Οι Prodigy ανάβουν φωτιές

Οι Prodigy ανάβουν φωτιές Facebook Twitter
0
Γι' άλλη μια φορά κάνετε μια γιγαντιαία περιοδεία, αφού κλείνετε σχεδόν 30 μήνες στον δρόμο. Δεν κουράζεστε;

Είμαστε μια συναυλιακή μπάντα. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Μετά από κάθε δίσκο θέλουμε να παίξουμε παντού. Αυτό μας κρατάει φρέσκους. Είναι διαφορετικό να παίζεις σε φεστιβάλ με άλλους μουσικούς, δεν έχει καμιά σχέση όταν παίζεις για λιγότερο κόσμο.

Δεν βαριέστε;

Δεν βαριόμαστε, γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα τραγούδια. Φτιάχνουμε καινούργιες εκτελέσεις των τραγουδιών, ανακατεύουμε το σετ. Κάθε συναυλία είναι διαφορετική, φίλε. Και είναι πάντα αναζωογονητικό να παίζεις μπροστά σε κόσμο.

Τι διαφορές παρατηρείς στον τρόπο που στήνεις μια συναυλία και σε αυτόν που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις έναν δίσκο;

Συνδέονται. Χωρίς τις συναυλίες δεν θα υπήρχε η μπάντα. Εγώ γράφω μουσική για να την παρουσιάσω στη σκηνή. Δεν σκέφτομαι τίποτ' άλλο πέρα από το ποιο είναι το βαρύτερο μπάσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πως θα φτιάξω έναν πραγματικά μεγαλειώδη ήχο, που θα ακουστεί εντυπωσιακά όταν θα τον παίξουμε ζωντανά. Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο για μένα.

Προτιμάς, δηλαδή, η μουσική σου να ακούγεται ζωντανά από μια απλή αναπαραγωγή σε σπιτικό ηχοσύστημα;

Αν την ακούς δυνατά, δεν με ενδιαφέρει πού βρίσκεσαι. Είτε είσαι σε συναυλία μας, είτε στο αμάξι σου, πρέπει να είναι δυνατά. Δεν με αφορά κανένας άλλος τρόπος. Εμένα με ενδιαφέρει η μουσική που με ξυπνάει, που με ταρακουνά, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω γράφοντας κομμάτια. Η μουσική που γράφω σχεδιάζεται για να ακουστεί δυνατά. Δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιοδείας να γράψεις καινούργιο υλικό;

Πάντα κλέβω λίγο χρόνο. Έχω μαζί μου ένα laptop και καταγράφω όποιες καινούργιες ιδέες αξίζουν το κόπο, για να ασχοληθώ μαζί τους όταν έρθει η ώρα. Χρησιμοποιώ το laptop σαν πρόχειρο σημειωματάριο. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι δουλειά γραφείου για μένα η σύνθεση, ώστε να πρέπει να είμαι σε ένα στούντιο και να γράφω μισό τραγούδι την ημέρα ή κάτι τέτοιο. Βασικά, δεν είναι καν δουλειά, όλο αυτό το κάνω επειδή το γουστάρω, οπότε μπορώ να γράψω κάτι ενώ ταξιδεύω ή αράζω σε κάποια πόλη της Ευρώπης.

Δουλεύεις καινούργιο υλικό αυτή την περίοδο;

Ναι.

Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Όχι (γέλια). Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν κάποια πράγματα που δουλεύω και μου αρέσουν πολύ. Ίσως να παίξουμε κάτι ζωντανά για να το δοκιμάσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ να σου πω ότι είμαι ενθουσιασμένος.

Παρακολουθείς τα καινούργια μουσικά ρεύματα των τελευταίων ετών;

Ακούω μουσική που με εξιτάρει. Δεν μπορώ να πω πως παρακολουθώ ό,τι καινούργιο γεννιέται. Θέλω να νιώθω κάποιου είδους ενθουσιασμό για να ασχοληθώ με κάτι φρέσκο που φτάνει στα αυτιά μου. Μου αρέσει πολύ το dubstep. Είναι πολύ ενδιαφέρον, είναι ένας καινούργιος τρόπος παρουσίασης της μουσικής που κάνουμε εμείς τόσα χρόνια. Μου αρέσει η χαοτική του πλευρά, η ενέργεια που έχει. Αρκεί να μην είναι πολύ αργό. Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες στο Λονδίνο και στα προάστια, που φτιάχνουν πολύ ωραία μουσική. Είναι μέρος της δουλειάς μου να ακούω καινούργια μουσική. Πρέπει να το κάνεις, γιατί αλλιώς μένεις πίσω.

Ξαναγυρνώντας στον τελευταίο σας δίσκο, τον «Invaders must die», μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός πια και έχετε παίξει πολλές φορές αυτά τα τραγούδια ζωντανά, πώς θα τον έκρινες;

Εξακολουθώ να είμαι περήφανος γι' αυτόν. Πιστεύω ότι είναι ένας καλός δίσκος. Ταιριάζει με το παλιό μας υλικό και πλέον οι κορυφαίες στιγμές στις συναυλίες μας είναι κάποια από τα καινούργια κομμάτια και όχι τα κλασικά. Άλλωστε, εγώ έτσι κρίνω το υλικό μας. Πώς λειτουργεί ζωντανά ένα τραγούδι, για πόση ώρα μπορεί να σταθεί δυναμικά σε ένα ζωντανό σετ κ.λπ. Υπάρχουν πολλά «δυνατά» τραγούδια σε αυτόν το δίσκο. Τα παίζουμε, άλλωστε, σε διαφορετικές εκτελέσεις. Μάλιστα, τις πρώτες φορές που παίξαμε τα τραγούδια του «Invaders must die» ζωντανά δεν λειτουργούσαν. Δεν είχαν ενέργεια, ούτε ρυθμό. Ακούγονταν σωστά για τον δίσκο, αλλά λάθος για τις συναυλίες. Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στο στούντιο και να αλλάξω τα ντραμς, να προσαρμόσω το υλικό σε αυτό που ήθελα στη σκηνή. Αρέσει πάρα πολύ και στο κοινό να ακούει καινούργιες εκτελέσεις σε κομμάτια που ήδη ξέρει καλά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ