Weeknd: Τίτλοι τέλους ή απλώς μια καινούργια αρχή;

Weeknd: Τίτλοι τέλους ή απλώς μια καινούργια αρχή; Facebook Twitter
Ο Tesfaye χαρακτήρισε τον ήχο του «Hurry Up Tomorrow» ως «Φρανκενστάιν», έτσι όπως παίζει με τα είδη. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ να είναι κακό το «Hurry Up Tomorrow», το έκτο κατά σειρά άλμπουμ του Weeknd που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Ο 34χρονος Καναδός ολοκληρώνει την τριλογία που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια με το «After Hours» με έναν εξαιρετικό δίσκο. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Το συνειδητοποιείς λίγο στον τρόπο που το κοινό υποδέχτηκε το «Hurry Up Tomorrow»: αν και έκανε μεγάλα streaming νούμερα, δεν ήταν τόσο μεγάλα όσο τα προηγούμενα, παρ’ όλα αυτά ανέβηκε στην κορυφή του Billboard και θεωρείται το πιο εμπορικό άλμπουμ της χρονιάς που μόλις ξεκίνησε.

Το «After Hours», που κυκλοφόρησε μέσα στην πανδημία, λατρεύτηκε όσο κανένα άλλο άλμπουμ εκείνη την περίοδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Γεμάτο τραγούδια που μιλούσαν άμεσα στη χρονική στιγμή την οποία βιώναμε τότε, ήταν αδύνατο να το προσπεράσεις. Ο Abel Tesfaye εμφανιζόταν πιο σοβαρός, πιο σκοτεινός και απαισιόδοξος, υιοθετώντας μια αινιγματική περσόνα, καταρρακωμένη από αυτοκαταστροφικές τοξικές σχέσεις και λάθος αποφάσεις. Έντονα αυτοαναφορικός, κοιτούσε πίσω στο έργο του και στην αρχή της καριέρας του, προσπαθώντας να κάνει τον απολογισμό του, κάτι που δεν φαίνεται γενικά να αποτινάζει και εδώ. 

Για τους φαν του, η τριλογία του δανείζεται στοιχεία από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, με τα τρία άλμπουμ να συμβολίζουν τη διαδρομή του από την κόλαση («After Hours») προς το καθαρτήριο («Dawn FM») και τον παράδεισο («Hurry Up Tomorrow»). Ενδιαφέρουσα θεωρία, αν μη τι άλλο.

Μουσικά πλουραλιστικό, το «Hurry Up Tomorrow» κρύβει κάτι για όλους: από πειραματισμούς του τρομερού «Sao Paolo», ένα εκρηκτικό μείγμα house και Brazilian funk, μέχρι trap όπως το «Timeless» με τον Playboi Carti αλλά και πειραγμένες φολκ μπαλάντες και ’70s soul.

Ο ίδιος άφησε υπόνοιες ότι ίσως η τωρινή δουλειά του να είναι και η τελευταία του ως Weeknd, το ψευδώνυμο –ή την περσόνα– που χρησιμοποιεί εδώ και 13 χρόνια και θέλει τώρα να «σκοτώσει». Η προώθηση του άλμπουμ έγινε με εσχατολογικά μηνύματα όπως «το τέλος είναι κοντά», ενώ στο «Wake Me Up», εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, πριν αυτό μετατραπεί σε μια σύγχρονη απόδοση του «Thriller» του Michael Jackson διά χειρός Justice, ερμηνεύει τους στίχους «το μόνο που μου έχει απομείνει είναι η κληρονομιά μου/Χάνω τη μνήμη μου/Δεν υπάρχει μετά θάνατον ζωή, καμιά άλλη πλευρά/Είμαι ολομόναχος όταν πέφτει το σκοτάδι», κάνοντας μια σύνδεση με τον πεσιμισμό του «Gasoline» από το προηγούμενο άλμπουμ του.  

The Weeknd, Justice - Wake Me Up (Audio)

Βέβαια, παραμένει άγνωστο αν όντως το εννοεί: αν θα κυκλοφορεί δηλαδή μουσική από εδώ και μπρος με το κανονικό του όνομα, Abel Tesfaye, ή αν θα τα παρατήσει όλα και θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Αν και θα έπρεπε να τρέμει κανείς στην ιδέα, όπως γράφουν στον «Guardian», αν αναλογιστεί το «The Idol», στο οποίο πρωταγωνιστούσε και το οποίο ήταν άθλιο, σύμφωνα με πολλούς – η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω δει για να έχω προσωπική άποψη. Εκεί, όμως, φαίνεται ότι το πηγαίνει. Αμέσως μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, κυκλοφόρησε το τρέιλερ ενός φιλμ με τον ίδιο τίτλο στο οποίο πρωταγωνιστεί και το οποίο θα προβληθεί στους κινηματογράφους τον Μάιο.

Αν θεωρήσουμε ότι όλα αυτά ισχύουν, τότε μας αφήνει με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο. Ένα άλμπουμ με 22 κομμάτια στο οποίο συμμετέχει μια πλειάδα από ονόματα, όπως οι Justice, Giorgio Moroder, οι μακροχρόνιοι συνεργάτες του Metro Booming και Oneohtrix Point Never, οι Future, Playboi Carti, Anitta και Lana Del Rey. Μουσικά πλουραλιστικό, το «Hurry Up Tomorrow» κρύβει κάτι για όλους: από πειραματισμούς του τρομερού «Sao Paolo», ένα εκρηκτικό μείγμα house και Brazilian funk, μέχρι trap όπως το «Timeless» με τον Playboi Carti αλλά και πειραγμένες φολκ μπαλάντες και ’70s soul. Ο Tesfaye χαρακτήρισε τον ήχο του άλμπουμ ως «Φρανκενστάιν», έτσι όπως παίζει με τα είδη.

Το μόνο μελανό σημείο του είναι ότι στα εξαντλητικά 90 λεπτά που διαρκεί απαιτεί να του αφιερωθείς σαν να βλέπεις μια ταινία, αλλά, αντίθετα από μια ταινία, ως ακροατής πλέον είναι αρκετά δύσκολο να συγκεντρωθείς σε ένα άλμπουμ χωρίς διακοπές. Δεν ξέρω αν αφαιρεί από τη συνολική ακρόαση, αλλά σίγουρα αυτή η αποσπασματικότητα δεν λειτουργεί και απόλυτα υπέρ της. Τα απίθανα περάσματα που κάνει, π.χ., από κομμάτι σε κομμάτι χάνονται, όπως συμβαίνει με το «Niagara Falls» και το «Take Me Back to L.A.».

The Weeknd - São Paulo (Official Music Video)

Κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του το 2022, ο Tesfaye αναγκάστηκε να τα παρατήσει στη μέση επειδή η φωνή του έσπασε όταν τραγουδούσε το «Can’t Feel My Face». Δεν ανακάλυψε ποτέ τον λόγο, αν ήταν κάποιο πρόβλημα στις φωνητικές του χορδές από υπερβολική χρήση ή κόπωση. Το σοκ που έπαθε εκείνη τη βραδιά ίσως αποτυπώνεται ιδανικά στο κομμάτι «Baptized in Fear», στο οποίο περιγράφει μια κρίση πανικού.

Δεν ξέρω αν αυτό τον οδήγησε στην απόφαση να επαναπροσδιορίσει την καριέρα του. Το «Hurry Up Tomorrow» μάς αποχαιρετά υποβλητικά με μπαλάντες. Στην τελευταία του στιγμή, στο ομώνυμο κομμάτι, κάνει μια ηχητική αναφορά που το ενώνει με το «High for This», το κομμάτι που ανοίγει το «House of Balloons», το πρώτο επίσημο άλμπουμ του, ολοκληρώνοντας τον κύκλο, κοιτώντας προς το άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.

The Weeknd - Baptized In Fear (Audio)

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ