Ένας πύργος από ανθρώπινα κρανία στο Μεξικό εγείρει ερωτήματα για τα βάρβαρα έθιμα των Αζτέκων

Ένας πύργος από ανθρώπινα κρανία στο Μεξικό εγείρει ερωτήματα για τα βάρβαρα έθιμα των Αζτέκων Facebook Twitter
Ένα από τα ευρήματα που βρέθηκαν στις ανασκαφές του Templo Mayor
0

Ένας πύργος από ανθρώπινα κρανία που αποκαλύφθηκε κάτω από την καρδιά της πόλης του Μεξικού, εγείρει πλέον νέα ερωτήματα σχετικά με την κουλτούρα της θυσίας στην Αυτοκρατορία των Αζτέκων και ενώ η επιφάνεια της γης γέμισε με κρανία γυναικών και παιδιών, ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλα που βρίσκονταν εντοιχισμένα στα απαγορευμένα τείχη της πόλης. Οι αρχαιολόγοι βρήκαν περισσότερα από 650 κρανία καλυμμένα με ασβέστη και χιλιάδες θραύσματα κοντά στον κυλινδρικό χώρο κοντά στην περιοχή του Templo Mayor, ενός από τα πιο σημαντικά ιερά των Αζτέκων στην πρωτεύουσα Tenochtitlan, που αργότερα έγινε αυτό που γνωρίζουμε όλοι ως Μεξικό. 

Ο συγκεκριμένος πύργος από κρανία θεωρείται ότι αποτελεί τμήμα του Huey Tzompantli, της μεγάλης σειράς κρανίων που ενέπνεε φόβο στους ισπανούς κατακτητές, όταν προχώρησαν σε κατάληψη της πόλης υπό την ηγεσία του Hernan Cortes. Οι ιστορικοί επιχειρούν να συσχετίσουν τα κομμένα κεφάλια των αιχμάλωτων πολεμιστών -που κάποτε κοσμούσαν ακόμη και τα σακίδια των αντιπάλων τους- με αυτά που είχαν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια της Μεσοαμερικανικής περιόδου και πριν την ισπανική κατάκτηση.  Ωστόσο, η αρχαιολογική ανασκαφή που ξεκίνησε στα έγκατα της παλιάς πόλης του Μεξικού το 2015, αποδεικνύει ότι η εικόνα που είχαν μέχρι σήμερα ιστορικοί και αρχαιολόγοι, μόνο πλήρης δεν ήταν. 

Ένας πύργος από ανθρώπινα κρανία στο Μεξικό εγείρει ερωτήματα για τα βάρβαρα έθιμα των Αζτέκων Facebook Twitter
O Ηλιακός Λίθος των Αζτέκων ή αλλιώς Λίθος των 5 εποχών που κατά τους αρχαιολόγους ίσως ήταν ο λόγος των εκτεταμένων ανθρωποθυσιών της εποχής

«Περιμέναμε ότι θα βρούμε μόνο αντρικά κρανία, βασικά μόνο κρανία νεαρών αντρών, όπως ήταν την εποχή εκείνη οι περισσότεροι πολεμιστές, και η ανακάλυψη γυναικείων και παιδικών κρανίων απλώς επεκτείνει το πεδίο της έρευνας», εξηγεί ο Ροντρίγκο Μπολάνιος, βιολόγος - ανθρωπολόγος που συμμετέχει στις ανασκαφές. Και συνεχίζει: «Κάτι συνέβαινε εκεί για το οποίο δεν έχουμε καθόλου στοιχεία, απολύτως κανένα αρχειακό υλικό και βρισκόμαστε για πρώτη φορά αντιμέτωποι με αυτό». Την ίδια στιγμή, ο Raul Barrera, ένας από τους αρχαιολόγους που εργάζεται στο τμήμα κατά μήκος του Μητροπολιτικού Καθρεδικού Ναού που έχει χτιστεί κοντά στο Templo Mayor, εξήγησε ότι κατά πάσα πιθανότητα, τα κρανία που βρέθηκαν είχαν πρώτα εκτεθεί στο πλήθος, πριν γίνουν ζοφερό έκθεμα. 

Για το μόνο πράγμα, για το οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αμφιβολία, είναι ότι ο Πύργος των Κρανίων είχε αναφερθεί κατά το μακρινότατο παρελθόν από τον Andres de Tapia, έναν ισπανό στρατιώτη που συντρόφευε τον Κορτές στην κατάκτηση του Μεξικού το 1521. Πρόκειται για τον ίδιο στρατιώτη που είχε καταγράψει στις μαρτυρίες του ότι καταμέτρησε εκατοντάδες κρανία στο σημείο που αργότερα πήρε την ονομασία Huey Tzompantli. Από την πλευρά του ο Barrera ανέφερε ότι για την ώρα έχουν βρεθεί 676 κρανία και ότι πρόκειται για αριθμό που σίγουρα θα αυξηθεί όσο συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες. Οι Αζτέκοι και άλλες Μεσοαμερικανικές φυλές, ας σημειωθεί ότι ήταν γνωστοί για τις ανθρωποθυσίες τους, προς τον ήλιο... 

Με στοιχεία από το Business Insider 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.