Beat Generation

Beat Generation Facebook Twitter
0

Με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του William S. Burroughs, του δημιουργού που άλλαξε συναρπαστικά τα λογοτεχνικά τοπία της μεταβιομηχανικής εποχής, παρουσιάζουμε τρεις θεατρικές εκπομπές, τρία τραγούδια, για τις τρεις μεγάλες προσωπικότητες: τον William Burroughs, τον Allen Ginsberg και τον Jack Kerouac.

 

Μέσα από κείμενα και ποιήματα των δημιουργών, ο Πέρης Μιχαηλίδης και ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης παρουσιάζουν επί σκηνής τον λογοτεχνικό πλούτο και την αδάμαστη τόλμη των beat δημιουργών. Ο Μιχαηλίδης απαγγέλλει/ερμηνεύει θραύσματα από τα έργα τους, διαβάζει τι έγραψαν άλλοι γι' αυτούς, μας εισάγει στο ηλεκτροφόρο σύμπαν τους, μας εξοικειώνει με το ιλιγγιώδες καλειδοσκόπιό τους.


Παράλληλα, ήχοι και μουσικές που επιλέγει επί τόπου ο Μπαμπασάκης, δημιουργούν το σάουντρακ μιας γενιάς αιρετικών που θέλησαν να ανακατέψουν την τράπουλα της ύπαρξης ξανά. Ακούμε επίσης τραγούδια που γράφτηκαν ειδικά για τους ποιητές της Beat Generation, αλλά και τους ίδιους να τραγουδάνε και να απαγγέλλουν. Οι νότες συναντιούνται με τις λέξεις στο νάιτ-κλαμπ των συνειρμών.


Η Ελεάννα Μαρτίνου συμμετέχει με Εικαστικές Τεκμηριώσεις που συμβάλλουν στην αναβίωση εκείνης της εποχής και στην συνειδητοποίηση του πόσο μεγάλη σημασία έχει η περιπέτεια της Beat Generation για μας σήμερα, για το πώς μπορούμε να ερμηνεύσουμε έναν κόσμο που νυχθημερόν εκτροχιάζεται από τις ήδη φθαρμένες ράγιες του.


Στο μπαρ του Beton7 θα προβάλλονται ταινίες με θέμα την Beat Generation, και θα υπάρχει μια Έκθεση Βιβλίων, Φωτογραφιών, και Ντοκουμέντων σχετικών με το κίνημα αυτής της Γενιάς. Έκτακτοι προσκεκλημένοι, έκπληξη, θα εμφανίζονται αναπάντεχα, άλλοι κάθε φορά, και θα πλουτίζουν το event με απαγγελίες, αναμνήσεις, απόψεις.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ