Jay-Z - So Ambitious

Jay-Z - So Ambitious Facebook Twitter
0

ο Jay Z κοντεύει τα 40, είναι πια ο σύζυγος της Beyonce και αναπόφευκτα celebrity, πάμπλουτος, πιο διάσημος από ποτέ, δηλαδή «ξοφλημένος» για ένα μέρος του κοινού που ψάχνει αφορμή για να στήσει τα είδωλα στον τοίχο. Ο Jay Z δεν έχει ελαφρυντικά, δεν δικαιούται να κάνει μια αποτυχία, όλοι τον περιμένουν με καχυποψία για να τον κρίνουν.

Αν εξαιρέσεις το «προβοκατόρικο» όλο αυτό το hype που προηγήθηκε από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, μέχρι και αυτήν τη στιγμή που το άλμπουμ υπάρχει στα δισκάδικα, το τρίτο στη σειρά «Blueprint» είναι ένας θρίαμβος του Jay Z. Όχι επειδή είναι ένας δίσκος χωρίς ψεγάδια ή χωρίς βαρετές στιγμές, αλλά επειδή ο ίδιος καταφέρνει να είναι στην πρώτη γραμμή μετά από 11 δίσκους και τη στιγμή που εκατοντάδες hip hop νέα ονόματα εμφανίζονται, γίνονται αστέρες για μια νύχτα και χάνονται αυτός εξακολουθεί να χτυπάει κορυφή.
Ο θόρυβος είχε ξεκινήσει μήνες πριν, όταν οι «φήμες» έλεγαν ότι ξεκινούσε να ηχογραφεί για την Def Jam ένα άλμπουμ που θα ήταν ακόμα καλύτερο απ’ το πρώτο «Blueprint» και ακολουθεί ένα reality: το ολοκληρώνει, του το επιστρέφουν να το ξαναδουλέψει, πληρώνει τα δικαιώματα και το αποσύρει για να το κυκλοφορήσει στη δική του εταιρεία. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στη Χαβάη για να υπάρχει μικρότερος κίνδυνος για διαρροές, με συνεργασίες που είναι αναμενόμενες (Timbaland, Kanye West, Rihanna, Alicia Keys, Kid Cudi, Drake, Pharrel Williams), αλλά και απρόβλεπτες, όπως του Luke Steele των Αυστραλών Empire of The Sun που συμμετέχει στο εντυπωσιακό πρώτο κομμάτι του δίσκου, το «What we talkin’ about».

Η υποδοχή από τα media μπορεί να μην είναι παντού η αναμενόμενη (έχει μαζέψει 65 στα 100 στο metacritic μέχρι στιγμής), αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του το «Blueprint 3» είναι ένας πολύ καλός δίσκος. Η πρώτη έκπληξη ήρθε τον προηγούμενο μήνα, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο single-δείγμα απ’ τον δίσκο, το «Run this town» με τη Rihanna στα φωνητικά και τον Kanye West στις ρίμες σε ένα από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου. Το αξιοσημείωτο ήταν το sample που χρησιμοποιεί στο κομμάτι από ένα ελληνικό psycho-folk γκρουπ των ‘70s, από το «Someday in Athens» των Τεσσάρων Επιπέδων της Ύπαρξης. Το ίδιο ψυχεδελικό είναι και το μοτίβο του κομματιού «D.O.A.» (Death Of Auto-tune), που χρησιμοποιεί επίσης το «Na na hey hey kiss him goodbye» στο τέλος κάθε στροφής. Οι πολύ δυνατές στιγμές συνεχίζονται στο «On to the next one» με το «D.A.N.C.E.» των Justice να παίζει στο background, το εξαιρετικά «κολλητικό» «Already Home» με τον απίθανο Kid Cudi να παρλάρει πάνω στο κλασικό ρέγγε «Mad mad Iny», το γλυκόπικρο «So Ambitious» με τον Pharel Williams να τραγουδάει στο ρεφρέν «το κίνητρο για μένα είναι να μου λένε τι δεν μπορώ να γίνω».

Το «Blueprint 3» δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό με το πρώτο του 2001, περιέχει 4 τουλάχιστον μέτρια κομμάτια (κανένα κακό), οι ρίμες του αν δεν είσαι Αμερικανός που ξημεροβραδιάζεται με hip hop κουράζουν, έχει ένα αδικαιολόγητα μελό φινάλε με ένα κομμάτι-κλισέ των ‘80s, που δεν το έχει πειράξει καθόλου, απλά βάζει τον Mr. Hudson να τραγουδάει πάνω από το «Forever Young» των Alphaville, στο χειρότερο κομμάτι του δίσκου. Το πιο δηλητηριώδες σχόλιο που γράφτηκε για τον δίσκο ήταν ότι «αν δεν ακουγόταν καθόλου ο Jay Z θα ήταν ένα αριστούργημα» - σχόλιο-καταστροφή, αν είσαι ράπερ του δικού του μεγέθους και ένας από τους πραγματικά καλύτερους που υπάρχουν. Και αυτό που περιέχει το «Blueprint 3» μπορεί να είναι εμπορικό hip hop -πιο εμπορικό δεν γίνεται- αλλά είναι το καλύτερο εμπορικό hip hop που μπορείς να πετύχεις σήμερα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ