Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
O James Carter θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες. Φωτο: Vincent-Soyez
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες επιστρέφει μετά από επτά χρόνια στην σκηνή του Half Note Jazz Club. O James Carter γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ντιτρόιτ. Από μικρός έδειξε ένα ταλέντο στο σαξόφωνο που τον έκανε να ξεχωρίσει και να κερδίσει μια υποτροφία στο Blue Lake Fine Arts Camp σε ηλικία 16 ετών.

Με ένα δυναμικό και έντονο παίξιμο ο Carter μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και έπαιξε στο πλάι θρύλων της τζαζ όπως οι Hancock, B. Golson και Dee Dee Bridgewater.

Στην Αθήνα για 4 εμφανίσεις θα τον συνοδεύσουν στο όργανο Hammond ο Gerard Gibbs που εντυπωσίασε τον Carter με την ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού που έχει, ενώ στα τύμπανα θα είναι ο Alex White.

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Που σας βρίσκουμε αυτήν τη στιγμή;

Θα ακουστεί περίεργο αλλά αυτήν τη στιγμή είμαι στη γενέτειρά μου, στο Ντιτρόιτ, και επιστρέφω στη Νέα Υόρκη για να ετοιμάσω την επερχόμενη ευρωπαϊκή περιοδεία μου.

— Πώς αισθάνεστε που περνάτε και από την Ελλάδα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στη σπουδαία χωρά σας. Έχουν περάσει 7 χρόνια από την τελευταία μου επίσκεψη.

— Τι θυμάστε από την προηγούμενη φορά;

Θυμάμαι τους θαμώνες στο Half Note Jazz Club, την υπέροχη ατμόσφαιρα, το φαγητό που ήταν καταπληκτικό και την επίσκεψη στον Παρθενώνα, μια εμπειρία για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
Ο άνθρωπος που τον επηρέασε περισσότερο ήταν ο -επίσης μουσικός- πατέρας του, κύριος Donald Washington. Φωτο: Vincent-Soyez

— Ποιες από τις συνεργασίες σας θεωρείτε ότι είναι οι καλύτερες και γιατί;

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή πρόσωπο που σας επηρέασε ως μουσικό;

Για πάντα θα είναι ο μουσικός μου πατέρας, ο κύριος Donald Washington. Αν δεν υπήρχε στη ζωή μου, δεν θα ήμουν καν μουσικός σε αυτή τη γη.

— Πώς είναι η ζωή στο Ντιτρόιτ;

Ζω την ιστορία δύο πόλεων από τα '90s, της Νέας Υόρκης και του Ντιτρόιτ. Το Ντιτρόιτ θα είναι πάντα η πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα, ό,τι και να γίνει. Τα πράγματα έχουν καλυτερεύσει γύρω από τα τουριστικά σημεία αλλά, ας μη γελιόμαστε, για να καλυτερεύσει η κατάσταση, πρέπει να αλλάξει όλη η υποδομή, ιδιαίτερα τα σχολεία, τα προγράμματα επαγγελματικής και τεχνικής κατάρτισης και φυσικά οι τέχνες.

 

Ο James Carter σε live στη Μόσχα

— Ποιο είναι το πιο ωφέλιμο πράγμα από την ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Το να μπορείς να χρησιμοποιείς τα ταλέντα που σου έδωσε ο θεός για να ενώσεις όλο το σύμπαν και να κάνεις όλο και περισσότερο κόσμο να ενδιαφερθεί για την τέχνη του να είσαι άνθρωπος και να έρθει κοντά μέσα από τον ρυθμό του swing και του φανκ.

— Γιατί διαλέξατε το σαξόφωνο ως το βασικό σας όργανο;

Το σαξόφωνο με διάλεξε. Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μαγεύτηκα και μετά όταν το είδα απλά μου έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.

— Πώς βλέπετε τη σύγχρονη τζαζ σκηνή;

Η σκηνή πάντοτε ανθίζει και αλλάζει αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει.

Info

9-12/11

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17

Είσοδος: 20-30 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT