«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη «Layla»

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Η Πάτι Μπόιντ και ο Έρικ Κλάπτον το 1975. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

Η ΠΑΤΙ ΜΠΟΪΝΤ, που ήταν γνωστό μοντέλο και εμβληματική φιγούρα του swinging Λονδίνου τη δεκαετία του 1960, παντρεύτηκε τον Τζορτζ Χάρισον το 1966 αφού τον γνώρισε στα γυρίσματα της ταινίας των Beatles, A Hard Day's Night. Είχε ισχυριστεί ότι για εκείνη είχε γράψει το Something, την μπαλάντα των Beatles, αν και αργότερα αυτός το αρνήθηκε.

Προς το τέλος της δεκαετίας, καθώς οι Beatles όδευαν προς την διάλυση, ο Τζορτζ Χάρισον και ο Έρικ Κλάπτον ξεκίνησαν να γράφουν μουσική μαζί, και τότε ήταν που ο Κλάπτον ερωτεύτηκε την Μπόιντ.

Σε μια επιστολή του 1970, μέρος μιας συλλογής αντικειμένων της Μπόιντ που πωλούνται από τον οίκο Christie's, από τις 8 έως τις 21 Μαρτίου, ο Κλάπτον –με άψογο γραφικό χαρακτήρα– την εκλιπαρεί: «Αυτό που επιθυμώ να σε ρωτήσω είναι αν αγαπάς ακόμα τον άντρα σου ή αν έχεις άλλον εραστή. Όλες αυτές οι ερωτήσεις είναι θρασύτατες, το ξέρω, αλλά αν υπάρχει ακόμα κάποιο αίσθημα στην καρδιά σου για μένα... πρέπει να μου το πεις!».

Αναφέρεται επίσης στις δικές του «οικογενειακές υποθέσεις» ως «μια καλπάζουσα φάρσα»: Ο Κλάπτον έβγαινε τότε με την αδελφή της Μπόιντ, την Πόλα, ενώ φαινομενικά είχε σχέση με την αριστοκράτισσα Άλις Όρμσπι-Γκορ.

«Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου».

Ο Κλάπτον της έγραψε ένα άλλο γράμμα λίγους μήνες αργότερα, πάνω σε μια σελίδα που είχε σκιστεί από ένα αντίτυπο του «Άνθρωποι και ποντίκια» (Of Mice and Men) του Στάινμπεκ.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ερωτική επιστολή του Κλάπτον προς την Μπόιντ, 1970.

«Θα θυσίαζα την οικογένειά μου, τον θεό μου και την ίδια μου την ύπαρξη... Κοντεύω να τρελαθώ... Άκουσα τον άνεμο, είδα τα σκοτεινά μελαγχολικά σύννεφα, αφουγκράστηκα το χώμα κάτω από μένα για ένα σημάδι, μια χειρονομία, αλλά υπάρχει μόνο σιωπή. Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου». Καθεμιά από τις επιστολές εκτιμάται ότι θα πωληθεί μεταξύ 10.000 και 15.000 λιρών.

Ο Κλάπτον αναφέρεται στην Boyd ως «Layla» την ίδια χρονιά που έγραψε το ομώνυμο κλασικό τραγούδι γι' αυτήν. Σήμερα, η Μπόιντ θυμάται τη στιγμή που της έβαλε να ακούσει μια πρώιμη ηχογράφηση του κομματιού: «Έμεινα έκπληκτη από την ομορφιά του τραγουδιού – ταυτόχρονα όμως με πλημμύρισαν οι ενοχές… Ο Τζορτζ και εγώ περνούσαμε μια ακανθώδη περίοδο μαζί. Οι Beatles είχαν αυτό το χάος και το άγχος τριγύρω τους. Τότε ήταν που ο Έρικ ερχόταν διαρκώς στο σπίτι μας και μου ζητούσε να το σκάσω μαζί του. Ήταν δελεαστικό, αλλά δεν μπορούσα να το κάνω. Απλά δεν ήταν σωστό».

Η Μπόιντ και ο Χάρισον χώρισαν το 1974 λόγω των πολλαπλών απιστιών του. Εκείνη και ο Κλάπτον έβλεπαν ελάχιστα ο ένας τον άλλον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, όταν επανασυνδέθηκαν και τελικά παντρεύτηκαν το 1979. Έγραψε και άλλα τραγούδια γι' αυτήν, όπως το Wonderful Tonight, μια τρυφερή μπαλάντα που γράφτηκε την ώρα που εκείνη προετοιμαζόταν για μια βραδινή έξοδο.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla« διατίθεται επίσης προς πώληση στη δημοπρασία.

Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla», διατίθεται επίσης προς πώληση με αρχική τιμή τις 60.000 λίρες. Υπάρχουν επίσης καρτ ποστάλ και άλλες επιστολές μεταξύ του Κλάπτον και της Μπόιντ κατά τη διάρκεια του φλερτ και του γάμου τους.

Εκτός από ρούχα, φωτογραφίες και άλλα εφήμερα, υπάρχει επίσης ένα σκίτσο του Ρόνι Γουντ, ενός άλλου επιφανούς εραστή της Μπόιντ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σχέση που προεκτείνει το ερωτικό τρίγωνο σε πεντάγωνο: Η πρώτη σύζυγος του Γουντ, η Κρίσι Φίντλεϊ, έβγαινε με τον Κλάπτον, παντρεύτηκε τον Γουντ και στη συνέχεια είχε σχέση με τον Χάρισον, πριν συνδεθεί ο Γουντ με την Μπόιντ, για να καταλήξει ακολούθως εκείνη με τον Έρικ Κλάπτον.

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT