THE FUTURE IS HERE

THE FUTURE IS HERE Facebook Twitter
0

«Είναι ηχητικός πόλεμος» λέει ο Kode 9 (κατά κόσμον Steve Goodman, μία από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες των '00s για τη χορευτική underground) για τους αταξινόμητους, τοξικούς ήχους που συνθέτουν το οικοδόμημα της Hyperdub. Τα τελευταία 5 χρόνια κατάφερε να μετατρέψει το πείραμά του με τα δυστοπικά, αργόσυρτα παλλόμενα ηχοκύματα και τα παρανοϊκά φωνητικά -αποδομώντας το «Sign of the times» του Prince- από ένα δυσεύρετο bootleg σε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες των τελευταίων χρόνων. Η συνεργασία του με τον Spaceape στο «Memories of the future» εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο παράξενα, προφητικά κι αταξινόμητα άλμπουμ, σημείο αναφοράς για όλα αυτά που επακολούθησαν στην Αγγλία ως μανία - κυρίως για το dubstep, που εκείνη την εποχή δεν είχε ακόμα όνομα. «Έχεις δει το Heart of glass του Βέρνερ Χέρτζογκ;» ρωτάει τον δημοσιογράφο του «Wire» σε μία από τις σπάνιες εφ' όλης της ύλης συνεντεύξεις του. «Το στόρι ήθελε όλους τους ηθοποιούς να είναι υπνωτισμένοι, έτσι είχαν αυτό το γλαρωμένο βλέμμα. Κι όταν ξανακούω αυτόν το δίσκο και καταλαβαίνω πόσο κατατονικοί ακουγόμαστε, αναρωτιέμαι πώς στο διάολο εισχώρησα σε αυτήν τη ζώνη». Μιλάει για το πάθος με τη μουσική που μπορεί να σε οδηγήσει σε πρωτόγνωρες εμπειρίες, λίγο πριν γιορτάσει τα 5 πολύ πετυχημένα χρόνια της Hyperdub, καλλιτεχνικά και εμπορικά. Μπορεί ο θόρυβος από την αξεπέραστη επιτυχία του Burial, του πρώτου ονόματος που υπέγραψε στην εταιρεία του να μην έχει κοπάσει, η διπλή συλλογή, ωστόσο, που μόλις κυκλοφόρησε αποδεικνύει ότι τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα. Τα νέα ονόματα που έχουν υπογράψει είναι από τις πιο μεγάλες ελπίδες της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής, στην πλειοψηφία τους με ήχο που δεν μπορείς να καταχωρήσεις πουθενά.

Ο πρώτος δίσκος ξεκινάει με το alter ego του Bug, τους King Midas Sound, και το «Meltown» με τα ψιθυριστά φωνητικά του ποιητή Roger Robinson και ακολουθούν σπουδαίες στιγμές ρυθμικής μουσικής του παρόντος: το εξαιρετικό «Level Nine» του Mala με φουτουριστικό, παραπονιάρικο dub που μπορείς να ακούς επαναλαμβανόμενα για ώρες, το απίθανο «Tarantula» του Zombie που παντρεύει το electro με bleeps που ξέμειναν από τις μέρες του acid house, το «Weekend Fly» της Cooly G με σπαστό funky τέμπο και τη sexy ονειρική φωνή, το «Disco Balls» ενός αγνώριστου Flying Lotus, το «Aidy's girl is a computer» του πιτσιρικά που σύντομα θα είναι το νέο μεγάλο αστέρι της εταιρείας, του Darkstar, το κυριολεκτικό «Bleeps from outer space» του Quarta 330, το αναμφίβολο highlight «Fostercare» του Burial με μπάσο που σκοτώνει και τη χαρακτηριστική πειραγμένη φωνή να ακούγεται πιο συγκινητική από ποτέ. Συνολικά 16 κομμάτια από το roster της εταιρείας, χωρίς καμία μέτρια στιγμή.

Το δεύτερο CD περιέχει παλιότερα κομμάτια, ξεκινώντας από το κλασικό «Seven Samurai» και το πρόσφατο funky «Bad» του Kode 9, μέχρι τα ακυκλοφόρητα και δυσεύρετα κομμάτια του με τον Spaceape, όπως το «Fukkaz» και την περιβόητη διασκευή τους στο «Ghost Town» των Specials, δύο κομμάτια των Burial, The Bug, Ikonika, Zomby, L.V., Samiyam, 2000F & J Kamata, Joker, όλων αυτών που έχτισαν την καλή φήμη της εταιρείας. Παρόλο που το jungle και το garage είναι τα κολλήματα του Goodman και οι επιρροές του χάνονται στις μέρες των rave party και του rare groove που έπαιζαν κλαμπ όπως το Chocolate City και το Pure, στους ζοφερούς κόσμους του Philip Dick και του Κάφκα. «Το σκοτάδι στα κλαμπ (αλλά και γενικά) ασκεί επίσης βασική επιρροή πάνω μου και είναι το ίδιο γοητευτικό» λέει. «Με ενδιαφέρει πραγματικά ο τρόπος που κινείσαι στον κόσμο όταν δεν μπορείς να δεις τίποτα. Πώς βρίσκεις τον προσανατολισμό σου σε έναν κόσμο τυφλό και πώς αναγκάζεσαι να εντείνεις την αίσθηση της ακοής και της αφής για να μπορείς να νιώσεις περισσότερα. Μουσικά και θεωρητικά αυτό με ενδιαφέρει, στ' αλήθεια...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ