Αγάπαμε αν τολμάς

Αγάπαμε αν τολμάς Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει έξι χρόνια από τις μέρες που τα νεοϋορκέζικα συγκροτήματα με τις vintage κιθάρες και την ακόμα πιο vintage συμπεριφορά ήταν στα πρωτοσέλιδα του μουσικού Tύπου και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού και όλοι έβλεπαν τα λεπτά αγόρια με τα τσίτα κοστούμια ως τους νέους ροκ σωτήρες. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Όχι μόνο στη σκηνή της πόλης, αλλά και στον τρόπο που εξελίχθηκαν τα πράγματα για τη μουσική γενικά. Οι Strokes δεν κατάφεραν να επαναλάβουν την επιτυχία, το post punk έγινε το νέο hype, οι φολκ ρεβιζιονιστές έγιναν τα πιο καυτά ονόματα του παρόντος. Ανάμεσα σε όλα αυτά, οι Interpol κατάφεραν όχι απλά να επιβιώσουν, αλλά μετά από τρία άλμπουμ να έχουν μια πορεία ανοδική, που κορυφώνεται με το πρόσφατο Our Love To Admire, τον πρώτο δίσκο τους στην Capital Records. Ένα άλμπουμ δραματικό, γεμάτο ιστορίες για ερωτικές προδοσίες, χωρισμούς και τα αναπόφευκτα επακόλουθα: την ψυχολογική κατάρρευση και το «κάψιμο» από «ουσίες». Ο Σαμ Φογκαρίνο στην άλλη άκρη της γραμμής σχολιάζει τη μόνιμη σύγκρισή τους με τους Joy Division, κάτι που τους ακολουθεί απ' το ξεκίνημά τους. «Η αλήθεια είναι ότι μας ενοχλεί» λέει «όπως θα ενοχλούσε κάθε συγκρότημα. Ειδικά τώρα πια, που δεν βλέπουμε καμία σχέση μαζί τους. Όταν πρωτοεμφανίζεται ένα συγκρότημα, είναι αδύνατο να αποφύγει αυτού του είδους τη σύγκριση. Οι δημοσιογράφοι αισθάνονται σχεδόν ευθύνη να περιγράψουν τον ήχο κάποιου καινούργιου γκρουπ και να πουν με τι μοιάζει, αλλά το να εξακολουθούν να το σχετίζουν με ένα γκρουπ σαν το δικό μας, που έχει κατοχυρώσει την ταυτότητά του μετά από τρεις δίσκους, το βρίσκω πολύ βαριεστημένο και ανενημέρωτο». 

Ακούγοντας κάποιος τους στίχους σας έχει την εντύπωση ότι αποφεύγετε τις πολιτικές αναφορές.
Προσωπικά είμαι της άποψης ότι δεν είναι αναγκαίο να εκφράζεσαι δημόσια για την πολιτική. Υπάρχουν άνθρωποι που αυτό το κάνουν πολύ καλά. Αν η μελωδία είναι ωραία και οι στίχοι μου αρέσουν, δεν με ενδιαφέρει το θέμα τους. Προτιμώ να ξεφεύγω ακούγοντάς το, παρά να πληροφορούμαι για τη δεδομένη πολιτική κατάσταση ή να χειραφετούμαι μέσα από ένα τραγούδι. Συνήθως μένω μακριά από την πολιτική συνολικά, αλλά έχουν υπάρξει φορές που ένα πολιτικό τραγούδι έχει τραβήξει την προσοχή μου. Αρκεί να είναι καλό.   

Τι προσδοκίες θα έπρεπε να έχει κάποιος από ένα συγκρότημα όπως οι Interpol;
Προσωπικά πιστεύω ότι οι άνθρωποι δεν θα 'πρεπε να έχουν καμιά προσδοκία. Πραγματικά. Αν σου αρέσει το συγκρότημα και θέλεις να το στηρίξεις, κάν' το. Τη στιγμή που έρχονται οι προσδοκίες, ή από την πλευρά του μουσικού ή από αυτό που περιμένει το κοινό να ακούσει, απλά καταστρέφονται όλα. Καλύτερα να μην περιμένεις τίποτα, απλά να εκπλήσσεσαι και να δέχεσαι κάθε φορά ό,τι προκύπτει.

Θέλεις να μου σχολιάσεις το χαρακτηρισμό «μία από τις πιο σημαντικές μπάντες των '00s»;
Οτιδήποτε πολύ θετικό ή πολύ αρνητικό γράφεται ή λέγεται για σένα (ως συγκρότημα) είναι πολύ επιφανειακό, και δεν πρέπει να το λαμβάνεις υπόψη. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να επηρεάσει την ικανότητά σου να είσαι αντικειμενικός με το έργο σου.

Δεν είναι δείγμα της επιτυχίας παρ' όλα αυτά; Πώς τη χειρίζεστε αυτή την επιτυχία; Επηρεάζει την προσωπική σας ζωή;
Υπάρχει σίγουρα ένα στοιχείο που κάνει μέρος της ζωής μου πιο εύκολη. Όταν είμαι στο σπίτι μου και δεν περιοδεύω ή δεν εργάζομαι με το συγκρότημα, ο χρόνος είναι ολοκληρωτικά δικός μου, κάτι πολύτιμο. Εκτός από αυτό, είμαι πολύ ευχαριστημένος που μπορώ να κάνω όσα κάνω. Όλη αυτή η επιτυχία και ό,τι σχετίζεται μαζί της μερικές φορές σε παγώνει. Απλά έρχεται και φεύγει. Καλό είναι να έχεις τα πόδια σου στο έδαφος και να μένεις πιστός σε αυτό που είσαι. Όταν αρχίζεις να πιστεύεις όσα σου λένε οι άνθρωποι, χάνεις το στόχο σου και το λόγο που έφτασες μέχρι εκεί. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να είσαι αληθινός. Ο εαυτός σου.

Πώς αντιδράς στις κακές κριτικές; Τι είναι αυτό που σε ενοχλεί περισσότερο;
Μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικές. Έχουν γραφτεί κάτι βλακείες για τους Interpol από ανθρώπους τόσο άσχετους, που είναι σαν βαθιές μαχαιριές. Εκτός από τον αξιόλογο Τύπο υπάρχει και ο κακός, όλοι έχουν μια άποψη και το δικαίωμα να την εκφράζουν. Δεν μπορείς να κάνεις και πολλά, πραγματικά. Το συγκρότημα ήταν τόσο τυχερό με τη θετική αποδοχή απ' τους κριτικούς στα δυο πρώτα άλμπουμ, που κάποιες φορές είναι καλό να ακούς και κάτι αρνητικό. Σε βοηθάει να διατηρείσαι σε εγρήγορση και να μην αεροβατείς. 

Πώς είναι η ζωή στη Νέα Υόρκη;
Όπως και η ζωή σε κάθε μεγαλούπολη. Είναι πολύ συναρπαστική πόλη, αλλά σου δημιουργεί το αίσθημα του ανεκπλήρωτου. Δεν είμαι κι ο καταλληλότερος να την κρίνει, είναι δύσκολο, γιατί είναι το σπίτι μου τα τελευταία 10 χρόνια. Ακόμα κι όταν λέω ότι θέλω να ξεφύγω από την πόλη και το άγχος που σου δημιουργεί, πάντα κάτι με τραβάει πίσω. Υποθέτω παίζει ρόλο το γεγονός ότι έχεις εύκολη πρόσβαση στα πάντα, στις πληροφορίες, όλα είναι χειροπιαστά. Πρόσφατα γοητεύτηκα από τη Λισαβόνα, θα μπορούσα να την επισκέπτομαι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, θα ήθελα να ζήσω περισσότερο από μερικές μέρες στην Κωνσταντινούπολη, δεν υπάρχει, πάντως, άλλο μέρος που θα μπορούσα να ονομάσω «σπίτι» μου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ