Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της

Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της Facebook Twitter
Η μουσική της έχει μια έντονη ονειροπόλα και μελαγχολική διάθεση. Γράφτηκε, εξάλλου, από ένα νεαρό κορίτσι που έβρισκε καταφύγιο στη μοναξιά και στη δημιουργία. Αν κάτι πρέπει να είναι η Kali Uchis, είναι κυρίως αυτό.
0

Υπάρχουν διάφορες παρανοήσεις σχετικά με την Kali Uchis και το πώς ξεκίνησε την καριέρα της. Τις προάλλες άκουγα έναν γνωστό μου που ισχυριζόταν ότι την ανακάλυψε ο Tyler, the Creator, λόγω της συνεργασίας τους.


Η 24χρονη Kali Uchis, όμως, στο μικρό χρονικό διάστημα που κινείται στο mainstream μουσικό στερέωμα έχει συνεργαστεί επίσης με θρύλους, όπως ο Bootsy Collins, αλλά και με τους Snoop Dogg, Diplo, Tame Impala, Juanes και Damon Albarn!


Για όσους επιμένουν ότι κάποιος πρέπει να την έχει ανακαλύψει ντε και καλά, αυτός μάλλον είναι ο Snoop Dog που συνεργάστηκε πρώτος μαζί της, το 2014. Λες και δεν υπάρχει άλλος λόγος για να γίνει γνωστή − το ταλέντο της, ας πούμε.


Το 2012, στα 18 της, μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της mixtape, το εντυπωσιακό «Drunken Bubble», άρχισε να επικοινωνεί μαζί της στα social media μια πλειάδα μουσικών, ανάμεσά τους και ο Tyler. Σε ένα ευρύτερο κοινό «έσκασε» τρία χρόνια μετά, με το EP «Por Vida».

Η Uchis χαρακτηρίζει τον εαυτό της περισσότερο visual artist παρά μουσικό. Ποτέ δεν την ενδιέφερε το τραγούδι. Τα περισσότερα κομμάτια του «Isolation» γράφτηκαν όταν ήταν 17 χρονών, στο αμάξι όπου κοιμόταν, ένα Subaru SUV.

Τα βίντεο που ανέβαζε στο YouTube ακροβατούσαν σε ένα ακαθόριστο χρονικό πλαίσιο ανάμεσα στη '50s ρομαντική αθωότητα της ροζ τσιχλόφουσκας και τα σέξι '60s με τις ψηλές, λευκές μπότες. Έτσι την πήρα μυρωδιά τότε, ενώ, όταν πόσταρα τη μουσική της στο Facebook, έμαθα ότι την είχε ήδη κάτι σαν είδωλο και μια φίλη μου. Η μουσική και η αισθητική της, πάνω απ' όλα, έχουν κάτι καθαρά γυναικείο που σου κάνει κλικ με το που την ακούς.


Η Uchis (προφέρεται «ούτσις») τα έχει σκηνοθετήσει και τα έχει μοντάρει όλα μόνη της, όπως το καταπληκτικό «Ridin Round» που γύρισε στις γειτονιές της Περέιρα στην Κολομβία, όπου πέρασε ένα μεγάλο μέρος της παιδικής της ηλικίας. Μάλιστα, έχει βάλει τους συγγενείς της να πρωταγωνιστήσουν. Οι γονείς της μένουν ακόμη εκεί.

 

Kali Uchis - Ridin Round


Το πραγματικό της όνομα είναι Karly-Marina Loaiza. Γεννήθηκε στην Ουάσινγκτον. Ο πατέρας της ήθελε να γεννηθούν τα παιδιά του στην Αμερική για να αποκτήσουν τα προνόμια της αμερικανικής υποκοότητας, δεν ήθελε όμως να ζήσουν εκεί, έτσι πηγαινοερχόντουσαν στις δύο χώρες.


Ήταν ένα μοναχικό παιδί σε μια πολυμελή οικογένεια της εργατικής τάξης. Προτιμούσε να μένει στο δωμάτιό της και να ζωγραφίζει από το να υφίσταται τη φασαρία του οικογενειακού τραπεζιού. Το σπίτι ήταν γεμάτο συγγενείς, ειδικά κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στη Βιρτζίνια της Αμερικής.

Οι γονείς της δεν ενέκριναν την καλλιτεχνική της φύση ή απλώς δεν την καταλάβαιναν, όπως λέει η ίδια. Συνήθιζε να κάνει απουσίες στο σχολείο και να περνάει τον χρόνο της σε ένα φωτογραφικό στούντιο όπου γύριζε πειραματικά φιλμ.


Κάποια στιγμή στα 17 της ο πατέρας της την έδιωξε από το σπίτι για να βάλει μυαλό. Μέχρι να τελειώσει το σχολείο κοιμόταν σε ένα αυτοκίνητο στο πάρκινγκ ενός τοπικού σούπερ-μάρκετ. Το πρωί παρακολουθούσε μαθήματα και το βράδυ έγραφε ποίηση και μουσική για να μένει ξύπνια και να προλαβαίνει κάθε πιθανό κίνδυνο.


Έτσι γεννήθηκε το κομμάτι «Killer» που βρίσκεται στο ντεμπούτο άλμπουμ της «Isolation», για να εκφράσει τον θυμό της προς τον πατέρα της.


«And if you loved me, you 'd never do this/ No, if you loved me, you wouldn't put me through it/ That makes you a killer, a killer, a killer», τραγουδάει.

 

Kali Uchis - Killer


Αν και οι γονείς γρήγορα το μετάνιωσαν, δεν γύρισε πίσω. Άρχισε να κάνει διάφορες δουλειές, από ταμίας μέχρι πωλήτρια, για να τα βγάλει πέρα. Τελικά, τα ξαναβρήκε με την οικογένειά της –στα βίντεο διακρίνεις ένα τατουάζ στο μπράτσο της, το όνομα του πατέρα της−, αλλά διηγούνταν σε συνεντεύξεις πως μέχρι να γίνει διάσημη οι συγγενείς της έλεγαν πίσω από την πλάτη της ότι δούλευε ως πόρνη για ένα διάστημα.


Οι παρεξηγήσεις φαίνεται ότι την ακολουθούν συνεχώς. Όταν κυκλοφόρησε το «Isolation», της επιτέθηκαν στα social media, λέγοντας ότι είναι μια ακόμα λευκή Λατίνα σταρ που οικειοποιείται τη μαύρη κουλτούρα, επειδή έβαψε τα μαλλιά της καστανά, από το ξανθό που είχε αρχικά.

Χειρίστηκε την κατάσταση με τον χειρότερο δυνατό τρόπο εκείνη την περίοδο. Στις συνεντεύξεις της δίνει πάντοτε την αίσθηση ότι δεν ξέρει πού ανήκει. Ανάλογες συζητήσεις γίνονται σχετικά με την Cardi Β, η οποία, όμως, αντιμετωπίζεται με περισσότερη μετριοπάθεια από την latinx κουλτούρα, ίσως επειδή είναι πιο δημοφιλής.

Αυτό δεν εμπόδισε την Uchis να μιλάει γι' αυτά τα θέματα. «Πάντοτε ήμουν ευαισθητοποιημένη σχετικά με τις διακρίσεις και πιστεύω ακράδαντα ότι ανισότητα υπάρχει παντού, όχι μόνο στην Κολομβία. Παντού κακομεταχειρίζονται όσους δεν είναι λευκοί, θεωρώντας τους απειλητικούς και κακούς. Δεν συμφωνώ με αυτό».


Δεν διστάζει να ποστάρει στο Ιnstagram συνθήματα όπως «Σταματήστε να λέτε στους ανθρώπους που δεν είναι λευκοί ότι η ζωή τους είναι μια ψευδαίσθηση».

Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της Facebook Twitter
Η φωνή της και το στυλ της θυμίζουν άλλοτε την Amy Winehouse και άλλοτε τη Lana Del Rey, της οποίας τις συναυλίες άνοιγε στην πρόσφατη περιοδεία της στην Αμερική.


Εκτός από αυτό, συχνά κάνει φιλανθρωπίες ή δίνει όσα μπορεί στη γενέτειρά της, ενώ το όνειρό της είναι να δημιουργήσει χώρους που να ενθαρρύνουν δημιουργικά πρότζεκτ.


Η Uchis χαρακτηρίζει τον εαυτό της περισσότερο visual artist παρά μουσικό. Ποτέ δεν την ενδιέφερε το τραγούδι. Τα περισσότερα κομμάτια του «Isolation» γράφτηκαν όταν ήταν 17 χρονών, στο αμάξι όπου κοιμόταν, ένα Subaru SUV.


Σπάνια συναντάς τόσο εκλεκτισμό σε ένα άλμπουμ. Η Uchis κάνει crossover με άνεση σε διάφορα είδη, από το χιπ-χοπ μέχρι τη soul, το reggaeton και την ξεδιάντροπη ποπ – το κομμάτι με τον Damon Albarn. Η φωνή της και το στυλ της θυμίζουν άλλοτε την Amy Winehouse και άλλοτε τη Lana Del Rey, της οποίας τις συναυλίες άνοιγε στην πρόσφατη περιοδεία της στην Αμερική.


Η μουσική της έχει μια έντονη ονειροπόλα και μελαγχολική διάθεση. Γράφτηκε, εξάλλου, από ένα νεαρό κορίτσι που έβρισκε καταφύγιο στη μοναξιά και στη δημιουργία. Αν κάτι πρέπει να είναι η Kali Uchis, είναι κυρίως αυτό.


Πρόσφατα έκανε μια διασκευή στο «Venus as a boy» της Björk. Θέλει απίστευτο θράσος να επιχειρήσεις κάτι τέτοιο, με έναν περίεργο τρόπο όμως βγήκε αλώβητη.

 

Η διασκευή του «Venus as a boy» της Björk από την Kali Uchis

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT