Οι Prodigy ανάβουν φωτιές

Οι Prodigy ανάβουν φωτιές Facebook Twitter
0
Γι' άλλη μια φορά κάνετε μια γιγαντιαία περιοδεία, αφού κλείνετε σχεδόν 30 μήνες στον δρόμο. Δεν κουράζεστε;

Είμαστε μια συναυλιακή μπάντα. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Μετά από κάθε δίσκο θέλουμε να παίξουμε παντού. Αυτό μας κρατάει φρέσκους. Είναι διαφορετικό να παίζεις σε φεστιβάλ με άλλους μουσικούς, δεν έχει καμιά σχέση όταν παίζεις για λιγότερο κόσμο.

Δεν βαριέστε;

Δεν βαριόμαστε, γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα τραγούδια. Φτιάχνουμε καινούργιες εκτελέσεις των τραγουδιών, ανακατεύουμε το σετ. Κάθε συναυλία είναι διαφορετική, φίλε. Και είναι πάντα αναζωογονητικό να παίζεις μπροστά σε κόσμο.

Τι διαφορές παρατηρείς στον τρόπο που στήνεις μια συναυλία και σε αυτόν που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις έναν δίσκο;

Συνδέονται. Χωρίς τις συναυλίες δεν θα υπήρχε η μπάντα. Εγώ γράφω μουσική για να την παρουσιάσω στη σκηνή. Δεν σκέφτομαι τίποτ' άλλο πέρα από το ποιο είναι το βαρύτερο μπάσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πως θα φτιάξω έναν πραγματικά μεγαλειώδη ήχο, που θα ακουστεί εντυπωσιακά όταν θα τον παίξουμε ζωντανά. Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο για μένα.

Προτιμάς, δηλαδή, η μουσική σου να ακούγεται ζωντανά από μια απλή αναπαραγωγή σε σπιτικό ηχοσύστημα;

Αν την ακούς δυνατά, δεν με ενδιαφέρει πού βρίσκεσαι. Είτε είσαι σε συναυλία μας, είτε στο αμάξι σου, πρέπει να είναι δυνατά. Δεν με αφορά κανένας άλλος τρόπος. Εμένα με ενδιαφέρει η μουσική που με ξυπνάει, που με ταρακουνά, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω γράφοντας κομμάτια. Η μουσική που γράφω σχεδιάζεται για να ακουστεί δυνατά. Δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιοδείας να γράψεις καινούργιο υλικό;

Πάντα κλέβω λίγο χρόνο. Έχω μαζί μου ένα laptop και καταγράφω όποιες καινούργιες ιδέες αξίζουν το κόπο, για να ασχοληθώ μαζί τους όταν έρθει η ώρα. Χρησιμοποιώ το laptop σαν πρόχειρο σημειωματάριο. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι δουλειά γραφείου για μένα η σύνθεση, ώστε να πρέπει να είμαι σε ένα στούντιο και να γράφω μισό τραγούδι την ημέρα ή κάτι τέτοιο. Βασικά, δεν είναι καν δουλειά, όλο αυτό το κάνω επειδή το γουστάρω, οπότε μπορώ να γράψω κάτι ενώ ταξιδεύω ή αράζω σε κάποια πόλη της Ευρώπης.

Δουλεύεις καινούργιο υλικό αυτή την περίοδο;

Ναι.

Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Όχι (γέλια). Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν κάποια πράγματα που δουλεύω και μου αρέσουν πολύ. Ίσως να παίξουμε κάτι ζωντανά για να το δοκιμάσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ να σου πω ότι είμαι ενθουσιασμένος.

Παρακολουθείς τα καινούργια μουσικά ρεύματα των τελευταίων ετών;

Ακούω μουσική που με εξιτάρει. Δεν μπορώ να πω πως παρακολουθώ ό,τι καινούργιο γεννιέται. Θέλω να νιώθω κάποιου είδους ενθουσιασμό για να ασχοληθώ με κάτι φρέσκο που φτάνει στα αυτιά μου. Μου αρέσει πολύ το dubstep. Είναι πολύ ενδιαφέρον, είναι ένας καινούργιος τρόπος παρουσίασης της μουσικής που κάνουμε εμείς τόσα χρόνια. Μου αρέσει η χαοτική του πλευρά, η ενέργεια που έχει. Αρκεί να μην είναι πολύ αργό. Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες στο Λονδίνο και στα προάστια, που φτιάχνουν πολύ ωραία μουσική. Είναι μέρος της δουλειάς μου να ακούω καινούργια μουσική. Πρέπει να το κάνεις, γιατί αλλιώς μένεις πίσω.

Ξαναγυρνώντας στον τελευταίο σας δίσκο, τον «Invaders must die», μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός πια και έχετε παίξει πολλές φορές αυτά τα τραγούδια ζωντανά, πώς θα τον έκρινες;

Εξακολουθώ να είμαι περήφανος γι' αυτόν. Πιστεύω ότι είναι ένας καλός δίσκος. Ταιριάζει με το παλιό μας υλικό και πλέον οι κορυφαίες στιγμές στις συναυλίες μας είναι κάποια από τα καινούργια κομμάτια και όχι τα κλασικά. Άλλωστε, εγώ έτσι κρίνω το υλικό μας. Πώς λειτουργεί ζωντανά ένα τραγούδι, για πόση ώρα μπορεί να σταθεί δυναμικά σε ένα ζωντανό σετ κ.λπ. Υπάρχουν πολλά «δυνατά» τραγούδια σε αυτόν το δίσκο. Τα παίζουμε, άλλωστε, σε διαφορετικές εκτελέσεις. Μάλιστα, τις πρώτες φορές που παίξαμε τα τραγούδια του «Invaders must die» ζωντανά δεν λειτουργούσαν. Δεν είχαν ενέργεια, ούτε ρυθμό. Ακούγονταν σωστά για τον δίσκο, αλλά λάθος για τις συναυλίες. Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στο στούντιο και να αλλάξω τα ντραμς, να προσαρμόσω το υλικό σε αυτό που ήθελα στη σκηνή. Αρέσει πάρα πολύ και στο κοινό να ακούει καινούργιες εκτελέσεις σε κομμάτια που ήδη ξέρει καλά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ