O βασιλιάς της tech house Solomun σε ένα αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής.
0

ΩΣ FAN ΤΗΣ TECHNO, και όχι ιδιαίτερα της house μουσικής, αυτό που κυρίως θυμάμαι να μου λένε πριν ακούσω τον Solomun πρώτη φορά πέρσι στο Techniques είναι πόσο θα βαρεθώ και πόσο αδιάφορα είναι τα σετ του. Έτσι, πήγα κι εγώ με τις χαμηλότερες δυνατές προσδοκίες και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο λάθος. Αλλά περισσότερα πάνω σε αυτό σε λίγο.

Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως η μετακίνηση του booth στο κέντρο του club για να είναι σε άμεση επαφή με τον κόσμο. Ανέκαθεν το μότο του ήταν πως δεν έχουν τόση σημασία ο χώρος ή τα φώτα αλλά η ποιότητα του σετ και η διάθεση του κοινού. Χαρακτηριστικές είναι και οι περιπτώσεις που ειρωνεύεται όσους τραβούν συνεχώς βίντεο αντί να χορέψουν και να χαθούν στη στιγμή.

Μεγαλύτερη επιτυχία ίσως στην καριέρα του είναι τα πάρτι που επιμελείται στο Pacha στην Ίμπιζα, ξεκινώντας τα «Solomun +1» στα οποία συνήθως παίζει ένα extended set πλάι σε κάποιον προσκεκλημένο DJ, μικρό ή μεγάλο σε δημοτικότητα. Οι καλεσμένοι, μάλιστα, συχνά ξεφεύγουν από την deep/tech house που ο ίδιος προτιμά, προσθέτοντας στο diversity του ήχου αλλά και αναδεικνύοντας την ικανότητά του να προσαρμόζει τη μουσική του στον χώρο και τη διάθεση. Έχει κάνει μερικά από τα πιο πετυχημένα b2b set παγκοσμίως παρέα με καλλιτέχνες όπως ο Âme, οι Tale of Us και ο Marcel Dettmann.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε.

Άσος στο μανίκι του, και κάτι που θυμάμαι έντονα από πέρσι, η ικανότητά του να κάνει remix και να φέρνει στα μέτρα του από indie rock κομμάτια (βλ. «Late night» των Foals) μέχρι σύγχρονα trance κομμάτια που μοιάζουν αγνώριστα στα χέρια του. Το label του, Diynamic, αν και χωρίς την επιτυχία του KNTXT (της De Witte) ή του Exhale (της Α. Lens), βασίζεται στο ίδιο μοτίβο με το «Solomun +1» και δίνει βήμα σε πρωτοεμφανιζόμενους DJ με τους οποίους συχνά περιοδεύει. Η μουσική του σίγουρα διαφοροποιείται αρκετά, καθώς κατά κανόνα παίζει πολύ «ελαφριά» και αργά για να μπει κάτω από την ομπρέλα της techno και σαφώς πιο πολύπλοκα και γρήγορα από ένα τυπικό house κομμάτι.

Στο πάρτι του Blend το Σάββατο 28/9, στο πρώτο για φέτος Techniques, αν και η επιλογή της τοποθεσίας έμοιαζε κάπως περίεργη, η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη. Τα φώτα ήταν σωστά για το είδος του event, πρωταγωνιστούσε μια πολύ υψηλής ανάλυσης οθόνη, ο ήχος ήταν καταπληκτικός, ιδίως για open air event, ενώ ο τρόπος που ήταν τοποθετημένα τα ηχεία έστελνε τον ήχο στη θάλασσα και μακριά από κατοικημένες περιοχές. Τα μπαρ και οι τουαλέτες λειτουργούσαν επίσης με ελάχιστες αναμονές. Το vibe στο VIP ήταν κάπως άψυχο, ενώ τα επιπλέον λεφτά για booth έμοιαζαν να αξίζουν το premium.

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Στο πάρτυ του Blend το Σάββατο 28/9 η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη.

Το event άνοιξαν οι Giza DJs (το +1 που αναλύαμε πριν), που έπαιξαν ικανοποιητικά πλην λίγο ήσυχα, αλλά σίγουρα σε αρμονία με το ύφος ενός opening act για τον Solomun. Οι ίδιοι συνέχισαν και στο after party στο Oddity. Για το set του Solomun δεν ισχύουν τα ίδια. Τα σετ του ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενα και πολυσυζητημένα, μιας και αποτελούν τόπο συνεύρεσης των fans της house και της techno, που έχουν συχνά διαφορετικές προτιμήσεις. Αυτό γινόταν εύκολα αντιληπτό εξάλλου και από το κοινό, που ήταν ετερόκλητο. Στα θετικά πως το σετ ήταν τεχνικά ολόσωστο, με αλλαγές ανάμεσα στα κομμάτια σχεδόν ανεπαίσθητες και η επιλογή κάποιων πολύ καλών remixes ή δικών του κομματιών. Παρ' όλα αυτά, θεωρώ πως δεν κατάφερε να μεταδώσει συναίσθημα, που είναι τελικά το ζητούμενο, δηλαδή να πει μια ιστορία, και όχι απλώς να παίξει μουσική. Το ίδιο σχόλιο άκουσα και από μερικούς 25χρονους και από 40χρονους που αν μη τι άλλο έχουν διαφορετικά ακούσματα στην ηλεκτρονική μουσική.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή Berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε. Εκεί που πήγαινε να δώσει κάτι, να χτίσει, ένιωθα πως το έπαιρνε πίσω. Η διάθεση του κόσμου για χορό ήταν αναμενόμενα κάπως πεσμένη. Ίσως, πάλι, αν τον άκουγε κάποιος για πρώτη φορά φέτος να μην απογοητευόταν τόσο.  

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, δεν μου αρέσει να μην ξέρω τι να περιμένω, να υπάρχει τέτοιο χάσμα στο πόσο καλά μπορεί να παίξει ένας DJ, ιδίως όταν ξέρω πως αν θέλει είναι πραγματικά ξεχωριστός. Τελικά όμως πραγματικά κορυφαίο δεν σε κάνει να παίζεις μερικές φορές εξαιρετικά, αλλά σταθερά να μην απογοητεύεις. Αποφάσισα να αποχωρήσω γύρω στις 02:30, περίπου μία ώρα πριν τελειώσει (υπερκαλύπτοντας τη μία ώρα που καθυστέρησε να ξεκινήσει), επομένως δεν μπορώ και να ξέρω αν έκλεισε σε λίγο καλύτερο τόνο από ό,τι άνοιξε. Σίγουρα πάντως περιμένω με ανυπομονησία το 2ο Techniques στο τέλος Οκτώβρη με το διάσημο ζεύγος, στα decks και στη ζωή, Charlotte De Witte & Enrico Sanguliano, με τις πιθανότητες απογοήτευσης να τείνουν στο μηδέν.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ