Η πορεία της Panik Records είναι στα αλήθεια θαυμαστή. Ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια ως outsider και κατάφερε όχι μόνο να επιβληθεί στην ελληνική μουσική πραγματικότητα, αλλά να κάνει και ένα από τα μεγαλύτερα success stories των τελευταίων δεκαετιών.

 

Δημιουργήθηκε το 2011, μέσα στην οικονομική κρίση, και τη στιγμή που διεθνείς δισκογραφικοί κολοσσοί εγκατέλειπαν την ελληνική αγορά, από τον Πάρι Κασιδόκωστα και τον Γιώργο Αρσενάκο, με σκοπό τον εντοπισμό και την ανάδειξη νέων ταλέντων.

 

Βασικός κορμός του ρεπερτορίου της ήταν το dance, που τότε στην Ελλάδα ήταν σε άνοδο, το r’n’b και το pop και πρώτοι καλλιτέχνες οι Playmen, ο Μηδενιστής και η Demy. Μέσα σε λίγους μήνες, έκανε την «έκρηξη»: το «Μια Ζωγραφιά» της Demy και του Μηδενιστή και το «Fallin’» της Demy και του OGE ήταν τότε τα απόλυτα hits, όπως και το «You Will Never Know» της Γαλλίδας Imany, την οποία η Panik σύστησε στο ελληνικό κοινό.

 

Για τη στήριξη του λαϊκού τραγουδιού δημιούργησε, έναν χρόνο μετά την ίδρυσή της, το label της Panik Platinum, με πρώτο συμβόλαιο εκείνο των Koza Mostra. Την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε και η Panik Live, το division που παρέχει υπηρεσίες παραγωγής και οργάνωσης εκδηλώσεων, ενώ στη συνέχεια δημιουργήθηκε η Panik Relations, το division επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων.

 

Η εταιρεία ξεκίνησε αποκλειστικά από «φρέσκα» πρόσωπα, δημιουργώντας και συστήνοντας στο κοινό τους νέους stars. Επενδύοντας πάντα στον καλλιτέχνη ως άνθρωπο και στις «φρέσκιες» και καινοτόμες ιδέες της, καθώς αφουγκράζεται την εποχή και τις ανάγκες της, αλλά προσπαθεί να διαβλέπει και το μέλλον, κατάφερε να πείσει και την παλιότερη γενιά καλλιτεχνών.

 

«Πριν από δέκα χρόνια αποφασίσαμε να ιδρύσουμε μια δισκογραφική εταιρεία επειδή θέλαμε να προσφέρουμε μια νέα διάσταση στην ελληνική μουσική βιομηχανία. Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια μουσική οικογένεια που θα έκανε τα πράγματα με τον δικό της, διαφορετικό τρόπο» λέει ο Πάρις Κασιδόκωστας. «Για να το καταφέρουμε, εκτός όλων των άλλων, προϋπόθεση ήταν ό,τι κάνουμε να το κάνουμε με κέφι, με όρεξη. Έτσι δουλέψαμε και νομίζω ότι καταφέραμε να πετύχουμε πολλούς από τους στόχους μας».

 

Γιώργος Αρσενάκος και Πάρις Κασιδόκωστας.
Γιώργος Αρσενάκος και Πάρις Κασιδόκωστας.
 
 

 

«Όταν ξεκινήσαμε, δεν είχαμε συγκεκριμένους στόχους» προσθέτει ο Γιώργος Αρσενάκος. «Θέλαμε να αναδείξουμε νέους ανθρώπους, να φρεσκάρουμε την αντιμετώπιση που είχε η μουσική, να κάνουμε αυτά που λέει η καρδιά και η ψυχή μας, χωρίς όρια και περιορισμούς, χωρίς να ακολουθούμε την πεπατημένη. Η εξέλιξη της Panik μας γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια και ταυτόχρονα δίνει μεγαλύτερο κίνητρο να συνεχίσουμε, ακόμα πιο δυνατά».

 

Από την πρώτη στιγμή η Panik επένδυσε στην αγάπη της για τη μουσική και τους ανθρώπους και στον δικό της τρόπο δουλειάς, που διέφερε και διαφέρει από εκείνον της συμβατικής δισκογραφίας. Το 2013 η Άννα Βίσση δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» στον τρόπο δουλειάς της Panik και εντάσσεται στο roster της εταιρείας. Για εκείνη δημιουργήθηκε το label Panik Gold, καθώς ήταν η πρώτη καταξιωμένη καλλιτέχνιδα που μπήκε στο δισκογραφικό family. Παράλληλα, στο τμήμα του management είχε μπει η Δέσποινα Βανδή, η οποία εντάχθηκε και δισκογραφικά το 2018.

 

708
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Η εταιρεία ξεκίνησε αποκλειστικά από «φρέσκα» πρόσωπα, δημιουργώντας και συστήνοντας στο κοινό τους νέους stars. Επενδύοντας πάντα στον καλλιτέχνη ως άνθρωπο και στις «φρέσκιες» και καινοτόμες ιδέες της, καθώς αφουγκράζεται την εποχή και τις ανάγκες της, αλλά προσπαθεί να διαβλέπει και το μέλλον, κατάφερε να πείσει και την παλιότερη γενιά καλλιτεχνών.

 

Πλέον, η Panik έχει κάθε είδος ρεπερτορίου και τους πιο ταλαντούχους και επιτυχημένους artists από κάθε είδος. Η παρουσίαση νέων ταλέντων και η ένταξη ήδη καταξιωμένων καλλιτεχνών ήταν και είναι δύο «διαδικασίες» που γίνονται παράλληλα και αλυσιδωτά.

 

Ενδεικτικά, το 2013, παράλληλα με την ένταξη της Άννας Βίσση, δημιούργησε το πιο hot boyband εκείνης της εποχής, τους Boys And Noise. Μετά την Άννα Βίσση στην Panik μπήκαν οι Στέφανος Κορκολής, Στέλιος Ρόκκος, Καίτη Γαρμπή, Γιάννης Πλούταρχος, Νότης Σφακιανάκης, η Πάολα

 

Το 2014 υπέγραψαν οι MEΛΙSSES που πλέον είναι το no1 συγκρότημα της χώρας και έναν χρόνο αργότερα η Ελένη Φουρέιρα που κατέκτησε την κορυφή της Ευρώπης.

 

Το 2017 μπήκε στο roster και ο Κωνσταντίνος Αργυρός, που μέσα από την Panik εξελίχθηκε στον πιο επιτυχημένο λαϊκό καλλιτέχνη της γενιάς του, και ταυτόχρονα οι ήδη καταξιωμένοι Ελευθερία Αρβανιτάκη, Πυξ Λαξ και Γιώτα Νέγκα. Η «αλυσίδα» των ήδη επιτυχημένων καλλιτεχνών συνεχίστηκε με ονόματα όπως οι Αντώνης Ρέμος, που αποτέλεσε τη δισκογραφική μεταγραφή της δεκαετίας, Μελίνα Ασλανίδου και Διονύσης Σχοινάς, οι οποίοι μπήκαν στην Panik ταυτόχρονα με καλλιτέχνες που εξελίχθηκαν σε hot και επιτυχημένα ονόματα της νεότερης γενιάς, όπως οι Josephine, STAN Αντιπαριώτης, Ηλίας Βρεττός, Γιώργος Παπαδόπουλος και Ήβη Αδάμου.

 

Επίσης, η Panik ανέδειξε τους next generation stars, όπως οι Αναστάσιος Ράμμος, Έλενα Τσαγκρινού, Γιώργος Κακοσαίος, Βαγγέλης Κακουριώτης και Alcatrash. Το roster της Panik ξεπερνά αυτήν τη στιγμή τους 150 καλλιτέχνες, από όλα τα μουσικά είδη και είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει σε δισκογραφική εταιρεία στη χώρα μας.

 

Άννα Βίσση
Άννα Βίσση
 
 

 

Η μεγάλη ανταπόκριση του rap/trap στο κοινό δεν πέρασε απαρατήρητη από την Panik. Ως εταιρεία που θέλει πάντα να καινοτομεί και να πρωτοστατεί στις απαιτήσεις της εποχής, προχώρησε σε συνεργασία με την Capital Music, την πιο επιτυχημένη εταιρεία στο εν λόγω είδος, με τους no1 artists Skive, Light, Mad Clip και FY. Ταυτόχρονα, η Panik εκπροσωπεί σε Ελλάδα και Κύπρο τον τεράστιο κατάλογο της πολυεθνικής Sony Music Entertainment με τους κορυφαίους παγκόσμιους stars.

 

Η μεγάλη ποικιλία των καλλιτεχνών που χαρακτηρίζει την εταιρεία είναι κάτι που δεν έγινε εσκεμμένα, ούτε επιτηδευμένα. Για την Panik μετράει ο άνθρωπος και το ταλέντο, ανεξαρτήτως φύλου, θρησκείας, σεξουαλικότητας, καταγωγής, ή οποιουδήποτε άλλου παράγοντα που για κάποιους θεωρείται ταμπού.

 

Η Panik παρακολουθεί στενά τις αλλαγές και τις εξελίξεις και εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της εποχής όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, κάποια πράγματα παραμένουν «κλασικά»! Για παράδειγμα, η Panik δεν έχει σταματήσει τις κυκλοφορίες φυσικού προϊόντος – ενδεικτικό το ότι μετρά πάνω από 80 χρυσούς, πλατινένιους και πολυπλατινένιους δίσκους και στηρίζει τη δισκογραφία σε κάθε της μορφή, ενδεικτικό και το ότι μόνο τον τελευταίο χρόνο έχει πάνω από 30 εκατομμύρια digital streams.

 

Το ίδιο ισχύει με το ραδιόφωνο, όπου κρατά τα σκήπτρα με αλλεπάλληλα no1 στο airplay chart, και τα μουσικά βραβεία, καθώς έχει κατακτήσει τα περισσότερα Mad VMA, ενώ είναι στις πρώτες θέσεις των digital charts.

 

ΕΠΕΞ Panik Records: Δέκα χρόνια επιτυχίες, κοιτάζοντας πάντα μπροστά
Αντώνης Ρέμος
 
 

 

Ένα από τα κύρια «όπλα» της εταιρείας αποτελούν τα social media και το YouTube, όπου κι εκεί μετρά συνεχώς και διαδοχικά no1, με σχεδόν κάθε της τραγούδι να πηγαίνει αμέσως στην κορυφή.

 

Από την πρώτη στιγμή, παράλληλα με τα «παραδοσιακά» μέσα, όπως π.χ. τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, η Panik εντάσσει και χρησιμοποιεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα trends της εποχής στον τρόπο δουλειάς της, καθώς ως εταιρεία και ως άνθρωποι αφουγκράζονται τις νέες καταστάσεις, θέλουν να είναι επίκαιροι, ενισχυμένοι, μοντέρνοι. Είναι χαρακτηριστικό πως είναι η μοναδική δισκογραφική εταιρεία που έχει ένα τόσο ενημερωμένο site, το panikmusic.gr, το οποίο ανανεώνεται καθημερινά, καθώς και δικό της mobile app, με πλούσιο και δωρεάν περιεχόμενο για τον χρήστη.

 

Η Panik είναι όντως οικογένεια! Τόσο οι εργαζόμενοι σε αυτή όσο και οι καλλιτέχνες αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους ως μέλη της ίδιας οικογένειας, που ο ένας νοιάζεται τον άλλο, ο ένας βοηθά τον άλλο και όλοι έχουν τον ίδιο στόχο για τον οποίο «μάχονται» ο καθένας στον τομέα του, αλλά και όλοι μαζί σαν μια γροθιά.

 

Κάπως έτσι π.χ. προέκυψε η επί σκηνής συνεργασία της Άννας Βίσση και της Δέσποινας Βανδή, με την οποία μπήκε τέλος στις φήμες περί κόντρας τους που υπήρχαν εδώ και τόσα χρόνια -αν και για εκείνες κόντρα δεν υπήρξε ποτέ-, μία συνύπαρξη κορυφής που αναμένεται να έχει και συνέχεια σύντομα.

 

Η Panik Entertainment Group παρέχει από τις αρχές της λειτουργίας της υπηρεσίες 360ο management. Έτσι, εκτός από τη δισκογραφία των καλλιτεχνών, υπογράφει και το promo τους και τις live εμφανίσεις τους, αλλά και την εμπορική διαχείρισή τους.

 

Σε αυτό τον τομέα έχει ακόμα δύο «όπλα»: εκτός από την Panik Relations, υπάρχει και το Panik Agency, που ασχολείται με το management ανθρώπων απ’ όλο το φάσμα της δημόσιας σφαίρας, όπως παρουσιαστές, πολιτικούς, μοντέλα, σεφ, YouTubers, Instagramers και influencers, όπως π.χ. Ελεωνόρα Μελέτη, Γιώργος Καράβας, Ανδρέας Γεωργίου, Βάσω Λασκαράκη.

 

Γιώργος Αρσενάκος Ελευθερία Αρβανιτάκη
Ο Γιώργος Αρσενάκος με την Ελευθερία Αρβανιτάκη.
 
 

 

Στους στόχους της Panik είναι και το να προωθούν ελληνικές κυκλοφορίες στο εξωτερικό. Το κατάφεραν με την Ελένη Φουρέιρα και το «Fuego» που γνώρισε τεράστια επιτυχία σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ακολούθησε το επιτυχημένο ξενόγλωσσο EP της «Gypsy Woman» και η συνεργασία της με τον θρυλικό Snoop Dogg στο «Sirens» (διασκευή του «Sweet Dreams» των Eurhythmics).

 

Άλλο παράδειγμα είναι η Έλενα Τσαγκρινού για την οποία υπόγραψαν συμβόλαιο συνεργασίας με τη Sony Music για την κυκλοφορία του «El Diablo» σε όλο τον κόσμο. Επίσης, η Panik ήταν η πρώτη ελληνική δισκογραφική εταιρεία που έβαλε καλλιτέχνη της σε billboard στη φημισμένη Times Square της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της παγκόσμιας καμπάνιας Spotify Equal (την Ελένη Φουρέιρα).

 

«Σε ό,τι αφορά στο μέλλον της Panik, δεν υπάρχουν όρια» λέει ο Πάρις Κασιδόκωστας. «Θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να αξιοποιούμε κάθε πρόσφορο νέο μέσο που δημιουργεί η τεχνολογία, αφενός παρακολουθώντας το διαρκώς και γρήγορα μεταβαλλόμενο τοπίο της μουσικής βιομηχανίας, αφετέρου ανοίγοντας νέες προοπτικές γι’ αυτήν. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε και ο βασικός λόγος είναι αυτός που σας προανέφερα: όλη η ομάδα μας εργάζεται δημιουργικά και έξυπνα, γιατί κάνουμε τη δουλειά μας με κέφι, πραγματικά την χαιρόμαστε».

 

Καίτη Γαρμπή
Καίτη Γαρμπή
 
 

 

«Η Panik είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται διαρκώς, αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της εποχής και διαβλέποντας το μέλλον» συμπληρώνει ο Γιώργος Αρσενάκος. «Δέκα χρόνια μετά, στόχος είναι να επεκταθούμε σε όλο το φάσμα του entertainment, με τη μουσική να παραμένει ο κύριος πυλώνας. Ήδη έχουμε ξεκινήσει νέα projects, όπως το Panik TV και το Panik Music app, και γενικά προσανατολιζόμαστε στη δημιουργία ψυχαγωγικού content, όπως για παράδειγμα με τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε όλα όσα μας αρέσουν και μας ευχαριστούν, έξω από νόρμες και πάντα με ποιότητα. Και, φυσικά, επιδιώκουμε να διατηρούμε τη δημιουργική ατμόσφαιρα της οικογένειας που υπάρχει, τόσο με τους εργαζόμενους όσο και με τους καλλιτέχνες».

 

Ανάμενα στα επόμενα σχέδια είναι η διοργάνωση ενός talent show, ο νικητής του οποίου θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Eurovision του 2023, και η δημιουργία ντοκιμαντέρ για καλλιτέχνες της. Μια γεύση για ακόμα ένα επικείμενο project είναι και η διοργάνωση της συναυλίας για τα 10 χρόνια της εταιρείας, στην οποία τραγουδούν 30 καλλιτέχνες με συμφωνική ορχήστρα 60 μουσικών, ένα event πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα και ανάλογο με μεγάλα μουσικά galas του εξωτερικού, καθώς η Panik σχεδιάζει να κάνει θεσμό τη διεξαγωγή πρωτότυπων θεματικών συναυλιών κάθε χρόνο.

 

Και, φυσικά, θα συνεχίσουν να αναδεικνύουν νέα ταλέντα, να δημιουργούν τους next generation stars και να επανασυστήνουν τους καταξιωμένους καλλιτέχνες υπό το πρίσμα της νέας εποχής.

 

Γιάννης Πλούταρχος
Γιάννης Πλούταρχος
 
 

 

Στέλιος Ρόκκος
Στέλιος Ρόκκος
 
 

 

Πάολα
Πάολα
 
 

 

Panik Records: Δέκα χρόνια επιτυχίες, κοιτάζοντας πάντα μπροστά
Light
 
 

 

Josephine
Josephine

 

Panik Records: Δέκα χρόνια επιτυχίες, κοιτάζοντας πάντα μπροστά
Μελίνα Ασλανίδου

 

Panik Records: Δέκα χρόνια επιτυχίες, κοιτάζοντας πάντα μπροστά
Ηλίας Βρεττός

 

Αναστάσιος Ράμμος
Αναστάσιος Ράμμος

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.