«You and AI»: Πρώτες εικόνες από τη μεγάλη έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη στο Πεδίον του Άρεως

The Substitute 2 Facebook Twitter
0

Οι πρώτες εικόνες από τη μεγάλη έκθεση «You and AI», με τα έργα και τις εγκαταστάσεις που ήδη έχουν στηθεί στο Πεδίον του Άρεως, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Σε αυτό το φεστιβάλ που διοργανώνει η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η τεχνητή νοημοσύνη είναι στο επίκεντρο όχι ως μελλοντική πιθανότητα, αλλά ως καθημερινή πραγματικότητα.

Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία μέσω αλγορίθμων επιλέγουν το περιεχόμενο που θα δούμε και θα ακούσουμε, τους φίλους μας και τα μέρη που θα βγούμε, μέχρι τους ψηφιακούς χάρτες που μας προτείνουν πώς και πού να πάμε, ή ακόμα και τους επεξεργαστές κειμένου στις κινητές μας συσκευές, που συμπληρώνουν τις λέξεις μας και γράφουν μαζί μας, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πάνω στο ίδιο μας το σώμα.

«Το "You and AI – Η τεχνητή νοημοσύνη κι εσύ" είναι μια έκθεση που ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά στην πραγματικότητα ασχολείται με το πώς εμείς αλλάζουμε σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη» εξηγεί ο Πρόδρομος Τσιαβός, διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας στο Ίδρυμα Ωνάση.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Ιουλίου και η επιλογή του Πεδίου του Άρεως έγινε ακριβώς επειδή πρόκειται για έναν χώρο που είναι δημόσιος, ο οποίος δίνει την αίσθηση φυσικού περιβάλλοντος, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα τεχνητό πάρκο.

Η έκθεση απαρτίζεται από τρεις θεματικές περιοχές (και αντίστοιχες τοποθεσίες) που εξετάζουν το πώς ακριβώς υπάρχουμε εμείς και η τεχνητή νοημοσύνη. Το πρώτο κομμάτι αφορά τον τρόπο με τον οποίον διαμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη τον δημόσιο χώρο, τη συμμετοχή και τη δημοκρατία, το δεύτερο έχει να κάνει με το πώς βλέπουμε τον αλγόριθμο και πώς μας βλέπει αυτός και το τρίτο εστιάζει στη σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με τη φύση.

Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία μέσω αλγορίθμων επιλέγουν το περιεχόμενο που θα δούμε και θα ακούσουμε, τους φίλους μας και τα μέρη που θα βγούμε, μέχρι τους ψηφιακούς χάρτες που μας προτείνουν πώς και πού να πάμε, ή ακόμα και τους επεξεργαστές κειμένου στις κινητές μας συσκευές, που συμπληρώνουν τις λέξεις μας και γράφουν μαζί μας, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πάνω στο ίδιο μας το σώμα.

Τεχνητή νοημοσύνη, πολιτικός χώρος, συμμετοχή & δημοκρατία

The Wandering Mind: You start to wonder whether it's a dream

slow immediate (2020)

The Wandering Mind Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Θα αφήσετε την τεχνητή νοημοσύνη να σας μεταφέρει σε ένα δαιδαλώδες, ονειρικό ταξίδι; Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης δημιουργεί ένα δαιδαλώδες ονειρικό ταξίδι για κοιμώμενα κοινά, αναμειγνύοντας και ανασυνθέτοντας θραύσματα ήχων από όλο τον κόσμο, τα οποία αντλήθηκαν από ηχογραφήσεις πεδίου που βρίσκει κανείς στο Διαδίκτυο.

The Normalizing Machine

Mushon Zer-Aviv, Dan Stavy, Eran Weissenstern (2018)

The Normalizing Machine Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Ποιος είναι αυτός που ορίζει τι είναι «φυσιολογικό»; Και τι συμβαίνει όταν η μηχανή σε βλέπει ως μελλοντικό εγκληματία; Το πειραματικό έργο The Normalizing Machine διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι μηχανές ορίζουν το «φυσιολογικό». Ποιες επικίνδυνες μεροληψίες θα μπορούσαν να κληρονομήσουν οι μηχανές από εμάς, τους δασκάλους τους; 

Insulae [Of the Island]

Nye Thompson (2019)

Insulae Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Τι αποκρύπτεται όταν η τεχνητή νοημοσύνη ξαναγράφει την κοινωνική ιστορία μας; Το Insulae [Of the Island] είναι ένας ψηφιακά ανακατασκευασμένος διάπλους των παράκτιων υδάτων της βρετανικής ακτογραμμής. Το έργο, που δημιουργήθηκε με τη χρήση του Google Earth, στοχάζεται τον αντίκτυπο της νησιωτικής γεωγραφίας στην εθνική ταυτότητα, και την πλαστότητα των ιστορικών αφηγήσεων.

Abra

Hiba Ali (2018)

Abra Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Άραγε, εμείς ελέγχουμε τη μηχανή ή η μηχανή εμάς; Στο Abra, η καλλιτέχνις συζητά με την Peccy, τη μασκότ της Amazon που έχει εμμονή με την εξυπηρέτηση πελατών. Καθώς συζητούν για τις συνθήκες εργασίας της εργατικής τάξης, για την επιτήρηση και τις φούσκες, η κουβέντα τους χρωματίζει το βίντεο πορτοκαλί. 

Voicing Erasure

Algorithmic Justice League (2020)

Voicing Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Είναι αποδεκτό οι μηχανές να παρουσιάζουν τις γυναίκες ως υποτακτικές ή οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να συλλέγουν δεδομένα χωρίς να το γνωρίζουμε; Ένα ποιητικό έργο που απαγγέλλεται από κορυφαίες φωνές της γυναικείας ενδυνάμωσης και από σημαντικές ερευνήτριες ζητημάτων φυλής, φύλου και τεχνολογίας.

Before the bullet hits the body

Bill Balaskas & Stop LAPD Spying Coalition (2021)

Before the bullet Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Παπαχαραλάμπους

Τι θα συνέβαινε εάν ένας αλγόριθμος σας χαρακτήριζε άδικα εγκληματία βάσει της φυλής, ή της καταγωγής σας;  Επισκεφθείτε το site της Στέγης για να ανακαλύψετε μια επιμελημένη παρουσίαση της δουλειάς του Stop LAPD Spying Coalition και μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων. Ένας αλγόριθμος περιγράφει την πρόβλεψη του ρυθμού εγκληματικής δραστηριότητας που έχει κάνει για μια περιοχή, η οποία έχει προκύψει από τον ιστορικό μέσο όρο των εγκλημάτων, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες τάσεις του. Τα εγκληματολογικά δεδομένα εκτίθενται ως ένα κοινωνικό κατασκεύασμα που αποσκοπεί στη συμμόρφωση, τον έλεγχο και την ποινικοποίηση των μαύρων, των ισπανόφωνων και των φτωχών κοινοτήτων.

Epigraph for non-physical entities spirits that exist outside material cultures

Κατερίνα Κανά (2020)

Epigraph Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Κι αν τελικά οι αλγόριθμοι διαμορφώνουν τις ίδιες τις πεποιθήσεις μας; Η μαρμάρινη επιγραφή τιμά αυτό που έχει γίνει κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού: τους υπολογιστές. Μια μεγάλη μεταβολή συμβαίνει στην κουλτούρα μας, καθώς οι αλγόριθμοι διαμορφώνουν νέα πρότυπα πεποιθήσεων.

Όταν βλέπουμε & μας βλέπουν μέσα από αλγόριθμους

Zizi - Queering the dataset

Jake Elwes (2019)

Queering the Dataset Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Τι θα συνέβαινε αν η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορούσε να αναγνωρίσει ένα πρόσωπο όπως το δικό σας; Το Zizi - Queering the Dataset στιγματίζει την έλλειψη αντιπροσώπευσης και πολυμορφίας στα σύνολα δεδομένων που χρησιμοποιούνται συχνά από τα συστήματα αναγνώρισης προσώπων. Το βίντεο δημιουργήθηκε μετά από τη διατάραξη τέτοιων συστημάτων και την επανεκπαίδευσή τους, με την προσθήκη παρενδυτικών και διεμφυλικών προσώπων.

Learning to see

Memo Akten (2017)

Learning to see Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Μπορούμε να δούμε τον κόσμο διαφορετικά μέσα από τα μάτια της μηχανής; Ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο αντικρίζει τον κόσμο και προσπαθεί να κατανοήσει αυτό που βλέπει. Αλλά ο μόνος τρόπος να δει είναι διαμέσου όσων ήδη γνωρίζει. Ακριβώς όπως κι εμείς. Δεν βλέπουμε τον κόσμο σύμφωνα με το πώς είναι εκείνος, αλλά σύμφωνα με το πώς είμαστε εμείς οι ίδιοι.

Deep Meditations: A brief history of everything in 60 minutes

Memo Akten (2019)

Deep Meditations 2 Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Με τι μοιάζει η αγάπη; Με τι μοιάζει η πίστη; Το τελετουργικό; Η λατρεία; Με τι μοιάζει ο Θεός; Θα μπορούσαμε να διδάξουμε σε μια μηχανή αυτές τις πολύ αφηρημένες, και υποκειμενικές ανθρώπινες έννοιες; Ένα πνευματικό ταξίδι μέσα από αργές, στοχαστικές, διαρκώς εξελισσόμενες εικόνες και ήχους, με αφηγητή τη φαντασία ενός βαθιού τεχνητού νευρωνικού δικτύου. Ένας ύμνος στη ζωή, στην φύση, στο σύμπαν, και στην υποκειμενική μας εμπειρία. 

Τεχνητή & φυσική νοημοσύνη

The substitute

Alexandra Daisy Ginsberg (2019)

The Substitute 2 Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Μπορεί ποτέ η τεχνητή νοημοσύνη να υποκαταστήσει ένα χαμένο είδος; Ο εκλιπών λευκός ρινόκερος του Βορρά επαναφέρεται ψηφιακά στη ζωή μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτός ο τεχνητός ρινόκερος περιφέρεται σε έναν εικονικό κόσμο και γίνεται όλο και πιο «πραγματικός», όσο εγκλιματίζεται στον χώρο του. 

Excerpts from asunder

Tega Brain, Julian Oliver & Bengt Sjölén (2019)

Excerpts from Asunder Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να σώσει τον πλανήτη, κι εμάς μαζί του; Ένας «περιβαλλοντικός μάνατζερ» τεχνητής νοημοσύνης προσομοιώνει ιδέες μεταβολής του πλανήτη, ως απάντηση σε κρίσιμες περιβαλλοντικές προκλήσεις. Συχνά, τα αποτελέσματα που φέρνει είναι απαράδεκτα, ή και παράδοξα ακόμα.

Παράλληλη δράση

It's not YOU, it's me

Ilan Manouach (2021)

It's not you Facebook Twitter
Φωτο: Στέλιος Τζέτζιας

Θα μπορούσε η τεχνητή νοημοσύνη να οδηγήσει σε έναν κόσμο όπου δεν θα διακρίνουμε την πραγματικότητα από την προσομοίωση; Ανέβασε στo Instagram μία selfie σου με hashtag #greece2021 και δες τον εαυτό σου αλλιώς.  Το It’s Not YOU, It’s Me, που λαμβάνει χώρα σε διάφορες πλατφόρμες, εικονικές και φυσικές, διερευνά πώς η νοημοσύνη αλλάζει τη δυναμική της αυτοαναπαράστασης, της ταυτότητας και της σχέσης μεταξύ πραγματικότητας και προσομοίωσης. Σε επιμέλεια του José Luis de Vicente.

You and AI

Πεδίον του Άρεως

24/6-18/7

Με ελεύθερη είσοδο.

Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Memo Akten // Algorithmic Justice League // Hiba Ali // Bill Balaskas & Stop LAPD Spying Coalition // Tega Brain, Julian Oliver, Bengt Sjölén // Catherine D’Ignazio, Lauren F. Klein, Marcia Diaz Agudelo // Stephanie Dinkins // Jake Elwes // Entangled Others (Sofia Crespo & Feileacan McCormick) // Alexandra Daisy Ginsberg // Κυριακή Γονή // Εύη Καλογηροπούλου // Κατερίνα Κανά // Egor Kraft // Ilan Manouach // Μανώλης Μανουσάκης & Αφροδίτη Παναγιωτάκου  // Naho Matsuda // Helena Nikonole // Anna Ridler // slow immediate (Gershon Dublon & Xin Liu) // Jenna Sutela // Nye Thompson // Mushon Zer-Aviv, Dan Stavy, Eran Weissenstern

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ