Music from the Dark Ages

Music from the Dark Ages Facebook Twitter
0

Οι Mary and the Boy, μετά το περσινό ομώνυμο άλμπουμ τους που έγινε αποδεκτό με πολύ αντιφατικές κριτικές, επιστρέφουν σε συνεργασία με τον Felizol στην παραγωγή και πολύ διαφορετικοί - τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου. O ζοφερός, τρομακτικός ήχος του πρώτου άλμπουμ τους, που ξένισε τους περισσότερους που είχαν ακούσει το demo τους, είναι παρών στο δεύτερο μέρος και αυτού του δίσκου. Μόνο που αυτήν τη φορά οι σκοτεινές, «αποπνικτικές» μελωδίες του Cock και οι «αιρετικοί» στίχοι («I'm jesus, I'm god, I'm cock, do you wanna suck me?») ακούγονται λιγότερο «αποκρουστικοί» μέσα στο σύνολο των 13 κομματιών που έχουν σαφώς πιο pop κατεύθυνση. Το «εκκλησιαστικό» όργανο στο «Cock» - ένα από τα πιο σπουδαία κομμάτια που έχουν γράψει, συγκλονιστικό μέσα στην απλότητά του- δημιουργεί μια μυσταγωγία που σε υποβάλλει, θυμίζοντας τις καλύτερες στιγμές του Tricky, τότε που μεγαλουργούσε. Με το ίδιο «πνίξιμο» με το «Suffocated Love», ακόμα πιο ακραίο και συναισθηματικά φορτισμένο. Στο «Mama» το πιάνο γίνεται επίτηδες καταραμένο και εμφανίζονται σαμπλαρισμένα «μασήματα» ψηφιακών ήχων στο background, με τον Boy να απαγγέλλει διαβολικούς στίχους και τη Mary να αποκαλύπτει τις δυνατότητες της φωνής της και να την προετοιμάζει για το καταραμένο κρεσέντο του «Death» (ακούγεται σαν Diamanda Galas, κι αυτό από μόνο του μπορεί να είναι κατόρθωμα, παρόλο που το τραγούδι σου δημιουργεί ανατριχίλες). Αγωνία, απόγνωση, ακούγεται ως αντίδραση, μια κραυγή σε όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω τους. Γύρω μας.

Αυτή είναι η μία πλευρά τους. Η άλλη είναι περισσότερο φωτεινή, ρυθμική, πιο new wave και... pop. Ο δίσκος διαθέτει την ποικιλία και την πολυχρωμία που δεν υπήρχε στο περσινό εσωστρεφές και conceptual άλμπουμ τους. Από το «You You You» που επαναλαμβάνουν «I'm talking about you you you, some people always gonna break my heart» πάνω σε έναν ‘80s ρυθμό μπλέκοντας τις φωνές τους, το παρόμοιου ρυθμού «No more bad trips for little Mary με τα synths» που το στολίζουν με μελωδίες, ξορκίζοντας τους δαίμονες με χορό, μέχρι το μανιασμένο «My dance is getting better» που τα ηλεκτρονικά παίρνουν φωτιά και τρελαίνονται. Το «Afraid of the devil» είναι ένα σκοτεινό gospel κομμάτι με τη φωνή του Boy να το κάνει ακόμα πιο μαύρο, θυμίζοντας τις μεθυσμένες μελωδίες του Matt Elliott. Το «Staring» είναι μια μπαλάντα που πλησιάζει το mainstream περισσότερο από οτιδήποτε άλλο εδώ μέσα, με τη Mary να τραγουδάει «excuse me for being naughty, forgive me for getting scary, I'm rescuing my life and I'm not myself...». Οι καλύτερες στιγμές του δίσκου είναι το «χορευτικό» «Αre you still dancing can can?», ένα θαυμάσιο new wave κομμάτι που θα μπορούσε να γίνει ραδιοφωνικό χιτ (σε ένα ιδανικό ραδιόφωνο) και το κομμάτι που κλείνει το δίσκο, το «Timemachine», χαλαρό, με μοναδική συνοδεία το πιάνο για άλλη μια φορά. Travel for fun κυριολεκτικά, με έναν εξαιρετικό δεύτερο δίσκο που αποδεικνύει γιατί είναι από τα πιο σημαντικά σχήματα που διαθέτει σήμερα αυτή η πόλη (και όχι μόνο)...

Ο δεύτερος -επίσης- δίσκος του 2L8 (aka Κώστας Βοζίκης) είναι στην ουσία μια ερωτική rock όπερα με τρία βασικά πρόσωπα (Αυτόν, Αυτή και το Στοιχειό) και μια χορωδία «απογοητευμένων ποιητών» να τους συνοδεύει, με τίτλο He & She Angry Enough To Keep Loving In The Dark Ages. Το εγχείρημα είναι δύσκολο, μια «υπερπαραγωγή» που μοιάζει περισσότερο με θεατρική παράσταση, αλλά το αποτέλεσμα τον δικαιώνει. Δεκαεπτά κομμάτια που αφηγούνται μια ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στις Σκοτεινές Μέρες και ηχητικά θυμίζουν τις δυο τελευταίες δισκογραφικές δουλειές των Liars. Έντονα κρουστά, έγχορδα, δραματικές μελωδίες με τον K the Clown-2L8 να αφηγείται το στόρι με έντονη θεατρικότητα. Είναι δύσκολο να απομονώσεις κομμάτια ή να ακούσεις το δίσκο αποσπασματικά, λειτουργεί ιδανικά non-stop σαν ένα εφιαλτικό παραμύθι όπου Αυτός ζητάει επίμονα από τη Ζοζεφίνα να τον στραγγαλίσει, καταλήγοντας στο συμπέρασμα των απογοητευμένων ποιητών: «no more poetry, only raw meat»! Σαρκαστικοί στίχοι που στην απίθανη συσκευασία-βιβλίο με το artwork του Αχιλλέα Γκατσόπουλου γίνονται ποίηση που συνοδεύει τις υψηλής αισθητικής εικόνες. Ένας δίσκος που τίποτα δεν είναι τυχαίο, προσεγμένος στην παραμικρή λεπτομέρεια, από έναν μουσικό που συνεχίζει την ανοδική του πορεία και παρουσιάζει ένα από τα πιο καλοδουλεμένα άλμπουμ που μπορώ να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι εύκολος, δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες να τον πετύχεις στο «εμπορικό» ραδιόφωνο, είναι φανερό όμως ότι είναι κατάθεση ψυχής και αυτό είναι το μόνο που μετράει. Σημαντικές στιγμές της εγχώριας δισκογραφίας. Το 2008 ήταν η χρονιά που η εναλλακτική σκηνή πήρε την εκδίκησή της, μακάρι να συνεχιστεί και να γιγαντωθεί όλο αυτό που συμβαίνει...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT