Ο πρώτος δίσκος που αγάπησαν οι Tuber

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησαν οι Tuber Facebook Twitter
0

 Mogwai – Mr Beast 

Τους Mogwai τους πρωτάκουσα από τον αδερφό μου Νίκο, γύρω στο 2000. Ήταν η πρώτη μου χρονιά ως φοιτητής στο Ρέθυμνο. Ο Νίκος ήταν ήδη εκεί, δύο χρόνια πριν και ως μεγάλος αδερφός φρόντισε για την μουσική μου διαπαιδαγώγηση και επαφή με ότι νέο και αξιόλογο- κατά την κρίση του- κυκλοφορούσε εκείνη τη περίοδο. Η αλήθεια είναι ότι στο πρώτο άκουσμα του “Come on die young” τσίνησα. Η μουσική του μου φάνηκε πληκτική, η απουσία φωνής ανήκουστη και στον μεταξύ μας διάλογο που ακολούθησε εφεύρισκα επιχειρήματα περί “πολλής φασαρίας”, “κακής παραγωγής” και άλλα τέτοια για να δικαιολογήσω την δική μου ανεπάρκεια στο άκουσμα του.

Έκτοτε και σταδιακά άλλαξα γνώμη. Το “Rock Action” με συγκίνησε αλλά ήταν το “Mr Beast” αυτό που με συνεπήρε και επαναπροσδιόρισε την άποψη μου για την μουσική των Mogwai, στο σύνολό της. Ίσως, ήταν ο συνδυασμός της λυρικότητας και του επικού στις συνθέσεις του, στοιχεία που χαρακτήριζαν και τα προηγούμενα τους άλμπουμ αλλά, που στα αυτιά μου, για πρώτη φορά ακούστηκαν τόσο μεγαλόπρεπα και επιβλητικά, όπως στο “Mr Beast”.

Η έννοια του concept album μπόλιασε για τα καλά μέσα μου και είχε και ως συνοδευτικό, αυτό το λεγόμενο “big sound”, στο οποίο είχα τόσο “άσχημα” συνηθίσει, που με άρπαξε με την μία. Ίσως, απλά και μόνο, ήταν η κατάλληλη στιγμή και αφορμή για να αποκρυσταλλωθεί η, έως τότε, πρώιμη και ελλιπής επαφή μου με την μουσική των Mogwai. Όπως και να έχει, νομίζω ότι το “Mr Beast” διαμόρφωσε εκ νέου το μουσικό μου γούστο τόσο ως ακροατή όσο και ως, εν δυνάμει, μουσικού. Ποτέ άλλοτε το ταξίδι δεν ήταν τόσο μακρινό, ούτε και ένιωσα την ανάγκη να κλείσω για ώρες τα μάτια, μέσα σε ένα στροβιλισμό εικόνων, σκέψεων και συναισθημάτων. Η δε ακρόαση του ζωντανά, αποτελεί, μέχρι τώρα, την πιο όμορφη συναυλιακή εμπειρία της ζωής μου.

-Γιάννης Γερόσταθος

 

 

 

Pearl Jam - Ten

Το πρώτο album που μου ήρθε στο μυαλό σαν “το πρώτο αγαπημένο” ήταν το Bad του Michael Jackson. Αλλά τότε από όσο θυμάμαι -8 ή 9 ετών ήμουνα- το άκουγα σαν παιδάκι που ακούει απλά έναν catchy δίσκο της εποχής, χωρίς να αντιλαμβάνομαι το μεγαλείο και την διαχρονικότητα του δίσκου. Πολύ αργότερα κατάλαβα πόσο τεράστιος και σημαντικός ήταν αυτός ο δίσκος και πόσο πολύ με επηρέασε.

Ο δίσκος όμως που σημάδεψε κυριολεκτικά την μουσική μου υπόσταση ήταν το Ten των Pearl Jam. Ήταν το μέσο που με έφερε κοντά στην μουσική μια για πάντα. Ήταν ο λόγος που έπιασα όργανα στα χέρια μου. Κάπου στο 1993 -γυμνάσιο πήγαινα-ήταν όταν το αγόρασα από ένα δισκάδικο της πόλης μου. Το είχα λιώσει!! Ήξερα μέχρι και τα drum parts του Krusen σε air drumming!!

Μελωδίες, αρμονίες , συναισθήματα που μέχρι τότε δεν είχα νιώσει. Αυτό το λεπτό όριο που η μουσική γίνεται κάτι το μεταφυσικό.Flow και groove στο drumming, Eddie Vedder με μια φωνή που θα στοιχειώσει μια ολόκληρη γενιά, κιθαρές με μια rock n roll / hedrix προσεγγίσει και riffs που καθηλώνουν, η ευρηματικότητα του Jeff Ament με τα άταστα και τα 8χορδα μπάσα...Ένα αριστούργημα. Alive, Jeremy, Oceans, Garden, Once, Porch, Black, Release, Even Flow, Deep, Why go....Σήμερα μοιάζει τόσο κλασσικό. Και εκείνο το μοτίβο που έχουν στην αρχή του album που επαναλαμβάνεται και στο τέλος του (intro Once, outro Deep) μου έμοιαζε μαγικό!! - ακόμα με μαγεύει!!-

-Γιάννης Αρτζόγλου

 


  

Wipers - Over the edge

Την σφαλιάρα που ονομάζεται Wipers την έφαγα μόλις στα 13 μου όταν στο ξεκίνημα μιας ανήσυχης εφηβείας ένας πολύ καλός φίλος που διατηρεί προβάδικο στις Σέρρες όρμησε μέσα στο studio διακόπτοντας την κυριολεκτική και μεταφορική εκτέλεση του Return of the Rat από την διασκευομπάντα που είχαμε μαζί με άλλα 2 πιτσιρίκια. —Ξέρεις τους Wipers; με ρώτησε γεμάτος  ενθουσιασμό με τα σπασμένα Ελληνικά του, Όχι, του απαντώ, ποιοι είναι αυτοί; —Αυτό που παίζατε, μου λέει! Όχι, αυτό είναι ακυκλοφόρητο κομμάτι των Nirvana του απαντάω με ξερολήστικο ύφος, έτσι τουλάχιστον ήξερα από μια bootleg κασέτα που μου είχε δώσει ο μουσικός μου μέντορας και ξάδερφος Αργύρης! Πφφφ μου απαντά, τρέχει στο διπλανό δωμάτιο και επιστρέφει με ένα μοβ βινύλιο στο χέρι, πάρε αυτό μου λέει, άκουσε το στο σπίτι και τα ξαναλέμε. Αρπάζω το ξεθωριασμένο βινύλιο με τους 2 μεγάλους μαγνήτες κιθάρας στο εξώφυλλο, διαβάζω Wipers – Over the Edge

 “It's not the truth I see, it's just a mockery” Οι πρώτοι στοίχοι του ομώνυμου κομματιού Over the edge, οι καθαρόαιμες punk rock κιθάρες και η σπιτίσια βρόμικη παραγωγή σε συνδυασμό με την κατάθλιψη και παράλληλα το νεύρο και η απόγνωση που έβγαιναν από τα μεγάφωνα του στερεοφωνικού καθώς η βελόνα περνούσε πάνω από τα διαμάντια Doom town, Romeo, No one wants an alien, So Young με πήραν μια τρυφερή αγκαλιά και με έριξαν με ορμή πίσω στα θεμέλια των μέχρι τότε μουσικών μου ηρώων όπως ο Kurt Cobain, ο Mark Lanegan και η Kim Deal των Pixies. Το Over the edge δεν είναι απλά ο πρώτος δίσκος που αγάπησα, είναι ο δίσκος που μπόλιασε το punk rock μέσα μου και σαν ακροατή αλλά κυρίως ως μουσικό. Ακόμη και σήμερα 19 χρόνια μετά, είναι ένας από τους δίσκους που μπορώ και “καταπίνω” αμάσητους από την αρχή έως το τέλος, ρουφώντας κάθε φορά κάτι καινούριο σα να ήταν η πρώτη ακρόαση.

-Πάρις Φράγκος

 


 

 Info

Οι Tuber μόλις κυκλοφόρησαν το νέο τους album “Out of the blue”, διαθέσιμο μέσω bandcamp

Την 1η Σεπτεμβρίου εμφανίζονται στο Street Mode Festival στην Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβρη θα περιοδεύσουν την Ευρώπη και τον Δεκέμβριο θα εμφανιστούν στην Αθήνα, λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα στη σελίδα της μπάντας στο facebook

 


 

Επιμέλεια: Βαγγέλης Μακρής

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT