Με τους Nouvelle Vague στο Tiki

Με τους Nouvelle Vague στο Tiki Facebook Twitter
Πιστεύω ότι οι Γαλλίδες έχουν έναν συγκεκριμένο τρόπο να χορεύουν τα πάντα, είτε αυτό είναι τσιφτετέλι είτε το «Rock Lobster» των Β-52s. Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


Η MAREVA GALANTER φοράει ένα κίτρινο μίνι φόρεμα και τραγουδάει τη διασκευή στο «This ιs not a love song» των PIL, με την ηδυπάθεια και τη σιγουριά μια μεγάλης ντίβας (θα μπορούσε, ας πούμε να ήταν η Jane Birkin, αν είχε γεννηθεί πριν μερικές δεκαετίες). Χειροκρότημα. Και ύστερα σειρά έχει το «Mala Vida» του Manu Chaο, αυτού του επαναστάτη του γλυκού νερού που έχει ένα τεράστιο fan base στην Ελλάδα και κάποτε είχε «πλημμυρίσει» τη Φρεαττύδα και ύστερα τη Μαλακάσα. Η Mareva αφαιρεί από το κομμάτι την πανηγυρτζήδικη ατμόσφαιρα και με ένα femme fatale άγγιγμα το κάνει δικό της σε μια αργόσυρτη εκδοχή του. Ξανά χειροκρότημα.

Ο κόσμος φυσικά ενθουσιάζεται γιατί πρόκειται για κομμάτια που ακόμα και ο μέσος ακροατής τα έχει κάπου στο μουσικό του υποσυνείδητο και μπορεί εύκολα να τα επαναφέρει με την πρώτη μελωδία και να περάσει καλά σε μια συναυλία. Επόμενη σκηνή. Η Liset Alea (η έτερη τραγουδίστρια των Nouvelle Vague που έχει έρθει για τα ελληνικά live) χορεύει μανιασμένα πάνω στο τραπέζι στο πατάρι του Tiki στο Κουκάκι μια εκτέλεση του «Zoot suit riot» των Cherry Poppin Daddies (ένα εκπληκτικό σουίνγκ κομμάτι που περιγράφει τις συμπλοκές που γίνονταν μεταξύ Αμερικανών στρατιωτών και Μεξικανών μεταναστών στο Λος Αντζελες κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου).

«Μου αρέσει πολύ αυτή η μείξη παλιού και νέου και η απίστευτη ενέργεια που έχει αυτή η πόλη. Πάντως, οι αγαπημένες μου πόλεις είναι το Βελιγράδι και η Κωνσταντινούπολη».

Χορεύει αποφεύγοντας με μαεστρία ποτήρια γεμάτα βότκα, πιάτα με σπρινγκ ρολς και ένα μπολ με ποπκόρν, μέχρι που γλιστράει και πέφτει κάτω. Τη σηκώνω. «Είμαι μια χαρά», μου λέει με σχεδόν άπταιστη ελληνική προφορά και ύστερα μου λέει ότι είχε μια εξάχρονη σχέση με Έλληνα και περνούσε τα καλοκαίρια της στην Αθήνα και την Άνδρο. To Tiki είναι ασφυκτικά γεμάτο κι εμείς έχουμε κάτσει σε μια γωνιά μπροστά από ένα τεράστιο φυτό εσωτερικού χώρου και κάτω από διάφορα καδράκια με φωτογραφιές του Σερζ Γκενσμπούρ σε διάφορες φάσεις της ζωής του (πάντως, σε όλες καπνίζει).

Με τους Nouvelle Vague στο Tiki Facebook Twitter
Φωτ.: Photoharrie/ LIFO

Ένας ιστορικός χώρος για την αθηναϊκή νύχτα, εδώ που κάποτε άνοιξε το Deluxe του Πότσιου, η μετεξέλιξη του Zoo της Σεβαστείας και το πρώτο μαγαζί στην πόλη που έφερε τη lounge μόδα (που μετά έγινε εφιάλτης) και το γκουρμέ φαγητό στα μπαρ. Τώρα, ο νέος ιδιοκτήτης, ο Δημήτρης Βόγλης (που έχει γράψει τα χιλιόμετρα του στις διοργανώσεις συναυλιών), του έχει δώσει μια cool exotica διάσταση που τόσο πήγαινε με τον Jimi Tenor, όταν είχε παίξει εδώ πριν δυο χρόνια. Ένα φανταστικό μαγαζί σε μια περιοχή που κάποτε είχε πολλή νύχτα, εκεί κοντά ήταν το Avant Garde, ένα dance club σε μια παράλληλη της Συγγρού που ποτέ δεν θυμάμαι το όνομά του, γκέι, τραβεστί, το «24ωρο» για πατσά, το Mad λίγο πιο πέρα, κόλαση γινόταν τα Σαββατόβραδα.

Ο Marc Collin είναι ένας από τους δυο «εγκεφάλους» της μπάντας (οι τραγουδίστριες των Nouvelle Vague δεν είναι ποτέ μόνιμες, έρχονται και παρέρχονται). Του αρέσει η Αθήνα, έχει έρθει αρκετές φορές. «Μου αρέσει πολύ αυτή η μείξη παλιού και νέου και η απίστευτη ενέργεια που έχει αυτή η πόλη. Πάντως, οι αγαπημένες μου πόλεις είναι το Βελιγράδι και η Κωνσταντινούπολη».

Και ύστερα αναφέρεται στην Όλγα Κουκλάκη, την οποία θεωρεί πολύ σπουδαία και τελευταία προσπαθεί να την πείσει να επιστρέψει στη Γαλλία και να συνεχίσει την καριέρα που άφησε στη μέση. Και τότε ο Βόγλης (που σήμερα εκτελεί και χρέη DJ) βάζει το «Ukuyéyé», ένα κομμάτι από τον πρώτο σόλο δίσκο της Mareva, και αμέσως μετά το «Blitzkrieg Pop» των Ramones και οι δυο Γαλλίδες χορεύουν πάλι σαν να ακούν σουίνγκ κομμάτι.

Πιστεύω ότι οι Γαλλίδες έχουν έναν συγκεκριμένο τρόπο να χορεύουν τα πάντα, είτε αυτό είναι τσιφτετέλι είτε το «Rock Lobster» των Β-52s. Ύστερα κάθονται. H tour manager τις βγάζε φωτογραφία με το iPhone και αυτές τρώνε φέτες πορτοκάλι, κοιτάζοντας τον φακό με ένα βλέμμα λες και παίζουν στο Με κομμένη την ανάσα του Γκοντάρ. Η Mareva που γεννήθηκε στην Ταϊτή και το 1999 στέφθηκε Μις Γαλλία δαγκώνει το φύλλο από το φυτό της γλάστρας και σχεδόν μεθυσμένη σιγοψυθιρίζει ένα κομμάτι της Francoise Hardy.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ