Einstürzende Neubauten

Einstürzende Neubauten Facebook Twitter
0
Μετά από 30 χρόνια με τους Neubauten, σου πέρασε ποτέ από το μυαλό πως έκανες ό,τι είχες να κάνεις με την μπάντα;

Επειδή δεν ήταν ποτέ το μοναδικό πράγμα που έκανα, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, δεν κουράστηκα ποτέ. Μόνο όταν αποφάσισα να σταματήσω να δουλεύω με τον Cave έπρεπε ουσιαστικά να διαλέξω αν θέλω να δουλεύω με τους Bad Seeds ή τους Neubauten.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια με το μοντέλο μικρών συνδρομών από τους οπαδούς σας ουσιαστικά χρηματοδοτήσατε διάφορες κυκλοφορίες σας. Τι εντυπώσεις έχεις από αυτό το εγχείρημα;

Προφανώς, από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε αυτό το επιχείρημα με τις διάφορες ηχογραφήσεις, μπορείς να πεις πως πέτυχε. Δεν το αντιμετωπίσαμε, άλλωστε, ως κάποιου είδους ρίσκο, αφού έτσι κι αλλιώς μέσω της μουσικής βιομηχανίας δεν θα μπορούσε να γίνει. Προσφέραμε υλικό στους οπαδούς μας χωρίς μεσάζοντες, οπότε δύσκολα θα μπορούσε να αποτύχει κάτι τέτοιο.

Και ποια νομίζεις πως είναι η κατάσταση της βιομηχανίας αυτήν τη στιγμή;

Είναι απαραίτητο να αλλάξουν οι νόμοι των πνευματικών δικαιωμάτων. Είναι εκτός πραγματικότητας. Το πρόβλημα δεν είναι η παράνομη διακίνηση, αλλά η υπάρχουσα νόμιμη διαδικασία. Είναι ξεπερασμένη. Πρέπει να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα. Να σου πω την αλήθεια, να πάει στο διάολο η μουσική βιομηχανία. Αν δεν είναι ήδη εκεί.

Με τη Γερμανία και την Ελλάδα να είσαι στο επίκεντρο της οικονομικής κατάστασης της Ευρώπης, πιστεύεις πως η μουσική θα έπρεπε να ασχολείται με τέτοια θέματα;

Δεν μπορώ να σου μεταφέρω το κλίμα στη Γερμανία για να μπορέσουμε να το συζητήσουμε κιόλας, μια και μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Πεκίνου και το Σαν Φρανσίσκο. Αλλά η μουσική με τίποτα δεν πρέπει να ασχολείται με τέτοια θέματα. Δεν πιστεύω στη μουσική με μηνύματα ή κάτι τέτοιο.

Μόλις κυκλοφόρησες καινούργιο δίσκο με τον Alva Noto. Πόσο πολύ σε ενδιαφέρει η ηλεκτρονική μουσική και κατ'επέκταση η χορευτική;

Για τη χορευτική μουσική μάλλον έχω γεράσει. Για μένα, άλλωστε, έχει να κάνει κυρίως με τον χορό. Προορίζεται για το κλαμπ, με συγκεκριμένο ήχο και συγκεκριμένη διάθεση από το κοινό. Για παράδειγμα, πιστεύω πως δεν μπορείς να κρίνεις το τέκνο, αν δεν χορέψεις με αυτό. Αν δεν περάσεις 6 ώρες σε ένα κλαμπ με σωστό ηχοσύστημα. Για εκεί προορίζεται, έτσι πρέπει να κρίνεται. Επειδή δεν πολυβγαίνω, δεν είμαι ο κατάλληλος για να κρίνω τη χορευτική μουσική. Αλλά με ενδιαφέρει πολύ ο ηλεκτρονικός ήχος, γι' αυτό και συνεργάστηκα με τον Alva Noto. Τον ξέρω 20 χρόνια και εδώ και αρκετό καιρό δουλεύουμε μαζί.

Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Αθήνα;

Το χταποδάκι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ