God's Away On Business

God's Away On Business Facebook Twitter
0

Αιδεσιμότατος Edwards

Αν και η σχέση μου με τη μουσική των 16 Horsepower ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την αρχή του τέλους τους, την κυκλοφορία δηλαδή του «Folklore» το 2002, η πρώτη μου επαφή με τους Woven Hand ήρθε απότομα, βλέποντας την παράσταση-από άλλο πλανήτη του Βέλγου χορογράφου Wim Vandekeybus στο Γκάζι. Πέρα από το γεγονός ότι έψαχνες το σαγόνι σου καθόλη την διάρκεια του έργου, το γκόσπελ φολκ του Edwards δεν είχε βρεθεί ποτέ ξανά σε πλεονεκτικότερη θέση. Να είναι δηλαδή ταυτόχρονα μαζικό, ενθουσιάζοντας ένα κοινό που ούτε πριν αλλά και ούτε μετά θα ασχοληθεί ξανά με αυτό, και απόλυτα μοναχικό, όπως οφείλει να είναι, αν θες να τρυπώσεις βαθιά στο ακατέργαστο και γι' αυτό πάντα ελκυστικό μοτίβο του. Με τη μετέπειτα προσθήκη του μπασίστα των 16 Horsepower, Pascal Humbert, o David Eugene Edwards κατάφερε να ξεπεράσει ό,τι έχει κάνει μέχρι σήμερα, κυκλοφορώντας το 2008 το «Ten Stones». Η φετινή του εμφάνιση (27/11, Gagarin 205) μπορεί να γίνεται στο πλαίσιο υποστήριξης του φετινού και σαφέστατα αδύναμου «The Threshing Floor», αλλά οι συναυλίες του είναι και θα είναι απαραίτητες.

Food Business

Πέρασαν 20 χρόνια από τη μέρα που ο Matt Black και o Jonathan More ίδρυσαν τη Ninja Tune και ξεκίνησαν τους πειραματισμούς για να αποδείξουν τη στενή μουσική σχέση της τζαζ με τα τότε σύγχρονα ηλεκτρονικά ρεύματα του Λονδίνου και κυρίως να την καθοδηγήσουν. Έτσι, με αριθμό καταλόγου ZEN001 κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος της σειράς Jazz Breaks από το project DJ Food, που περιείχε αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος του. Λούπες και samples έτοιμα προς χρήση και πειραματισμό από τους πιο ανήσυχους DJs της εποχής. Από τότε αυτό το δίδυμο που δισκογραφικά γνωρίσαμε ως Coldcut παρέδωσε τη σκυτάλη στον Strictly Kev, που από το 2002 το τρέχει μόνος του και θα βρεθεί το Σάββατο (27/11) στο Δίπυλον, στην πλατεία Κουμουνδούρου. Η αμυδρή πιθανότητα να φέρει μαζί του το εξαντλημένο πλέον επετειακό box set της εταιρείας θέτει από μόνη της το πρόβλημα πώς θα τα προλάβουμε όλα.

ViaSound

Και η βραδιά έχει και συνέχεια, αφού το ίδιο βράδυ στο 6 D.O.G.S το ιντερνετικό ραδιόφωνο ViaSound γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, με καλεσμένους τους Elliot Dodge και Milenko Subotic. Από τα ονόματα καταλαβαίνεις πως ειδικεύεται στο techno, οπότε εμείς στηρίζουμε. Όπως και όλα τα web radios, το ViaSound έχει ξεκινήσει ως καψούρα του Adrea Zead που, αν και εκ πρώτης το όνομα του δεν μου λέει κάτι, στο βιογραφικό του διαβάζω πως ήταν ο resident DJ των Perfecto Parties στο γκαράζ της Σαρρή (αυτό, στο σημείο που στρίβεις για Κουμουνδούρου), δηλαδή σίγουρα θα έχουμε συναντηθεί. Το πάρτι γινόταν στο υπόγειο του κτιρίου όπου πήγαινες με το ασανσέρ που κατέβαιναν τα αυτοκίνητα και εκεί πλήρωνες είσοδο (νομίζω 3.000 δραχμές ήταν). Τελευταία μου ανάμνηση είναι ένα βράδυ που θα έπαιζε ένας διάσημος Γερμανός DJ, μακάρι να θυμόμουν ποιος, και πριν καν ξεκινήσει έκανε ντου η αστυνομία. Τα κλάψαμε τα λεφτά μας, και παρόλο που δεν μας συνέλαβαν γυρίσαμε απογοητευμένοι με τα πόδια στα Πατήσια, μια και δεν είχαμε ούτε δραχμή παραπάνω. Ωραίες νύχτες.

Royal Music

Ο Ludovico Einaudi θεωρείται το ιταλικό αντίστοιχο του Michael Nyman γιατί η μουσική του έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με άλλες δύο ντουζίνες κινηματογραφικούς συνθέτες. Μινιμαλισμός, κυκλικές μελωδίες στο πιάνο με μία και συνάμα απαραίτητη συνθήκη, την εικόνα. Ειδάλλως, η μουσική του είναι άνευρη, άστοχη, υπερβολικά καθαρή και δεν καλύπτεται από τη μελωδική φλέβα που ένας μουσικός αυτού του επιπέδου είναι δεδομένο πως έχει. Αυτό φαίνεται κυρίως στις προσωπικές του δουλειές, εκεί που δεν υπάρχει η πατερίτσα των κινηματογραφικών πλάνων, αλλά πρέπει να τα δημιουργήσει ο ίδιος. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ακούγοντας τη ζωντανή ηχογράφησή του στο Royal Albert Hall (αλλά και βλέποντας το DVD που συνοδεύει αυτήν τη κυκλοφορία), τα θέματά του αποκτούν ζωή, μετατρέπονται σε κάτι τελείως διαφορετικό, απομακρύνονται από ό,τι σ' έχει αναγκάσει στο παρελθόν να τοποθετηθείς αρνητικά απέναντί τους. Δεν ξέρω αν ευθύνεται η παρουσία του Robert Lippok των To Rococo Rot στα ηλεκτρονικά μέρη γι' αυτήν τη μετάλλαξη (αμφιβάλλω) ή οι επικές ενορχηστρώσεις των εγχόρδων (και πάλι αμφιβάλλω), αλλά απλές αρμονικές μελωδίες όπως αυτές του περσινού «Nightbook» στην παρούσα ηχογράφηση γιγαντώνονται και προσπερνούν αρκετές από αυτές του Nyman.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ