Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Πριν κλείσει τα έντεκα η Chandra Oppenheim ήταν ήδη πρώην εικαστικός η ίδια και νυν σταρ της post-punk / no wave σκηνής της Νέας Υόρκης ως ηγέτιδα του γκρουπ που είχε πάρει το μικρό της όνομα.
0

Πριν κλείσει τα οκτώ της χρόνια, η Chandra Oppenheim τα είχε δει όλα. Ή τουλάχιστον όλα όσα θα ήθελαν να έχουν δει (ή ισχυρίζονται ότι είδαν τότε) όλοι οι αμέτρητοι θαυμαστές του απείρως και διηνεκώς επιδραστικού ως τις μέρες μας νεοϋρκέζικου underground από τα μέση των '70s ως την αυγή των '80s: την γέννηση του πανκ, τους New York Dolls και τα άλλα θρυλικά γκρουπ του «βομβαρδισμένου» downtown σε μέρη όπως το Max's Kansas City, το Mudd Club και το CBGB, τον δημιουργικό οργασμό στους επικίνδυνους δρόμους, την εικαστική πρωτοπορία στις γκαλερί.

Πριν κλείσει τα έντεκα ήταν ήδη πρώην εικαστικός η ίδια και νυν σταρ της post-punk / no wave σκηνής της Νέας Υόρκης ως ηγέτιδα του γκρουπ που είχε πάρει το μικρό της όνομα. Στα 13 της όλα αυτά είχαν τελειώσει.

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Με τον πατέρα της, τον εικαστικό Dennis Oppenheim, στο εξώφυλλο της εφημερίδας για την art σκηνή της Νέας Υόρκης, Soho News

Και τώρα, στα 50 της, επιχειρεί εδώ και κάποιο καιρό, να ξαναπιάσει το νήμα από εκεί που έμεινε μετέωρο. Είχε αποπειραθεί κάποιες επανεμφανίσεις από το 2014 ήδη, το ανανεωμένο και έντονο ενδιαφέρον όμως για την περίπτωσή και για το (μικρό αλλά άξιο) έργο της πραγματικά ξεκίνησε πριν δύο χρόνια όταν το κομμάτι της «Subways» απετέλεσε ως sample τη βάση της ομώνυμης επιτυχίας των Avalanches. Τον ερχόμενο μήνα θα επανακυκλοφορήσει επίσης το EP «Transporation» που κυκλοφόρησε το γκρουπ της το 1980, ένα εξαιρετικό δείγμα μελωδικού μετα-πανκ (ποπ-φανκ ουσιαστικά) στο ύφος των ESG και της Lizzy Mercier Descloux.

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Φωτογραφίες και πολαρόιντ από τα τέλη των '70s

Η Chandra Oppenheim δεν είχε βρεθεί τυχαία στον πυρήνα τόσο δημιουργικών εξελίξεων ούτε το είχε σκάσει από κάποιο ορφανοτροφείο. Είναι κόρη του γνωστού εννοιακού καλλιτέχνη, γλύπτη, φωτογράφου Dennis Oppenheim (απεβίωσε το 2011) και από μωρό είχε γαλουχηθεί με την αισθητικές αναζητήσεις του πατέρα της που χρησιμοποιούσε τακτικά και την ίδια στα έργα του, και με του ήχους των Velvet Underground, της Patti Smith, των Television.

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Η μικρή Chandra από τη σειρά έργων του πατέρα της με μαριονέτες.

Επτά χρονών μόλις, και βαθιά μπολιασμένη με τις εικαστικές ευαισθησίες του πατέρα της, παρουσίαζε και η ίδια ως παιδί-θαύμα δείγματα performance art σε μέρη όπως το Kitchen and Franklin Furnace, μια θρυλική avant-garde «τρύπα» όπου μουσικός διευθυντής ήταν ο πρόωρα χαμένος πρωτοπόρος της μετα-πανκ σκηνής Arthur Russell. Σταδιακά, η μικρή Chandra κατευθύνθηκε προς τη μουσική και τη δημιουργία ενός γκρουπ, τα τραγούδια του οποίου βασίζονταν στους «ημερολογιακού» τύπου στίχους της και μια επαγγελματική σχεδόν ερμηνεία που δεν πρόδιδε την ηλικία της.

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Με τη μητέρα της και τη φίλη της (και "μούσα" του ομώνυμου τραγουδιού της) Kate στο Hot Club, Φιλαδέλφεια, 1980.

Υπήρξαν κολακευτικά δημοσιεύματα σε έντυπα κύρους όπως οι New York Times και η βρετανική μουσική εφημερίδα NME, καθώς και εμφανίσεις στην τηλεόραση. Όταν όμως έφτασε στα 13, αντί να κυνηγήσει πιο εστιασμένα το όνειρο, επέλεξε να πάει στο γυμνάσιο και εύλογα αναρωτιέται κανείς ποια θα ήταν η εξέλιξη ενός τόσο προφανούς ταλέντου αν είχε συνεχίσει την πορεία της στο ροκ κύκλωμα ανάμεσα στα πλοκάμια της κραταιής τότε μουσικής βιομηχανίας.

Chandra: Η απίστευτη περίπτωση της 11χρονης σταρ της θρυλικής (μετα)πανκ σκηνής στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Η Chandra Oppenheim σήμερα.

Ή πώς θα ήταν αν έβγαινε σήμερα, στην εποχή του YouTube μια χαρισματική δεκάχρονη αρχηγός μια μπάντας μελωδικού post-punk, είδος που ακούγεται «φρέσκο» και ζωντανό στις μέρες μας, πιο πολύ από ποτέ ίσως. Το αποτέλεσμα θα έμοιαζε ίσως (και πιθανότατα θα ήταν) «μαγειρεμένο», προμελετημένο, φτιαχτό, ύποπτο.

 

Με στοιχεία από τον The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT