Οι Noise Figures μόλις κυκλοφόρησαν ένα από τα πιο δυνατά άλμπουμ της χρονιάς

Οι Noise Figures μόλις κυκλοφόρησαν ένα από τα πιο δυνατά άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO, Artwork: Design 9/ LIFO
0

Το τραγούδι που ανοίγει το νέο άλμπουμ των Noise Figures (του Γιώργου Νίκα και του Στάμου Μπάμπαρη) έχει τίτλο «Shoot the moon» και μου θυμίζει τις πρώτες ηχογραφήσεις των Stone Roses, τις fuzzy κιθάρες με τα '60s φωνητικά και τον ρυθμό που αγριεύει όσο εξελίσσεται το τραγούδι. Τους το λέω για καλό. «Δεν έχουμε ακούσει ποτέ Stone Roses» απαντούν και οι δύο, μάλλον ενοχλημένοι. Το δεύτερο, το «In τhe boneyard», είναι σαν να ξεπήδησε από το «Definitely Maybe» των Oasis, ένα εξαιρετικό, κολλητικό κομμάτι, με πολύ δυνατό ρεφρέν. Δεν τολμάω να τους το πω.


Το νέο άλμπουμ τους, «Apheliοn», που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, είναι μια πολύ φιλόδοξη δουλειά που αξίζει την ενθουσιώδη ανταπόκριση που έχει από παντού. Και δείχνει μια τεράστια πρόοδο – όχι τόσο στον ήχο, όσο στον τρόπο που παίζουν και τραγουδούν, ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε κάθε επίπεδο. Τα αμέτρητα live στις δύο περιοδείες τους σε διάστημα μερικών μηνών φαίνεται ότι τους έκαναν μεγάλο καλό. «Τον Νοέμβριο του 2014 κάναμε το πρώτο τουρ» λένε. «Διασχίσαμε Σκόπια, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, περάσαμε στην Ισπανία και φτάσαμε μέχρι Ολλανδία, Ελβετία, Ιταλία. Ουσιαστικά, τα τραγούδια του δεύτερου δίσκου γεννήθηκαν στα live. Στο δεύτερο τουρ πήγαμε στα Βαλκάνια και στη Γαλλία».

Κάποιοι άνθρωποι που χάνουν τις δουλειές τους και τα βρίσκουν σκούρα γενικότερα αρχίζουν και ασχολούνται με πιο δημιουργικά πράγματα. Και με τη μουσική. Έτσι κάπως συνέβη και μ' εμάς.


Τους ρωτάω αν αυτή η εμμονή με το αίμα στους στίχους των κομματιών είναι τυχαία ή εσκεμμένη. «Δεν έχει και τόσο πολύ αίμα» λένε γελώντας. «Το δεύτερο άλμπουμ είναι πιο εσωστρεφές και σκοτεινό ως προς τους στίχους, είναι πιο κοντά στο φεγγάρι, παρά στον ήλιο. Το πρώτο ήταν πιο ηλιόλουστο». Ο τίτλος του άλμπουμ «Αφήλιο», δηλαδή «το σημείο της τροχιάς ενός σώματος γύρω από τον Ήλιο που βρίσκεται μακρύτερα από αυτόν», δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφιβολίες. «Στο δεύτερο χρησιμοποιήσαμε πιο πολύ όγκο στις κιθάρες, πιο πολύ fuzz, και τα κομμάτια γράφτηκαν όπως γράφονταν στα '70s. Και αυτό ισχύει και για τα τύμπανα. Η ηχητική προσέγγιση ήταν '70s».


Φτάνοντας στο «Blood», που είναι μάλλον η πιο άγρια στιγμή του δίσκου, είναι αδύνατον να μη σχολιάσω ότι είναι εντυπωσιακό πώς όλη αυτή η φασαρία γίνεται από δύο άτομα. «Περάσαμε από χίλια κύματα για να ακούγεται όλο αυτό τεράστιο στο live» λένε. «Μας βοήθησε και ο Alex Bolpasis, που έκανε παραγωγή στον δίσκο, και δουλέψαμε πολύ για να ακούγεται πιο πλούσιος ο ήχος. Η ηχογράφηση έγινε μέσα σε 5-6 μέρες. Με το που βγήκε ο πρώτος δίσκος αρχίσαμε να δουλεύουμε τα καινούργια κομμάτια. Κι είχαμε να επιλέξουμε από υλικό μιας τριετίας από τουρ, sound checks, live και τζαμαρίσματα μέσα στο studio».


Οι νέοι μουσικοί στην Ελλάδα δημιουργικά βρίσκονται σε καλύτερη φάση από ποτέ. «Η ελληνική σκηνή πλέον μετράει» λένε. «Οι μπάντες είναι πολύ ενημερωμένες και ακούνε πολλή μουσική, υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν να κάνουν καλές παραγωγές, ηχογραφήσεις και μείξεις, ξέρουν τον ήχο, τον κατέχουν. Κάποιοι άνθρωποι που χάνουν τις δουλειές τους και τα βρίσκουν σκούρα γενικότερα αρχίζουν και ασχολούνται με πιο δημιουργικά πράγματα. Και με τη μουσική. Έτσι κάπως συνέβη και μ' εμάς. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε μόνο με τη μουσική και να το δούμε πιο επαγγελματικά. Δεν είναι καθόλου εύκολο να ζήσεις από τη μουσική, αλλά εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε. Ήμασταν τυχεροί που βρήκαμε αμέσως δισκογραφική εταιρεία και δεν επωμιστήκαμε ένα τεράστιο οικονομικό βάρος. Όλη την παραγωγή, την κοπή δίσκου, τα βίντεο, τα φροντίζει αυτή. Και το ότι είμαστε μόνο δύο άτομα μας βόλεψε στις μετακινήσεις και στα τουρ. Δουλέψαμε πολύ και τώρα κάτι γίνεται. Προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι και το βλέπουμε πολύ θετικά το θέμα με τη μουσική. Δεν θέλουμε να ωραιοποιούμε τίποτα, αλλά γενικά είμαστε θετικοί. Η μουσική, όπως και όλες οι τέχνες, θέλει θυσίες και αφοσίωση, να είσαι εκεί.


Οι πιτσιρικάδες έχουν πλέον πρόσβαση σε όλα και η νέα γενιά βγάζει πολύ καλούς μουσικούς και σε πολύ μικρή ηλικία. Παλιά παίρναμε βιντεοκασέτες για να μελετήσουμε τους καλλιτέχνες live, βλέπαμε τους Nirvana, αλλά δεν ξέραμε τι ακριβώς κάνουν. Πηγαίναμε στο μαγαζί να πάρουμε κιθάρα και δεν ξέραμε τι να διαλέξουμε, παίρναμε μία όσο κι αν έκανε, γιατί δεν είχαμε επιλογές. Τώρα, με ένα Google search, βρίσκεις τα πάντα πλέον, παίρνεις τα καλύτερα που κυκλοφορούν και δεν χρειάζεται να δώσεις μια περιουσία.


Παλιά οι ελληνικές μπάντες δεν είχαν καμία ελπίδα να ακουστούν στο εξωτερικό. Τώρα ανεβάζεις ένα κομμάτι στο YouTube και ξέρεις ότι μπορεί να το ακούσει κάποιος οπουδήποτε στον κόσμο. Είμαστε στο iTunes, που σημαίνει ότι έχουμε παγκόσμια διανομή, μας παίζουν ιντερνετικοί σταθμοί παντού. Με το Ίντερνετ έχεις και πολλά θετικά. Είναι φοβερό να πας στο Σαν Σεμπαστιάν ή στη Βιτόρια, τη Χώρα των Βάσκων, όπου δεν έχεις ξαναπάει ποτέ, και να υπάρχουν από κάτω άνθρωποι που ξέρουν τους στίχους από τα κομμάτια σου. Είναι από τα πιο ωραία πράγματα που μπορούν να σου συμβούν ως μπάντα».


Το «Aphelion» κυκλοφορεί από την Inner Ear. Την Πέμπτη 1/10 οι Noise Figures παρουσιάζουν ζωντανά το νέο τους άλμπουμ στο Ρομάντσο, μαζί με τους Drunken Haze.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ