Caught in flux

Caught in flux Facebook Twitter
0

Δεν είναι πολλοί οι σύγχρονοι Έλληνες μουσικοί που τυγχάνουν τέτοιας αναγνώρισης εκτός συνόρων: πάνε 13 χρόνια από τότε που ο Κωνσταντίνος Σούμπλης, ή αλλιώς Fluxion, κυκλοφόρησε το άλμπουμ του «Vibrant Forms» στη Chain Reaction (παρακλάδι της ιστορικής Basic Channel των Moritz Von Oswald και Mark Ernestus). Ακόμα και σήμερα που το minimal/dub techno μετράει άπειρες κυκλοφορίες παγκοσμίως, το «Vibrant Forms» στέκει ως ένα από τα κορυφαία παραδείγματα του είδους. Βγαλμένο απ’ τις καλύτερες στιγμές του Vladislav Delay και του Monolake, συγκαταλέγεται στις πιο ποιοτικές κυκλοφορίες της Chain Reaction χάρη στα υπνωτιστικά, επαναλαμβανόμενα σε σημείο εθισμού, μοτίβα του. Έκτοτε, στα επόμενα άλμπουμ του λίγο ξέφυγε από αυτό τον ήχο, προσθέτοντας μερικά dancefloor friendly στοιχεία (κυρίως στα «Constant Limber» και «Perfused» των τελευταίων ετών). Ο Fluxion επιστρέφει τον Φεβρουάριο του 2012 με νέο άλμπουμ στη δανέζικη εταιρεία Echocord, που ειδικεύεται στο dub techno (με καλλιτέχνες στο ρόστερ της όπως ο Mikkel Metal, ο Quantec κι ο Rod Modell). Το «Traces» περιέχει 10 ακυκλοφόρητα κομμάτια, συν μια vocal εκδοχή του κλασικού ρέγκε κομματιού του Dennis Brown «Noman is an island».

myspace.com/fluxionofficial


The Weeknd

Echoes Of Silence

[self released]

***

Αφού έγινε σταρ παγκοσμίου βεληνεκούς, χάρη στην (δωρεάν) κυκλοφορία του mixtape του «House οf Balloons», ο νεαρός Καναδός Abel Tesfaye έβγαλε τη χρονιά που μας πέρασε τη συνέχεια της τριλογίας του, το «Thursday», τον Αύγουστο, και το «Echoes οf Silence» στα τέλη του Δεκέμβρη. Παρότι δεν πλησιάζει τις αρετές του «House οf Balloons», το «Echoes οf Silence» έχει διάπλατα τη σφραγίδα του Tesfaye πάνω του, μιας άλλης κατηγορίας r’n’b, μακριά απ’ τη λουσάτη εκδοχή της Beyonce: βρόμικο, παρακμιακό, εθιστικό. Στο «Montreal» και το «Outside» ακούγεται πολύ πιο ειλικρινής και νηφάλιος από ποτέ, είναι όμως η διασκευή στο «Dirty Diana» του Mάικλ Τζάκσον το highlight του άλμπουμ κι αυτό για το οποίο αξίζει να μιλάνε όλοι. Δικαίως, γιατί ακόμα κι ο εκλιπών θα την ενέκρινε.

Onra

Chinoiseries Pt 2

[All City Records]

***

Δεύτερο μέρος ενός άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 2007, το «Chinoiseries Pt 2» είναι μια στοίβα instrumental hip hop κομματιών κάτω από το γενικώς αφηρημένο concept που προτάσσει o τίτλος. Σαμπλαρισμένα μέρη από ασιατικούς δίσκους παλαιάς κοπής, όλα σε μικρή διάρκεια, φτιάχνουν μπροστά στα μάτια σου εικόνες απ’ το σινεμά του Apichatpong Weerasethakul. Τα 38 tracks είναι πολλά για άλμπουμ αυτού του είδους κι ο Arnaud Bernard δεν είναι RZA ούτε J Dilla για να διαφοροποιεί την τεχνική του ανά κομμάτι. Παραμένει, ωστόσο, απολαυστικό, αν και προτιμώ το vintage funk που μας χάρισε πρόπερσι με το «Long Distance».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT