Οι Prodigy ανάβουν φωτιές

Οι Prodigy ανάβουν φωτιές Facebook Twitter
0
Γι' άλλη μια φορά κάνετε μια γιγαντιαία περιοδεία, αφού κλείνετε σχεδόν 30 μήνες στον δρόμο. Δεν κουράζεστε;

Είμαστε μια συναυλιακή μπάντα. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Μετά από κάθε δίσκο θέλουμε να παίξουμε παντού. Αυτό μας κρατάει φρέσκους. Είναι διαφορετικό να παίζεις σε φεστιβάλ με άλλους μουσικούς, δεν έχει καμιά σχέση όταν παίζεις για λιγότερο κόσμο.

Δεν βαριέστε;

Δεν βαριόμαστε, γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα τραγούδια. Φτιάχνουμε καινούργιες εκτελέσεις των τραγουδιών, ανακατεύουμε το σετ. Κάθε συναυλία είναι διαφορετική, φίλε. Και είναι πάντα αναζωογονητικό να παίζεις μπροστά σε κόσμο.

Τι διαφορές παρατηρείς στον τρόπο που στήνεις μια συναυλία και σε αυτόν που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις έναν δίσκο;

Συνδέονται. Χωρίς τις συναυλίες δεν θα υπήρχε η μπάντα. Εγώ γράφω μουσική για να την παρουσιάσω στη σκηνή. Δεν σκέφτομαι τίποτ' άλλο πέρα από το ποιο είναι το βαρύτερο μπάσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πως θα φτιάξω έναν πραγματικά μεγαλειώδη ήχο, που θα ακουστεί εντυπωσιακά όταν θα τον παίξουμε ζωντανά. Δεν υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο για μένα.

Προτιμάς, δηλαδή, η μουσική σου να ακούγεται ζωντανά από μια απλή αναπαραγωγή σε σπιτικό ηχοσύστημα;

Αν την ακούς δυνατά, δεν με ενδιαφέρει πού βρίσκεσαι. Είτε είσαι σε συναυλία μας, είτε στο αμάξι σου, πρέπει να είναι δυνατά. Δεν με αφορά κανένας άλλος τρόπος. Εμένα με ενδιαφέρει η μουσική που με ξυπνάει, που με ταρακουνά, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω γράφοντας κομμάτια. Η μουσική που γράφω σχεδιάζεται για να ακουστεί δυνατά. Δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιοδείας να γράψεις καινούργιο υλικό;

Πάντα κλέβω λίγο χρόνο. Έχω μαζί μου ένα laptop και καταγράφω όποιες καινούργιες ιδέες αξίζουν το κόπο, για να ασχοληθώ μαζί τους όταν έρθει η ώρα. Χρησιμοποιώ το laptop σαν πρόχειρο σημειωματάριο. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι δουλειά γραφείου για μένα η σύνθεση, ώστε να πρέπει να είμαι σε ένα στούντιο και να γράφω μισό τραγούδι την ημέρα ή κάτι τέτοιο. Βασικά, δεν είναι καν δουλειά, όλο αυτό το κάνω επειδή το γουστάρω, οπότε μπορώ να γράψω κάτι ενώ ταξιδεύω ή αράζω σε κάποια πόλη της Ευρώπης.

Δουλεύεις καινούργιο υλικό αυτή την περίοδο;

Ναι.

Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Όχι (γέλια). Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν κάποια πράγματα που δουλεύω και μου αρέσουν πολύ. Ίσως να παίξουμε κάτι ζωντανά για να το δοκιμάσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ να σου πω ότι είμαι ενθουσιασμένος.

Παρακολουθείς τα καινούργια μουσικά ρεύματα των τελευταίων ετών;

Ακούω μουσική που με εξιτάρει. Δεν μπορώ να πω πως παρακολουθώ ό,τι καινούργιο γεννιέται. Θέλω να νιώθω κάποιου είδους ενθουσιασμό για να ασχοληθώ με κάτι φρέσκο που φτάνει στα αυτιά μου. Μου αρέσει πολύ το dubstep. Είναι πολύ ενδιαφέρον, είναι ένας καινούργιος τρόπος παρουσίασης της μουσικής που κάνουμε εμείς τόσα χρόνια. Μου αρέσει η χαοτική του πλευρά, η ενέργεια που έχει. Αρκεί να μην είναι πολύ αργό. Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες στο Λονδίνο και στα προάστια, που φτιάχνουν πολύ ωραία μουσική. Είναι μέρος της δουλειάς μου να ακούω καινούργια μουσική. Πρέπει να το κάνεις, γιατί αλλιώς μένεις πίσω.

Ξαναγυρνώντας στον τελευταίο σας δίσκο, τον «Invaders must die», μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός πια και έχετε παίξει πολλές φορές αυτά τα τραγούδια ζωντανά, πώς θα τον έκρινες;

Εξακολουθώ να είμαι περήφανος γι' αυτόν. Πιστεύω ότι είναι ένας καλός δίσκος. Ταιριάζει με το παλιό μας υλικό και πλέον οι κορυφαίες στιγμές στις συναυλίες μας είναι κάποια από τα καινούργια κομμάτια και όχι τα κλασικά. Άλλωστε, εγώ έτσι κρίνω το υλικό μας. Πώς λειτουργεί ζωντανά ένα τραγούδι, για πόση ώρα μπορεί να σταθεί δυναμικά σε ένα ζωντανό σετ κ.λπ. Υπάρχουν πολλά «δυνατά» τραγούδια σε αυτόν το δίσκο. Τα παίζουμε, άλλωστε, σε διαφορετικές εκτελέσεις. Μάλιστα, τις πρώτες φορές που παίξαμε τα τραγούδια του «Invaders must die» ζωντανά δεν λειτουργούσαν. Δεν είχαν ενέργεια, ούτε ρυθμό. Ακούγονταν σωστά για τον δίσκο, αλλά λάθος για τις συναυλίες. Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στο στούντιο και να αλλάξω τα ντραμς, να προσαρμόσω το υλικό σε αυτό που ήθελα στη σκηνή. Αρέσει πάρα πολύ και στο κοινό να ακούει καινούργιες εκτελέσεις σε κομμάτια που ήδη ξέρει καλά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ