Music from the Dark Ages

Music from the Dark Ages Facebook Twitter
0

Οι Mary and the Boy, μετά το περσινό ομώνυμο άλμπουμ τους που έγινε αποδεκτό με πολύ αντιφατικές κριτικές, επιστρέφουν σε συνεργασία με τον Felizol στην παραγωγή και πολύ διαφορετικοί - τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου. O ζοφερός, τρομακτικός ήχος του πρώτου άλμπουμ τους, που ξένισε τους περισσότερους που είχαν ακούσει το demo τους, είναι παρών στο δεύτερο μέρος και αυτού του δίσκου. Μόνο που αυτήν τη φορά οι σκοτεινές, «αποπνικτικές» μελωδίες του Cock και οι «αιρετικοί» στίχοι («I'm jesus, I'm god, I'm cock, do you wanna suck me?») ακούγονται λιγότερο «αποκρουστικοί» μέσα στο σύνολο των 13 κομματιών που έχουν σαφώς πιο pop κατεύθυνση. Το «εκκλησιαστικό» όργανο στο «Cock» - ένα από τα πιο σπουδαία κομμάτια που έχουν γράψει, συγκλονιστικό μέσα στην απλότητά του- δημιουργεί μια μυσταγωγία που σε υποβάλλει, θυμίζοντας τις καλύτερες στιγμές του Tricky, τότε που μεγαλουργούσε. Με το ίδιο «πνίξιμο» με το «Suffocated Love», ακόμα πιο ακραίο και συναισθηματικά φορτισμένο. Στο «Mama» το πιάνο γίνεται επίτηδες καταραμένο και εμφανίζονται σαμπλαρισμένα «μασήματα» ψηφιακών ήχων στο background, με τον Boy να απαγγέλλει διαβολικούς στίχους και τη Mary να αποκαλύπτει τις δυνατότητες της φωνής της και να την προετοιμάζει για το καταραμένο κρεσέντο του «Death» (ακούγεται σαν Diamanda Galas, κι αυτό από μόνο του μπορεί να είναι κατόρθωμα, παρόλο που το τραγούδι σου δημιουργεί ανατριχίλες). Αγωνία, απόγνωση, ακούγεται ως αντίδραση, μια κραυγή σε όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω τους. Γύρω μας.

Αυτή είναι η μία πλευρά τους. Η άλλη είναι περισσότερο φωτεινή, ρυθμική, πιο new wave και... pop. Ο δίσκος διαθέτει την ποικιλία και την πολυχρωμία που δεν υπήρχε στο περσινό εσωστρεφές και conceptual άλμπουμ τους. Από το «You You You» που επαναλαμβάνουν «I'm talking about you you you, some people always gonna break my heart» πάνω σε έναν ‘80s ρυθμό μπλέκοντας τις φωνές τους, το παρόμοιου ρυθμού «No more bad trips for little Mary με τα synths» που το στολίζουν με μελωδίες, ξορκίζοντας τους δαίμονες με χορό, μέχρι το μανιασμένο «My dance is getting better» που τα ηλεκτρονικά παίρνουν φωτιά και τρελαίνονται. Το «Afraid of the devil» είναι ένα σκοτεινό gospel κομμάτι με τη φωνή του Boy να το κάνει ακόμα πιο μαύρο, θυμίζοντας τις μεθυσμένες μελωδίες του Matt Elliott. Το «Staring» είναι μια μπαλάντα που πλησιάζει το mainstream περισσότερο από οτιδήποτε άλλο εδώ μέσα, με τη Mary να τραγουδάει «excuse me for being naughty, forgive me for getting scary, I'm rescuing my life and I'm not myself...». Οι καλύτερες στιγμές του δίσκου είναι το «χορευτικό» «Αre you still dancing can can?», ένα θαυμάσιο new wave κομμάτι που θα μπορούσε να γίνει ραδιοφωνικό χιτ (σε ένα ιδανικό ραδιόφωνο) και το κομμάτι που κλείνει το δίσκο, το «Timemachine», χαλαρό, με μοναδική συνοδεία το πιάνο για άλλη μια φορά. Travel for fun κυριολεκτικά, με έναν εξαιρετικό δεύτερο δίσκο που αποδεικνύει γιατί είναι από τα πιο σημαντικά σχήματα που διαθέτει σήμερα αυτή η πόλη (και όχι μόνο)...

Ο δεύτερος -επίσης- δίσκος του 2L8 (aka Κώστας Βοζίκης) είναι στην ουσία μια ερωτική rock όπερα με τρία βασικά πρόσωπα (Αυτόν, Αυτή και το Στοιχειό) και μια χορωδία «απογοητευμένων ποιητών» να τους συνοδεύει, με τίτλο He & She Angry Enough To Keep Loving In The Dark Ages. Το εγχείρημα είναι δύσκολο, μια «υπερπαραγωγή» που μοιάζει περισσότερο με θεατρική παράσταση, αλλά το αποτέλεσμα τον δικαιώνει. Δεκαεπτά κομμάτια που αφηγούνται μια ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στις Σκοτεινές Μέρες και ηχητικά θυμίζουν τις δυο τελευταίες δισκογραφικές δουλειές των Liars. Έντονα κρουστά, έγχορδα, δραματικές μελωδίες με τον K the Clown-2L8 να αφηγείται το στόρι με έντονη θεατρικότητα. Είναι δύσκολο να απομονώσεις κομμάτια ή να ακούσεις το δίσκο αποσπασματικά, λειτουργεί ιδανικά non-stop σαν ένα εφιαλτικό παραμύθι όπου Αυτός ζητάει επίμονα από τη Ζοζεφίνα να τον στραγγαλίσει, καταλήγοντας στο συμπέρασμα των απογοητευμένων ποιητών: «no more poetry, only raw meat»! Σαρκαστικοί στίχοι που στην απίθανη συσκευασία-βιβλίο με το artwork του Αχιλλέα Γκατσόπουλου γίνονται ποίηση που συνοδεύει τις υψηλής αισθητικής εικόνες. Ένας δίσκος που τίποτα δεν είναι τυχαίο, προσεγμένος στην παραμικρή λεπτομέρεια, από έναν μουσικό που συνεχίζει την ανοδική του πορεία και παρουσιάζει ένα από τα πιο καλοδουλεμένα άλμπουμ που μπορώ να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι εύκολος, δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες να τον πετύχεις στο «εμπορικό» ραδιόφωνο, είναι φανερό όμως ότι είναι κατάθεση ψυχής και αυτό είναι το μόνο που μετράει. Σημαντικές στιγμές της εγχώριας δισκογραφίας. Το 2008 ήταν η χρονιά που η εναλλακτική σκηνή πήρε την εκδίκησή της, μακάρι να συνεχιστεί και να γιγαντωθεί όλο αυτό που συμβαίνει...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ