H Αθήνα άκουσε τη hard techno του Klangkuenstler για εφτά ώρες σερί

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Στο πάρτι του στην Αθήνα, το Σάββατο 21/9, πρώτο του Unreal Germany στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Velocity, o Klangkuenstler ήταν συγκλονιστικός.
0


ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ αντιφατικό αλλά ο Klangkuenstler, που ξεκίνησε την ανέλιξή του ως DJ το 2012, έπαιζε τότε αμιγώς low-beat house μουσική στο Βερολίνο. Λέγεται πως μερικά χρόνια αργότερα, κι αφού οι φίλοι του τον προέτρεψαν να τους ακολουθήσει σε μερικά hard techno rave parties, ερωτεύτηκε αυτούς τους βαρύτερους βιομηχανικούς ήχους, μουσική που έτσι κι αλλιώς γνώρισε νέα νιότη προς τα τέλη των '10s και δη μετά τους περιορισμούς του Covid.

Κοντά στο ‘18 αρχίζει να ξεφεύγει από τον έως τότε γνωστό ήχο του και προσεγγίζει minimal techno ήχους (χαρακτηριστικούς για Βερολίνο), με πολλά από τα releases του / extended plays να είναι υπνωτιστικά, όπως αρμόζει στον χώρο, με πρώτο ίσως EP που θυμίζει τον τωρινό του ήχο το «Cathedral of Saw». Το ’19, με την κυκλοφορία του «Balthazar», αρχίζουμε να ερχόμαστε σε επαφή με τον ήχο που τον συντροφεύει και σήμερα.

Το πάρτι θα διαρκούσε έξι-εφτά ώρες με μοναδικό στο lineup τον ίδιο, δίχως να ανοίγει ή να κλείνει κάποιος local artist. Η διάθεση ήταν ομολογουμένως κορυφαία, όλοι χόρευαν και το πάρτι έγινε την κατάλληλη στιγμή sold out, ώστε να μην είναι ποτέ ασφυκτικά γεμάτο κόσμο.

Βέβαια, αν ανατρέξεις ακόμη και στα παλιότερά του κομμάτια, θα βρεις συνδέσεις μεταξύ του τότε ήχου του και του σύγχρονου, με τα βασικά beats πολλές φορές να συνάδουν. Τα πιο γνωστά του τραγούδια έχουν χαρακτηριστική εισαγωγή, κορύφωση και σβήσιμο σαφώς διαχωρισμένα μεταξύ τους, και ο ήχος τους είναι industrial και σκοτεινός.

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Πολλοί λένε πως ο Klang έχει δώσει νέο όνομα στη hard techno.

Πλέον ηγείται στη hard techno σκηνή με κυκλοφορίες σε μεγάλα label groups, όπως το Exhale της Amelie Lens και το label 44 του επίσης Γερμανού και φίλου του, Kobosil. Μερικά από τα set του είναι από τα πιο πετυχημένα του Boiler room.

Έχει κάνει curate τα δικά του δωρεάν raves, για κόσμο που δεν μπορεί οικονομικά να ακολουθεί σε μεγάλα πάρτι, δίνοντας πνοή στον χώρο και φέρνοντας αναμνήσεις από τα πρώτα raves και την απαρχή αυτής της κουλτούρας.

Στο ίδιο αυτό πνεύμα ισότητας, πρωταγωνιστεί στα πανευρωπαϊκής φήμης πάρτι του Unreal Germany, με διακριτό τους σημείο το booth στο κέντρο του χώρου και την απουσία VIP εισιτηρίων, ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να βρεθούν κοντά στον DJ. Τα πάρτι αυτά επίσης χαρακτηρίζονται συχνά από extended sets, αντί για συχνές εναλλαγές DJs, ώστε να υπάρχει συνέχεια αντί απότομων αλλαγών στη διάθεση.

Στο πάρτι του στην Αθήνα, το Σάββατο 21/9, πρώτο του Unreal Germany στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Velocity, ήταν συγκλονιστικός. Το πάρτι θα διαρκούσε έξι-εφτά ώρες, με μοναδικό στο lineup τον ίδιο, δίχως να ανοίγει ή να κλείνει κάποιος local artist. Η διάθεση ήταν ομολογουμένως κορυφαία, όλοι χόρευαν και το πάρτι έγινε την κατάλληλη στιγμή sold out, ώστε να μην είναι ποτέ ασφυκτικά γεμάτο κόσμο.

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Aν πρόσεχες το σετ του λίγο περισσότερο, υπήρχαν επαναλαμβανόμενα μουσικά μοτίβα που το έδεναν, σχεδόν σαν live DJ set, αναδεικνύοντας το ταλέντο του σε αυτό που κάνει και δίνοντας έντονα την αίσθηση πως προσπαθεί να πει μια ιστορία, όχι απλώς να παίξει μουσική.
Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Ο ήχος ήταν καλός στα πιο πολλά σημεία, αν και φιμωμένος μερικές φορές, ενώ τα φώτα σωστά, χωρίς πολλές οθόνες ή lasers να σε αποσπούν, αλλά απόλυτα ταιριαστά με το είδος της μουσικής που πήγαινες να ακούσεις.

Ο ήχος ήταν καλός στα πιο πολλά σημεία, αν και φιμωμένος μερικές φορές, ενώ τα φώτα σωστά, χωρίς πολλές οθόνες ή lasers να σε αποσπούν, αλλά απόλυτα ταιριαστά με το είδος της μουσικής που πήγαινες να ακούσεις. Δεν έλειψαν τα λάθη στην οργάνωση, μιας και η ζέστη ήταν για μια ακόμη φορά σχεδόν ανυπόφορη, από την αρχή κιόλας του πάρτι (όπως και με τον KAS:ST τον Απρίλη), κάτι δυνητικά επικίνδυνο όταν σε έναν χώρο υπάρχει τόσος κόσμος. Η ζέστη συνδυάστηκε με ανεπάρκεια νερού για λίγη ώρα μετά τις πέντε και διορθώθηκε λίγο αργότερα.

Πολλοί λένε πως ο Klang έχει δώσει νέο όνομα στη hard techno, γνώμη που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Το σετ του είναι αδιάκοπο, αμείλικτο και οι «κοιλιές» και οι παύσεις λάμπουν διά της απουσίας τους. Ένιωθες το ένα χτύπημα μετά το άλλο, από νωρίς ακόμη, με τόσο έντονες κορυφώσεις που καμιά φορά τίποτα δεν σε προετοίμαζε. Τις δικές του τεράστιες techno επιτυχίες όπως το «Die Welt Brennt» και το «Mein Wille» συντρόφευσαν νοσταλγικές αναφορές σε '90s trance κομμάτια που εξύψωσαν το genre εκείνη την εποχή.

KlangKuenstler - Die Welt Brennt

Aν πρόσεχες το σετ του λίγο περισσότερο, υπήρχαν επαναλαμβανόμενα μουσικά μοτίβα που το έδεναν, σχεδόν σαν live DJ set, αναδεικνύοντας το ταλέντο του σε αυτό που κάνει και δίνοντας έντονα την αίσθηση πως προσπαθεί να πει μια ιστορία, όχι απλώς να παίξει μουσική. Ακόμη, προοικονομούσε μερικά από τα πιο δυνατά του κομμάτια κατά τη διάρκεια του σετ, προσδίδοντας ανυπομονησία και ενθουσιασμό για τη συνέχεια. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν ισχύει, πάντως εξέπεμπε μια μελαγχολία, η οποία χαρακτήριζε έντονα το σετ του.

Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν να σε ρίχνει, αντιθέτως η μουσική του, όσο βιομηχανική κι αν είναι, χαρακτηρίζεται από έντονο συναίσθημα και είναι πάντοτε ανεβαστική. Είναι σπάνιο ένα τόσο μεγάλο σετ ενός καλλιτέχνη να μην κουράσει ποτέ. Ακόμη, σε ό,τι story κι αν ανεβάσαμε, έμπαινε προσωπικά να το δει και να ευχαριστήσει για την παρουσία μας, κάτι που έχει επίσης τη σημασία του μετά από μια τόσο έντονη βραδιά. Συνολικά ένα πάρτι for the books, κι ανυπομονώ για τη συνέχεια της χειμερινής σεζόν στην Αθήνα.

Klangkuenstler ft. Obernauer - Mein Wille

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT