Ο Dimitris Dermanis έφτιαξε ένα πρωτότυπο βιντεο-πρότζεκτ ηλεκτρονικής μουσικής, ακολουθώντας 4 αυστηρούς κανόνες

0

«Γεννήθηκα και ζω στην Αθήνα», μου λέει ο Δημήτρης το πρότζεκτ του οποίου μπορείτε να παρακολουθήσετε στην playlist πάνω. «Ενορχηστρώνω, ηχογραφώ, παίζω keyboards, φτιάχνω μουσική για θέατρο, διαφημίσεις και βέβαια γράφω τα προσωπικά μου προτζεκτ.

Τα μέσα μου είναι ηλεκτρονικά: συνθεσάιζερ, υπολογιστές, drum machines, samplers, home keyboards, κασετόφωνα αλλά και φυσικά όργανα, επεξεργασμένα. Γενικά ό,τι βγάζει ήχο με εξιτάρει, ειδικά αν είναι ηλεκτρονικό/ηλεκτρικό ή αν έχει πλήκτρα! Και όλα αυτά έχω την χαρά να τα μαθαίνω και σε άλλους ως καθηγητής Μουσικής Τεχνολογίας/Ηχοληψίας».

— Πώς ξεκίνησε το Music Toys Project;

Ξεκίνησε όταν θέλησα να κάνω μερικά demo με βίντεο και ήχο για διάφορα vintage όργανα στο YouTube. Τελικά βρήκα πιο ενδιαφέρον, καλλιτεχνικά, να φτιάχνω πλήρη κομμάτια με ελάχιστα όργανα κάθε φορά, τόσα όσα μπορούσα να ελέγξω ζωντανά.

Κάπου εκεί σκέφτηκα το όλο project, έβαλα τους αυτοπεριορισμούς μου, για να είναι συνεπές και voila! Η ονομασία Music Toys βγήκε αυθόρμητα όταν είδα πόσο με διασκέδαζε όλο αυτό.

— Ποιοι ήταν οι αυτοπεριορισμοί;

Όλα τα κομμάτια είναι φτιαγμένα με 4 βασικούς κανόνες.
1. Κάθε κομμάτι εκτελείται, ηχογραφείται και βιντεοσκοπείται ζωντανά.
2. Χρησιμοποιούνται μόνο hardware ηχητικά μηχανήματα, τόσα όσα μπορούν να ελέγθουν από εμένα σε πραγματικό χρόνο.
3. Η μουσική που παράγεται θα είναι οργανωμένος αυτοσχεδιασμός. Υπάρχουν από πριν sequences, beats και προγραματισμένοι ήχοι, ένα "σενάριο" αλλά και πλήρης ελευθερία αυτοσχεδιασμού ανάλογα την στιγμή και την εξέλιξη.
4. Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται βοηθητικά σε ελάχιστα sequences που τρέχουν live, στην πολυκάναλη ηχογράφηση και στην μίξη. Δεν προστίθενται όργανα εκ των υστέρων παρά μόνο σε ελαχιστότατες περιπτώσεις.

Ο Dimitris Dermanis έφτιαξε ένα πρωτότυπο βιντεο-πρότζεκτ ηλεκτρονικής μουσικής, ακολουθώντας 4 αυστηρούς κανόνες Facebook Twitter

— Δυσκολίες;

Το δύσκολο μέρος ήταν η εκτέλεση των κομματιών. Επειδή δεν ήθελα να κάνω διορθώσεις μετά, η εκτέλεση όφειλε να είναι άψογη, από την αρχή μέχρι το τέλος. Η βιντεοσκόπηση, το έκανε ακόμα πιο αγχωτικό...

Συνήθως ένα τέτοιο βίντεο μου έπαιρνε περίπου 2 μέρες να ολοκληρωθεί, μαζί με την πρόβα και τις δοκιμές.

Όταν ολοκληρώθηκαν 12 κομμάτια ένοιωσα πως έκλεισε ο κύκλος και έτσι χωρίς να το καταλάβω έγινε ένα ενιαίο project/live studio album, με τα σχετικα βίντεο που ήταν και η αφορμή για όλο αυτό.

Τα κομμάτια είναι εδώ στο "κατάστημα" μου στο bandcamp και όλα τα video σε αυτή την λίστα στο youtube.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ