Με ένα αρκετά πλούσιο πρόγραμμα το Borderline '17 θα είναι στη Στέγη από τις 19 έως τις 23 Απριλίου. Φέτος, προστίθεται ακόμη μία μέρα. Έτσι, θα διαρκέσει 5 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων 25 καλλιτέχνες και σχήματα απ' όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν το έργο τους που ακροβατεί μεταξύ του μουσικού πειραματισμού και του ηλεκτρονικού ήχου, της σιωπής και του θορύβου, της σύνθεσης και του αυτοσχεδιασμού αλλά και της σύγχρονης περφόμανς.


Τηρώντας όσα μας είπε πέρσι αναφορικά με την εξωστρέφεια της διοργάνωσης ο Χρήστος Καρράς, καλλιτεχνικός διευθυντής της Στέγης και συνεπιμελητής του προγράμματος, η πλειονότητα των εκδηλώσεων του 7ου Borderline θα γίνει εκτός των χώρων της Στέγης, σε απρόσμενες τοποθεσίες, όπως το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών που θα φιλοξενήσει μια ακουστική σόλο περφόρμανς του Akio Suzuki στις 22 Απριλίου. Ο σπουδαίος Ιάπωνας είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, καθώς πρόπερσι ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από περίφημες ποιητικές ηχητικές περιηγήσεις στο Μεταξουργείο. Από την Ιαπωνία όμως έρχονται στις 22 Απριλίου και οι Marginal Consort που έχουν επηρεαστεί βαθιά από το έργο του Suzuki αλλά και από θρυλικές μορφές της ιαπωνικής ψυχεδελικής σκηνής όπως οι Taj Mahal Travelers. Το τετραμελές σχήμα που αποτελείται από εικαστικούς και μουσικούς έχει μια καταδική του φιλοσοφία γύρω από τον αυτοσχεδιασμό και προτιμά οι συναυλίες του να έχουν τη μορφή μιας ηχητικής εγκατάστασης που διαρκεί περίπου τρεις ώρες, με αρχή, μέση και τέλος. Οι Marginal Consort εμφανίζονται μόνο μία φορά κάθε χρόνο, επομένως φέτος η μία και μοναδική συναυλία τους θα γίνει στη Διπλάρειο Σχολή, ενώ το ίδιο βράδυ το φεστιβάλ θα αποκτήσει πιο νεανικό και χορευτικό χαρακτήρα στο Tesla Bar του Bios, με DJ sets από τη Λονδρέζα Beatrice Dillon που είδαμε για πρώτη φορά στην Αθήνα στο χειμερινό Plisskën και την 20χρονη Πορτογαλίδα Nidia Minaj που, πέρα από τη συνωνυμία, δεν έχει καμία σχέση με τη Nicki Minaj.

 

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη
Nidia Minaj


Το πιο σημαντικό όνομα του φετινού προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητα ο Charlemagne Palestine που θα ανοίξει το φεστιβάλ την Τετάρτη 19 Απριλίου. O Αμερικανός μινιμαλιστής μουσικός που από 12 χρονών έπαιζε κρουστά για τις εμφανίσεις των Allen Ginsberg και Kenneth Anger, έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ, ενώ οι κύριες επιρροές του είναι από τον ανιμισμό και την εβραϊκή μουσική. Πριν από κάθε εμφάνισή του υποβάλλει τον εαυτό του σε ένα υπερβατικό τρανς με αποτέλεσμα η μουσική που ερμηνεύει να αποκτάει μια πνευματική και θρησκευτική διάσταση που παρασύρει τον ακροατή.

 

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη
Charlemagne Palestine


Επίσης, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε ζωντανά το φρέσκο πρότζεκτ ενός μεγάλου μουσικού παραγωγού. Ο εκκεντρικός Mark Ernestus, ο πρωτεργάτης της dub techno, μετά την επανάσταση που έφερε στο dub με τους Basic Channel, έστρεψε το ενδιαφέρον του στην αφρικανική μουσική, συγκεκριμένα στα μουσικά είδη sabar και mbalax που έχουν γεννηθεί στη Σενεγάλη. Συνεργάστηκε με τοπικούς μουσικούς και πέρσι κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του 2016. Το «Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force» θα παρουσιαστεί σε όλο του το ρυθμικό μεγαλείο στον Προορισμό Παπαστράτος, έναν καινούργιο χώρο που εγκαινιάζεται στον Πειραιά για τις ανάγκες του Borderline την Πέμπτη 20 Απριλίου. Θα τους προλογίσουν οι Νεοζηλανδοί Fis & Rob Thorne, που συστήνουν στο κοινό την παραδοσιακή μουσική των Μαορί, ο Tapes, κατά κόσμον Jackson Bailey, που δημιουργεί ενα dub-reggae υβρίδιο, και, τέλος, o Russell Haswell με τους noise techno πειραματισμούς του.


Στις 21 Απριλίου το ενδιαφέρον εστιάζεται στη συνεργασία του Γερμανού ηλεκτρονικού μουσικού Jan Jelinek με τον Ιάπωνα βιμπραφωνίστα Masayoshi Fujita και στο κοινό τους πρότζεκτ που έχει αέρα exotica. Επίσης, στους Ιnternational Nothing, το ντουέτο των κλαρινετιστών Michael Thieke και Kai Fagaschinski, και στη μουσική concrete του Kiko C. Esseiva. Νωρίτερα το απόγευμα ο Davide Tidoni δίνει ραντεβού με το κοινό στην κεντρική είσοδο της Στέγης για το Soundstorming, έναν διαφορετικό περίπατο με ερευνητικό χαρακτήρα που θα ολοκληρωθεί σε συγκεκριμένο αριθμό περφόμανς που θα επιχειρηθούν σε διαφορετικά σημεία της πόλης.

 

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη
O Davide Tidoni δίνει ραντεβού με το κοινό στην κεντρική είσοδο της Στέγης για το Soundstorming.


Στις 23 Απριλίου, ο Valerio Tricoli θα συνεργαστεί με μη μουσικούς για να φτιάξουν μια πρωτότυπη σύνθεση που θα παιχτεί ζωντανά στο Ε.Δ.Ω., στον Κεραμεικό. Παράλληλα, ο Andrew Pekler, με βάση τους Θλιβερούς Τροπικούς του Claude-Levi Strauss, θα δημιουργήσει μια μακράς διάρκειας οπτικο-ακουστική εγκατάσταση, που ένα μέρος της θα βασίζεται στον ζωντανό μουσικό αυτοσχεδιασμό. Η βραδιά θα μεταφερθεί στη Μικρή Σκηνή της Στέγης και το φεστιβάλ θα ρίξει αυλαία με τους Michael Barthel, Thomas Ankersmit και Felix Kubin.

 

Οι δύο ελληνικές συμμετοχές για φέτος είναι ο Πάνος Αλεξιάδης και ο Τurbo Teeth, το σόλο πρότζεκτ του Γιώργου Αξιώτη. Τέλος, οι παράλληλες δράσεις περιλαμβάνουν προβολές, listening sessions, ομιλίες και συζητήσεις με τους Carolyn Birdsall και Brandon Labelle (20/4), και τους Brunhild Ferrari και Louis Henderson (23/4) στο Ε.Δ.Ω.

 

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη
Ο σπουδαίος Ιάπωνας Akio Suzuki είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, καθώς πρόπερσι ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από περίφημες ποιητικές ηχητικές περιηγήσεις στο Μεταξουργείο. Φωτο: Σταύρος Πετρόπουλος

 

 

Ιnfo:

Borderline Festival '17

19-23/04

Εντός & εκτός Στέγης

www.sgt.gr

Η είσοδος στο Borderline Festival για τις συναυλίες θα είναι 5-10 ευρώ και ελεύθερη για τα DJ sets στο Tesla Bar. Ομοίως ελεύθερη, αλλά με σειρά προτεραιότητας, θα είναι για τις εκδηλώσεις στο Ε.Δ.Ω. και στο Εθνικό Αστεροσκοπείο.

Χώροι διεξαγωγής:

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, λεωφ. Συγγρού 107

Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Λόφος Νυμφών

Ε.Δ.Ω., Προφήτου Δανιήλ 18, Κεραμεικός

Διπλάρειος Σχολή, πλ. Θεάτρου 3, Ομόνοια

Tesla Bar@Bios, Πειραιώς 83, Γκάζι

Προορισμός Παπαστράτος, Γραβιάς 25, Πειραιάς 

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO