Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο

 Κυκλοφόρησε σε CD η συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα από το Ηρώδειο Facebook Twitter
0

 

Ομολογώ πως την περίμενα λίγο πιο φροντισμένη την έκδοση σε CD της συναυλίας του Φίλιππου Πλιάτσικα στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Σεπτέμβριος 2014). Με είχε προϊδεάσει, βλέπεις, η είδηση για διεθνή διανομή, αλλά τώρα, πέραν των ξένων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συναυλία και που τα ονόματα τους φιγουράρουν στο εξώφυλλο, το μόνο διεθνές στοιχείο είναι η αναγραφή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Πράγας ως Prague Philarmonic Orchestra - το υιοθετώ κι εγώ, αν και είναι αμελητέο ως ζήτημα. 

Αντί, λοιπόν, να έχουμε ένα διπλό CD ή και DVD απ' αυτή τη συναυλία που θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτομή στην πορεία του πρώην Πυξ Λαξ τραγουδοποιού, έχουμε ένα μόνο CD ωριαίας διάρκειας με ένα τυπικό και μάλλον φτωχό ένθετο: φωτογραφίες όλων των καλλιτεχνών, εικόνες από τη βραδιά, τα credits των τραγουδιών και δυο λόγια από τον Πλιάτσικα.

Βέβαια, αν χαρακτηρίζαμε σημαντικό γεγονός τη συναυλιακή σύμπραξη του Πλιάτσικα με τον Rudolf Schencker των Scorpions και τη Liset Alea των Nouvelle Vague, τι θα λέγαμε για εκείνη τη συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στο Καλλιμάρμαρο (Ιούλιος 2013) όπου...νεκρανάστησε τον Christophe και τον Salvatore Adamo, μεταξύ άλλων;

Η συγκεκριμένη συναυλία του Πλιάτσικα, πάντως, δεν είχε κάποιον επετειακό χαρακτήρα, ενώ από τον Οκτώβριο του ΄13 είχε αρχίσει να περιοδεύει σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής.

Στο θέμα μας, τώρα, το CD περιέχει βασικά συνθέσεις του Πλιάτσικα, μία διασκευή του στο ''One'' των U2, μία μπαλάντα του Schencker (απ'αυτές τις γλυκερές των Scorpions), αλλά και ένα απόσπασμα από τη 2η Συμφωνία του Gustav Mahler, παιγμένη από την Prague Philarmonic Orchestra υπό τη διεύθυνση του Friedemann Riehle. Ο έτερος Πυξ Λαξ Μπάμπης Στόκας ερμηνεύει ντουέτο με τον Πλιάτσικα δύο κομμάτια του. Ομοίως η Liset Alea συνυπογράφει και τραγουδάει με τον Πλιάτσικα το ''The other side of blue'' σε στίχους δικούς της και του Οδυσσέα Ιωάννου. Άλλοι στίχοι από τη Μάρω Βαμβουνάκη, τους Γιάννη Μπαγκέρη - Ντέπυ Χατζηκαμπάνη, τις Νίκη Παπαγεωργίου - Όλγα Βλαχοπούλου και φυσικά τον ίδιο τον Πλιάτσικα.

Δεν ήμουν σε εκείνη τη συναυλία και δεν μπορώ να ξέρω τι απήχηση είχε στον κόσμο - μεγάλη, φαντάζομαι. Επειδή, όμως, εδώ κρίνουμε έναν φορέα ήχου και όχι μια συναυλία ως γεγονός, έχω να παρατηρήσω πως πιθανώς η συμμετοχή της Prague Philarmonic Orchestra, που τόσο διαφημίστηκε, να τα τσάκισε τα τραγούδια. Και εξηγούμαι:

Είτε ακούς Πλιάτσικα, είτε U2, είτε Mahler, το αποτέλεσμα είναι σαν μια σούπα που αντί για αλάτι τής έριξες ζάχαρη. Βιολιά, βιόλες και πλήθη εγχόρδων που δίνουν σε όλο το υλικό μία μάλλον κακόγουστη χολιγουντιανή αίσθηση μουσικής χλιδής. Άλλο όμως μουσική χλιδή και άλλο αρμονικός πλούτος, στοιχείο που σαφώς διαθέτει ο μέγιστος Mahler, δε συμβαίνει όμως καθόλου το ίδιο με τις απλές κιθαριστικές συγχορδίες του Πλιάτσικα, ακόμη και του Schencker. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ''The other side of blue'' με τη Liset Alea, ένα τραγούδι, που αν και ποπ, ταίριαξε με την απόδοση του από τη μεγάλη κλασική ορχήστρα. Ακόμη και η προσπάθεια ''φρεσκαρίσματος'' των δύο πυξλαξικών σουξέ, ''Οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο'' και ''Έπαψες αγάπη να θυμίζεις'', κατά τη γνώμη μου πέφτει στο κενό. Όσο για το - κατά Φίλιππο Πλιάτσικα - ''One'' του Bono και των U2, το αφήνω ασχολίαστο.

Σίγουρα η συγκεκριμένη συναυλία θα είχε διαρκέσει πολύ περισσότερο απ' ότι αυτό το CD, άρα ο Πλιάτσικας και η ομάδα του θα παρουσίασαν και άλλα πολλά τραγούδια. Κακός σχεδιασμός παραγωγής να το πω τώρα; Δεν θα τό'λεγα...Θα θυμηθώ απλά μια παλαιότερη κριτική του Αργύρη Ζήλου σε ένα τραγουδοποιό που είχε διασκευάσει Καρβέλα: ''Φίλε μου, άμα τραγουδάς Καρβέλα, και με τη Συμφωνική της Βιέννης να συμπράξεις, πάλι μάπα θα βγει το καρπούζι''. Πόσω μάλλον που εδώ δεν παίζει Καρβέλας, αλλά Πλιάτσικας με ολίγη από Mahler, Scorpions, U2 και Nouvelle Vague, οι απαιτήσεις δηλαδή είναι κάπως αυξημένες.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ