LIVE!

Music from the Dark Ages

Music from the Dark Ages Facebook Twitter
0

Οι Mary and the Boy, μετά το περσινό ομώνυμο άλμπουμ τους που έγινε αποδεκτό με πολύ αντιφατικές κριτικές, επιστρέφουν σε συνεργασία με τον Felizol στην παραγωγή και πολύ διαφορετικοί - τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου. O ζοφερός, τρομακτικός ήχος του πρώτου άλμπουμ τους, που ξένισε τους περισσότερους που είχαν ακούσει το demo τους, είναι παρών στο δεύτερο μέρος και αυτού του δίσκου. Μόνο που αυτήν τη φορά οι σκοτεινές, «αποπνικτικές» μελωδίες του Cock και οι «αιρετικοί» στίχοι («I'm jesus, I'm god, I'm cock, do you wanna suck me?») ακούγονται λιγότερο «αποκρουστικοί» μέσα στο σύνολο των 13 κομματιών που έχουν σαφώς πιο pop κατεύθυνση. Το «εκκλησιαστικό» όργανο στο «Cock» - ένα από τα πιο σπουδαία κομμάτια που έχουν γράψει, συγκλονιστικό μέσα στην απλότητά του- δημιουργεί μια μυσταγωγία που σε υποβάλλει, θυμίζοντας τις καλύτερες στιγμές του Tricky, τότε που μεγαλουργούσε. Με το ίδιο «πνίξιμο» με το «Suffocated Love», ακόμα πιο ακραίο και συναισθηματικά φορτισμένο. Στο «Mama» το πιάνο γίνεται επίτηδες καταραμένο και εμφανίζονται σαμπλαρισμένα «μασήματα» ψηφιακών ήχων στο background, με τον Boy να απαγγέλλει διαβολικούς στίχους και τη Mary να αποκαλύπτει τις δυνατότητες της φωνής της και να την προετοιμάζει για το καταραμένο κρεσέντο του «Death» (ακούγεται σαν Diamanda Galas, κι αυτό από μόνο του μπορεί να είναι κατόρθωμα, παρόλο που το τραγούδι σου δημιουργεί ανατριχίλες). Αγωνία, απόγνωση, ακούγεται ως αντίδραση, μια κραυγή σε όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω τους. Γύρω μας.

Αυτή είναι η μία πλευρά τους. Η άλλη είναι περισσότερο φωτεινή, ρυθμική, πιο new wave και... pop. Ο δίσκος διαθέτει την ποικιλία και την πολυχρωμία που δεν υπήρχε στο περσινό εσωστρεφές και conceptual άλμπουμ τους. Από το «You You You» που επαναλαμβάνουν «I'm talking about you you you, some people always gonna break my heart» πάνω σε έναν ‘80s ρυθμό μπλέκοντας τις φωνές τους, το παρόμοιου ρυθμού «No more bad trips for little Mary με τα synths» που το στολίζουν με μελωδίες, ξορκίζοντας τους δαίμονες με χορό, μέχρι το μανιασμένο «My dance is getting better» που τα ηλεκτρονικά παίρνουν φωτιά και τρελαίνονται. Το «Afraid of the devil» είναι ένα σκοτεινό gospel κομμάτι με τη φωνή του Boy να το κάνει ακόμα πιο μαύρο, θυμίζοντας τις μεθυσμένες μελωδίες του Matt Elliott. Το «Staring» είναι μια μπαλάντα που πλησιάζει το mainstream περισσότερο από οτιδήποτε άλλο εδώ μέσα, με τη Mary να τραγουδάει «excuse me for being naughty, forgive me for getting scary, I'm rescuing my life and I'm not myself...». Οι καλύτερες στιγμές του δίσκου είναι το «χορευτικό» «Αre you still dancing can can?», ένα θαυμάσιο new wave κομμάτι που θα μπορούσε να γίνει ραδιοφωνικό χιτ (σε ένα ιδανικό ραδιόφωνο) και το κομμάτι που κλείνει το δίσκο, το «Timemachine», χαλαρό, με μοναδική συνοδεία το πιάνο για άλλη μια φορά. Travel for fun κυριολεκτικά, με έναν εξαιρετικό δεύτερο δίσκο που αποδεικνύει γιατί είναι από τα πιο σημαντικά σχήματα που διαθέτει σήμερα αυτή η πόλη (και όχι μόνο)...

Ο δεύτερος -επίσης- δίσκος του 2L8 (aka Κώστας Βοζίκης) είναι στην ουσία μια ερωτική rock όπερα με τρία βασικά πρόσωπα (Αυτόν, Αυτή και το Στοιχειό) και μια χορωδία «απογοητευμένων ποιητών» να τους συνοδεύει, με τίτλο He & She Angry Enough To Keep Loving In The Dark Ages. Το εγχείρημα είναι δύσκολο, μια «υπερπαραγωγή» που μοιάζει περισσότερο με θεατρική παράσταση, αλλά το αποτέλεσμα τον δικαιώνει. Δεκαεπτά κομμάτια που αφηγούνται μια ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στις Σκοτεινές Μέρες και ηχητικά θυμίζουν τις δυο τελευταίες δισκογραφικές δουλειές των Liars. Έντονα κρουστά, έγχορδα, δραματικές μελωδίες με τον K the Clown-2L8 να αφηγείται το στόρι με έντονη θεατρικότητα. Είναι δύσκολο να απομονώσεις κομμάτια ή να ακούσεις το δίσκο αποσπασματικά, λειτουργεί ιδανικά non-stop σαν ένα εφιαλτικό παραμύθι όπου Αυτός ζητάει επίμονα από τη Ζοζεφίνα να τον στραγγαλίσει, καταλήγοντας στο συμπέρασμα των απογοητευμένων ποιητών: «no more poetry, only raw meat»! Σαρκαστικοί στίχοι που στην απίθανη συσκευασία-βιβλίο με το artwork του Αχιλλέα Γκατσόπουλου γίνονται ποίηση που συνοδεύει τις υψηλής αισθητικής εικόνες. Ένας δίσκος που τίποτα δεν είναι τυχαίο, προσεγμένος στην παραμικρή λεπτομέρεια, από έναν μουσικό που συνεχίζει την ανοδική του πορεία και παρουσιάζει ένα από τα πιο καλοδουλεμένα άλμπουμ που μπορώ να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι εύκολος, δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες να τον πετύχεις στο «εμπορικό» ραδιόφωνο, είναι φανερό όμως ότι είναι κατάθεση ψυχής και αυτό είναι το μόνο που μετράει. Σημαντικές στιγμές της εγχώριας δισκογραφίας. Το 2008 ήταν η χρονιά που η εναλλακτική σκηνή πήρε την εκδίκησή της, μακάρι να συνεχιστεί και να γιγαντωθεί όλο αυτό που συμβαίνει...

0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT