Black is the color

Black is the color Facebook Twitter
0
Brothers in arms

Εξακολουθώ να παρατηρώ σχεδόν με θαυμασμό τους οπαδούς συγκροτημάτων με αχανή δισκογραφία και τους κατατάσσω, με τον σεβασμό που τους αντιστοιχεί, στους μουσικόφιλους που έχουν μέσα τους, περισσότερο από κάθε άλλον, τον nerd. Αυτόν, δηλαδή, που περνάει τη ζωή του, ομολογουμένως άσκοπα, παρακολουθώντας το αγαπημένο του συγκρότημα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι περισσότεροι από τους οπαδούς των Fall, οι 100 νοματαίοι που δεν χάνουν συναυλία των Legendary Pink Dots, αλλά κι αυτοί που θα βρεθούν την Τρίτη (24/5) στην εμφάνιση του βασικού πυρήνα των Sun City Girls. Δηλαδή, λίγο πριν αναχωρήσουν για το Primavera και το λαϊκό προσκύνημα στους Suicide. Οι Brothers Unconnected, λοιπόν, είναι το σχήμα του Alan Bishop και του αδερφού του, Richard, ό,τι προέκυψε δηλαδή μετά τον θάνατο του εξαιρετικού Charles Gopher που ήταν ο ντράμερ του συγκροτήματος. Η εκτενής δισκογραφία τους αναδεικνύει ένα τουλάχιστον αντισυμβατικό συγκρότημα, που μπορεί να είχε αποκρυφιστικές ανησυχίες, αλλά, τουλάχιστον μουσικά, βρήκε την ταυτότητά του, ξεσκαρτάροντας την έθνικ λαίλαπα. Ο διασημότερος δίσκος τους κι ο καλύτερος απ’ όσους έχω ακούσει, το «Torch of the mystics» (Tupelo Records, 1990, ****), μπορεί να κουβαλάει την garage παράδοση της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά το κάνει με τον τρόπο που θα το έκανε ο Frank Zappa. Χαζεύοντας παλαιότερα βίντεό τους, το ακουστικό σετ που θα παρουσιάσουν δεν είναι απλά ενδιαφέρον. Είναι, κυρίως, διαφορετικό.

Waiter #2

Τι ήταν αυτό που σχεδόν σε ανακούφιζε, ακούγοντας την επιστροφή των Three Mile Pilot π έρσι; Τ ο α πλό τ ους ρ οκ ε ν ρ ολ ή ταν γιατρειά από το πλέον παντελώς αδιάφορο indie (όπως το ορίσαμε πολλά χρόνια πριν), που τρώει τα σωθικά του ψάχνοντας στάδια για να γεμίσει τη μεγαλομανία του, αλλά και υπόγεια για να αναπαράγει τις ηχογραφήσεις της κρεβατοκάμαρας, ενώ εμείς το παρατηρούμε από μακριά να αργοπεθαίνει. Το «The inevitable past is the future forgotten» ή ταν μ ια π ολύ απλή υπενθύμιση πως δεν ζητάμε πολλά πράγματα, πέρα από 3-4 δυνατά ριφ και μια άμεση στιχουργική. Μπορεί να μη διέφερε και πολύ απ' ό,τι κάνουν εδώ και τόσα χρόνια οι Black Heart Procession, αλλά κουβάλαγε μια ‘90s μυρωδιά που γεννούσε μια ακατανίκητη νοσταλγία. Κοιτώντας ψύχραιμα τη δισκογραφία τους, διαπιστώνεις πως η μπάντα από το Σαν Ντιέγκο σε 6 δίσκους έχει καταφέρει να σκιαγραφήσει επαρκώς ένα μεγάλο κομμάτι του αμερικανικού ροκ. Τα αφεντικά, Pall Jenkins και Tobias Nathaniel, έχουν κερδίσει με κόπο τους οπαδούς τους χωρίς να καταφεύγουν σε λυρικά κλισέ ή ερμηνευτικές μανιέρες. Στο «Six» (Temporary Residence, 2009, ****), τον πιο πρόσφατο δίσκο τους, μπορεί για πρώτη φορά να ανακατεύτηκαν με τα δύσμοιρα έγχορδα, αλλά το έκαναν παραδίδοντας τα πιο άγρια τραγούδια της καριέρας τους. Στην Αθήνα συντηρούν ένα κοινό που τους έχει υποδεχτεί με όλους τους πιθανούς τρόπους. Είτε ως Black Heart Procession ( λίγο μ ετά τ ην κ υκλοφορία του «Amore del tropico» α λλά κ αι πέρσι), είτε με τον Jenkins σόλο. Τώρα (21/05) έρχονται οι δύο τους γι' άλλη μια εγγυημένα αληθινή συναυλία.

Jazz Carnival

Τα ελάχιστα πράγματα που με αφορούν σε σχέση με τους Azymuth περιστρέφονται γύρω από τον Jose Beltrami, έναν συγκλονιστικό πιανίστα που μπορεί να ήξερε πολύ καλά τι πρέπει να κάνει σ’ ένα τζαζ τρίο, αλλά απέδειξε στη μεγάλη διαδρομή αυτής της βραζιλιάνικης μπάντας πως μπορούσε να προσαρμόσει αυτές τις γνώσεις στην, κατά κάποιον τρόπο, παραδοσιακή μουσική της χώρας του. Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τη μουσική τους «τρελή σάμπα» και καλά κάνουν. Άσχετα απ’ το αν το jazz funk των δίσκων τους παρερμηνεύτηκε από πολλούς ντίσκο μεσσίες (με αποτέλεσμα πολλοί να έχουν αδικήσει το ίδιο το συγκρότημα), όταν πλησίασαν τη μουσική τους ταλαντούχοι παραγωγοί όπως ο Mark Pritchard και ο Tom Middleton (ως Global Communication) το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και θεωρείται κλασικό ακόμα και σήμερα. Χωρίς να έχω αποφασίσει αν το εν- διαφέρον μου είναι ακαδημαϊκό ή θέληση για αυθεντική διασκέδαση μαζί με αυτούς τους τρεις εξαιρετικούς μουσικούς, η εμφάνισή τους (21/05) δεν αφορά μόνο όσους αγαπούν το groove, αλλά και όσους έμαθαν να χορεύουν σε λαγκάδια και θερμοκήπια πριν από 15 χρόνια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ