The Last Emperor

The Last Emperor Facebook Twitter
0
Nobody sleeps on the beach anymore

Είχα μιλήσει με τον Efrim Menuck, τη χαρακτηριστική φιγούρα των Godspeed You! Black Emperor και του στένσιλ που βλέπεις σε πολλούς δρόμους της πόλης με τη λέξη Hope να το συνοδεύει, λίγο πριν την εμφάνιση των Thee Silver Mount Zion στο Κύτταρο. Ο καλύτερος συνομιλητής που μου έχει τύχει μέχρι τώρα, στα 45 λεπτά που μιλήσαμε ήταν πρόθυμος να απαντήσει σε βάθος κάθε ερώτηση. Από την κατάσταση στον Καναδά με τα εργατικά συνδικάτα μέχρι την περίπτωση να παίξουν οι GY!BE ξανά. Γι' αυτό μου έλεγε τότε: «Πολλά από τα πράγματα που έκανε η μπάντα είχαν να κάνουν με τη γενικότερη αντίληψη που υπήρχε στον κόσμο ότι η ζωή μας καλυτερεύει. Η φτώχια μειώνεται, υπάρχει ειρήνη, αυτό το γαμημένο "τα πάντα είναι τέλεια". Οι Godspeed παρουσίαζαν την εικόνα ενός κόσμου που δεν έχει λυμένα όλα του τα προβλήματα. Τώρα, πια, όλοι ξέρουν ότι τα πράγματα δεν είναι τέλεια. Χρειάζεται, πλέον, τελείως διαφορετική προσέγγιση για να κάνεις τους ανθρώπους να δουν την αλήθεια. Δεν νομίζω, λοιπόν, ότι θα ξανακάνουμε κάτι. Θα χρειαστεί να βρούμε αυτήν τη διαφορετική προσέγγιση». Δεν γνωρίζω αν τη βρήκαν αυτήν τη διαφορετική προσέγγιση και δεν με ενδιαφέρει κιόλας - άλλωστε οι Godspeed μου είναι πιο χρήσιμοι μουσικά απ' ό,τι ως μέσο αφύπνισης. Οι συναυλίες τους αποτέλεσαν, και φαντάζομαι πως το ίδιο θα διαπιστώσουμε και πάλι, τον ουσιαστικότερο λόγο να ανέβουμε στο τρένο του post-rock. Την πρώτη φορά που ήρθαν στην Αθήνα είχα μόλις επιστρέψει από την Αγγλία και είχα στ'αλήθεια πιστέψει πως τους ξέραμε εγώ και οι λιγοστοί φίλοι μου που ανταλλάζαμε κασέτες με το ταχυδρομείο. Όταν έφτασα στο Ρόδον και πήγα για εισιτήριο, γέλασαν και οι τοίχοι. Ήταν sold-out τουλάχιστον 10 μέρες. Τη δεύτερη φορά ήμουν πιο προσεκτικός. Τώρα (17-18/12 στο Gagarin), έχοντας απομακρυνθεί απ' ό,τι κάνει τη μουσική τους σπουδαία, αναρωτιέμαι κατά πόσο μπορούν να επαναλάβουν τη συναισθηματική φόρτιση των εμφανίσεών τους. Αν και την απάντηση, υποθέτω, την ξέρουμε όλοι.

I 'm invisible, I 'm invisible

Δεν κρύβω πως μου αρέσει ο Δεληβοριάς. Όχι ως ο επόμενος Σαββόπουλος, όπως του χρέωσαν νωρίς στην καριέρα του - εξάλλου, ποιος μπορεί να θέλει κι άλλο Νιόνιο σήμερα; Δεν ξέρω αν είναι το χιούμορ του, η αδυναμία του στον Tom Waits, το ευφάνταστο των ενορχηστρώσεών του, ο ίδιος, που είναι ευγενής μέσα σε έναν χώρο που δύσκολα μπορείς να επιβιώσεις ως τέτοιος, ή ακόμα αν λειτουργεί ως το μοναδικό άλλοθι για να ακούσεις ό,τι έχεις ξορκίσει ως έντεχνο. Σίγουρα, όμως, δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον άλλο με γειτονικές μουσικές ανησυχίες να ανήκει σε μια ανεξάρτητη ετικέτα όπως αυτή της υπερ-φορμαρισμένης Inner Ear, απ' όπου θα κυκλοφορήσει ο επόμενος δίσκος του με τίτλο «Ο αόρατος άνθρωπος», που αφελώς με παραπέμπει κατευθείαν στο επίκαιρο «είναι ο τελευταίος σχεδόν που πλησιάζει τα σύνορα / ζητάει άσυλο γιατί κουράστηκε απ' το τίποτα» από το ομότιτλο τραγούδι των Στέρεο Νόβα. Την Τετάρτη (22/12) θα γίνει η πρώτη παρουσίαση του δίσκου στο Fuzz. Την ίδια μέρα, στον Σταυρό του Νότου εμφανίζεται ξανά η ογκώδης Μητέρα Φάλαινα Τυφλή, που πρόσφατα κατάφερε και ολοκλήρωσε τον πρώτο της δίσκο με τίτλο «Ορχήστρα στον βυθό». Το σχήμα του Διαμαντή Διαμαντίδη μου θυμίζει ιδιαίτερα τον Δεληβοριά (συγγενεύουν τα φωνητικά τους), μόνο που ο ίδιος επηρεάζεται και καταλαβαίνει καλύτερα τους Arcade Fire και Springsteen αυτού του κόσμου. Διαχειρίζεται επιτυχώς το τεράστιο οπλοστάσιό του (ορχήστρα εγχόρδων και πνευστών, πλήκτρα κ.λπ.), φτιάχνοντας έναν δίσκο που ναι μεν απέχει από ό,τι ευχαριστιέμαι πραγματικά ν'ακούω, αλλά μπορώ εύκολα να συμφωνήσω με την πλειοψηφία της μουσικής του.

Quick Reviews Part Ι

Τελειώνει η χρονιά και δεν έχουμε προλάβει να γράψουμε για πολλούς δίσκους. Στα γρήγορα: Wyatt/Atzmon/Stephen - For The Ghosts Within (****). Πρωτότυπη και απόλυτα επιτυχημένη συνεργασία που μετακινείται από την αρτ ποπ ματιά του Wyatt στην τζαζ του Atzmon σαν να μην μπορούσε να γίνει αλλιώς. Κολλητικό. Tricky - Mixed Race (**+). Για κάθε Tricky στιγμή αναγκάζεσαι να ακούσεις έναν φόρο τιμής σε κάθε καινούργια του επιρροή. Ο ορισμός του άνισου δίσκου. Lilium - Felt (***+). Το συγκρότημα του -είμαι πάντα κουλ- Pascal Humbert (16 Horsepower, Woven Hand) κυκλοφόρησε καλύτερο δίσκο από τον κολλητό του David Eugene Edwards. Αργόσυρτο και μελωδικό. Diamond Rings -. Ντεμπούτο για τον John O' Shea από το Τορόντο. Ντάρκικο, ρυθμικό, εύκολο και με ένα δύο δυνατά single. Pin Me Down - S/T (**). Από τον κιθαρίστα των Bloc Party, Russell Lissack, χορευτική ποπ τσιχλόφουσκα χαμηλών στροφών και επιδόσεων. Special Affections(***)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ