Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
«Συχνά ήταν ζόρικα τα πράγματα, αλλά τον περισσότερο καιρό ήμασταν ευτυχισμένοι (πορτραίτο: Celeste Sloman / The New York Times)
2

Η Ντέμπι Χάρι έκλεισε τα 74 τον περασμένο Ιούλιο αλλά μοιάζει σα να μην έχει ρυτίδες. Η ίδια πάντως σπεύδει να παραδεχτεί την πλαστική επέμβαση που έχει κάνει, συγκρίνοντάς την ανέμελα με έναν απλό εμβολιασμό κατά της γρίπης.

Μιλώντας στους New York Times με αφορμή την έκδοση της αυτοβιογραφίας της που έχει τίτλο "Face It", η τραγουδίστρια των Blondie θυμάται την ελευθερία (και την αγριότητα) της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του '70 όταν μαζί με τον για χρόνια σύντροφό της στο συγκρότημα και στη ζωή, τον Κρις Στάιν, αποτελούσαν ένα από τα πιο εμβληματικά ζεύγη στη ζωή (και κυρίως στη νύχτα) της πόλης που τότε πράγματι δεν κοιμόταν ποτέ.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Καίγοντας το φαγητό με φόρεμα 'Μέριλιν Μονρό' (φωτο: Chris Stein)

Παρότι χώρισαν το 1987 – την ημέρα που πέθανε ο Άντι Γουόρχολ, όπως σημειώνει – παρέμειναν κολλητοί φίλοι και συνεργάτες, ενώ η Ντέμπι Χάρι είναι και νονά στις δύο κόρες του Στάιν από τον γάμο του με την ηθοποιό Μπάρμπαρα Σικουράντζα το 1999.

«Μου είναι δύσκολο να μην κοιτάζω το παρελθόν κάτω από ένα ρομαντικό πρίσμα», λέει. «Συχνά ήταν ζόρικα τα πράγματα, αλλά τον περισσότερο καιρό ήμασταν ευτυχισμένοι. Οι προσωπικότητές μας λειτουργούσαν συνδυαστικά – τα δικά του ελαττώματα με τα δικά μου ελαττώματα. Αν μας ένωνες με κάποιον τρόπο, θα δημιουργούσες μια φοβερή οντότητα. Τώρα που το σκέφτομαι θα έπρεπε ίσως να προσθέσω μια υποσημείωση στο εξώφυλλο του βιβλίου: 'Δεν είμαι βέβαιη αν όλα αυτά ήταν αληθινά ή όχι'».

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Πρώτοτυπα κοντάκτ φωτογράφησης των Blondie από το αρχείο του Chris Stein

Στο βιβλίο πάντως καταγράφονται με ειλικρίνεια ακόμα και οι πιο δύσκολες, σκοτεινές και τραυματικές πτυχές της ζωής της: εκείνος ο βίαιος και διαρκώς απειλητικός ερωτικός της σύντροφος (που ενέπνευσε και το γνωστό τραγούδι των Blondie, "One Way or Another") πριν από τον Στάιν, τα τραγικά λάθη που έκανε το γκρουπ στα δισκογραφικά του συμβόλαια, ο απατεώνα μάνατζερ που είχε «ξεχάσει» να πληρώσει τους φόρους της Χάρι και του Στάιν, ο εθισμός σε διάφορες ουσίες και εκείνη η φριχτή εποχή γύρω στα 1982 όταν ο Κρις Στάιν διαγνώστηκε με σπάνια και εξαιρετικά κρίσιμη αυτοάνοση ασθένεια και δεν μπορούσε να πληρώσει το τεράστια έξοδα της θεραπείας.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Πανκ γκλαμ στα 70s (φωτο: Chris Stein)

Τότε ήταν που το ζεύγος αποφάσισε να πουλήσει έναν πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά που είχε στην κατοχή του αντί μεγάλου ποσού το ύψος του οποίου δεν θυμάται ακριβώς η Ντέμπι Χάρι αλλά σίγουρα ήταν αρκετά μηδενικά παραπάνω από την τιμή που τον είχαν αγοράσει (γύρω στα 300 δολάρια) όταν ακόμα ο Μπασκιά ήταν γνωστός μόνος στους κύκλους του νεοϋορκέζικου underground.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Με τον Άντι Γουόρχολ το 1985

Το πιο τρομακτικό όμως περιστατικό από αυτά που αφηγείται στο βιβλίο έχει να κάνει με εκείνη τη νύχτα που «εγώ κι ο Κρις δεν είχαμε να πληρώσουμε τα λεφτά που χρωστάγαμε σ' εκείνον τον άντρα με τα μάτια σαν πινέζες και τη μακριά, δερμάτινη καπαρντίνα», ο οποίος τους έβαλε το μαχαίρι στο λαιμό μέσα στο σπίτι τους και στη συνέχεια βίασε τη Ντέμπι Χάρι και έφυγε με την κιθάρα του Στάιν την ώρα που ο συγκάτοικός τους ροχάλιζε ανέμελα στο διπλανό δωμάτιο.

«Νομίζω πιο πολύ ντράπηκα τότε παρά φοβήθηκα» λέει σήμερα. Δεν μου αρέσει γενικά να κολλάω στο παρελθόν. Συμβαίνει κάτι, κι αν είσαι τυχερός μαθαίνεις απ΄ αυτό και συνεχίζεις».
Σε πιο ελαφρύ τέμπο, θυμάται κι εκείνη τη μέρα που ο David Bowie της έδειξε το πέος του στα παρασκήνια μιας κοινής περιοδείας του με τους Blondie και τον Iggy Pop. «Ευτυχώς, ο Iggy συγκρατήθηκε και δεν έκανε το ίδιο γιατί τότε θα αισθανόμουν πραγματικά μειονεκτικά», λέει γελώντας.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Με τον 'κολλητό για πάντα' σκηνοθέτη Τζον Γουότερς

Ο τρόπος που γράφει για το σεξ και τη φήμη είναι στεγνός και ειλικρινής, όπως και όταν μιλάει για το ρόλο της ως πανκ σεξουαλικό σύμβολο που κοσμούσε τα υπνοδωμάτια μυριάδων οπαδών του γκρουπ ανά τον πλανήτη: «Μου αρέσει που ήταν η εικόνα μου στον τοίχο και βοηθούσε στην 'ψυχαγωγία' των οπαδών. Το σεξ είναι αυτό που κάνει να συμβαίνουν τα πάντα. Το σεξ είναι ο λόγος που οι άνθρωποι ντύνονται όμορφα, πλένονται, χτενίζουν τα μαλλιά τους και βουρτσίζουν τα δόντια τους».

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια