύει». Τολμάει ωστόσο να δηλώνει πιο ώριμη, διαφορετική, πιο χαρούμενη από την εποχή που κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος της. «Εκείνη την εποχή αισθανόμουν ότι αγωνιζόμουν. Ότι ήθελα να κάνω κάτι και κανείς δεν ενδιαφερόταν. Τώρα αισθάνομαι ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται». Παρ' όλα αυτά, προσθέτει ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να με παθιάζει, ίσως να μην έχω βρει ακόμα αυτό που ψάχνω. Δεν είναι η μουσική αυτό, και είναι κρίμα, επειδή θα ήταν ωραίο αν ήταν».

Το καινούργιο της άλμπουμ It's not me It's not you μπορεί να μην είναι «πιο σκοτεινό», όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, είναι σίγουρα όμως... διαφορετικό από το ντεμπούτο της, θυμίζει περισσότερο την pop των Abba και την ακαταμάχητη, λαμπερή pop των ‘60s -κ ι ας είναι εντελώς σύγχρονη. Σε μεγάλο μέρος είναι υπεύθυνος γι' αυτό ο μοναδικός της συνεργάτης, ο Greg Kurstin από τους Bird & The Bee, που δίνει σε κάποια κομμάτια μια περισσότερο τρυφερή, ονειρική χροιά, ακόμα κι όταν της βγαίνει ο «τσαμπουκάς» και η αυθάδεια της 20-something και τα κάνει με τους στίχους όλα ρημαδιό. Το αποτέλεσμα είναι αρκετά ενδιαφέρον, ένας δίσκος που ακούς ευχάριστα (και ξανακούς), με τραγουδάκια που σιγοτραγουδάς, που επιτέλους δεν σε προσβάλλουν όταν τα ξεσκίζουν στο ραδιόφωνο και αντέχουν σε απανωτές ακροάσεις χωρίς να τα σιχαθείς. Η Lily Allen κατάφερε να φτιάξει ένα άλμπουμ που μέσα από την απόλυτη σαχλαμάρα και τους επιτηδευμένα προκλητικούς στίχους αποκαλύπτεται η ρομαντική πλευρά μιας σταρ που μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια και χρησιμοποιεί τον κυνισμό για προστασία. Ακόμα κι όταν τραγουδάει για τον φίλο της, που «τελειώνει» τόσο γρήγορα που δεν την κάνει να ουρλιάξει, πάνω σε ένα country-western ρυθμό, περισσότερο μειδιάς και το διασκεδάζεις, ακόμα περισσότερο όταν στο ρεφρέν του «αντιρατσιστικού» ύμνου κατά του Μπους επαναλαμβάνει «fuck you, fuck you very much, ‘cause we hate what you do and we hate your whole crew» (και, παραδόξως, γίνεται ραδιοφωνική επιτυχία!). Οι εκπλήξεις έρχονται από τα δυο κομμάτια που είναι απρόσμενα και γοητευτικά μέσα στη «ζαχαρένια» pop που χρησιμοποιεί σαρκαστικά για να κρύψει προσωπικές στιγμές (τη σχέση της με το διάσημο πατέρα της στο music hallHe wasn't Thereκαι την ωδή στο απόλυτο τίποτα στο υπέροχο surf-pop «Chinese»). Δεν είναι ο καλύτερος δίσκος της χρονιάς, δεν θα σου αλλάξει τη ζωή, είναι όμως φτιαγμένος με τα υλικά που είναι φτιαγμένα τα τέλεια pop άλμπουμ. Και κάτι τέτοιο, είναι...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ