Εντυπώσεις από το Plissken Festival

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
1

 

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Πριν τις εντυπώσεις από το φετινό Plissken αρχή με μια ερώτηση: Γιατί το Plissken είναι μουσικό φεστιβάλ και δεν το παίζει μουσικό φεστιβάλ;(όχι δεν είναι μόνο το line up)

Απάντηση:

1.

Ο χώρος που έχει επιλεγεί είναι κατάλληλος για την διεξαγωγή του event. Που θα πει, ο κόσμος είναι σε θέση να παρακολουθήσει με ασφάλεια και άνεση το θέαμα χωρίς να στριμώχνεται σαν σαρδέλα. Το πώς θα γίνει αυτό αφορά τους διοργανωτές οι οποίοι σύμφωνα με την ζήτηση των εισιτηρίων πρέπει να επιλέγουν το κατάλληλο μέρος. Ο ήχος πρέπει να είναι όσο καλύτερος γίνεται.

2.

Ο χρόνος των θεατών είναι ότι πολυτιμότερο έχουν σε τούτη την σύντομη ζωή που ζούν. Δεν γίνεται να τους τον ροκανίζεις με σαχλές καθυστερήσεις. Στο Plissken οι αλλαγές γινόντουσαν με Βρετανική ακρίβεια. Μέσα σε δέκα λεπτά, άντε λίγο παραπάνω για τους Swans, όλα ήταν έτοιμα. Παρακολουθούσαμε τους τεχνικούς σε εκείνο το δεκάλεπτο να τα ετοιμάζουν όλα. Εικόνα-σοκ για όλους εμάς που θεωρούμε δεδομένη την αναμονή στις συναυλίες δεκαετίες τώρα. Γιατί όλα εδώ λειτουργούν ρολόι; Μήπως επειδή κάποιοι είναι πιο σοβαροί από τους άλλους;

3.

Το Line up σου πρέπει να έχει ταυτότητα. Αυτό το λίγο από όλα, το «βάλε-βγάλε-να το αφήσω;» με τα ονόματα πρέπει κάποιοι στιγμή να τελειώσει. Τι θες τελικά να μας παρουσιάσεις; Διεθνή ονόματα του ροκ; Έντεχνο; Jazz; ή καλή ώρα όπως το Plissken κυρίως φρέσκο υλικό με παλιούς που εξακολουθούν να ορίζουν το σήμερα της μουσικής; Πρέπει να αποφασίσεις.

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Μερικές εντυπώσεις από το φετινό γενέθλιο πάρτι του Plissken από την αρχή μέχρι τους Swans. Δυστυχώς Simian Mobile Disco δεν μπόρεσα να δω διότι ο συνδυασμός πρωινή δουλειά-καθημερινή -ηλικία δεν με άφησε:

Son Lux: Τι μορφή ο Ryan Lott! Όπου «μορφή» βάλτε έναν νέο άνθρωπο με ωραία φωνή και καλοδουλεμένο υλικό. Ζούσε τα κομμάτια στην σκηνή χωρίς καθόλου πόζα. Είναι δύσκολο να αφήσεις την πόζα στην απέξω σε μια (ψηφιακή) εποχή που ορίζεται από αυτή. Με ανάγκασε να τον ψάξω περισσότερο σήμερα μετά την χθεσινή του εμφάνιση.

Lee "Scratch" Perry: Γκουρού. Πάνω-κάτω στην σκηνή του Plissken σαν να βλέπεις την ιστορία της Ρεγκε να περνάει μπροστά από τα μάτια σου. Και τι πιο ωραίο να σου τραγουδάει «Happy Birthday» για τα τέταρτα γενέθλια σου αυτός ο παππούς-θρύλος από την Τζαμάικα; A! και αγαπητέ εσύ που ρώτησες «τι είναι όλα αυτά που φοράει;» να ξέρεις ότι όλα αυτά τα έχουν αντιγράψει οι νεώτεροι για να φανούν κουλ με πολλές φορές αστεία αποτελέσματα. Αυτός είναι κουλ επειδή δεν τον νοιάζει το πώς φαίνεται γιατί σε αυτή την φάση του έχει ήδη γράψει την ιστορία του στη μουσική. Επίσης, ο μπάφος μόνο δεν αρκεί για να πάρεις μυρωδιά από τη μουσική της Τζαμάικας.

The Bug: Όχι ο ήχος που προτιμώ. Μου φάνηκε μονοδιάστατος αλλά μάλλον η γνώμη μου δεν μετράει. Αν και η αγάπη μου για την Ninja Tune είναι μεγάλη (Bonobo, The Cinematic Orchestra, Coldcut, Dj Food κ.τ.λ) εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχει και στην Αθήνα ένα σκληρό πυρήνα θαυμαστών που μάλλον ικανοποιήθηκε.

Swans: Εμπειρία. Τι λάθη έκαναν ή δεν έκαναν στο live τους δεν έχω ιδέα. Μπήκα σε ένα τριπάκι για όση ώρα κράτησε και δεν ήθελα να βγω. Δεν ήθελα να πάρω τα μάτια μου από την σκηνή λες και παρακολουθούσα κάποια θεατρική παράσταση ή κινηματογραφική ταινία και θα έχανα την συνέχεια. Άψογο, προσηλωμένο στην σκηνή, κοινό.

Εύχομαι στο Plissken να κρατήσει για πολλά χρόνια μα πάνω από όλα να κρατήσει χαρακτήρα. Χρόνια πολλά!


Ωραίο βίντεο απο την χθεσινή εμφάνιση των Swans:


 

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
ποπο κρίμα να έχουμε τόσο διαφορετική άποψη... αλήθεια με αυτά που διάβασα ένιωσα λες και πήγα σε άλλο live. με το πρώτο σκέλος συμφωνώ σε όλα εκτός από to 3. αν και μου άρεσαν σχεδόν όλα τα ονόματα τα θεώρησα εξαιρετικά άσχετα μεταξύ τους. (lee "scratch" perry με swans και simian mobile disco μαζί? ότι να'ναι δηλαδή...). όσον αφορά τις μπάντες, son lux δυστυχώς δε πρόλαβα να δω (μιας και όπως αναφέρθηκε και στο άρθρο πίστευα ότι θα υπάρξει η κλασική καθυστέρηση και θα βγει μια ώρα μετά). lee "scratch" perry χάααλια... δε μου άρεσε καθόλου. the bug λάτρεψα (ήδη μου άρεσε πολύ και τον άκουγα καιρό αλλά ειδικά με το live ξετρελάθηκα) και οι swans μου φάνηκαν σχεδόν φρικτοί. αν και μου άρεσαν αρκετά κομμάτια τους πριν τους δω live, στο plissken όταν παίξανε απλά σχεδόν παρακάλαγα να τελειώσουν. τρομερή βαβούρα, μονοτονία, τα κομμάτια τραβηγμένα από τα μαλλιά σε διάρκεια. γενικώς δεν. (αλλά οκ άποψη μου)