Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ

Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ Facebook Twitter
O Sigma είναι ένας καλλιτέχνης προσεκτικός με τη μουσική που κυκλοφορεί. Κάθε κυκλοφορία του μέχρι σήμερα είναι υπολογισμένη και προωθείται σωστά − κάτι που εξηγεί και την «οργανική» άνοδο του καλλιτέχνη στο προσκήνιο.
0

O Sigma ανήκει στους αγαπημένους μου mainstream καλλιτέχνες. Στη σχετικά σύντομη πορεία του έχει ήδη αποδείξει το ταλέντο του και την ευελιξία του, με εξαιρετικές κυκλοφορίες που κυμαίνονται από το trap μέχρι και την ’80s αισθητική.

Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει το «Κάρμα», το αγαπημένο μου debut album μαζί με το «Lingo» του FY, και το καλοκαιρινό «Insomnia», έναν δίσκο με παραγωγές των Beyond που αποτελεί αφιέρωμα στο synthpop των ’80s, επηρεασμένο από τις τότε συνεργατικές κυκλοφορίες των The Weeknd και Mike Dean, «After Hours» και «Dawn FM».

Επιπλέον, ο Sigma είναι ένας καλλιτέχνης προσεκτικός με τη μουσική που κυκλοφορεί. Κάθε κυκλοφορία του μέχρι σήμερα είναι υπολογισμένη και προωθείται σωστά − κάτι που εξηγεί και την «οργανική» άνοδο του καλλιτέχνη στο προσκήνιο. Ο νέος του δίσκος με τίτλο «ELECTRIC» δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση εξαίρεση. To countdown για το release date του, οι σταδιακές αποκαλύψεις σχετικά με το υλικό αλλά και την αισθητική του δίσκου μέσω visuals και snippets δείχνουν την πίστη του Sigma στον δίσκο και τον κόπο που έχει αφιερώσει για τη δημιουργία του. 

Συνολικά, ο δίσκος αποτελεί το πιο φρέσκο release της χρονιάς. Οι multilayered παραγωγές με την περιπλοκότητα στα synths, τις κιθάρες και τα μπάσα (που βλέπουμε να εμφανίζεται και στο προσκήνιο της Αμερικής), σε συνδυασμό με την ξεχωριστή χροιά του Sigma δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που θυμίζει sci-fi ταινία σχετικά με την καταστροφή του κόσμου.

Ο δίσκος ξεκινάει με το κομμάτι «NECROPOLIS». Είναι ένα άψογο κινηματογραφικό intro track που σε βάζει απευθείας στη σκοτεινή futuristic αισθητική του δίσκου. Η παραγωγή από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο, το delivery, το echoed «το κακό με γυρεύει, με παραμονεύει», με μεταφέρει σε μία πόλη του 3024 στην οποία έχει κοπεί το ρεύμα και πρόκειται να καταστραφεί.

SIGMA - ELECTRIC (Official Album Trailer)

Στο απίστευτο «1+1» που ακολουθεί συμμετέχει ο Hawk. Η συνεργασία αυτή με χαροποιεί, γιατί πιστεύω πως έλειπε από το «Metal Slang» του Hawk. Το αποτέλεσμα είναι ένα «άπταιστο» ερωτικό κομμάτι που συνεχίζει στην αισθητική του intro, είναι καλογραμμένο, έχει φοβερή παραγωγή και τρομερά καλά vocal performances. Πολύ ωραία λεπτομέρεια η τροποποίηση των στίχων στο hook, στο οποίο ακούμε τον Hawk να παρουσιάζει μια πιο απαισιόδοξη πλευρά του. 

Παρόμοιο ύφος έχει το «PIES», ένα ερωτικό κομμάτι στο οποίο ο Sigma κάνει επίδειξη των vocals του, πάνω σε μια ακόμη εξαιρετική multilayered παραγωγή η οποία κορυφώνεται στο τέλος με ένα guitar riff. 

Το «AFTOKATASTROFI» είναι μια πολύ αναμενόμενη συνεργασία μεταξύ του Sigma και του Saske. Δυστυχώς, το τοποθετώ στο lower end των συνεργασιών μεταξύ τους. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό, ωστόσο ειδικά το verse του Saske δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, φαντάζει σαν throwaway του «DELUXE», και παρεκκλίνει από το ηχόχρωμα που έχει ακολουθήσει ο δίσκος μέχρι τώρα. 

Επανερχόμαστε στο σκοτεινό vibe του δίσκου με τo «MANIA». O Sigma φαίνεται να αποδέχεται την «νταρκίλα» που ζει και περιγράφει στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου, και την παρουσιάζει ως flex, ως κάτι δικό του, ως κομμάτι του εαυτού του. Highlight του κομματιού είναι το γρήγορο delivery του στο hook και γενικότερα οι συνεχείς εναλλαγές των flows του.

Στο stretch από το «MONA LISA» μέχρι και το «AURORA» το άλμπουμ δυστυχώς σταματάει να παρουσιάζει συνέπεια στην αρχική αισθητική του και αναλώνεται σε κομμάτια ερωτικά, είτε σε παραγωγές που θυμίζουν μεσογειακή μουσική είτε το αμερικανικό deep house (στο οποίο είναι ευρέως γνωστό πως ο Sigma είναι εξαιρετικός). Ενώ το διάστημα αυτό είναι γεμάτο κομματάρες που αποτελούν hit material και μου αρέσουν πολύ (με λιγότερο αγαπημένο το αχρείαστο «MILA MOU» και αγαπημένο το εθιστικό «AURORA»), θεωρώ ότι θα μπορούσαν να λείπουν απ’ το tracklist, καθώς δεν επιτρέπουν στον δίσκο να εκτιμηθεί ως το concept album που θα μπορούσε να είναι. 

Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ Facebook Twitter
Tο «ELECTRIC» μπορούμε να το εκτιμήσουμε ως έναν δίσκο που αναδεικνύει τη βελτίωση του Sigma ως καλλιτέχνη, κατά κύριο λόγο στο delivery, τη φωνή και τις μπάρες του.

Εξαίρεση στο παραπάνω stretch αποτελεί το «TAXIDI STO DIASTIMA». Η αισθητική του «ELECTRIC» στο κομμάτι αυτό λάμπει. Έχουν υπάρξει αρκετά εγχώρια κομμάτια με αναφορές στο διάστημα και το concept του «spaceman», το συγκεκριμένο κομμάτι όμως καλύπτει αυτό το vibe καλύτερα από όλα τα προηγούμενα. Η παραγωγή, η χροιά του Sigma, ο τρόπος που είναι γραμμένο, όλα πλαισιώνουν την εικόνα του διαστήματος με τον καλύτερο τρόπο. 

Μεταβατικό στάδιο για να επιστρέψουμε στο αρχικό concept του «ΕLECTRIC» αποτελεί το αγαπημένο μου κομμάτι του δίσκου, το «COUPE». Είναι τρομερό να βλέπεις έναν καλλιτέχνη που ανέκαθεν το selling point του ήταν η φωνή και το delivery του, να κυκλοφορεί ένα κομμάτι με απλό (όχι κακό ή αδιάφορο, απλό) beat, του οποίου highlight είναι τα punchlines του. Το stank face μου διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του κομματιού.

Επιστρέφουμε πλήρως στo σκοτεινό theme του δίσκου με το ατμοσφαιρικό «XROMATA», ένα κομμάτι με την απρόσμενη συμμετοχή του Kako. Σίγουρα και οι δύο καλλιτέχνες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, ωστόσο δεν μπορώ να πω πως ταίριαξαν στο κομμάτι ή πως η συνεργασία τους έδωσε αξία σε αυτό. Η διαφορά στο στυλ των δύο καλλιτεχνών φάνηκε με τρόπο που με ξένισε.

Outro track του δίσκου αποτελεί το «SIMIO MIDEN», ένα κομμάτι που παίζει τον ρόλο του εξαίρετα και κλείνει τον δίσκο ακριβώς όπως θα ήθελα. Η cocky παρουσίαση του σημείου που βρίσκεται αλλά και ο ορισμός του ως το «σημείο μηδέν» και το απόλυτο commitment σε αυτό που κάνει είναι ο πλέον σωστός τρόπος να κλείσει ο δίσκος κάποιου που έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν βρίσκεται ακόμη στην απόλυτη κορυφή.

Συνολικά, ο δίσκος αποτελεί το πιο φρέσκο release της χρονιάς. Οι multilayered παραγωγές με την περιπλοκότητα στα synths, τις κιθάρες και τα μπάσα (που βλέπουμε να εμφανίζεται και στο προσκήνιο της Αμερικής), σε συνδυασμό με την ξεχωριστή χροιά του Sigma δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που θυμίζει sci-fi ταινία σχετικά με την καταστροφή του κόσμου.

Αυτό το μαγικά εκτελεσμένο theme δυστυχώς δεν διατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου και παρεκκλίνουμε σε κάποια πιο «τυπικά» κομμάτια, είτε πιο κοντά στον mainstream ήχο είτε πιο κοντά στον ήχο του παλιού Sigma. Αν είχαμε ένα πιο συνεπές tracklist, τότε θα μπορούσα να πω πως ο δίσκος αποτελεί future classic, ότι είναι ένας δίσκος για τον οποίο θα μιλάμε μετά από καιρό.

Τώρα, το «ELECTRIC» μπορούμε να το εκτιμήσουμε ως έναν δίσκο που αναδεικνύει τη βελτίωση του Sigma ως καλλιτέχνη, κατά κύριο λόγο στο delivery, τη φωνή και τις μπάρες του. Επιπλέον, πήραμε έναν δίσκο με μεγάλο ποσοστό εξαιρετικών κομματιών, εκ των οποίων τα αγαπημένα μου είναι το «1+1», το «NECROPOLIS», το «MANIA» και το «COUPE», τα οποία σε ένα tier list με τα κομμάτια του Sigma θα έμπαιναν κατευθείαν στην κορυφαία βαθμίδα, μαζί με τα τρομερά «Daze», «INSOMNIA», «Kilo» και «OASI».

Ακούστε το άλμπουμ ELECTRIC στο Spotify.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ