Ο Dervisis φέρνει απόψε την κουλτούρα και τη μουσική της Ανατολικής Μεσογείου στο Ρομάντσο

Ο Dervisis φέρνει απόψε την κουλτούρα και τη μουσική της Ανατολικής Μεσογείου στο Ρομάντσο Facebook Twitter
Φωτο: Μαρίζα Καψαμπέλη
0

Πώς ήταν το παιδικό σου δωμάτιο;

Το παιδικό μου δωμάτιο ήταν το σαλόνι στο σπίτι των παππούδων μου. Μέχρι τα 10-12 κοιμόμουν σε έναν καναπέ που γινόταν κρεβάτι, απέναντι είχε ένα παλιό γραφείο και δίπλα παιχνίδια, κόμικς κ.λπ. Ήταν πολύ ωραία.

— Πώς είναι το δωμάτιό σου τώρα;

Είναι λίγο χαώδες το τι θεωρώ δωμάτιο. Έχω τα μισά μου πράγματα στο σπίτι της μητέρας μου και τα άλλα μισά στο σπίτι που νοικιάζω με τη φίλη μου τη Δανάη στην Ακαδημία Πλάτωνος εδώ και 3 μήνες ‒ αλλά σε λίγο θα ξαναφύγω. Η βάση πάντα είναι το λάπτοπ μου, δύο ηχεία, ακουστικά, κάρτα ήχου και ό,τι gear, βιβλία, αντικείμενα, ρούχα χρησιμοποιώ.

Με ενθουσιάζουν τα πολλά κοινά στοιχεία και αυτά προσπαθώ να χρησιμοποιώ στη μουσική μου περισσότερο ως συνθετικά στοιχεία παρά ως ένα ετερόκλητο παστίς.

—Ποιοι είναι για σένα οι πιο ψυχεδελικοί Έλληνες καλλιτέχνες;

Η γάτα Κίο!

 

Dervisis - Missing

— Θυμάσαι πώς ξεκίνησε το ενδιαφέρον σου για τη μουσική και την κουλτούρα της Ανατολής;

Ξεκίνησε μέσω της εδώ παραδοσιακής μουσικής, που τη θεωρώ κομμάτι της μουσικής της Ανατολής. Aλλά δεν είμαι ειδικός σε καμία περίπτωση, ξέρω μόνο ό,τι έχω μάθει μέσω της μουσικής θεωρίας (που ακόμα μαθαίνω) των γύρω περιοχών (Βαλκανίων/Ανατολικής Μεσογείου), της ακρόασης και της σποραδικής ανάγνωσης.

Γενικά, με ενθουσιάζουν τα πολλά κοινά στοιχεία και αυτά προσπαθώ να χρησιμοποιώ στη μουσική μου περισσότερο ως συνθετικά στοιχεία παρά ως ένα ετερόκλητο παστίς. Δεν με ενδιαφέρει να είναι εμφανή, δεν θέλω να αναδείξω κάτι «εξωτικό», ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή είναι μουσική με κανόνες και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα, το «Voice Call» από το τελευταίο μου EP είναι στημένο σε 9/8, οι τονισμοί ακολουθούν αυτούς του καρσιλαμά, όπως παίζεται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και της Τουρκίας, και στη μελωδία έχω βασιστεί στο δρόμο ραστ που περιέχει μικροτόνους εκτός του δωδεκάφθογου, αλλά δεν είναι απόλυτα εμφανές γιατί ο βασικός μου κορμός σύνθεσης προκύπτει από αλλού.

Υπό μία έννοια, είναι ένας περιορισμός που για την ώρα βοηθάει τη δημιουργικότητά μου και από την άλλη τον νιώθω και ως ένα ενωτικό και αντιρατσιστικό σχόλιο.

— Πιστεύεις ότι οι Έλληνες νιώθουν ένα είδος ντροπής για την ανατολίτικη πλευρά τους;

Δεν ξέρω, ίσως. Νομίζω ότι όσο δεξιότερα πάνε πολιτικά τόσο πιο πολλά πράγματα ελληνοποιούν και αποκρύπτουν για να αποδείξουν πόσο «αληθινοί» Έλληνες είναι.

Ο Dervisis φέρνει απόψε την κουλτούρα και τη μουσική της Ανατολικής Μεσογείου στο Ρομάντσο Facebook Twitter
Φωτο: Μαρίζα Καψαμπέλη

— Έχεις αλλάξει διάφορα καλλιτεχνικά ψευδώνυμα τα τελευταία χρόνια (Kid Flicks, Flight 36B). Πώς και αποφάσισες να χρησιμοποιήσεις τώρα το κανονικό σου όνομα;

Παίζω με το όνομά μου γιατί μου φαίνεται πιο ειλικρινές και επειδή τα διάφορα πρότζεκτ με εμπόδιζαν να κάνω καινούργια πράγματα γιατί σκεφτόμουν ότι έχουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα που δεν πρέπει να χαλάσω.

— Ποιος είναι ο αγαπημένος σου χαρακτήρας απ’ τους «Simpsons»;

Υπάρχει μια ταύτιση με τον Milhouse!

— Τι θα κάνεις μετά το live στο Ρομάντσο;

Θα πάω για λίγο στην Ιστανμπούλ και μετά στο Λονδίνο, όπου δουλεύω. Παράλληλα, θα ετοιμάσω ένα 12ιντσο που θα βγει αρχές του ’19 από την Trial & Error, 2 singles που θα βγουν σύντομα και έναν δίσκο!

 

Ο Νίκος Δερβίσης παίζει το Σάββατο 15/9 στο φεστιβάλ ΨΧ 2018 (14& 15/9, Ρομάντσο, Αναξαγόρα 3-5, Αθήνα, 21:00, εισ.: 6 ευρώ ανά ημέρα & 10 ευρώ διήμερο).

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ