THE FUTURE IS HERE

THE FUTURE IS HERE Facebook Twitter
0

«Είναι ηχητικός πόλεμος» λέει ο Kode 9 (κατά κόσμον Steve Goodman, μία από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες των '00s για τη χορευτική underground) για τους αταξινόμητους, τοξικούς ήχους που συνθέτουν το οικοδόμημα της Hyperdub. Τα τελευταία 5 χρόνια κατάφερε να μετατρέψει το πείραμά του με τα δυστοπικά, αργόσυρτα παλλόμενα ηχοκύματα και τα παρανοϊκά φωνητικά -αποδομώντας το «Sign of the times» του Prince- από ένα δυσεύρετο bootleg σε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες των τελευταίων χρόνων. Η συνεργασία του με τον Spaceape στο «Memories of the future» εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο παράξενα, προφητικά κι αταξινόμητα άλμπουμ, σημείο αναφοράς για όλα αυτά που επακολούθησαν στην Αγγλία ως μανία - κυρίως για το dubstep, που εκείνη την εποχή δεν είχε ακόμα όνομα. «Έχεις δει το Heart of glass του Βέρνερ Χέρτζογκ;» ρωτάει τον δημοσιογράφο του «Wire» σε μία από τις σπάνιες εφ' όλης της ύλης συνεντεύξεις του. «Το στόρι ήθελε όλους τους ηθοποιούς να είναι υπνωτισμένοι, έτσι είχαν αυτό το γλαρωμένο βλέμμα. Κι όταν ξανακούω αυτόν το δίσκο και καταλαβαίνω πόσο κατατονικοί ακουγόμαστε, αναρωτιέμαι πώς στο διάολο εισχώρησα σε αυτήν τη ζώνη». Μιλάει για το πάθος με τη μουσική που μπορεί να σε οδηγήσει σε πρωτόγνωρες εμπειρίες, λίγο πριν γιορτάσει τα 5 πολύ πετυχημένα χρόνια της Hyperdub, καλλιτεχνικά και εμπορικά. Μπορεί ο θόρυβος από την αξεπέραστη επιτυχία του Burial, του πρώτου ονόματος που υπέγραψε στην εταιρεία του να μην έχει κοπάσει, η διπλή συλλογή, ωστόσο, που μόλις κυκλοφόρησε αποδεικνύει ότι τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα. Τα νέα ονόματα που έχουν υπογράψει είναι από τις πιο μεγάλες ελπίδες της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής, στην πλειοψηφία τους με ήχο που δεν μπορείς να καταχωρήσεις πουθενά.

Ο πρώτος δίσκος ξεκινάει με το alter ego του Bug, τους King Midas Sound, και το «Meltown» με τα ψιθυριστά φωνητικά του ποιητή Roger Robinson και ακολουθούν σπουδαίες στιγμές ρυθμικής μουσικής του παρόντος: το εξαιρετικό «Level Nine» του Mala με φουτουριστικό, παραπονιάρικο dub που μπορείς να ακούς επαναλαμβανόμενα για ώρες, το απίθανο «Tarantula» του Zombie που παντρεύει το electro με bleeps που ξέμειναν από τις μέρες του acid house, το «Weekend Fly» της Cooly G με σπαστό funky τέμπο και τη sexy ονειρική φωνή, το «Disco Balls» ενός αγνώριστου Flying Lotus, το «Aidy's girl is a computer» του πιτσιρικά που σύντομα θα είναι το νέο μεγάλο αστέρι της εταιρείας, του Darkstar, το κυριολεκτικό «Bleeps from outer space» του Quarta 330, το αναμφίβολο highlight «Fostercare» του Burial με μπάσο που σκοτώνει και τη χαρακτηριστική πειραγμένη φωνή να ακούγεται πιο συγκινητική από ποτέ. Συνολικά 16 κομμάτια από το roster της εταιρείας, χωρίς καμία μέτρια στιγμή.

Το δεύτερο CD περιέχει παλιότερα κομμάτια, ξεκινώντας από το κλασικό «Seven Samurai» και το πρόσφατο funky «Bad» του Kode 9, μέχρι τα ακυκλοφόρητα και δυσεύρετα κομμάτια του με τον Spaceape, όπως το «Fukkaz» και την περιβόητη διασκευή τους στο «Ghost Town» των Specials, δύο κομμάτια των Burial, The Bug, Ikonika, Zomby, L.V., Samiyam, 2000F & J Kamata, Joker, όλων αυτών που έχτισαν την καλή φήμη της εταιρείας. Παρόλο που το jungle και το garage είναι τα κολλήματα του Goodman και οι επιρροές του χάνονται στις μέρες των rave party και του rare groove που έπαιζαν κλαμπ όπως το Chocolate City και το Pure, στους ζοφερούς κόσμους του Philip Dick και του Κάφκα. «Το σκοτάδι στα κλαμπ (αλλά και γενικά) ασκεί επίσης βασική επιρροή πάνω μου και είναι το ίδιο γοητευτικό» λέει. «Με ενδιαφέρει πραγματικά ο τρόπος που κινείσαι στον κόσμο όταν δεν μπορείς να δεις τίποτα. Πώς βρίσκεις τον προσανατολισμό σου σε έναν κόσμο τυφλό και πώς αναγκάζεσαι να εντείνεις την αίσθηση της ακοής και της αφής για να μπορείς να νιώσεις περισσότερα. Μουσικά και θεωρητικά αυτό με ενδιαφέρει, στ' αλήθεια...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ