Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy

Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy Facebook Twitter
«Μπορεί να φαίνονται εξτριμ όλα αυτά που έχω κάνει, αλλά ήθελα να χτυπήσω τη σοβαροφάνεια της ελληνικής κοινωνίας. Με ενοχλεί πολύ η φράση "το καλό παιδί"». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΉΤΑΝ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. Πριν από πολλά χρόνια (νομίζω). Που πέρασα τη σχεδόν άβατη (για τους αδαείς και τους pro-hipsters της πόλης) «πύλη» του Galaxy Βar στη στοά της Σταδίου. Ο κύριος Γιαννης Αλαμπάνος (ο πιο εμβληματικός μπάρμαν της Αθήνας) κρατούσε στο χέρι του ένα πιάτο με φρεσκοκομμένα καρότα, με την άκρη του ματιού του κοίταζε ένα κομμάτι καπνιστό χοιρινό που ψηνόταν στην τοστιέρα, στους τοίχους είχε κάδρα με διαφημίσεις (περασμένων δεκαετιών) ποτών που πια μας θυμίζουν vintage ταινίες και πάρτι των γονιών μας.

Μερικά από αυτά ήταν (και είναι, στο μαγαζί δεν έχει αλλάξει τίποτα) αριστουργηματικά. Ένα ήταν του Galliano, ένα La Ina, μια τεκίλα El Mariachi με ένα illustration που θυμίζει τις αφίσες του Φρέντι Κάραμποτ, κάδρα με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, τον Κάφκα, τον Μπετόβεν, τον Σαίξπηρ, τον Χέμινγουεϊ και δεκάδες κιτρινισμένες φωτογραφίες από τους πελάτες που έχουν επισκεφθεί το μαγαζί (από τον Τσαρούχη και τον Καρακατσάνη μέχρι την Έλλη Στάη και τον Νίκο Παπάζογλου, και σχεδόν σύσσωμη η μποέμικη πτέρυγα της ελληνικής δημοσιογραφίας).

«Θα ήθελα να ήμουν αθάνατη. Δεν συμφωνώ με τη φύση, που μας φέρνει στο τέλος. Αλλά ακόμα και αν δεν μπορώ να το αποφύγω, δεν με ενδιαφέρει να μείνει τίποτα από μένα. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω το παραμικρό στον κόσμο»

Δηλαδή, όχι ακριβώς το μέρος που θα φέρεις ένα βράδυ την Έφη Σαρρή, αυτή την αμφιλεγόμενη περσόνα της εγχώριας showbiz, που ήρθε εδώ απόψε αποφασισμένη να αποδείξει ότι είναι βουτηγμένη στην αναρχία και ότι προσφέρει κοινωνικό έργο μέσω της καριέρας της. Η Έφη Σαρρή κάθεται σε ένα τραπεζάκι πίσω από τη Μαρία Χούκλη (η οποία έντρομη προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει την παρουσία της αοιδού στον «ιερό» χώρο) και κρατώντας σφιχτά τα πρώτα λεπτά της συνέντευξης την τσάντα της (ένδειξη αμηχανίας), προστατευμένη μέσα στο παχύ παλτό της, βάζει τον εαυτό της σε θέση άμυνας (ή μάχης, κανένας δεν έχει καταλάβει ακριβώς).

«Μπορεί να φαίνονται εξτριμ όλα αυτά που έχω κάνει, αλλά ήθελα να χτυπήσω τη σοβαροφάνεια της ελληνικής κοινωνίας. Με ενοχλεί πολύ η φράση "το καλό παιδί". Γι' αυτόν το λόγο έχω μέσα μου όλη αυτή την αντίδραση και όλη αυτή την πορεία». Η πελατεία του Galaxy σήμερα είναι μια μείξη της παλαιάς φρουράς και των flaneurs (νέα λέξη-καραμέλα που προσδιορίζει τους νέο hipsters). Η Έφη Σαρρή μοιάζει με εξωτική πεταλουδίτσα μέσα σε αυτό το σκηνικό της υψηλής διανόησης και του αλκοολισμού. Δεν πίνει, δεν καπνίζει, παλεύει με ένα Perrier όλο το βράδυ, δεν τσιμπολογάει ούτε τη γραβιέρα με τη μουστάρδα ούτε υποκύπτει στο ρητό του Μπουκόφσκι που βρίσκεται σε ένα κάδρο πίσω μας: «Το αλκοόλ είναι η απάντηση, αλλά έχω ξεχάσει την ερώτηση».

Νύχτες χαμένες σε σπάνια ουίσκια, αμπελοφιλοσοφίες, μελό μπαλάντες από έναν ραδιοσταθμό που δεν έχει παραγωγούς (αν έρθεις απόγευμα, μπορείς να ακούσεις τις εφιαλτικές πιάνο διασκευές γνωστών ποπ επιτυχιών από τον Chamberlain), μια σύντομη κουβέντα που μπορεί να περιλαμβάνει το όνομα του Βασίλη Αλεξάκη, του Takis ή κάποιου που συμμετείχε στα προχτεσινά «Παρατράγουδα» (άλλωστε, είναι γνωστή η έφεση των διανοουμένων να ανατρέχουν στις κουβέντες τους στα ευτελή).

Και ύστερα, η Έφη Σαρρή μού εξυφαίνει την κλασική ιστορία πόνου, πίκρας και επιμονής κάθε τραγουδιστή. Δεκάδες ώρες έξω από το γραφείο του Μίνωα Μάτσα, ντέμο που δεν έφτασαν ποτέ στα ευήκοα ώτα του ενδιαφερόμενου, ανήθικες προτάσεις συνθετών και καλλιτεχνικών διευθυντών, ίντριγκες για τη θέση του ονόματος στη μαρκίζα, διαφθορά και ναρκωτικά στα καμαρίνια («τα έχω δει όλα, αλλά εγώ ποτέ δεν δοκίμασα τίποτα»). Και ύστερα μου μιλάει για τα αντικαταθλιπτικά χάπια που κατάπινε μετά την επίθεση του Λαζόπουλου λόγω της υποψηφιότητάς της με τον ΛΑΟΣ στις βουλευτικές εκλογές («Δεν μίλησα πολύ με τον Καρατζαφέρη. Εγώ του είπα ότι θέλω να μπω στη Βουλή για να φτιάξω ένα ορφανοτροφείο. Να βρω σπόνσορες και να το κάνω. Είναι ένα όνειρο ζωής») και για το ότι απεχθάνεται το ίματζ της σοβαρής κυρίας.

Με την Έφη Σαρρή στο Galaxy Facebook Twitter
Φωτ.: Photoharrie/ LIFO

Και τότε η Έφη Σαρρή βγάζει από την τσάντα της ένα βιβλίο με ένα ανθολόγιο των ποιημάτων του Καβάφη, ανοίγει στην τσακισμένη σελίδα και μου δίνει να απαγγείλω τους πρώτους στίχους από το ποίημα «Απ' τες εννιά».

Δώδεκα και μισή. Γρήγορα πέρασεν η ώρα
Απ' τες εννιά που άναψα την λάμπα,
και κάθισα εδώ. Κάθουμουν χωρίς να διαβάζω,
και χωρίς να μιλώ. Με ποιόνα να μιλήσω
κατάμονος μέσα στο σπίτι αυτό.

Η Σαρρή είναι τόσο έξυπνη ώστε να προβοκάρει την εμφάνισή της στο Galaxy με έναν Καβάφη στο χέρι, γνωρίζοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον της, να χλευαστεί και να θεωρηθεί ένας εύκολος εντυπωσιασμός. Όμως το κάνει, όπως και εγώ που την έφερα εδώ, γνωρίζοντας ότι θεωρητικά είναι ένας εύκολος στόχος, από αυτούς που ο ένας μονομάχος πυροβολεί πιο γρήγορα και από τη σκιά του και ο άλλος είναι νεκρός πριν καν προλάβει να βγάλει το όπλο από την τσέπη.

Όμως η Έφη Σαρρή είναι μάλλον άφθαρτη. «Θα ήθελα να ήμουν αθάνατη. Δεν συμφωνώ με τη φύση, που μας φέρνει στο τέλος. Αλλά ακόμα και αν δεν μπορώ να το αποφύγω, δεν με ενδιαφέρει να μείνει τίποτα από μένα. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω το παραμικρό στον κόσμο», μου λέει και σχεδόν εξαϋλώνεται στην οδό Σταδίου, απέναντι από το άγαλμα του Κολοκοτρώνη, που το προτεταμένο του δάχτυλο λένε ότι δείχνει την Πόλη, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν οτι δείχνει το Galaxy.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με τον Παύλο Παυλίδη στο στούντιό του

Μουσική / Με τον Παύλο Παυλίδη στο στούντιό του

«Έχει στο πρόσωπό του καταγεγραμμένη την εμπειρία μιας ξέφρενης διαδρομής 28 χρόνων στο highway της ελληνικής μουσικής, από τα υπόγεια στούντιο της Βέροιας, στα θρυλικά κλαμπ της Θεσσαλονίκης, στους χρυσούς δίσκους με τα Ξύλινα Σπαθιά».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

Οθόνες / Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

«Θυμάμαι πάντα τον Φώτη Σεργουλόπουλο ως έναν τύπο που, παρόλο που βρισκόταν υπερεκτεθειμένος και τσουρουφλισμένος από τα φώτα της δημοσιότητας, ήταν ένας από εμάς, στην πρώτη γραμμή των συναυλιών του Ρόδον, του Gagarin και του Λυκαβηττού, στην πίστα των κλαμπ τις καλές εποχές της αθηναϊκής νύχτας, παντού».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ