Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
«Συχνά ήταν ζόρικα τα πράγματα, αλλά τον περισσότερο καιρό ήμασταν ευτυχισμένοι (πορτραίτο: Celeste Sloman / The New York Times)
2

Η Ντέμπι Χάρι έκλεισε τα 74 τον περασμένο Ιούλιο αλλά μοιάζει σα να μην έχει ρυτίδες. Η ίδια πάντως σπεύδει να παραδεχτεί την πλαστική επέμβαση που έχει κάνει, συγκρίνοντάς την ανέμελα με έναν απλό εμβολιασμό κατά της γρίπης.

Μιλώντας στους New York Times με αφορμή την έκδοση της αυτοβιογραφίας της που έχει τίτλο "Face It", η τραγουδίστρια των Blondie θυμάται την ελευθερία (και την αγριότητα) της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του '70 όταν μαζί με τον για χρόνια σύντροφό της στο συγκρότημα και στη ζωή, τον Κρις Στάιν, αποτελούσαν ένα από τα πιο εμβληματικά ζεύγη στη ζωή (και κυρίως στη νύχτα) της πόλης που τότε πράγματι δεν κοιμόταν ποτέ.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Καίγοντας το φαγητό με φόρεμα 'Μέριλιν Μονρό' (φωτο: Chris Stein)

Παρότι χώρισαν το 1987 – την ημέρα που πέθανε ο Άντι Γουόρχολ, όπως σημειώνει – παρέμειναν κολλητοί φίλοι και συνεργάτες, ενώ η Ντέμπι Χάρι είναι και νονά στις δύο κόρες του Στάιν από τον γάμο του με την ηθοποιό Μπάρμπαρα Σικουράντζα το 1999.

«Μου είναι δύσκολο να μην κοιτάζω το παρελθόν κάτω από ένα ρομαντικό πρίσμα», λέει. «Συχνά ήταν ζόρικα τα πράγματα, αλλά τον περισσότερο καιρό ήμασταν ευτυχισμένοι. Οι προσωπικότητές μας λειτουργούσαν συνδυαστικά – τα δικά του ελαττώματα με τα δικά μου ελαττώματα. Αν μας ένωνες με κάποιον τρόπο, θα δημιουργούσες μια φοβερή οντότητα. Τώρα που το σκέφτομαι θα έπρεπε ίσως να προσθέσω μια υποσημείωση στο εξώφυλλο του βιβλίου: 'Δεν είμαι βέβαιη αν όλα αυτά ήταν αληθινά ή όχι'».

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Πρώτοτυπα κοντάκτ φωτογράφησης των Blondie από το αρχείο του Chris Stein

Στο βιβλίο πάντως καταγράφονται με ειλικρίνεια ακόμα και οι πιο δύσκολες, σκοτεινές και τραυματικές πτυχές της ζωής της: εκείνος ο βίαιος και διαρκώς απειλητικός ερωτικός της σύντροφος (που ενέπνευσε και το γνωστό τραγούδι των Blondie, "One Way or Another") πριν από τον Στάιν, τα τραγικά λάθη που έκανε το γκρουπ στα δισκογραφικά του συμβόλαια, ο απατεώνα μάνατζερ που είχε «ξεχάσει» να πληρώσει τους φόρους της Χάρι και του Στάιν, ο εθισμός σε διάφορες ουσίες και εκείνη η φριχτή εποχή γύρω στα 1982 όταν ο Κρις Στάιν διαγνώστηκε με σπάνια και εξαιρετικά κρίσιμη αυτοάνοση ασθένεια και δεν μπορούσε να πληρώσει το τεράστια έξοδα της θεραπείας.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Πανκ γκλαμ στα 70s (φωτο: Chris Stein)

Τότε ήταν που το ζεύγος αποφάσισε να πουλήσει έναν πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά που είχε στην κατοχή του αντί μεγάλου ποσού το ύψος του οποίου δεν θυμάται ακριβώς η Ντέμπι Χάρι αλλά σίγουρα ήταν αρκετά μηδενικά παραπάνω από την τιμή που τον είχαν αγοράσει (γύρω στα 300 δολάρια) όταν ακόμα ο Μπασκιά ήταν γνωστός μόνος στους κύκλους του νεοϋορκέζικου underground.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Με τον Άντι Γουόρχολ το 1985

Το πιο τρομακτικό όμως περιστατικό από αυτά που αφηγείται στο βιβλίο έχει να κάνει με εκείνη τη νύχτα που «εγώ κι ο Κρις δεν είχαμε να πληρώσουμε τα λεφτά που χρωστάγαμε σ' εκείνον τον άντρα με τα μάτια σαν πινέζες και τη μακριά, δερμάτινη καπαρντίνα», ο οποίος τους έβαλε το μαχαίρι στο λαιμό μέσα στο σπίτι τους και στη συνέχεια βίασε τη Ντέμπι Χάρι και έφυγε με την κιθάρα του Στάιν την ώρα που ο συγκάτοικός τους ροχάλιζε ανέμελα στο διπλανό δωμάτιο.

«Νομίζω πιο πολύ ντράπηκα τότε παρά φοβήθηκα» λέει σήμερα. Δεν μου αρέσει γενικά να κολλάω στο παρελθόν. Συμβαίνει κάτι, κι αν είσαι τυχερός μαθαίνεις απ΄ αυτό και συνεχίζεις».
Σε πιο ελαφρύ τέμπο, θυμάται κι εκείνη τη μέρα που ο David Bowie της έδειξε το πέος του στα παρασκήνια μιας κοινής περιοδείας του με τους Blondie και τον Iggy Pop. «Ευτυχώς, ο Iggy συγκρατήθηκε και δεν έκανε το ίδιο γιατί τότε θα αισθανόμουν πραγματικά μειονεκτικά», λέει γελώντας.

Η Ντέμπι Χάρι θυμάται με φρίκη τη νύχτα που έπεσε θύμα βιασμού και με χαμόγελο τη μέρα που ο Bowie της έδειξε το πέος του Facebook Twitter
Με τον 'κολλητό για πάντα' σκηνοθέτη Τζον Γουότερς

Ο τρόπος που γράφει για το σεξ και τη φήμη είναι στεγνός και ειλικρινής, όπως και όταν μιλάει για το ρόλο της ως πανκ σεξουαλικό σύμβολο που κοσμούσε τα υπνοδωμάτια μυριάδων οπαδών του γκρουπ ανά τον πλανήτη: «Μου αρέσει που ήταν η εικόνα μου στον τοίχο και βοηθούσε στην 'ψυχαγωγία' των οπαδών. Το σεξ είναι αυτό που κάνει να συμβαίνουν τα πάντα. Το σεξ είναι ο λόγος που οι άνθρωποι ντύνονται όμορφα, πλένονται, χτενίζουν τα μαλλιά τους και βουρτσίζουν τα δόντια τους».

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια