Εναντίον της underground εσωστρέφειας

Εναντίον της underground εσωστρέφειας Facebook Twitter
0

«Ποτέ καμία ανεξάρτητη δεν ενδιαφέρθηκε για μας. Η Sony ενδιαφέρθηκε, γι' αυτό υπογράψαμε εκεί» μου λένε ο Γιάννης και ο Γρηγόρης των Matisse. «Θα προτιμούσαμε να ήμασταν σε μια μικρή εταιρεία και να μην υπάρχει αυτή η πίεση, να κάνουμε κάτι σιγά σιγά, όπως οι Closer για παράδειγμα». «Προέρχομαι από τους indie χώρους, και υπάρχουν πολλοί που μας κρίνουν επειδή είμαστε πιο mainstream. Στο προηγούμενο άλμπουμ η εταιρεία είχε περισσότερη ανάμειξη στα κομμάτια και βγάλαμε μια λάθος εικόνα για το γκρουπ, μας έκανε να φαινόμαστε σαν τους Reamon» λέει ο Γιάννης.

Οι Matisse επιστρέφουν με ένα πραγματικά πολύ καλύτερο δεύτερο άλμπουμ, με νέα σύνθεση και πιο κοντά στην κατεύθυνση που ήθελαν να ακολουθήσουν απ' την αρχή. Με κομμάτια περισσότερο σκοτεινά και με την ομοιογένεια που έλειπε στο πρώτο άλμπουμ τους. Το Toys Up είναι περισσότερο σύνθετο, με ξεκάθαρη την εικόνα του γκρουπ - που φαίνεται ότι έχει δουλέψει σκληρά και έχει εξελιχθεί. Το ίδιο καθαρές είναι και οι επιρροές τους. Η λαμπερή ποπ των 80s και τα σκοτεινά 90s, η Siouxsie και οι Interpol. Πιο σκληροί, πιο τολμηροί, με στίχους-ιστορίες για τη ζωή τους ή για τις ζωές των άλλων, με ερωτικά κομμάτια αλλά και με πολιτικές αναφορές, σε κομμάτια όπως το Tel Aviv. Μιλάνε για την εμπειρία των live, τις αποτυχίες και τις επιτυχίες τους, τα σχέδιά τους, το εξωτερικό, τον κίνδυνο του underground.

«Αυτό το πράγμα, το να βάζω το κεφάλι μου κάτω απ' την άμμο δέκα πόντους και να λέω "είμαι underground", δεν με εκφράζει. Παλιά ήθελα αυτά που ακούω να μην τα ακούει κανείς άλλος. Κι αν ένα από τα γκρουπ που άκουγα γνώριζε μαζική επιτυχία δεν ήθελα να το ξανακούσω. Από μια ηλικία και μετά το ξεπερνάς αυτό, δεν είμαστε και 15 χρονών. Απευθυνόμαστε σε όλους. Κι ας είμαστε ξεγραμμένοι από το indie κοινό. Ξέρεις τι μου είπε η κοπέλα ενός γνωστού μου; "Πολύ καλοί ήσασταν, αλλά έχετε γίνει πολύ boy band ρε παιδί μου!" Θεωρεί ότι το κοινό μας είναι τα 17χρονα κοριτσάκια - βγαίνουμε πάνω στη σκηνή και τσιρίζουν. Προτιμώ πάντως το 17χρονο κοριτσάκι ν' ακούει Matisse και Closer, παρά Βανδή».

Στο νέο άλμπουμ τους διασκευάζουν πολύ πετυχημένα το She Bop της Cyndi Lauper και το Μη μου μιλάς γι' αγάπη του Γ. Σπανού, με τη συμμετοχή της Δήμητρας Γαλάνη. «Αντιμετωπίσαμε τη φωνή της σαν sample» μου λένε. «Η εταιρία επέμενε να κάνουμε ένα κομμάτι με ελληνικό στίχο, αλλά τελικά τραγουδάει στα αγγλικά».

Οι Matisse έχουν μια διαστροφή» προσθέτει ο Γιάννης. «Δεν είναι τόσο mainstream όσο νομίζουν πολλοί. Ένα απ' τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου, το Killer Kids, είναι γραμμένο για τον Robert Powell (τον πιο γνωστό "Χριστό") και ο Άρης τραγουδάει If Jesus was half as handsome as you are, I might believe too...».

«O ελληνικός στίχος δεν μας ταιριάζει. Είναι θέμα ήχου. Οι Κόρε Ύδρο και οι Ονειροπαγίδα το έκαναν καλά. Είναι δύσκολο πάντως να γράψεις ποπ με ελληνικό στίχο και να μην ακούγεσαι καρικατούρα».

Μιλάνε για άδικες επιθέσεις και κριτική που δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική τους, για χυδαία ανώνυμα σχόλια σε κάποια site. «Κάποιοι έχουν συνδυάσει το ροκ με την αντρίλα», λένε με αγανάκτηση. Κάπου μας χαρακτήρισαν pustronica και ελεεινούς. Το να σου κάνει κάποιος κριτική είναι επικοδομητικό, γιατί σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος. Ψάχνεις να βρεις τι φταίει για να διορθωθείς. Το να σχολιάζουν το μπλουζάκι που φοράει ο τραγουδιστής είναι κακία».

Πιστοί στο πνεύμα της εποχής, διέθεσαν όλα τα κομμάτια για προακρόαση στη σελίδα τους στο MySpac, αρκετό καιρό πριν την κυκλοφορία του δίσκου (http://www.myspace.com/matissetheband).

Μπορείτε να αγοράσετε το νέο άλμπουμ των Matisse online από τις διευθύνσεις:
MpGreek
MusicHellas
i-Tunes

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ