Η επιστροφή των Magic De Spell

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης
0

Οι Magic de Spell εμφανίστηκαν στη δισκογραφία το 1981 με αγγλόφωνες συνθέσεις επηρεασμένες από το new wave/ punk ιδίωμα της εποχής τους. Τραγούδια στα αγγλικά έλεγε και ο Γιάννης Παλαμίδας, εκείνος λίγα χρόνια πριν με το συγκρότημα των Apocalypsis και το πρώτο τους άλμπουμ. Ένα άλμπουμ που δεν είχε καμία τύχη, καθώς το progressive rock είχε ήδη διεθνώς παραγκωνιστεί.

Τριάντα πέντε χρόνια μετά οι Magic de Spell καλούν τον Γιάννη Παλαμίδα να τραγουδήσει στη διασκευή τους στο ''Σαμποτάζ'' των Λένας Πλάτωνος - Μαριανίνας Κριεζή και σύντομα η συνεργασία επεκτείνεται. Το ένα τραγούδι γίνεται ακόμη ένα και μετά ακόμη ένα, ώσπου μοιραία μοιράζονται από κοινού ολόκληρη τη δισκογραφική δουλειά.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Το άλμπουμ με τίτλο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' κυκλοφόρησε πρόσφατα και περιέχει 14 κομμάτια που συνυπογράφουν συνθετικά όλα τα μέλη της μπάντας. Διότι από στιχουργικής άποψης, εκτός από την εργασία του ντράμερ Θοδωρή Βλαχάκη και του τραγουδιστή Δημήτρη ''Pixel'' Δημητριάδη σ'αυτόν τον τομέα, ξεχωρίζουν τα λόγια των ποιητών και οι λογοτεχνικές αναφορές του συγκροτήματος.

Ούτως ή άλλως, αν οι Magic de Spell απόκτησαν ένα πιο mainstream κοινό με ρυθμικά τραγούδια τύπου ''Σεράγεβο'', τους χρεώνεται ακόμη η πρώτη δισκογραφημένη μελοποίηση στην Κατερίνα Γώγου (''Εμένα οι φίλοι μου'').

Στο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' μας μαθαίνουν τον Λατινοαμερικανό Roque Dalton, που εκτέλεσαν οι ίδιοι οι ιδεολογικοί συνοδοιπόροι του, στη μετάφραση του Κύπριου Λουκά Κακουλλή. Μελοποιούν ακόμη τη Ντέπυ Χατζηκαμπάνη και τον Κύπριο Πάμπο Φιλίππου, δύο ποιητές που είχαν ασχοληθεί μαζί τους και στο παρελθόν. Τον Δημήτρη Ποντίκα, ακόμη, μέσα από το εμβληματικό βιβλίο του ''Το συν+θυμα'' του 2010. Τέλος, τον Γιώργο Χρονά και το ποίημα του, ''Η αγάπη είναι'', με τη φωνή του ίδιου του ποιητή να ακούγεται στην ηχογράφηση.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Και στο συγκεκριμένο άλμπουμ, οι Magic de Spell διατηρούν τον ηλεκτρικό rock ήχο τους: Επιλέγουν να κάνουν έναρξη με την ''Παράσταση 1933'' που διαθέτει την ειρωνεία ενός α λα Stranglers πάνκικου δρώμενου για να φλερτάρουν στη συνέχεια με τις κλίμακες των blues και το hard rock. Δεν ενδιαφέρονται για προσμίξεις με άλλα είδη, όπως λόγου χάριν τη χρήση ηλεκτρονικών στοιχείων του παρελθόντος, αλλά φαίνεται να ροκάρουν αμετανόητα τονίζοντας το έντονο πολιτικοποιημένο περιεχόμενο των στίχων που συγκίνησαν πρωτίστως τους ίδιους. Για την ακρίβεια, τα κομμάτια ''Στο όνομα Εκείνων (Κατηγορητήριο)'' και ''Το καθεστώς των αριθμών'' είναι δύο πολιτικά τραγούδια με τρόπο άμεσο και ευθύβολο κι εδώ θα συμφωνήσω με τον Φώντα Λάδη, ο οποίος στο βιβλίο του ''Καθημερινός φασισμός'' λέει τα εξής: ''Σήμερα κι όσο οι συνθήκες δεν είναι επαναστατικές, το πολιτικό τραγούδι πρέπει να παρακολουθεί και να βοηθάει άλλου είδους αγώνες''. Λεπτομέρεια: Ο Λάδης πρωτοδημοσίευσε τη μελέτη του για το πολιτικό τραγούδι στον ''Ριζοσπάστη'' του 1979 κι έρχονται οι Magic de Spell του 2014 με ένα άλμπουμ που δεν υμνεί απλά τους αγώνες των καταπιεσμένων, αλλά αντικατοπτρίζει με τρόπο σαρκαστικό κυρίως τους κινδύνους που διατρέχουν αυτούς ακριβώς τους λαϊκούς αγώνες.

Άφησα για το τέλος τον Γιάννη Παλαμίδα και τον ρόλο που επωμίστηκε στη συνεργασία του με τους Magic de Spell. Κανονικά ρόλος, εφόσον ο Παλαμίδας πάνω απ' όλα είναι ένας αδιαφιλονίκητος rock performer, one man show που λέμε, ίδιον της περσόνας του που - κατά τη γνώμη μου - είχε φανερώσει μόνο στις live παραστάσεις των Apocalypsis και στην ερμηνεία του στο ιστορικό ''Σαμποτάζ'' της Πλάτωνος. Σήμερα μοιάζει να ξαναβρίσκει τον εαυτό του μέσα σε ένα rock συγκρότημα κι αυτό ο ακροατής το εισπράτττει 100%, πόσω μάλλον ο θεατής των κοινών εμφανίσεων του με τους Magic de Spell που ήδη ξεκίνησαν.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter

Χαιρετίζω λοιπόν τη σύμπραξη αυτή και χαρακτηρίζω το ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' των Magic de Spell σαν ένα από τα πλέον πολιτικοποιημένα ελληνικά rock άλμπουμ της χρονιάς που φεύγει. 

* οι τρεις πρώτες φωτογραφίες είναι του Χρήστου Διαμάντη και δημοσιεύονται αποκλειστικά στο LIFO.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT