Ένα αξέχαστο set από τον Ben Klock στο Photon

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
O Γερμανός DJ, με εμπειρία 25+ ετών στον χώρο, μεταφέρει με τη μουσική του στον κόσμο ακριβώς το νόημα και την ουσία της techno. Φωτ.: Alexander Petsavas
0

ΑΝ ΚΑΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ να χαρακτηρίζει την techno σκηνή της Αθήνας σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η ραγδαία αύξηση των πάρτι ξένων διοργανώσεων καθώς και αυτών όπου την επιμέλεια ήχου, φωτισμού και διάθεσης κάνουν οι ίδιοι οι DJs. Μετά το Unreal Germany και το (αναβληθέν για την ώρα) Mama Told Ya, σειρά είχε το Photon, το επιτυχημένο πάρτι του Ben Klock.

Μπαίνοντας στο Universe, αμέσως πρόσεχες τη διαφορά στη διαρρύθμιση του χώρου σε σχέση με ό,τι συνηθίζεται: κυριαρχούσε το σκοτάδι και έμπαινες σε mood κατευθείαν. Σωστά μελετημένα ήταν τα φώτα, σε αρμονία με τη λιτή αισθητική του πάρτι· δεν εντυπωσίαζαν ούτε αποσπούσαν την προσοχή από αυτό που έχει σημασία, τον ήχο, που μάλιστα τον βρήκα βελτιωμένο σε σχέση με άλλα πάρτι που έχουν γίνει εκεί. Αν και η θερμοκρασία παρέμεινε εξαιρετική καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, ο χώρος γέμισε ασφυχτικά πολύ γρήγορα και μολονότι προσωπικά αυτό δεν με ενοχλεί πάντα, εγκυμονεί προφανείς κινδύνους.

Το πάρτι είχε μεγάλη διάρκεια, από τις 23:00 ως τις 9:00 το επόμενο πρωί, και το άνοιξε ο πρώτος «μαθητευόμενος» του Ben Klock, ο Fadhi Mohem. H εξέλιξή του έχει υπάρξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια παρά το πολύ νεαρό της ηλικίας του, μετά τις άκρως επιτυχημένες εμφανίσεις στο Dekmantel στην Ολλανδία και τα ουκ ολίγα b2b sets με τον Klock. Δεν είναι από τους αγαπημένους μου, μια και βρίσκω τα sets του κάπως μονότονα και τον πρόλαβα μόνο λίγο, στο κλείσιμο.

Στην Αθήνα το Σάββατο ο Ben Klock έπαιξε καθαρούς, διακριτούς ήχους, μπήκε αμέσως στο θέμα χωρίς πολλές εισαγωγές, έχτιζε κλιμακωτά με ένταση και θυμό και, σε αντίθεση με πολλούς άλλους DJs που προτιμούν τη minimal techno, η ένταση αυτή κορυφωνόταν, ένιωθες μια έκρηξη συναισθημάτων και ενέργειας.

Σειρά είχε η Αdiel που, δίχως αμφιβολία και αν κρίνω από τον αριθμό των stories, έκλεψε ξεκάθαρα τις εντυπώσεις το Σάββατο. Η ταλαντούχα Ιταλίδα προτιμά να παίζει με βινύλια, τα οποία, πέραν της νότας νοσταλγίας, προσφέρουν πιο ζεστό ήχο και κυρίως πρόσβαση σε κομμάτια που δεν έχουν εύκολα άλλοι DJs.

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
H Αdiel, δίχως αμφιβολία και αν κρίνω και από τον αριθμό των stories, έκλεψε ξεκάθαρα τις εντυπώσεις το Σάββατο.

Περιζήτητη ήδη σε μερικά από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής, δεν είναι τυχαίο το ενδιαφέρον που έδειξαν γρήγορα τόσο ο Ben Klock όσο και ο Marcel Dettmann γι' αυτήν. Πέρσι στο Techniques, στην Αθήνα, ήταν πολύ καλή, αλλά το set της φέτος ήταν πραγματικά καθηλωτικό. Ήταν γρήγορο, χορευτικό, «ζεστό» παρά τον minimal χαρακτήρα του και κορυφώθηκε με κάποια πολύ γοητευτικά κομμάτια μετά τη μέση του set. Θα ήθελα πολύ να τη δω να έρχεται μια φορά στην Αθήνα με ένα extended set μόνη της.

O εναλλακτικός Marron πήρε τη σκυτάλη και διάνθισε τη minimal techno με τον χαρακτηριστικό του πειραματικό ήχο. Δεν θυμάμαι να έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα και είναι πάντα ευχάριστο να μη βλέπεις συνέχεια τα ίδια ονόματα. Συγκριτικά με την Adiel, που είχε προηγηθεί, βρήκα πως έριξε λίγο τη διάθεση με ένα σωστό, πλην επίπεδο set χωρίς αυξομειώσεις στην ένταση και στο ηχόχρωμα. Δεν με ξετρέλανε, ιδίως με αυτήν τη σειρά εμφάνισης, αν και, για να είμαι δίκαιος, δυνάμωσε προς το τέλος του set, και, αν κρίνω από τις αντιδράσεις και τα σχόλια, σίγουρα βρήκε το κοινό του.

Και φτάνουμε στον πρωταγωνιστή της βραδιάς, τον Ben Klock, που λίγα θα μπορούσαν να σε προετοιμάσουν γι' αυτό που θα άκουγες. O Γερμανός, με εμπειρία 25+ ετών στον χώρο, μεταφέρει με τη μουσική του στον κόσμο ακριβώς το νόημα και την ουσία της techno. Αν και μεγάλος και ικανός ως παραγωγός, οι απαράμιλλες ικανότητές του ως DJ τον έφτασαν εκεί που είναι, να καθορίζει τον ήχο της βερολινέζικης techno.

Είναι γνωστό πως το πιο σημαντικό στη μουσική αυτή είναι η συνέχεια, το δέσιμο των κομματιών, το χτίσιμο και η ένταση, αλλά μόνο όταν ακούσεις ονόματα σαν αυτά αντιλαμβάνεσαι το εύρος του ταλέντου αυτών των ανθρώπων και την ικανότητά τους να σου πουν μια ιστορία μέσα από τη μουσική τους, όχι απλώς να παίζουν το ένα τραγούδι μετά το άλλο. Με εντυπωσίασε περισσότερο από παλιότερα που τον είχα ακούσει (ίσως δεν είχα εκπαιδεύσει τόσο το αυτί μου ακόμη)· αντίστοιχης ποιότητας set νομίζω πως έχω ακούσει μόνο από τον Richie Hawtin.

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
Σωστά μελετημένα ήταν τα φώτα που, σε αρμονία με τη λιτή αισθητική του πάρτι, δεν εντυπωσίαζαν και δεν αποσπούσαν την προσοχή από αυτό που έχει σημασία, τον ήχο.

Στην Αθήνα το Σάββατο ο Klock έπαιξε καθαρούς, διακριτούς ήχους, μπήκε αμέσως στο θέμα χωρίς πολλές εισαγωγές, έχτιζε κλιμακωτά με ένταση και θυμό και, σε αντίθεση με πολλούς άλλους DJs που προτιμούν τη minimal techno, η ένταση αυτή κορυφωνόταν, ένιωθες μια έκρηξη συναισθημάτων και ενέργειας. Η συνέχεια στο set ήταν άψογη και μερικά από τα κομμάτια τόσο αγνώριστα και προσαρμοσμένα στα μέτρα του Klock, που θύμιζε live DJ set, αποτελώντας βιτρίνα των δυνατοτήτων του. Υπενθύμισε πως η techno δεν χρειάζεται κινήσεις εντυπωσιασμού, μόνο γρήγορα BPMs, ένταση, πάθος και συνοχή. Ένα δίωρο τόσο συγκλονιστικό που όλοι όσοι ήμασταν εκεί θα θυμόμαστε για χρόνια.

Λίγο μετά τη μέση του set του Dax J (περασμένες πλέον 8) αποφάσισα πως είχε φτάσει η ώρα να κλείσω αυτήν τη βραδιά, όχι όμως γιατί ο Dax δεν ήταν καλός. Τουναντίον, είναι ένας από τους λίγους DJs που είναι τόσο συνεπείς σε αυτό που κάνουν και τόσο σταθερά καλοί, ανεξαρτήτως ώρας και μέρους που θα τους ακούσεις. Ρυθμός, σωστή επιλογή κομματιών και ενέργεια είτε κλείνει απογευματινό set είτε βγαίνει πολύ μετά τις πρώτες πρωινές ώρες και κρατά το ενδιαφέρον του κόσμου. Δεν ήταν άλλωστε τυχαίο πως ενώ τα πάρτι αδειάζουν αισθητά μετά τις 5-6 το πρωί, πολλοί έμειναν να ακούσουν τον Βρετανό DJ. Ένα μεγάλο «ναι» στα bespoke parties από το εξωτερικό με τον μοναδικό χαρακτήρα. Περιμένουμε τα επόμενα.  

Feature: Ben Klock // Photon

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ