Οι Messier 13 εγκαινιάζουν το ελληνικό shoegaze του μέλλοντος

Οι Messier 13 εγκαινιάζουν το ελληνικό shoegaze του μέλλοντος/ «Δεν ζούμε από τη μουσική, αλλά χωρίς τη μουσική δεν ζούμε» Facebook Twitter
«Από τη στιγμή που βρήκαμε τον ήχο που θέλαμε είχαμε τρομερό δημιουργικό οίστρο. Όχι απλώς ξεκλειδωθήκαμε, αλλά καταφέραμε εκείνη ακριβώς τη στιγμή να συγχρονιστούμε». Φωτ.: Αργύρης Λιώσης
0


OI MESSIER 13 είναι μια σχετικά νεοσύστατη μπάντα από την Αθήνα, η οποία μέσα στα αντιφατικά χρόνια της καραντίνας και με κοινή αφετηρία το ευρύτερο φάσμα του shoegaze σμιλεύτηκε, συγκρούστηκε, ανασυγκροτήθηκε και εν τέλει κατάφερε να σφυρηλατήσει έναν ήχο δικό της, ταυτοτικό.

Τους παρακολουθούσα για καιρό και αδημονούσα για την πρώτη επίσημη κυκλοφορία τους, οπότε πολλές φορές επιχείρησα να φανταστώ το αποτέλεσμα. Το «Stay for a While», όμως, που ευλόγησε τα ηχεία μας στα τέλη του πρώτου μήνα του νέου έτους, κατάφερε να ανατρέψει κάθε προσδοκία μου.

Αφού έδωσαν μια κυκλοφορία που από την πρώτη ακρόαση εξασφάλισε μια θέση στην τελική μου λίστα με τις κυκλοφορίες της χρονιάς, δεν γινόταν να μη τους συναντήσω για να συζητήσω μαζί τους, προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω το μυστικό αυτού του… αστρικού φαινομένου. Έτσι κι έγινε∙ ένα Σάββατο μεσημέρι, σε ένα καφέ στο κέντρο της πρωτεύουσας, κάναμε μια εις βάθος συζήτηση για τη μουσική και πέρα από τη μουσική.

«Βιοπορισμός και underground στην Ελλάδα, παρόλο που η σκηνή έχει αναπτυχθεί, δυστυχώς παραμένει σχήμα οξύμωρο. Όμως πολύ εύκολα και χωρίς να πλατειάσουμε θα μπορούσαμε να το συνοψίσουμε ως εξής: "Δεν ζούμε από τη μουσική, αλλά χωρίς τη μουσική δεν ζούμε"».

― Τον Ιανουάριο κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος σας, το «Stay for a While». Πείτε μας δυο λόγια γι’ αυτόν τον δίσκο, βάλτε μας για λίγο στο παρασκήνιο της δημιουργίας του.
Ο συγκεκριμένος δίσκος ήταν μια μεγάλη δικαίωση για εμάς. Δικαίωση με την έννοια πως υπάρχει τόσος κόπος, τόσος ιδρώτας, ταλαιπωρία, τσακωμοί και άλλο τέτοιου τύπου «υλικό» πίσω από τη δημιουργία του, που ειλικρινά το γεγονός ότι επιτέλους είναι εκεί έξω, είναι στα δισκάδικα, είναι μια τεράστια νίκη από μόνη της, ανεξάρτητα από το πόσος κόσμος θα τον ακούσει. Είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να περηφανευόμαστε και μια επιθυμία που για κάποιους από εμάς πάει πολλά χρόνια πίσω. Και είναι δικαίωση γιατί επιτέλους βγήκε, αλλά βγήκε με τους δικούς μας όρους και το δικό μας ηχητικό όραμα.

Εάν συνυπολογίσουμε τις μεταβολές στη μπάντα, δηλαδή το ότι οι Messier 13 ξεκίνησαν ως duo, μετά γίναμε πέντε και εν τέλει μείναμε τέσσερις, τα κομμάτια γράφτηκαν αβίαστα. Απ’ όταν μπήκαμε στο στούντιο, μέσα σε 4-5 μήνες είχαμε γράψει σχεδόν όλα τα κομμάτια. Από τη στιγμή που βρήκαμε τον ήχο που θέλαμε, κάτι που ψάχναμε για πολλά χρόνια και με πολλά άτομα, είχαμε τρομερό δημιουργικό οίστρο. Όχι απλώς ξεκλειδωθήκαμε, αλλά καταφέραμε εκείνη ακριβώς τη στιγμή να συγχρονιστούμε.

Messier 13 - 313 (Official lyric video)

― Αυτόν, λοιπόν, τον ήχο θα μπορούσαμε να τον τοποθετήσουμε στο ευρύτερο shoegaze. Παρ’ όλα αυτά, το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα είναι κάτι τελείως ξεχωριστό, προσωπικό και διακριτό. Ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν στη δημιουργία αυτού του κράματος;
Η αλήθεια είναι πως αν ακούσει κανείς τη δισκογραφία μας με τη σειρά της, ειδικά τα ΕΡ που οδήγησαν στον δίσκο, θα παρατηρήσει αυτή την ηχητική εξέλιξη, τον πειραματισμό και την αναζήτηση. Όσον αφορά το «Stay for a While», όμως, παίζει σίγουρα τεράστιο ρόλο πως ο καθένας μας ξεχωριστά, στο σπίτι του, ακούει λίγο διαφορετική μουσική από το genre, ας πούμε, στο οποίο μπορεί να καταταχθεί ο δίσκος.

Όχι πως δεν ακούμε και από αυτά (γέλια), απλώς μέσα από τις ατομικές μας μουσικές εξερευνήσεις φτάσαμε σε κάποιες κοινές αναφορές, όπως είναι η shoegaze, η Midwest emo σκηνή και, βεβαίως, η grunge και το μετά από αυτή. Ωστόσο, επειδή το ξεχωριστό του ήχου μας μάς το έχει επισημάνει κι άλλος κόσμος, αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι κάτι που επιδιώξαμε, αλλά περισσότερο προέκυψε πηγαία, πράγμα που μας κάνει διπλά χαρούμενους. 

― Η μπάντα έκανε τα πρώτα βήματά της εν μέσω της πανδημίας και της αντίξοης συνθήκης της καραντίνας. Τι ρόλο έπαιξε αυτή η συγκυρία στο δέσιμο μεταξύ σας, όχι μόνο καλλιτεχνικά αλλά και ανθρώπινα;
Είναι σημαντικό ότι πάντα, σε εμάς τους τέσσερις, υπήρχε το όραμα. Όλα τα παιδιά με τα οποία συνεργαστήκαμε ως την τελική σύνθεση της μπάντας −και οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε− έκαναν τρομερή προσπάθεια για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε αυτό το όραμα, απλώς από ένα σημείο και μετά αυτό δεν αρκούσε. Υπήρχαν αισθητικές διαφορές, διαφορές που μόνο σε μας τους τέσσερις δεν υπήρχαν. Αυτό ήταν στην πραγματικότητα το κλειδί. Ίσως, όμως, να ήταν καλό που προέκυψαν αυτές οι συνθήκες, γιατί μάθαμε καλύτερα ο ένας τον άλλον και μάθαμε πώς να κάνουμε σωστά αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Έτσι δένεσαι.

Οι Messier 13 εγκαινιάζουν το ελληνικό shoegaze του μέλλοντος/ «Δεν ζούμε από τη μουσική, αλλά χωρίς τη μουσική δεν ζούμε» Facebook Twitter
«Ο μακροπρόθεσμος στόχος της μπάντας είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε μουσική με την ίδια ορμή, όρεξη και αγάπη, όπως κάνουμε και τώρα. Εμείς οι τέσσερις». Φωτ.: Αργύρης Λιώσης

― Γιατί Messier 13; Συμβολίζει κάτι το Σφαιρωτό Σμήνος του Ηρακλέους για εσάς και αν ναι, τι;
Η αλήθεια είναι πως το πρώτο όνομα της μπάντας, κάτι που δεν το έχουμε εκμυστηρευτεί ποτέ ξανά, ήταν VATHOS. Δεν μας καθόταν καλά όμως, και μέσα από διάφορες αναζητήσεις και προτάσεις καταλήξαμε σε αυτό, το οποίο ήταν ιδέα της Ναταλίας. Δεν υποβόσκει κάποιο νόημα, αλλά περισσότερο αφορά μπάντες που μας επηρέασαν και των οποίων τα ονόματα παραπέμπουν σε κάτι «διαστημικό».

― Υπάρχει κάτι άλλο, εκτός από τη μουσική, που να έχει επηρεάσει και να επηρεάζει ιδιαίτερα την μπάντα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο;
Η καθημερινότητα, η έννοια και η ένταση της καθημερινότητας και της ρουτίνας, από την οποία απορρέουν καταστάσεις όπως είναι η αναβλητικότητα και η ανάγκη επιβίωσης αλλά και εκπλήρωσης των προσωπικών σου στόχων, μας έχουν επηρεάσει καθοριστικά. Όπως επίσης και το πένθος, η απώλεια, όχι μόνο ενός προσώπου, αλλά ακόμα και ενός ονείρου, μιας επιθυμίας.

Για να το πούμε και «λαϊκά», οι ανθρώπινοι καημοί, ο ενδότερος αγώνας κάθε ανθρώπου. Από εκεί και πέρα, σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη που μας έχουν επηρεάσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, συλλογικά και ατομικά, όπως, παραδείγματος χάρη, ο κινηματογράφος και ιδιαίτερα ο David Lynch, ένας καλλιτέχνης που ανέδειξε τη σημασία της δημιουργικής ακεραιότητας.

Messier 13 - Boston (Official lyric video)

― Είναι βιώσιμη επιλογή το να ασχοληθεί κανείς με τη μουσική, ειδικά εάν εκπροσωπεί τον alternative ήχο, στην Ελλάδα του σήμερα;
Βιοπορισμός και underground στην Ελλάδα, παρόλο που η σκηνή έχει αναπτυχθεί, δυστυχώς παραμένει σχήμα οξύμωρο. Όμως πολύ εύκολα και χωρίς να πλατειάσουμε θα μπορούσαμε να το συνοψίσουμε ως εξής: «Δεν ζούμε από τη μουσική, αλλά χωρίς τη μουσική δεν ζούμε».

― Από την εμπειρία σας, στηρίζει ο κόσμος τις συναυλίες περισσότερο πλέον απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια; Και αν ναι, αυτό οφείλεται στην άνθηση της σκηνής, σε μια επαναξιολόγηση συνολικότερα της ίδιας της ζωής −ειδικά μετά την καραντίνα− ή σε κάτι άλλο;
Σίγουρα το κοινό τα τελευταία χρόνια δείχνει να είναι πιο ενεργό και, ας πούμε, ορεξάτο να παρακολουθήσει νέες μουσικές και νέα σχήματα, αλλά υπάρχει παγιωμένο ζήτημα ευρύτερα σε αυτό που λέμε συναυλιακή κουλτούρα. Ο εναγκαλισμός δηλαδή από το κοινό όχι μόνο του headliner αλλά και των support, η αντίληψη του «ενεργού ακροατή», δηλαδή η επίγνωση της σημασίας της στήριξης με την παρουσία μου, με το εισιτήριό μου, μέσω του merch bar κ.λπ. χρειάζεται ακόμη λίγη… δουλίτσα.

Οι Messier 13 εγκαινιάζουν το ελληνικό shoegaze του μέλλοντος/ «Δεν ζούμε από τη μουσική, αλλά χωρίς τη μουσική δεν ζούμε» Facebook Twitter
Φωτ.: Αργύρης Λιώσης

Κυρίως, όμως, να αποτινάξουμε λίγο το «κόμπλεξ» με τις ελληνικές μπάντες, που τις υποβαθμίζουμε έστω και υποσυνείδητα στη βάση του «εντάξει, μωρέ, σιγά, αφού δικοί μας είναι έτσι κι αλλιώς». Η μουσική είναι μουσική και ο κόσμος πρέπει να στηρίζει μια μπάντα επειδή του αρέσει και για να του αρέσει, θα πρέπει πρώτα να την ακούσει. Να ακούμε μουσική χωρίς παρωπίδες, εν ολίγοις. Είμαστε αισιόδοξοι πάντως για το μέλλον∙ ειδικά με τη νέα γενιά δείχνουν πολύ πιο ελπιδοφόρα τα πράγματα.

― Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Είμαστε σε μια παρά πολύ δημιουργική φάση, είναι η αλήθεια, γράφουμε ήδη το υλικό για έναν νέο δίσκο και, εκτός από τις συναυλίες που έχουν ήδη ανακοινωθεί, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για αρκετές ακόμη. Στην Αθήνα κυρίως, αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα «χτυπήσουμε τον δρόμο» και για άλλες πόλεις. Ο μακροπρόθεσμος στόχος της μπάντας ωστόσο είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε μουσική με την ίδια ορμή, όρεξη και αγάπη, όπως κάνουμε και τώρα. Εμείς οι τέσσερις.

Messier 13 - James' Sad Song (Official lyric video)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ