God's Away On Business

God's Away On Business Facebook Twitter
0

Αιδεσιμότατος Edwards

Αν και η σχέση μου με τη μουσική των 16 Horsepower ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την αρχή του τέλους τους, την κυκλοφορία δηλαδή του «Folklore» το 2002, η πρώτη μου επαφή με τους Woven Hand ήρθε απότομα, βλέποντας την παράσταση-από άλλο πλανήτη του Βέλγου χορογράφου Wim Vandekeybus στο Γκάζι. Πέρα από το γεγονός ότι έψαχνες το σαγόνι σου καθόλη την διάρκεια του έργου, το γκόσπελ φολκ του Edwards δεν είχε βρεθεί ποτέ ξανά σε πλεονεκτικότερη θέση. Να είναι δηλαδή ταυτόχρονα μαζικό, ενθουσιάζοντας ένα κοινό που ούτε πριν αλλά και ούτε μετά θα ασχοληθεί ξανά με αυτό, και απόλυτα μοναχικό, όπως οφείλει να είναι, αν θες να τρυπώσεις βαθιά στο ακατέργαστο και γι' αυτό πάντα ελκυστικό μοτίβο του. Με τη μετέπειτα προσθήκη του μπασίστα των 16 Horsepower, Pascal Humbert, o David Eugene Edwards κατάφερε να ξεπεράσει ό,τι έχει κάνει μέχρι σήμερα, κυκλοφορώντας το 2008 το «Ten Stones». Η φετινή του εμφάνιση (27/11, Gagarin 205) μπορεί να γίνεται στο πλαίσιο υποστήριξης του φετινού και σαφέστατα αδύναμου «The Threshing Floor», αλλά οι συναυλίες του είναι και θα είναι απαραίτητες.

Food Business

Πέρασαν 20 χρόνια από τη μέρα που ο Matt Black και o Jonathan More ίδρυσαν τη Ninja Tune και ξεκίνησαν τους πειραματισμούς για να αποδείξουν τη στενή μουσική σχέση της τζαζ με τα τότε σύγχρονα ηλεκτρονικά ρεύματα του Λονδίνου και κυρίως να την καθοδηγήσουν. Έτσι, με αριθμό καταλόγου ZEN001 κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος της σειράς Jazz Breaks από το project DJ Food, που περιείχε αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος του. Λούπες και samples έτοιμα προς χρήση και πειραματισμό από τους πιο ανήσυχους DJs της εποχής. Από τότε αυτό το δίδυμο που δισκογραφικά γνωρίσαμε ως Coldcut παρέδωσε τη σκυτάλη στον Strictly Kev, που από το 2002 το τρέχει μόνος του και θα βρεθεί το Σάββατο (27/11) στο Δίπυλον, στην πλατεία Κουμουνδούρου. Η αμυδρή πιθανότητα να φέρει μαζί του το εξαντλημένο πλέον επετειακό box set της εταιρείας θέτει από μόνη της το πρόβλημα πώς θα τα προλάβουμε όλα.

ViaSound

Και η βραδιά έχει και συνέχεια, αφού το ίδιο βράδυ στο 6 D.O.G.S το ιντερνετικό ραδιόφωνο ViaSound γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, με καλεσμένους τους Elliot Dodge και Milenko Subotic. Από τα ονόματα καταλαβαίνεις πως ειδικεύεται στο techno, οπότε εμείς στηρίζουμε. Όπως και όλα τα web radios, το ViaSound έχει ξεκινήσει ως καψούρα του Adrea Zead που, αν και εκ πρώτης το όνομα του δεν μου λέει κάτι, στο βιογραφικό του διαβάζω πως ήταν ο resident DJ των Perfecto Parties στο γκαράζ της Σαρρή (αυτό, στο σημείο που στρίβεις για Κουμουνδούρου), δηλαδή σίγουρα θα έχουμε συναντηθεί. Το πάρτι γινόταν στο υπόγειο του κτιρίου όπου πήγαινες με το ασανσέρ που κατέβαιναν τα αυτοκίνητα και εκεί πλήρωνες είσοδο (νομίζω 3.000 δραχμές ήταν). Τελευταία μου ανάμνηση είναι ένα βράδυ που θα έπαιζε ένας διάσημος Γερμανός DJ, μακάρι να θυμόμουν ποιος, και πριν καν ξεκινήσει έκανε ντου η αστυνομία. Τα κλάψαμε τα λεφτά μας, και παρόλο που δεν μας συνέλαβαν γυρίσαμε απογοητευμένοι με τα πόδια στα Πατήσια, μια και δεν είχαμε ούτε δραχμή παραπάνω. Ωραίες νύχτες.

Royal Music

Ο Ludovico Einaudi θεωρείται το ιταλικό αντίστοιχο του Michael Nyman γιατί η μουσική του έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με άλλες δύο ντουζίνες κινηματογραφικούς συνθέτες. Μινιμαλισμός, κυκλικές μελωδίες στο πιάνο με μία και συνάμα απαραίτητη συνθήκη, την εικόνα. Ειδάλλως, η μουσική του είναι άνευρη, άστοχη, υπερβολικά καθαρή και δεν καλύπτεται από τη μελωδική φλέβα που ένας μουσικός αυτού του επιπέδου είναι δεδομένο πως έχει. Αυτό φαίνεται κυρίως στις προσωπικές του δουλειές, εκεί που δεν υπάρχει η πατερίτσα των κινηματογραφικών πλάνων, αλλά πρέπει να τα δημιουργήσει ο ίδιος. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ακούγοντας τη ζωντανή ηχογράφησή του στο Royal Albert Hall (αλλά και βλέποντας το DVD που συνοδεύει αυτήν τη κυκλοφορία), τα θέματά του αποκτούν ζωή, μετατρέπονται σε κάτι τελείως διαφορετικό, απομακρύνονται από ό,τι σ' έχει αναγκάσει στο παρελθόν να τοποθετηθείς αρνητικά απέναντί τους. Δεν ξέρω αν ευθύνεται η παρουσία του Robert Lippok των To Rococo Rot στα ηλεκτρονικά μέρη γι' αυτήν τη μετάλλαξη (αμφιβάλλω) ή οι επικές ενορχηστρώσεις των εγχόρδων (και πάλι αμφιβάλλω), αλλά απλές αρμονικές μελωδίες όπως αυτές του περσινού «Nightbook» στην παρούσα ηχογράφηση γιγαντώνονται και προσπερνούν αρκετές από αυτές του Nyman.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ