Genesis P-Orridge

Genesis P-Orridge Facebook Twitter
0
Genesishasleftthebuilding

Ακόμα κι αν δεν έχεις ενδιαφερθεί πραγματικά για τη μουσική που ο Genesis P-Orridge έχει φτιάξει είτε με τους Throbbing Gristle είτε με τους Psychic TV, η ανδρόγυνη περσόνα του, η ζωή του στο σύνολό της αλλά και οι δρόμοι που άνοιξε με τις, αν μη τι άλλο, πρωτοπόρες ιδέες του κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είναι. Μαζί με τον Peter Christopherson, τον Chris Carter και την Cosey Tutti ξεκίνησαν το 1975 μια από τις πιο επαναστατικές κολεκτίβες των τελευταίων 30 ετών, εστιάζοντας κυρίως σε παράγοντες που δεν είχαν να κάνουν με τη μουσική. Κλειστοφοβία, θόρυβος, εικόνες πορνογραφίας και τα χαρακτηριστικά samples τους ήταν τα κύρια υλικά για τον ντόρο που προκάλεσαν από τις πρώτες μέρες της ύπαρξής τους. Αν και άντεξαν για μόλις 6 χρόνια, γρήγορα μετατράπηκαν στο ιερό τοτέμ όσων έχουν για βίβλο το «Wire». Το 2007, οπότε και κυκλοφόρησαν την πρώτη τους δουλειά μετά από 25 χρόνια, το ίδιο περιοδικό τούς φιλοξένησε στο εξώφυλλό του με τον εμφατικό τίτλο «Η Δευτέρα Παρουσία». Αν έχεις περάσει τη διαδικασία να αλλάξεις το φύλο σου, να το εκμηδενίσεις, όπως δηλώνει ο ίδιος, όχι λόγω των σεξουαλικών σου προτιμήσεων αλλά λόγω ιδεολογίας, μάλλον δεν σοκάρεις κανένα αν διαλύσεις την μπάντα για δεύτερη φορά στη μέση μιας περιοδείας. Την προηγούμενη Παρασκευή (29/10) ο P-Orridge έστειλε email στα υπόλοιπα μέλη της μπάντας ενημερώνοντάς τους πως δεν θέλει να παίξει μαζί τους και επιστρέφει στη Νέα Υόρκη. Μάλλον χάσαμε την τελευταία μας ευκαιρία να τους δούμε ζωντανά.

SoulMan

Είναι μοναδική περίπτωση ο Joseph Bowie που ξεκινάει τις εμφανίσεις του αύριο (5/11) στο Half Note. Είχα ξεχάσει πως είχα ξανασυναντηθεί μαζί του, διαβάζοντας παλαιότερα αποθεωτικά σχόλια από τον David Byrne, όταν συνόδευσε σε συναυλία τους Talking Heads (αλλά και τους Clash). Στα 30 χρόνια που τριγυρνάει με την μπάντα του έχει πραγματικά καταφέρει να φέρει όσο πιο κοντά γίνεται το πανκ, που δεν γινόταν να αποφύγεις στα τέλη των '70s, με το φανκ, που γνώριζε πολύ καλά από μικρό παιδί. Η ιστορία του δείχνει πώς τρύπωσε βαθιά στην καινούργια κουλτούρα που έφερναν στο προσκήνιο πιτσιρίκια που αντίθετα από αυτόν δεν ήξεραν παραπάνω από δύο ακόρντα και κατέληξε να έχει σοβαρό πρόβλημα με τα ναρκωτικά. Το ξεπέρασε με τον βουδισμό, μετακόμισε σε ένα μικρό χωριό της Ολλανδίας και έφτιαξε από την αρχή τους Defunkt με καινούργιους μουσικούς. Το διπλό περσινό «Defunkt Soul» δεν παρουσιάζει μια τυπική big band που αντιγράφει τον Sly Stone, αλλά ουσιαστικά τον μοναδικό τρόπο που μπορεί να σε ενδιαφέρει αυτός ο ήχος. Λίγος αυτοσχεδιασμός, άψογες '70s κιθάρες και καμία επίδειξη εκτελεστικών δυνατοτήτων. Πώς είναι ο Milo Z. που έρχεται κάθε χρόνο; Το αντίθετο.

Remixtillyoudrop

Οι μεμονωμένες επανεκτελέσεις τραγουδιών αλλά και οι δίσκοι που περιέχουν αποκλειστικά διασκευές ενός καλλιτέχνη είναι μέρος όχι μόνο της βιομηχανίας αλλά και της ποπ κουλτούρας. Από το τσέλο των Apocalyptica στους Nouvelle Vague και από τον Notis μέχρι τους Pixies, τον Βοwie και τους Blues Brothers, μπορεί να πρέπει να διανύσεις μεγάλη «αξιακή» απόσταση, μπορεί να μην καλύπτεις κάτι περισσότερο από άλλο ένα μουσικό φετίχ σου, αλλά είναι αλήθεια πως πάντα θα δίνεις λίγο χρόνο για να ακούσεις ακόμα μια εκτέλεση σε ένα αγαπημένο σου τραγούδι. Η έκρηξη της ντίσκο, μετέπειτα του χάουζ και της ευρύτερης χορευτικής μουσικής, αφού πρώτα γέννησε τις extended εκτελέσεις προς εξυπηρέτηση δισκοθετών και θαμώνων, κατέληξε στα remix άλμπουμ. Αν στα '80s και τα '90s γινόταν αμυδρά και από συνήθως μεγάλα ονόματα (Pet Shop Boys, Nine Inch Nails κ.λπ.), την τελευταία δεκαετία και με αφετηρία το «Silent Alarm» των Bloc Party μεγάλος αριθμός δίσκων που κατά κύριο λόγο μας αφορούν αφήνονται στα χέρια φίλων και γνωστών για περαιτέρω επεξεργασία. Είναι κανόνας το συνολικό αποτέλεσμα να είναι μέτριο, με ελάχιστες αξιοπρόσεκτες στιγμές, αλλά με φωτεινή εξαίρεση και αφορμή γι' αυτό το σχόλιο το επερχόμενο «Swim Remixes» του Caribou. Οι Fuck Buttons, ο James Holden, ο Motor City Drum Ensemble κ.ά. φτιάχνουν έναν δίσκο που πρέπει να βάλεις δίπλα στον αυθεντικό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM