Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

 Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
0

Ως φυσική συνέχεια των πρόσφατων αφιερωμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Μότσαρτ και Μπετόβεν, έρχεται ο φετινός κύκλος Μπραμς, η πρώτη συναυλία του οποίου θα δοθεί και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της συνεργασίας της ΚΟΑ με το Φεστιβάλ "Συμφωνία" Πειραιά και Νήσων Αργοσαρωνικού, το Σάββατο 5 Απριλίου 2014.[6 μ.μ.]

Η συναυλία θα ανοίξει με την Ακαδημαϊκή Εισαγωγή έργο 80, την οποία ο Μπραμς είχε γράψει για την τελετή της απονομής του τίτλου του ως επίτιμου διδάκτορα και την αφιέρωσε στο Πανεπιστήμιο του Μπρέσλαου. Το έργο αποτελεί τον αντίποδα της Τραγικής Εισαγωγής έργο 81 του Μπραμς, η οποία, όπως και η «Ακαδημαϊκή», γράφτηκε το καλοκαίρι του 1880.

Ακολουθεί το εμβληματικό Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102, το τελευταίο μιας σειράς μεγάλων ορχηστρικών έργων που συνέθεσε ο Μπραμς, κι ενώ ο συνθέτης είχε ήδη εργαστεί επί μακρόν στη μουσική δωματίου.

Το έργο, το οποίο προσφέρεται για την ανάδειξη των δυνατοτήτων τόσο των σολίστ, όσο και της ορχήστρας, γράφτηκε το καλοκαίρι του 1887 για τον συνεργάτη του Μπραμς στην μουσική δωματίου, τσελίστα  Ρόμπερτ Χάουσμαν και έναν παλιό φίλο του συνθέτη τον βιολονίστα Γιόζεφ Γιοακίμ, ο οποίος ύστερα από τον χωρισμό του με την γυναίκα του, και αυτή προσωπική φίλη του Μπραμς, επαναλάμβανε συχνά την φράση "Ελεύθερος Αλλά Μόνος", τα αρχικά της οποίας στην γερμανική γλώσσα "Frei Aber Einsam" (F-A-E) και η αντιστοιχία τους σε μουσικές κλίμακες, ενέπνευσαν τον Μπραμς για το μουσικό μοτίβο του κοντσέρτου.

Στην συναυλία της ΚΟΑ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δύο σολίστ διεθνούς ακτινοβολίας, ο βιολονίστας Νόε Ινούι και ο τσελίστας Μάρτι Ρούσι, υπό την διεύθυνση του καταξιωμένου Ρώσου μαέστρου Νικολάι Αλεξέγιεφ, θέτουν το ταλέντο τους στην υπηρεσία της μουσικής του Μπραμς.

Το πρόγραμμα θα κλείσει με την Πρώτη Συμφωνία του Γιοχάνες Μπραμς, για την ολοκλήρωση της οποίας ο συνθέτης χρειάστηκε περίπου δύο δεκαετίες, νιώθοντας την «βαριά» σκιά του Μπετόβεν να δυσχεραίνει τα βήματά του. Ωστόσο, το συγκλονιστικό αυτό έργο έμελλε να καθιερώσει τον Μπραμς ως τον κορυφαίο συνεχιστή της γερμανικής συμφωνικής παράδοσης.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ