Εναντίον της underground εσωστρέφειας

Εναντίον της underground εσωστρέφειας Facebook Twitter
0

«Ποτέ καμία ανεξάρτητη δεν ενδιαφέρθηκε για μας. Η Sony ενδιαφέρθηκε, γι' αυτό υπογράψαμε εκεί» μου λένε ο Γιάννης και ο Γρηγόρης των Matisse. «Θα προτιμούσαμε να ήμασταν σε μια μικρή εταιρεία και να μην υπάρχει αυτή η πίεση, να κάνουμε κάτι σιγά σιγά, όπως οι Closer για παράδειγμα». «Προέρχομαι από τους indie χώρους, και υπάρχουν πολλοί που μας κρίνουν επειδή είμαστε πιο mainstream. Στο προηγούμενο άλμπουμ η εταιρεία είχε περισσότερη ανάμειξη στα κομμάτια και βγάλαμε μια λάθος εικόνα για το γκρουπ, μας έκανε να φαινόμαστε σαν τους Reamon» λέει ο Γιάννης.

Οι Matisse επιστρέφουν με ένα πραγματικά πολύ καλύτερο δεύτερο άλμπουμ, με νέα σύνθεση και πιο κοντά στην κατεύθυνση που ήθελαν να ακολουθήσουν απ' την αρχή. Με κομμάτια περισσότερο σκοτεινά και με την ομοιογένεια που έλειπε στο πρώτο άλμπουμ τους. Το Toys Up είναι περισσότερο σύνθετο, με ξεκάθαρη την εικόνα του γκρουπ - που φαίνεται ότι έχει δουλέψει σκληρά και έχει εξελιχθεί. Το ίδιο καθαρές είναι και οι επιρροές τους. Η λαμπερή ποπ των 80s και τα σκοτεινά 90s, η Siouxsie και οι Interpol. Πιο σκληροί, πιο τολμηροί, με στίχους-ιστορίες για τη ζωή τους ή για τις ζωές των άλλων, με ερωτικά κομμάτια αλλά και με πολιτικές αναφορές, σε κομμάτια όπως το Tel Aviv. Μιλάνε για την εμπειρία των live, τις αποτυχίες και τις επιτυχίες τους, τα σχέδιά τους, το εξωτερικό, τον κίνδυνο του underground.

«Αυτό το πράγμα, το να βάζω το κεφάλι μου κάτω απ' την άμμο δέκα πόντους και να λέω "είμαι underground", δεν με εκφράζει. Παλιά ήθελα αυτά που ακούω να μην τα ακούει κανείς άλλος. Κι αν ένα από τα γκρουπ που άκουγα γνώριζε μαζική επιτυχία δεν ήθελα να το ξανακούσω. Από μια ηλικία και μετά το ξεπερνάς αυτό, δεν είμαστε και 15 χρονών. Απευθυνόμαστε σε όλους. Κι ας είμαστε ξεγραμμένοι από το indie κοινό. Ξέρεις τι μου είπε η κοπέλα ενός γνωστού μου; "Πολύ καλοί ήσασταν, αλλά έχετε γίνει πολύ boy band ρε παιδί μου!" Θεωρεί ότι το κοινό μας είναι τα 17χρονα κοριτσάκια - βγαίνουμε πάνω στη σκηνή και τσιρίζουν. Προτιμώ πάντως το 17χρονο κοριτσάκι ν' ακούει Matisse και Closer, παρά Βανδή».

Στο νέο άλμπουμ τους διασκευάζουν πολύ πετυχημένα το She Bop της Cyndi Lauper και το Μη μου μιλάς γι' αγάπη του Γ. Σπανού, με τη συμμετοχή της Δήμητρας Γαλάνη. «Αντιμετωπίσαμε τη φωνή της σαν sample» μου λένε. «Η εταιρία επέμενε να κάνουμε ένα κομμάτι με ελληνικό στίχο, αλλά τελικά τραγουδάει στα αγγλικά».

Οι Matisse έχουν μια διαστροφή» προσθέτει ο Γιάννης. «Δεν είναι τόσο mainstream όσο νομίζουν πολλοί. Ένα απ' τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου, το Killer Kids, είναι γραμμένο για τον Robert Powell (τον πιο γνωστό "Χριστό") και ο Άρης τραγουδάει If Jesus was half as handsome as you are, I might believe too...».

«O ελληνικός στίχος δεν μας ταιριάζει. Είναι θέμα ήχου. Οι Κόρε Ύδρο και οι Ονειροπαγίδα το έκαναν καλά. Είναι δύσκολο πάντως να γράψεις ποπ με ελληνικό στίχο και να μην ακούγεσαι καρικατούρα».

Μιλάνε για άδικες επιθέσεις και κριτική που δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική τους, για χυδαία ανώνυμα σχόλια σε κάποια site. «Κάποιοι έχουν συνδυάσει το ροκ με την αντρίλα», λένε με αγανάκτηση. Κάπου μας χαρακτήρισαν pustronica και ελεεινούς. Το να σου κάνει κάποιος κριτική είναι επικοδομητικό, γιατί σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος. Ψάχνεις να βρεις τι φταίει για να διορθωθείς. Το να σχολιάζουν το μπλουζάκι που φοράει ο τραγουδιστής είναι κακία».

Πιστοί στο πνεύμα της εποχής, διέθεσαν όλα τα κομμάτια για προακρόαση στη σελίδα τους στο MySpac, αρκετό καιρό πριν την κυκλοφορία του δίσκου (http://www.myspace.com/matissetheband).

Μπορείτε να αγοράσετε το νέο άλμπουμ των Matisse online από τις διευθύνσεις:
MpGreek
MusicHellas
i-Tunes

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM