Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω αν συμβαίνει μαζικά τελευταία ή αν είναι ιδέα μου, αλλά ποτέ η μουσική δεν ήταν τόσο απροκάλυπτα σέξι. Ακούω όλη μέρα ένα τραγούδι που το λένε «Ratchet Pussy» των Tombz, ενός γκρουπ απ' το Μιλγουόκι που επαναλαμβάνει μονότονα τη λέξη «pussy» πάνω σε μια σχεδόν παιδική μελωδία, τόσο εθιστική που σε κάνει να ξεχάσεις τι λένε οι στίχοι. «Ratchet» για το urban λεξικό «είναι μία έκφυλη και "φτηνή" εκδοχή της Chaka Chan» (ο συντάκτης καταλήγει: «ο Θεός να μας φυλάει!»), καμία σχέση, δηλαδή, με τις classy ξαναμμένες ντίβες που κάνουν booty dance στη σκηνή και είναι σε μόνιμο ανταγωνισμό για το ποια θα κάνει το πιο προκλητικό βίντεο. Όταν τα κορίτσια που χαϊδεύονται μπροστά στην κάμερα έχουν γίνει πια εντελώς mainstream, τι να σου κάνουν κι οι καημένοι οι F.A.G. Diarrhea Cult που προσπαθούν να επιβληθούν με τίτλους δήθεν σοκαριστικούς, όπως το «Crying when I cum»; Σιγά το σοκ! Σημασία έχει ότι εκεί που μόνο οι ράπερ έγραφαν στίχους με σεξουαλικές αναφορές, δημιουργήθηκε μια πλημμύρα από τίτλους με «πονηρά» υπονοούμενα –και ακόμα πιο πονηρούς στίχους– και γέμισε το bandcamp με λέξεις που κάποτε δύσκολα έβαζαν σε τραγούδια. Πιάνεις τον εαυτό σου να σιγοτραγουδάει «ratchet pussy, ratchet pussy, ratchet, ratchet, ratchet pussy» και σου γίνεται χειρότερο κόλλημα από το «Φέρτε μου ένα μαντολίνο».

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Για τους περισσότερους ο Lee Hazlewood ήταν αυτός ο βαρύτονος μουστακαλής που έγραφε τα κομμάτια για τη Νάνσι Σινάτρα στο τέλος της δεκαετίας του '60 και στις αρχές των '70s, ο πατριάρχης του «saccharine underground» ή της «cowboy psychedelia» – επειδή έγραψε αμέτρητα country κομμάτια. Ο Lee Hazlewood υπήρξε ένας πολύ σημαντικός συνθέτης και παραγωγός για σχεδόν έξι δεκαετίες και το έργο του είναι τεράστιο. Έχει στο ενεργητικό του συγκλονιστικά άλμπουμ ποπ μεγαλείου, όπως το σπάνιο σάουντρακ «Cowboy in Sweden» για μια τηλεοπτική εκπομπή που προβλήθηκε στη Σουηδία, ένα από τα καλύτερά του άλμπουμ που μέχρι πρόσφατα ήταν δυσεύρετο, όπως και η ταινία. Η Lee Hazlewood Industries τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει καταπληκτική δουλειά με την ψηφιακή επεξεργασία όλου του έργου του και τις επανακυκλοφορίες σε εξαιρετικές εκδόσεις. Το κουτί που μόλις κυκλοφόρησε με –κυριολεκτικά– οτιδήποτε ηχογράφησε από το 1966 μέχρι και το 1971 είναι ένας θησαυρός. Εκτός από τη μουσική και το DVD με την ταινία Cowboy in Sweden περιέχει όλα τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε στα πέντε αυτά χρόνια και όλα τα 45άρια από τις συνεργασίες του με συγκροτήματα και τραγουδιστές όπως οι Suzi Jane Hokom, The Kitchen Cinq, Ann-Margret, Honey Ltd., The International Submarine Band, Arthur, The Aggregation, Sanford Clark, Lynn Castle, The Surprise Package, Virgil Warner, and Hamilton Streetcar – συνολικά 107 κομμάτια. Συν ένα βιβλίο 172 σελίδων με φωτογραφικό υλικό, συνεντεύξεις του και βιογραφικά όλων των συνεργατών του. Πιο πλήρες δεν γίνεται! ΛέγεταιLee Hazlewood Industries, There's a dream I 've been saving, 1966-71.

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Οι Microondas που μόλις κυκλοφόρησαν το πρώτο άλμπουμ τους έχουν κάνει κάμποσες ζωντανές εμφανίσεις στην Αθήνα τα τελευταία δυο χρόνια. Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τον ήχο τους «chamber rock» και για το όνομα του συγκροτήματος («φούρνος μικροκυμάτων» στα ισπανικά) λένε: «Κανείς μας δεν τρελαίνεται για τους φούρνους μικροκυμάτων. Έχουν τα χίλια δυο προβλήματα και γευστικά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Από τα μαθήματα ισπανικών, όμως, στα πρώτα επίπεδα, που μαθαίνεις για τα είδη κουζίνας, η λέξη ακούγεται ταιριαστή για όνομα μπάντας. Μια μέρα βλέπαμε στο YouTube κάτι ισπανόφωνους τύπους που έψηναν ένα κινητό στα μικροκύματα κι έτσι κλείδωσε το όνομα». Τον δίσκο που έχει τίτλο «Ηellenit» κατάφεραν να τον βγάλουν μόνοι τους, παρ' όλες τις αναποδιές. «Τα πάντα ήταν δύσκολα» λέει ο Betamin. «Όλα γύρω μας κατέρρεαν στον ένα χρόνο που τον δουλεύαμε, με κερασάκι στην τούρτα μια στρατιωτική θητεία, τη νέμεση των ελληνικών σχημάτων. Δεν υπήρξε απολύτως τίποτα εύκολο στην ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς. To "Ηellenit" έχει μια τριπλή αναφορά: Πρώτον, παραπέμπει στην κόλαση, την επίγεια, αυτή δηλαδή που ζούμε καθημερινά. Δεύτερον, αναφέρεται στο πιο δημοφιλές κατασκευαστικό υλικό, το ελενίτ, που πραγμάτωσε πρόχειρα τα οικιστικά μας όνειρα στην Ελλάδα αλλά και αλλού. Όλα αυτά μέχρι να θυμηθούμε ότι το υλικό ήταν τοξικό. Είναι λίγο σαν την ταινία του Γούντι Άλεν που αναφέρει πως οτιδήποτε μάς έλεγαν ότι είναι ωφέλιμο όταν ήμασταν μικροί (o ήλιος, το κόκκινο κρέας και το... πανεπιστήμιο) στη συνέχεια αποκηρύχθηκε ως βλαβερό. Στη δική μας εκδοχή βάζουμε μέσα και το ελενίτ των παιδικών μας χρόνων/καλοκαιριών. Ίσως η λέξη "Ηellenit" να αναφέρεται και σε έναν νέο τύπο ανθρώπου-πολίτη. Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να βρίσκεσαι στημένος με την πλάτη στον τοίχο για να φτιάξεις κάτι όμορφο. Άλλωστε, όσο η βιοποριστική αγωνία παίρνει τα πρωτεία στη ζωή μας, τα πράγματα θα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για την οποιαδήποτε έκφραση. Το "Ηellenit" είναι ερωτικός δίσκος, έχει να κάνει με τη σχέση αγάπης-μίσους που έχουμε με την πόλη. Αν το σκεφτείς ρεαλιστικά, υπάρχουν άπειρα εξευτελιστικά στοιχεία στο να ζεις σε αυτό τον τόπο. Ίσως το πιο εξευτελιστικό από αυτά να είναι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι που σε προτρέπουν να φύγεις όσο είναι καιρός».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ