Respect!

Respect! Facebook Twitter
0

Ελάχιστοι καλλιτέχνες στη μουσική βιομηχανία έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο σεβασμό και έχουν επηρεάσει περισσότερους νεότερους μουσικούς από τον Hancock. Στην αυτοβιογραφία του ο Miles Daviesαναφέρει: «Ο Herbie ήταν ένα βήμα μετά τον Bud Powell και τον Thelonious Monk και δεν έχω ακούσει κανέναν ακόμη που να τον έχει ακολουθήσει».

Γεννημένος στο Σικάγο το 1940 ο Herbie ήταν ένα παιδί θαύμα που έπαιζε κονσέρτα του Μότσαρτ με τη συμφωνική ορχήστρα της πόλης στην ηλικία των 11. Άρχισε να παίζει τζαζ στο γυμνάσιο, αρχικά επηρεασμένος από τον Oscar Petersonκαι τον Bill Evans. Την ίδια εποχή άρχισε να αναπτύσσει ένα επιπλέον πάθος για την επιστήμη της μηχανικής, καταλήγοντας να παρακολουθήσει ταυτόχρονα μαθήματα μουσικής και ηλεκτρολογίας στο Grinnell College. Όταν ήταν 20 χρονών, το 1960, τον ανακάλυψε ο τρομπετίστας Donald Byrd, ο οποίος του ζήτησε να συμμετέχει στο γκρουπ του. Ο ίδιος τον σύστησε στον Alfred Lion της Blue Note Recordsκαι δυο χρόνια αργότερα υπέγραψε στη θρυλική εταιρεία ως σόλο καλλιτέχνης. Το ντεμπούτο άλμπουμ του Takin' Offκυκλοφόρησε το 1963, με το "Watermelon Man" να γίνεται αυτόματα hit στους jazz και R&Β ραδιοφωνικούς. Λίγο καιρό αργότερα οMiles Daviesτον κάλεσε να παίξει στο Miles Davies Quintet, μία πρόσκληση που του άλλαξε τη ζωή και αρκούσε από μόνη της να του χαρίσει μια θέση στην ιστορία της jazz. Ακόμα κι όταν αποχώρησε από το γκρουπ συμμετείχε στις θρυλικές ηχογραφήσεις των In a Silent Wayκαι Bitches Brew, που ήταν οι προάγγελοι του jazz fusion, ενώ κυκλοφόρησε κλασικά σόλο άλμπουμ στην Blue Note, όπως τα Maiden Voyage,Empyrean Islesκαι Speak Like a Child. Το πρώτο soundtrack που έγραψε ήταν για το Blow Upτου Αντονιόνι και απ' το 1968 άρχισε να ασχολείται με το καινούργιο τότε ηλεκτρονικό jazz-funk.

To 1973, με το γκρουπ που δημιούργησε, τους Headhunters, ηχογράφησαν τον ομώνυμο δίσκο, το πρώτο jazz άλμπουμ που έγινε πλατινένιο. Μέχρι τα μέσα των ‘70s έπαιζε σε στάδια σε ολόκληρο τον κόσμο και ως το 1979 είχε συνολικά 11 άλμπουμ στα pop charts - τα τέσσερα απ' αυτά ταυτόχρονα. Η συγκεκριμένη περίοδός του παρείχε μια ανεξάντλητη πηγή από samples στις μελλοντικές γενιές των χιπ χόπερ και των δημιουργών χορευτικής μουσικής, τοποθετώντας τον πολύ ψηλά στη λίστα με τους πιο σημαίνοντες μουσικούς στην ιστορία της «μαύρης μουσικής». Η συνεργασία του με τον Bill Laswellγέννησε το ιστορικό Future Shockτο 1983 και το single "Rockit" έγινε τεράστια χορευτική επιτυχία, κερδίζοντας Grammy για το καλύτερο R&B instrumental. Τρία χρόνια αργότερα κέρδισε το Όσκαρ για τη μουσική που έγραψε για το Round Midnight, στο οποίο πρωταγωνίστησε, ενώ στη δεκαετία του ‘90 οι Βρετανοί US3 σάμπλαραν το "Cantaloupe Island" στο κομμάτι τους "Cantaloop", από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλή κομμάτια της Blue Note. Η πιο πρόσφατη κυκλοφορία που συμμετέχει είναι το Hear, O Israel, ο δίσκος που ηχογραφήθηκε το 1968 σε μια εβραϊκή συναγωγή και κυκλοφορεί τώρα για πρώτη φορά ολοκληρωμένος και επίσημα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ