Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen!

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
0

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

 

Δύο είναι οι συναυλίες που θα κουβαλάω για πολλά χρόνια μέσα μου, αμφότερες του 2008: Το comeback της Λένας Πλάτωνος στο Ηρώδειο και λίγες μέρες μετά η συναυλία του Leonard Cohen στο Terra Vibe!

 

Θυμάμαι έναν Cohen ευγενέστατο να υποκλίνεται κάθε τρεις και λίγο στους μουσικούς που τον συνόδευαν με τη γνώριμη πια, βουδιστικού τύπου, ιπποσύνη του. Θυμάμαι επίσης τον ερωτισμό εκείνης της βραδιάς, λες και ο Θεόκριτος σκηνοθετούσε, λες και οι άνθρωποι που άκουγαν τον Cohen κατά γης, στα χορτάρια, ήταν έτοιμοι να κάνουν έρωτα!

 

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο.

 

Παραδόξως, αναφορικά με την ηλικία του, η ίδια όμορφη αίσθηση υπάρχει και στο ολοκαίνουργιο άλμπουμ του με τίτλο ''Popular Problems'' (COLUMBIA/ SONY σε διανομή της FEELGOOD).

 

Ο Leonard Cohen τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε έγινε αισίως 80 ετών, φόρεσε το κοστούμι του, έβαλε το καβουράκι του και βγήκε μια βόλτα στο LA να παρατηρήσει - τι άλλο; - τους ανθρώπους γύρω του.

 

Όχι όμως από απόσταση ασφαλείας, αν υποτεθεί πως βρίσκεται στο λυκόφως της ζωής του, γι' αυτό και με το ''Slow'', το εναρκτήριο κομμάτι, είναι εξομολογητικός! Λέει χαρακτηριστικά: It's not because I'm old/ It's not because I'm dead/ I always liked it slow/ That's what my momma said...

 

Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι. Κι αν μια ζωή επέλεξε την ποίηση αντί της δημαγωγίας, στο ''Almost like the blues'' γίνεται ακόμη πιο ευθύβολος: I saw some people starving/ There was murder, there was rape/ Their villages were burning/ They were trying to escape...

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο. Στο ''Samson in New Orleans'' και στο αμέσως επόμενο, το ''A street'', δεν παύει στιγμή να γίνεται υπαρξιακός και τρομερά συγκινητικός: Me, I'm blind with death/ and anger/ and that's no place for you...

 

 

Το ''Did I ever love you'' είναι το αδιαφιλονίκητο hit του δίσκου! Ξεκινά σα NickCave-ική μπαλάντα, με την αμερικανική country παράδοση να διαπερνά τη ραχοκοκαλιά της και το βιολί να ρίχνει τους τόνους πριν το επόμενο ξέσπασμα στο ρεφραίν με τα φωνητικά πάντα της Dana Glover. Υπέροχο!

 

Στο ''My Oh My'' ο Cohen μοιάζει να ζηλεύει τα αγόρια που περιβάλλουν την αγαπημένη του: All the boys are waving/ Trying to cathch your eye/ Held you for a little while/ My Oh My Oh My...Οξύμωρο να το λέει αυτό ένας ογδοντάρης που εξακολουθεί να γράφει τραγούδια όλο αισθησιασμό και ατόφιο συναίσθημα!

 

Το ωραιότερο στιχούργημα του άλμπουμ περιέχεται στο επικό ''Nevermind''. Ο παραλογισμός και ταυτόχρονα η πιο ανθρώπινη όψη του πολέμου δίπλα στη θλιβερή απώλεια. Μια μεγάλη ιστορία, ένα παραμύθι, δοσμένο μέσα από ένα ρυθμικό επαναλαμβανόμενο tempo και τα φωνητικά των Charlean Carmon - Dana Glover κάτι παραπάνω από απλή συνοδεία στην ''αφήγηση'' του Cohen.

 

Με το ''Born in chains'', ο Μεγάλος έχει επιστρέψει από τη βόλτα του. Βγάζει τα παπούτσια του και παίρνει θέση προσευχής στο στρωμένο χαλί. Συνειδητοποιεί πως οι έρωτες πέρασαν ανεπιστρεπτί και διοχετεύει όλη του τη συναισθηματική ενέργεια στο Θεϊκό στοιχείο που τον εκφράζει και τον γαληνεύει. Μα για τον Leonard Cohen ο Θεός είναι η Αγάπη: Word of Words/ Measure of Measures/ Blessed is the Name/ The Name be blessed/ Written on my heart/ In burning letters/ That's all I know/ I cannot read the rest...

 

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι.

 

Το ''Popular problems'' κλείνει με το ''You got me singing''. Ο Cohen μας χαιρετά με μία ακουστική μπαλάντα για βιολί και κιθάρα, όπου πάλι τα φωνητικά της Dana Glover της δίνουν μια ανάλαφρη pop χροιά, ταιριαστή περιέργως με τη βραχνή ώριμη φωνή του δημιουργού.

 

Έπειτα ο ακροατής προσπαθεί να σκεφτεί αν υπάρχει ένα ταλαντόμετρο για να μετρήσει το μέγεθος του Καλλιτέχνη! Με λίγα λόγια, να πως γίνονται σήμερα τα αριστουργήματα: Ένας ικανός παραγωγός - συγκεκριμένα ο Patrick Leonard που συνυπογράφει με τον Cohen τα εφτά από τα εννέα κομμάτια -, ένα καλό team μουσικών, μερικές μελωδίες που δουλεύτηκαν επίπονα - ψήγματα του ''My Oh My'' υπήρχαν στο άλμπουμ ''I'm your man'' του 1988, ενώ το ''Born in chains'' γράφτηκε το 2010 - και πάνω απ' όλα σκέψη! Διότι, όσο ζεν και να είναι ο Leonard Cohen, τόσο τα λόγια του ενεργοποιούν καρδιά και εγκέφαλο παράλληλα, παίζοντας με ανώτερα συνειδησιακά επίπεδα.

 

Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ