Χριστούγεννα με Μότσαρτ

Χριστούγεννα με Μότσαρτ Facebook Twitter
0

Η Καμεράτα γιορτάζει τα Χριστούγεννα του 2013 με δύο από τα πιο αγαπημένα αριστουργήματα του τρομερού παιδιού της κλασικής εποχής, Wolfgang Amadeus Mozart. Μία μοναδική συναυλία, την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

Ο Μότσαρτ ολοκλήρωσε τη Συμφωνία σε ντο μείζονα, αρ 41, στις 10 Αυγούστου 1788. Το έργο, που έμεινε γνωστό με την επωνυμία «του Διός», χαρακτηρίστηκε από τον Sir George Grove ως το σημαντικότερο συμφωνικό έργο πριν από τη Γαλλική Επανάσταση. Πρόκειται για την τελευταία συμφωνία του συνθέτη και είναι πολύ πιθανό να μην παίχτηκε ποτέ όσο ο Μότσαρτ ήταν στη ζωή. Η Συμφωνία «του Διός» είναι ένα από τα πιο λαμπερά και αισιόδοξα έργα του συνθέτη, με μια ιδιαίτερα «εορταστική» διάθεση. Πίσω όμως από τον ανέφελο και χαρούμενο χαρακτήρα κρύβεται μια τέχνη άνευ προηγουμένου και μια τεχνική δοσμένη από τον Θεό.

H Λειτουργία σε ντο ελάσσονα παρέμεινε για άγνωστους λόγους ημιτελής. Έχουν γίνει κατά καιρούς διάφορες προσπάθειες για τη συμπλήρωση των μερών που λείπουν. Για την παρουσίασή της στη Στέγη, η Καμεράτα θα παρουσιάσει μόνο τα μέρη που συνέθεσε ο ίδιος ο Μότσαρτ, χωρίς καμία περαιτέρω προσθήκη, ακριβώς όπως παρουσιάστηκαν (σύμφωνα με το σωζόμενο υλικό ορχήστρας) στις 26 Οκτωβρίου 1783, στο Ζάλτσμπουργκ.

Τα κλασικά όργανα εποχής της Καμεράτα και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της, Γιώργος Πέτρου, με συνεργάτες τη Χορωδία του Δήμου Αθηναίων και ένα επιτελείο κορυφαίων σολίστ, θα μας ταξιδέψουν για άλλη μία φορά στους μαγευτικούς αυθεντικούς ήχους του 18ου αιώνα και θα δώσουν νέα πνοή στην ουράνια μουσική με τις θεϊκές μελωδίες του Μότσαρτ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ