Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο

 Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο Facebook Twitter
0

 

Ομολογώ πως την περίμενα λίγο πιο φροντισμένη την έκδοση σε CD της συναυλίας του Φίλιππου Πλιάτσικα στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Σεπτέμβριος 2014). Με είχε προϊδεάσει, βλέπεις, η είδηση για διεθνή διανομή, αλλά τώρα, πέραν των ξένων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συναυλία και που τα ονόματα τους φιγουράρουν στο εξώφυλλο, το μόνο διεθνές στοιχείο είναι η αναγραφή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Πράγας ως Prague Philarmonic Orchestra - το υιοθετώ κι εγώ, αν και είναι αμελητέο ως ζήτημα. 

Αντί, λοιπόν, να έχουμε ένα διπλό CD ή και DVD απ' αυτή τη συναυλία που θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτομή στην πορεία του πρώην Πυξ Λαξ τραγουδοποιού, έχουμε ένα μόνο CD ωριαίας διάρκειας με ένα τυπικό και μάλλον φτωχό ένθετο: φωτογραφίες όλων των καλλιτεχνών, εικόνες από τη βραδιά, τα credits των τραγουδιών και δυο λόγια από τον Πλιάτσικα.

Βέβαια, αν χαρακτηρίζαμε σημαντικό γεγονός τη συναυλιακή σύμπραξη του Πλιάτσικα με τον Rudolf Schencker των Scorpions και τη Liset Alea των Nouvelle Vague, τι θα λέγαμε για εκείνη τη συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στο Καλλιμάρμαρο (Ιούλιος 2013) όπου...νεκρανάστησε τον Christophe και τον Salvatore Adamo, μεταξύ άλλων;

Η συγκεκριμένη συναυλία του Πλιάτσικα, πάντως, δεν είχε κάποιον επετειακό χαρακτήρα, ενώ από τον Οκτώβριο του ΄13 είχε αρχίσει να περιοδεύει σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής.

Στο θέμα μας, τώρα, το CD περιέχει βασικά συνθέσεις του Πλιάτσικα, μία διασκευή του στο ''One'' των U2, μία μπαλάντα του Schencker (απ'αυτές τις γλυκερές των Scorpions), αλλά και ένα απόσπασμα από τη 2η Συμφωνία του Gustav Mahler, παιγμένη από την Prague Philarmonic Orchestra υπό τη διεύθυνση του Friedemann Riehle. Ο έτερος Πυξ Λαξ Μπάμπης Στόκας ερμηνεύει ντουέτο με τον Πλιάτσικα δύο κομμάτια του. Ομοίως η Liset Alea συνυπογράφει και τραγουδάει με τον Πλιάτσικα το ''The other side of blue'' σε στίχους δικούς της και του Οδυσσέα Ιωάννου. Άλλοι στίχοι από τη Μάρω Βαμβουνάκη, τους Γιάννη Μπαγκέρη - Ντέπυ Χατζηκαμπάνη, τις Νίκη Παπαγεωργίου - Όλγα Βλαχοπούλου και φυσικά τον ίδιο τον Πλιάτσικα.

Δεν ήμουν σε εκείνη τη συναυλία και δεν μπορώ να ξέρω τι απήχηση είχε στον κόσμο - μεγάλη, φαντάζομαι. Επειδή, όμως, εδώ κρίνουμε έναν φορέα ήχου και όχι μια συναυλία ως γεγονός, έχω να παρατηρήσω πως πιθανώς η συμμετοχή της Prague Philarmonic Orchestra, που τόσο διαφημίστηκε, να τα τσάκισε τα τραγούδια. Και εξηγούμαι:

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής. Άλλο όμως μουσική χλιδή και άλλο αρμονικός πλούτος, στοιχείο που σαφώς διαθέτει ο μέγιστος Mahler, δε συμβαίνει όμως καθόλου το ίδιο με τις απλές κιθαριστικές συγχορδίες του Πλιάτσικα, ακόμη και του Schencker. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ''The other side of blue'' με τη Liset Alea, ένα τραγούδι, που αν και ποπ, ταίριαξε με την απόδοση του από τη μεγάλη κλασική ορχήστρα. Ακόμη και η προσπάθεια ''φρεσκαρίσματος'' των δύο πυξλαξικών σουξέ, ''Οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο'' και ''Έπαψες αγάπη να θυμίζεις'', κατά τη γνώμη μου πέφτει στο κενό. Όσο για το - κατά Φίλιππο Πλιάτσικα - ''One'' του Bono και των U2, το αφήνω ασχολίαστο.

Σίγουρα η συγκεκριμένη συναυλία θα είχε διαρκέσει πολύ περισσότερο απ' ότι αυτό το CD, άρα ο Πλιάτσικας και η ομάδα του θα παρουσίασαν και άλλα πολλά τραγούδια. Κακός σχεδιασμός παραγωγής να το πω τώρα; Δεν θα τό'λεγα...Θα θυμηθώ απλά μια παλαιότερη κριτική του Αργύρη Ζήλου σε ένα τραγουδοποιό που είχε διασκευάσει Καρβέλα: ''Φίλε μου, άμα τραγουδάς Καρβέλα, και με τη Συμφωνική της Βιέννης να συμπράξεις, πάλι μάπα θα βγει το καρπούζι''. Πόσω μάλλον που εδώ δεν παίζει Καρβέλας, αλλά Πλιάτσικας με ολίγη από Mahler, Scorpions, U2 και Nouvelle Vague, οι απαιτήσεις δηλαδή είναι κάπως αυξημένες.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT