Οι Prodigy ανάβουν φωτιές

Οι Prodigy ανάβουν φωτιές Facebook Twitter
0
Γι' άλλη μια φορά κάνετε μια γιγαντιαία περιοδεία, αφού κλείνετε σχεδόν 30 μήνες στον δρόμο. Δεν κουράζεστε;

Είμαστε μια συναυλιακή μπάντα. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Μετά από κάθε δίσκο θέλουμε να παίξουμε παντού. Αυτό μας κρατάει φρέσκους. Είναι διαφορετικό να παίζεις σε φεστιβάλ με άλλους μουσικούς, δεν έχει καμιά σχέση όταν παίζεις για λιγότερο κόσμο.

Δεν βαριέστε;

Δεν βαριόμαστε, γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα τραγούδια. Φτιάχνουμε καινούργιες εκτελέσεις των τραγουδιών, ανακατεύουμε το σετ. Κάθε συναυλία είναι διαφορετική, φίλε. Και είναι πάντα αναζωογονητικό να παίζεις μπροστά σε κόσμο.

Τι διαφορές παρατηρείς στον τρόπο που στήνεις μια συναυλία και σε αυτόν που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις έναν δίσκο;

Συνδέονται. Χωρίς τις συναυλίες δεν θα υπήρχε η μπάντα. Εγώ γράφω μουσική για να την παρουσιάσω στη σκηνή. Δεν σκέφτομαι τίποτ' άλλο πέρα από το ποιο είναι το βαρύτερο μπάσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πως θα φτιάξω έναν πραγματικά μεγαλειώδη ήχο, που θα ακουστεί εντυπωσιακά όταν θα τον παίξουμε ζωντανά. Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο για μένα.

Προτιμάς, δηλαδή, η μουσική σου να ακούγεται ζωντανά από μια απλή αναπαραγωγή σε σπιτικό ηχοσύστημα;

Αν την ακούς δυνατά, δεν με ενδιαφέρει πού βρίσκεσαι. Είτε είσαι σε συναυλία μας, είτε στο αμάξι σου, πρέπει να είναι δυνατά. Δεν με αφορά κανένας άλλος τρόπος. Εμένα με ενδιαφέρει η μουσική που με ξυπνάει, που με ταρακουνά, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω γράφοντας κομμάτια. Η μουσική που γράφω σχεδιάζεται για να ακουστεί δυνατά. Δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιοδείας να γράψεις καινούργιο υλικό;

Πάντα κλέβω λίγο χρόνο. Έχω μαζί μου ένα laptop και καταγράφω όποιες καινούργιες ιδέες αξίζουν το κόπο, για να ασχοληθώ μαζί τους όταν έρθει η ώρα. Χρησιμοποιώ το laptop σαν πρόχειρο σημειωματάριο. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι δουλειά γραφείου για μένα η σύνθεση, ώστε να πρέπει να είμαι σε ένα στούντιο και να γράφω μισό τραγούδι την ημέρα ή κάτι τέτοιο. Βασικά, δεν είναι καν δουλειά, όλο αυτό το κάνω επειδή το γουστάρω, οπότε μπορώ να γράψω κάτι ενώ ταξιδεύω ή αράζω σε κάποια πόλη της Ευρώπης.

Δουλεύεις καινούργιο υλικό αυτή την περίοδο;

Ναι.

Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Όχι (γέλια). Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν κάποια πράγματα που δουλεύω και μου αρέσουν πολύ. Ίσως να παίξουμε κάτι ζωντανά για να το δοκιμάσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ να σου πω ότι είμαι ενθουσιασμένος.

Παρακολουθείς τα καινούργια μουσικά ρεύματα των τελευταίων ετών;

Ακούω μουσική που με εξιτάρει. Δεν μπορώ να πω πως παρακολουθώ ό,τι καινούργιο γεννιέται. Θέλω να νιώθω κάποιου είδους ενθουσιασμό για να ασχοληθώ με κάτι φρέσκο που φτάνει στα αυτιά μου. Μου αρέσει πολύ το dubstep. Είναι πολύ ενδιαφέρον, είναι ένας καινούργιος τρόπος παρουσίασης της μουσικής που κάνουμε εμείς τόσα χρόνια. Μου αρέσει η χαοτική του πλευρά, η ενέργεια που έχει. Αρκεί να μην είναι πολύ αργό. Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες στο Λονδίνο και στα προάστια, που φτιάχνουν πολύ ωραία μουσική. Είναι μέρος της δουλειάς μου να ακούω καινούργια μουσική. Πρέπει να το κάνεις, γιατί αλλιώς μένεις πίσω.

Ξαναγυρνώντας στον τελευταίο σας δίσκο, τον «Invaders must die», μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός πια και έχετε παίξει πολλές φορές αυτά τα τραγούδια ζωντανά, πώς θα τον έκρινες;

Εξακολουθώ να είμαι περήφανος γι' αυτόν. Πιστεύω ότι είναι ένας καλός δίσκος. Ταιριάζει με το παλιό μας υλικό και πλέον οι κορυφαίες στιγμές στις συναυλίες μας είναι κάποια από τα καινούργια κομμάτια και όχι τα κλασικά. Άλλωστε, εγώ έτσι κρίνω το υλικό μας. Πώς λειτουργεί ζωντανά ένα τραγούδι, για πόση ώρα μπορεί να σταθεί δυναμικά σε ένα ζωντανό σετ κ.λπ. Υπάρχουν πολλά «δυνατά» τραγούδια σε αυτόν το δίσκο. Τα παίζουμε, άλλωστε, σε διαφορετικές εκτελέσεις. Μάλιστα, τις πρώτες φορές που παίξαμε τα τραγούδια του «Invaders must die» ζωντανά δεν λειτουργούσαν. Δεν είχαν ενέργεια, ούτε ρυθμό. Ακούγονταν σωστά για τον δίσκο, αλλά λάθος για τις συναυλίες. Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στο στούντιο και να αλλάξω τα ντραμς, να προσαρμόσω το υλικό σε αυτό που ήθελα στη σκηνή. Αρέσει πάρα πολύ και στο κοινό να ακούει καινούργιες εκτελέσεις σε κομμάτια που ήδη ξέρει καλά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ