Το αιφνίδιο νέο άλμπουμ της Taylor Swift

Το αιφνίδιο νέο άλμπουμ της Taylor Swift Facebook Twitter
Η Taylor Swift ωριμάζει ηχητικά και είναι ενδιαφέρον να τη βλέπεις να μετατρέπεται σε ποπ-σταρ τέτοιου βεληνεκούς.
0



Η TAYLOR SWIFT ανακοίνωσε το νέο της άλμπουμ λίγες ώρες πριν από την κυκλοφορία του, κάνοντας μια κίνηση που ξάφνιασε αρκετούς. Σίγουρα κανείς δεν περίμενε μία ακόμα κυκλοφορία της το 2020, και μάλιστα προς το τέλος της χρονιάς.


Το νέο της άλμπουμ λέγεται «Evermore». Λειτουργεί συνοδευτικά ως προς το «Folklore», μια και μοιράζονται την ίδια ατμόσφαιρα, τον ίδιο τρόπο δημιουργίας και τους ίδιους συνεργάτες πάνω-κάτω. Ευτυχώς, σε σχέση με το καλοκαίρι δεν έχει παιχτεί κάποιο δράμα στα social media.


Εκτός από τον Bon Ιver, τον Aaron Dessner των National και τον Jack Antonoff στην παραγωγή, που συναντήσαμε και στο προηγούμενο άλμπουμ, το «Evermore» περιέχει επίσης συνεργασίες με τις HAIΜ αλλά και με τα υπόλοιπα μέλη των National. Εντελώς πληροφοριακά, ο Justin Vernon (Bon Iver) εμφανίζεται σε 5 κομμάτια από τα 15 του άλμπουμ, ενώ παίζει ντραμς και κιθάρα στο «Cowboy, like me».

Κι αν περίμενε κανείς ότι το «Evermore», έτσι ξαφνικά που εμφανίστηκε, θα ήταν μια συλλογή με ό,τι ξέμεινε από το «Folklore», τελικά αποδεικνύεται ένα άλμπουμ με ολοκληρωμένα κομμάτια, που θα μπορούσε να σταθεί ισάξια δίπλα στον προκάτοχό του.


Όπως δήλωσε η Swift, δεν μπορούσαν να σταματήσουν να γράφουν κομμάτια. «Για να το θέσω πιο ποιητικά, έμοιαζε σαν να στεκόμασταν στην άκρη ενός φολκλορικού δάσους και έπρεπε να επιλέξουμε αν θα γυρίσουμε πίσω ή θα κάνουμε ένα ταξίδι σε αυτό το δάσος της μουσικής. Διαλέξαμε να περιπλανηθούμε βαθιά μέσα σε αυτό».

 

Champagne problems


Από ό,τι φαίνεται, η καραντίνα αποδείχτηκε δημιουργική περίοδος για τη δημοφιλέστερη μουσικό της γενιάς της. Φυσικά, η πραγματική είδηση είναι πως συνεχίζει να γράφει τραγούδια στο στυλ του προηγούμενου άλμπουμ. Πάντως, αν μη τι άλλο, της ταιριάζει αυτή η στροφή σε πιο indie pop και ροκ μονοπάτια. Ακούγεται ως μια φυσική εξέλιξη στην καριέρα της: ξεκίνησε από την country ως έφηβη, εξελίχθηκε σε ποπ σταρ όταν ενηλικιώθηκε και τώρα, που έκλεισε τα 30, αναζητά πιο μεστές και απαιτητικές μουσικές φόρμες.

«Δεν το έχω ξανακάνει αυτό» γράφει. «Πάντοτε αντιμετώπιζα τα άλμπουμ ως one-off εποχές και προχωρούσα στον σχεδιασμό του επόμενου αμέσως μόλις κυκλοφορούσε ο δίσκος. Κάτι διαφορετικό συνέβη με το "Folklore". Καθώς το έγραφα, αισθανόμουν λιγότερο να αποχωρώ και περισσότερο να επιστρέφω. Μου αρέσει η αίσθηση της απόδρασης που ανακάλυψα σε αυτές τις φανταστικές και μη ιστορίες. Αγάπησα τους τρόπους με τους οποίους υποδέχεσαι τα όνειρα, τις τραγωδίες και τις επικές ιστορίες για έρωτες που χάνονται και επιστρέφουν στη ζωή σου. Έτσι, συνέχισα να τις γράφω».


Βέβαια, όπως και στο «Folklore», έτσι και σε αυτό το άλμπουμ δεν έχει καταφέρει ακριβώς να αποτινάξει το παρελθόν της, δηλαδή το Nάσβιλ και την ποπ. Αυτό φαίνεται ακόμα στον τρόπο που προσεγγίζει συνθετικά τα κομμάτια. Ας πάρουμε το «Willow», που ανοίγει τον δίσκο. Υπάρχει κάτι αποκλειστικά χαρακτηριστικό της Swift που δεν αλλάζει με τη διαφορετική, πιο ακουστική ενορχήστρωση που επιχειρούν ο Antonoff και ο Dessner στην παραγωγή. Παρόμοια αίσθηση σου δίνει και η πλειονότητα των τραγουδιών του δίσκου και κάτι ανάλογο φαίνεται να ισχύει και για τη στιχουργική της, σε μικρότερο βαθμό όμως. Παραμένει το στοιχείο που πραγματικά έχει αλλάξει περισσότερο πάνω της, όπως παρατηρεί ο Petridis στην «Guardian».

 

Willow


Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να πειράζει ιδιαίτερα κανέναν, πόσο μάλλον την κριτική, που την αγκάλιασε – όχι ότι συνέβη ποτέ κάτι διαφορετικό. Αν κρίνει κανείς από τις λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς, το «Folklore» είναι σε υψηλές θέσεις στις προτιμήσεις των κριτικών για φέτος, γεγονός που δικαιώνει την απόφασή της. Το σημαντικότερο επίτευγμά της είναι ότι δεν αποξένωσε το κοινό της με αυτή την ηχητική αλλαγή πλεύσης.


Κι αν περίμενε κανείς ότι το «Evermore», έτσι ξαφνικά που εμφανίστηκε, θα είναι ήταν μια συλλογή με ό,τι ξέμεινε από το «Folklore», τελικά αποδεικνύεται ένα άλμπουμ με ολοκληρωμένα κομμάτια, που θα μπορούσε να σταθεί ισάξια δίπλα στον προκάτοχό του. Δεν τα καταφέρνει, ακριβώς επειδή τα προβλήματα του «Folklore» είναι ίσως πιο εμφανή εδώ – όχι ότι αυτό το κάνει ένα κακό άλμπουμ, απλώς συγκριτικά κατώτερο ίσως.


Η Σουίφτ ωριμάζει ηχητικά και είναι ενδιαφέρον να τη βλέπεις να μετατρέπεται σε ποπ-σταρ τέτοιου βεληνεκούς. O Petridis γράφει ότι και τα δύο φετινά της άλμπουμ «είναι μια απόδειξη της ικανότητάς της να μεταμορφώνεται, ενώ τα τραγούδια της ταξιδεύουν μεταξύ μουσικών ειδών. Ως υπέρβαση λόγω του lockdown, είναι αρκετά εντυπωσιακό». Σίγουρα, όπως σημειώνει, ορισμένα πράγματα μπορεί να μη λειτουργούν όπως πρέπει ακόμα ή να μην έχει ξεπεράσει τον εαυτό της, αλλά είναι κάτι που θα φανεί στη συνέχεια. Θα το κάνει; Να ένα καλό ερώτημα που θέτει. Η χαρισματική δημιουργός γράφει στον πρόλογο του άλμπουμ ότι δεν γνωρίζει τι θα ακολουθήσει. Ούτε κι εμείς, αλλά εδώ είμαστε.

 

Gold Rush

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ