Εναντίον της underground εσωστρέφειας

Εναντίον της underground εσωστρέφειας Facebook Twitter
0

«Ποτέ καμία ανεξάρτητη δεν ενδιαφέρθηκε για μας. Η Sony ενδιαφέρθηκε, γι' αυτό υπογράψαμε εκεί» μου λένε ο Γιάννης και ο Γρηγόρης των Matisse. «Θα προτιμούσαμε να ήμασταν σε μια μικρή εταιρεία και να μην υπάρχει αυτή η πίεση, να κάνουμε κάτι σιγά σιγά, όπως οι Closer για παράδειγμα». «Προέρχομαι από τους indie χώρους, και υπάρχουν πολλοί που μας κρίνουν επειδή είμαστε πιο mainstream. Στο προηγούμενο άλμπουμ η εταιρεία είχε περισσότερη ανάμειξη στα κομμάτια και βγάλαμε μια λάθος εικόνα για το γκρουπ, μας έκανε να φαινόμαστε σαν τους Reamon» λέει ο Γιάννης.

Οι Matisse επιστρέφουν με ένα πραγματικά πολύ καλύτερο δεύτερο άλμπουμ, με νέα σύνθεση και πιο κοντά στην κατεύθυνση που ήθελαν να ακολουθήσουν απ' την αρχή. Με κομμάτια περισσότερο σκοτεινά και με την ομοιογένεια που έλειπε στο πρώτο άλμπουμ τους. Το Toys Up είναι περισσότερο σύνθετο, με ξεκάθαρη την εικόνα του γκρουπ - που φαίνεται ότι έχει δουλέψει σκληρά και έχει εξελιχθεί. Το ίδιο καθαρές είναι και οι επιρροές τους. Η λαμπερή ποπ των 80s και τα σκοτεινά 90s, η Siouxsie και οι Interpol. Πιο σκληροί, πιο τολμηροί, με στίχους-ιστορίες για τη ζωή τους ή για τις ζωές των άλλων, με ερωτικά κομμάτια αλλά και με πολιτικές αναφορές, σε κομμάτια όπως το Tel Aviv. Μιλάνε για την εμπειρία των live, τις αποτυχίες και τις επιτυχίες τους, τα σχέδιά τους, το εξωτερικό, τον κίνδυνο του underground.

«Αυτό το πράγμα, το να βάζω το κεφάλι μου κάτω απ' την άμμο δέκα πόντους και να λέω "είμαι underground", δεν με εκφράζει. Παλιά ήθελα αυτά που ακούω να μην τα ακούει κανείς άλλος. Κι αν ένα από τα γκρουπ που άκουγα γνώριζε μαζική επιτυχία δεν ήθελα να το ξανακούσω. Από μια ηλικία και μετά το ξεπερνάς αυτό, δεν είμαστε και 15 χρονών. Απευθυνόμαστε σε όλους. Κι ας είμαστε ξεγραμμένοι από το indie κοινό. Ξέρεις τι μου είπε η κοπέλα ενός γνωστού μου; "Πολύ καλοί ήσασταν, αλλά έχετε γίνει πολύ boy band ρε παιδί μου!" Θεωρεί ότι το κοινό μας είναι τα 17χρονα κοριτσάκια - βγαίνουμε πάνω στη σκηνή και τσιρίζουν. Προτιμώ πάντως το 17χρονο κοριτσάκι ν' ακούει Matisse και Closer, παρά Βανδή».

Στο νέο άλμπουμ τους διασκευάζουν πολύ πετυχημένα το She Bop της Cyndi Lauper και το Μη μου μιλάς γι' αγάπη του Γ. Σπανού, με τη συμμετοχή της Δήμητρας Γαλάνη. «Αντιμετωπίσαμε τη φωνή της σαν sample» μου λένε. «Η εταιρία επέμενε να κάνουμε ένα κομμάτι με ελληνικό στίχο, αλλά τελικά τραγουδάει στα αγγλικά».

Οι Matisse έχουν μια διαστροφή» προσθέτει ο Γιάννης. «Δεν είναι τόσο mainstream όσο νομίζουν πολλοί. Ένα απ' τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου, το Killer Kids, είναι γραμμένο για τον Robert Powell (τον πιο γνωστό "Χριστό") και ο Άρης τραγουδάει If Jesus was half as handsome as you are, I might believe too...».

«O ελληνικός στίχος δεν μας ταιριάζει. Είναι θέμα ήχου. Οι Κόρε Ύδρο και οι Ονειροπαγίδα το έκαναν καλά. Είναι δύσκολο πάντως να γράψεις ποπ με ελληνικό στίχο και να μην ακούγεσαι καρικατούρα».

Μιλάνε για άδικες επιθέσεις και κριτική που δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική τους, για χυδαία ανώνυμα σχόλια σε κάποια site. «Κάποιοι έχουν συνδυάσει το ροκ με την αντρίλα», λένε με αγανάκτηση. Κάπου μας χαρακτήρισαν pustronica και ελεεινούς. Το να σου κάνει κάποιος κριτική είναι επικοδομητικό, γιατί σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος. Ψάχνεις να βρεις τι φταίει για να διορθωθείς. Το να σχολιάζουν το μπλουζάκι που φοράει ο τραγουδιστής είναι κακία».

Πιστοί στο πνεύμα της εποχής, διέθεσαν όλα τα κομμάτια για προακρόαση στη σελίδα τους στο MySpac, αρκετό καιρό πριν την κυκλοφορία του δίσκου (http://www.myspace.com/matissetheband).

Μπορείτε να αγοράσετε το νέο άλμπουμ των Matisse online από τις διευθύνσεις:
MpGreek
MusicHellas
i-Tunes

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ