Το παιδί λάστιχο!

Το παιδί λάστιχο! Facebook Twitter
0

«Πάσχα του 2006, Επιτάφιος στη Βέροια. Διαγωνισμός brainstorming ηλιθιότητας με το φίλο μου τον Στράτο. Εγώ σκέφτηκα τον Λάρυγγα, αυτός σκέφτηκε τους Σαρμπέλ εν Σεμπάστιαν. Έχασα πανηγυρικά, αλλά κράτησα τον Larry Gus για να θυμάμαι εκείνο το βράδυ» λέει ο Παναγιώτης Μελίδης βγάζοντας τα ροζ γυαλιά του. Αν η έκπληξη στο περσινό Burnt Festival ήταν η Μόνικα, στο φετινό ήταν η εμφάνιση του Larry Gus, που ξεκίνησε τη δεύτερη μέρα με ένα από τα πιο εντυπωσιακά set που έχω δει τελευταία από έλληνα μουσικό. Ο Larry Gus παίζει με samples και λουπάρει ένα σωρό ήχους από κλασικά και «ανορθόδοξα» όργανα σε ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα, που στα live είναι μοναδικό. Κυριολεκτικά μοναδικό, γιατί αποδείχτηκε ότι τα κομμάτια που παρουσίασε δεν τα είχε ποτέ ηχογραφήσει! «Η έμπνευση έρχεται πάντα τη στιγμή που δεν το περιμένω» προσθέτει. «Περπατάω στο δρόμο και σε άσχετες στιγμές μου έρχεται μια ιδέα ή μια μελωδία. Ή κάθομαι και βλέπω Μπάουερ και κατά λάθος παίζω κάτι ενδιαφέρον στην κιθάρα. Όταν σκέφτομαι τους αστραγάλους της. Επίσης, όταν είμαι σε αυτοκίνητα φίλων και ακούω δυνάμει samples, τρέχω και αγοράζω το δίσκο και τον ακούω ολόκληρο για να βρω κι άλλα. Τα καινούρια κινητά έχουν όλα ηχογράφηση φωνής, έτσι δεν πάει ούτε μια ιδέα χαμένη. Η αλήθεια είναι ότι όταν είμαι πολύ χαρούμενος προτιμώ να τρέχω μέσα στο δρόμο μόνος παρά να γράφω μουσική. Όταν είμαι δυστυχισμένος προτιμώ να ακούω Leonard Cohen για να γίνω χειρότερα».

Ο Larry είναι 24 χρονών και μένει στον Βόλο. Λατρεύει τον Four Tet και τον Madlib και «όνειρό» του είναι να κάνει παραγωγή στον καινούριο δίσκο του MF Doom, να μάθει να παίζει όλα τα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου μόνος του (όλη την ενορχήστρωση!) και να τον καλέσει να τα τραγουδήσει λάιβ. «Είμαι γεννημένος την ίδια μέρα με τον Paul Klee, τον Brad Pitt και την Christina Aguilera» λέει. «Κάποτε έκανα μαθήματα αρμόνιου με έναν τύπο που ήταν πολύ χαλαρός και καθόλου αυταρχικός. Ο αστικός μύθος λέει ότι έγραφε τραγούδια για λαϊκές τραγουδίστριες όπως η Καίτη Γαρμπή. Μάλλον είχε βγάλει ο ίδιος τη φήμη, για τον βλέπω με δέος. Το πέτυχε. Κυρίως όμως γιατί μου έριχνε δυο κεφάλια. Μικρό με έστειλε με το ζόρι να μάθω αρμόνιο ο πατέρας μου. Αγόρασα μια κόκκινη κιθάρα όταν είδα το βίντεο με τους Pink Floyd στο Earls Court το '94. Άρχισα να γράφω τραγούδια γιατί αφού μπορούσε και ο Cobain, γιατί να μην μπορώ κι εγώ; Από τότε που άρχισα να ακούω πιο προσεκτικά HipHop και όλους τους παραγωγούς ήθελα να γράψω ηλεκτρονική μουσική. Συγκεκριμένα DJ Shadow, το We Need a Resolution και Try Again της Aaliyah, Neptunes... Το Endtroducing είναι ο καλύτερος δίσκος που έχει βγει ποτέ και είναι το CD που θα με συνοδέψει στο νησί με τα κλισέ μου.

»Πώς θα χαρακτήριζα τη μουσική που φτιάχνω; Άτεχνη. Μπορεί να γράψω σε κιθάρα ή πιάνο και έπειτα να ενορχηστρώσω με τον παραδοσιακό τρόπο αυτά που έγραψα. Μπορεί να σαμπλάρω σαξόφωνα, ντραμς και βιμπράφωνα από ένα δίσκο, και από πάνω να γράψω πάλι κιθάρες, μεταλλόφωνα κ.λπ. Επίσης, τώρα τελευταία προσπαθώ να τραγουδήσω, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

»Μικρός αγόραζα ένα cd την εβδομάδα και το άκουγα 200 φορές μέχρι την επόμενη. Μου είναι πολύ δύσκολο να ακούω άπειρα τραγούδια κάθε μέρα, και μου φαίνεται πραγματικά αδιανόητο (και αξιοζήλευτο) ότι κάποιοι άνθρωποι μπορούν να το κάνουν με τόση άνεση. Αλλά δύσκολα μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος μπορεί να με ακούσει σοβαρά από τη σελίδα μου στο MySpace και να ασχοληθεί μαζί μου. Εκτός κι αν μαζέψω 150.000 επισκέψεις. Σαν τους Arctic Monkeys δηλαδή.

»Αλλά από την άλλη, μην ξεχνάμε ότι τα video στο YouTube με την πιο πολλή επισκεψιμότητα είναι αυτά με τις κλανιές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT