Το παιδί λάστιχο!

Το παιδί λάστιχο! Facebook Twitter
0

«Πάσχα του 2006, Επιτάφιος στη Βέροια. Διαγωνισμός brainstorming ηλιθιότητας με το φίλο μου τον Στράτο. Εγώ σκέφτηκα τον Λάρυγγα, αυτός σκέφτηκε τους Σαρμπέλ εν Σεμπάστιαν. Έχασα πανηγυρικά, αλλά κράτησα τον Larry Gus για να θυμάμαι εκείνο το βράδυ» λέει ο Παναγιώτης Μελίδης βγάζοντας τα ροζ γυαλιά του. Αν η έκπληξη στο περσινό Burnt Festival ήταν η Μόνικα, στο φετινό ήταν η εμφάνιση του Larry Gus, που ξεκίνησε τη δεύτερη μέρα με ένα από τα πιο εντυπωσιακά set που έχω δει τελευταία από έλληνα μουσικό. Ο Larry Gus παίζει με samples και λουπάρει ένα σωρό ήχους από κλασικά και «ανορθόδοξα» όργανα σε ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα, που στα live είναι μοναδικό. Κυριολεκτικά μοναδικό, γιατί αποδείχτηκε ότι τα κομμάτια που παρουσίασε δεν τα είχε ποτέ ηχογραφήσει! «Η έμπνευση έρχεται πάντα τη στιγμή που δεν το περιμένω» προσθέτει. «Περπατάω στο δρόμο και σε άσχετες στιγμές μου έρχεται μια ιδέα ή μια μελωδία. Ή κάθομαι και βλέπω Μπάουερ και κατά λάθος παίζω κάτι ενδιαφέρον στην κιθάρα. Όταν σκέφτομαι τους αστραγάλους της. Επίσης, όταν είμαι σε αυτοκίνητα φίλων και ακούω δυνάμει samples, τρέχω και αγοράζω το δίσκο και τον ακούω ολόκληρο για να βρω κι άλλα. Τα καινούρια κινητά έχουν όλα ηχογράφηση φωνής, έτσι δεν πάει ούτε μια ιδέα χαμένη. Η αλήθεια είναι ότι όταν είμαι πολύ χαρούμενος προτιμώ να τρέχω μέσα στο δρόμο μόνος παρά να γράφω μουσική. Όταν είμαι δυστυχισμένος προτιμώ να ακούω Leonard Cohen για να γίνω χειρότερα».

Ο Larry είναι 24 χρονών και μένει στον Βόλο. Λατρεύει τον Four Tet και τον Madlib και «όνειρό» του είναι να κάνει παραγωγή στον καινούριο δίσκο του MF Doom, να μάθει να παίζει όλα τα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου μόνος του (όλη την ενορχήστρωση!) και να τον καλέσει να τα τραγουδήσει λάιβ. «Είμαι γεννημένος την ίδια μέρα με τον Paul Klee, τον Brad Pitt και την Christina Aguilera» λέει. «Κάποτε έκανα μαθήματα αρμόνιου με έναν τύπο που ήταν πολύ χαλαρός και καθόλου αυταρχικός. Ο αστικός μύθος λέει ότι έγραφε τραγούδια για λαϊκές τραγουδίστριες όπως η Καίτη Γαρμπή. Μάλλον είχε βγάλει ο ίδιος τη φήμη, για τον βλέπω με δέος. Το πέτυχε. Κυρίως όμως γιατί μου έριχνε δυο κεφάλια. Μικρό με έστειλε με το ζόρι να μάθω αρμόνιο ο πατέρας μου. Αγόρασα μια κόκκινη κιθάρα όταν είδα το βίντεο με τους Pink Floyd στο Earls Court το '94. Άρχισα να γράφω τραγούδια γιατί αφού μπορούσε και ο Cobain, γιατί να μην μπορώ κι εγώ; Από τότε που άρχισα να ακούω πιο προσεκτικά HipHop και όλους τους παραγωγούς ήθελα να γράψω ηλεκτρονική μουσική. Συγκεκριμένα DJ Shadow, το We Need a Resolution και Try Again της Aaliyah, Neptunes... Το Endtroducing είναι ο καλύτερος δίσκος που έχει βγει ποτέ και είναι το CD που θα με συνοδέψει στο νησί με τα κλισέ μου.

»Πώς θα χαρακτήριζα τη μουσική που φτιάχνω; Άτεχνη. Μπορεί να γράψω σε κιθάρα ή πιάνο και έπειτα να ενορχηστρώσω με τον παραδοσιακό τρόπο αυτά που έγραψα. Μπορεί να σαμπλάρω σαξόφωνα, ντραμς και βιμπράφωνα από ένα δίσκο, και από πάνω να γράψω πάλι κιθάρες, μεταλλόφωνα κ.λπ. Επίσης, τώρα τελευταία προσπαθώ να τραγουδήσω, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

»Μικρός αγόραζα ένα cd την εβδομάδα και το άκουγα 200 φορές μέχρι την επόμενη. Μου είναι πολύ δύσκολο να ακούω άπειρα τραγούδια κάθε μέρα, και μου φαίνεται πραγματικά αδιανόητο (και αξιοζήλευτο) ότι κάποιοι άνθρωποι μπορούν να το κάνουν με τόση άνεση. Αλλά δύσκολα μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος μπορεί να με ακούσει σοβαρά από τη σελίδα μου στο MySpace και να ασχοληθεί μαζί μου. Εκτός κι αν μαζέψω 150.000 επισκέψεις. Σαν τους Arctic Monkeys δηλαδή.

»Αλλά από την άλλη, μην ξεχνάμε ότι τα video στο YouTube με την πιο πολλή επισκεψιμότητα είναι αυτά με τις κλανιές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM