Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο

 Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο Facebook Twitter
0

 

Ομολογώ πως την περίμενα λίγο πιο φροντισμένη την έκδοση σε CD της συναυλίας του Φίλιππου Πλιάτσικα στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Σεπτέμβριος 2014). Με είχε προϊδεάσει, βλέπεις, η είδηση για διεθνή διανομή, αλλά τώρα, πέραν των ξένων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συναυλία και που τα ονόματα τους φιγουράρουν στο εξώφυλλο, το μόνο διεθνές στοιχείο είναι η αναγραφή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Πράγας ως Prague Philarmonic Orchestra - το υιοθετώ κι εγώ, αν και είναι αμελητέο ως ζήτημα. 

Αντί, λοιπόν, να έχουμε ένα διπλό CD ή και DVD απ' αυτή τη συναυλία που θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτομή στην πορεία του πρώην Πυξ Λαξ τραγουδοποιού, έχουμε ένα μόνο CD ωριαίας διάρκειας με ένα τυπικό και μάλλον φτωχό ένθετο: φωτογραφίες όλων των καλλιτεχνών, εικόνες από τη βραδιά, τα credits των τραγουδιών και δυο λόγια από τον Πλιάτσικα.

Βέβαια, αν χαρακτηρίζαμε σημαντικό γεγονός τη συναυλιακή σύμπραξη του Πλιάτσικα με τον Rudolf Schencker των Scorpions και τη Liset Alea των Nouvelle Vague, τι θα λέγαμε για εκείνη τη συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στο Καλλιμάρμαρο (Ιούλιος 2013) όπου...νεκρανάστησε τον Christophe και τον Salvatore Adamo, μεταξύ άλλων;

Η συγκεκριμένη συναυλία του Πλιάτσικα, πάντως, δεν είχε κάποιον επετειακό χαρακτήρα, ενώ από τον Οκτώβριο του ΄13 είχε αρχίσει να περιοδεύει σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής.

Στο θέμα μας, τώρα, το CD περιέχει βασικά συνθέσεις του Πλιάτσικα, μία διασκευή του στο ''One'' των U2, μία μπαλάντα του Schencker (απ'αυτές τις γλυκερές των Scorpions), αλλά και ένα απόσπασμα από τη 2η Συμφωνία του Gustav Mahler, παιγμένη από την Prague Philarmonic Orchestra υπό τη διεύθυνση του Friedemann Riehle. Ο έτερος Πυξ Λαξ Μπάμπης Στόκας ερμηνεύει ντουέτο με τον Πλιάτσικα δύο κομμάτια του. Ομοίως η Liset Alea συνυπογράφει και τραγουδάει με τον Πλιάτσικα το ''The other side of blue'' σε στίχους δικούς της και του Οδυσσέα Ιωάννου. Άλλοι στίχοι από τη Μάρω Βαμβουνάκη, τους Γιάννη Μπαγκέρη - Ντέπυ Χατζηκαμπάνη, τις Νίκη Παπαγεωργίου - Όλγα Βλαχοπούλου και φυσικά τον ίδιο τον Πλιάτσικα.

Δεν ήμουν σε εκείνη τη συναυλία και δεν μπορώ να ξέρω τι απήχηση είχε στον κόσμο - μεγάλη, φαντάζομαι. Επειδή, όμως, εδώ κρίνουμε έναν φορέα ήχου και όχι μια συναυλία ως γεγονός, έχω να παρατηρήσω πως πιθανώς η συμμετοχή της Prague Philarmonic Orchestra, που τόσο διαφημίστηκε, να τα τσάκισε τα τραγούδια. Και εξηγούμαι:

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής. Άλλο όμως μουσική χλιδή και άλλο αρμονικός πλούτος, στοιχείο που σαφώς διαθέτει ο μέγιστος Mahler, δε συμβαίνει όμως καθόλου το ίδιο με τις απλές κιθαριστικές συγχορδίες του Πλιάτσικα, ακόμη και του Schencker. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ''The other side of blue'' με τη Liset Alea, ένα τραγούδι, που αν και ποπ, ταίριαξε με την απόδοση του από τη μεγάλη κλασική ορχήστρα. Ακόμη και η προσπάθεια ''φρεσκαρίσματος'' των δύο πυξλαξικών σουξέ, ''Οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο'' και ''Έπαψες αγάπη να θυμίζεις'', κατά τη γνώμη μου πέφτει στο κενό. Όσο για το - κατά Φίλιππο Πλιάτσικα - ''One'' του Bono και των U2, το αφήνω ασχολίαστο.

Σίγουρα η συγκεκριμένη συναυλία θα είχε διαρκέσει πολύ περισσότερο απ' ότι αυτό το CD, άρα ο Πλιάτσικας και η ομάδα του θα παρουσίασαν και άλλα πολλά τραγούδια. Κακός σχεδιασμός παραγωγής να το πω τώρα; Δεν θα τό'λεγα...Θα θυμηθώ απλά μια παλαιότερη κριτική του Αργύρη Ζήλου σε ένα τραγουδοποιό που είχε διασκευάσει Καρβέλα: ''Φίλε μου, άμα τραγουδάς Καρβέλα, και με τη Συμφωνική της Βιέννης να συμπράξεις, πάλι μάπα θα βγει το καρπούζι''. Πόσω μάλλον που εδώ δεν παίζει Καρβέλας, αλλά Πλιάτσικας με ολίγη από Mahler, Scorpions, U2 και Nouvelle Vague, οι απαιτήσεις δηλαδή είναι κάπως αυξημένες.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ