Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού

Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
0

— Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Σπούδασα εικαστικές τέχνες στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη και στο Central St. Martins College στο Λονδίνο. Είμαι μανιώδης με τη δουλειά μου, περνάω άπειρες ώρες στο εργαστήριο, τον μοναδικό χώρο που με κάνει να ηρεμώ και να ησυχάζω. Το σώμα, η συσσώρευση, η συναρμολόγηση, ο φυσικός και διανοητικός χώρος είναι μερικά από τα ζητήματα που με απασχολούν την τελευταία δεκαετία.

— Τι σου αρέσει να κάνεις, πέρα απ' την ενασχόλησή σου με τα εικαστικά;

Μου αρέσει να δουλεύω με παιδιά. Μέσα από την πηγαία εκφραστική τους δυνατότητα βλέπω τις σημαντικές αξίες της τέχνης. Τους διδάσκω και με μαθαίνουν να βλέπω καθαρά.

Αν πετάξουμε τις προκαθορισμένες οδηγίες, αν αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια για να ξανασκεφτούμε δημιουργικά, αν απαλλαγούμε από τα δεσμά της μεθοδευμένης κατεύθυνσης και καθοδήγησης, ανοίγεται μπροστά μας μια αχανής περιοχή για αναστοχασμό, πηγαία εκφραστική δυνατότητα και απόλυτη ελευθερία.

— Πώς προέκυψε η ιδέα για την έκθεση;

Όταν μου έκαναν δώρο ένα σύνθετο, σε συναρμογές ξύλινο παιχνίδι με αναλυτικές οδηγίες κατασκευής και παιδεύτηκα πολύ να το φτιάξω. Κατάλαβα πως οι οδηγίες είναι περιοριστικές και η πραγματική αποκάλυψη και ευτυχία ήρθε όταν άρχισα να αυτοσχεδιάζω, δηλαδή να το σχεδιάζω αυθαίρετα και να το συνθέτω όπως ήθελα.

— Τι ακριβώς θα δει κανείς, αν έρθει στη γκαλερί ΔΛ;

Επιτοίχιες ξύλινες συναρμολογούμενες κατασκευές είτε ως μεμονωμένες δημιουργίες είτε ως ένα ρέον εικαστικό περιβάλλον που βρίσκει τη συνέχειά του μέσα από την ασυνέχεια των επιμέρους μελών του. Όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης, Χάρις Κανελλοπούλου, φανερώνουν κατασκευαστικά χαρακτηριστικά κονστρουκτιβιστικών αρχιτεκτονικών δομών, καθώς και τις απεριόριστες και δαιδαλώδεις δυνατότητες του κολάζ μέσα από τη συνένωση θραυσμάτων.

— Τι χώρος υπάρχει σήμερα για παιχνίδι και αυτοσχεδιασμό;

Αν πετάξουμε τις προκαθορισμένες οδηγίες, αν αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια για να ξανασκεφτούμε δημιουργικά, αν απαλλαγούμε από τα δεσμά της μεθοδευμένης κατεύθυνσης και καθοδήγησης, ανοίγεται μπροστά μας μια αχανής περιοχή για αναστοχασμό, πηγαία εκφραστική δυνατότητα και απόλυτη ελευθερία.

— Ήξερες ότι πολλά από τα βίντεο με τα δισεκατομμύρια views που δείχνουν DIY μαγειρικά και ζαχαροπλαστικά τρικ είναι ψεύτικα; Πώς σου φαίνεται αυτό;

Το ψέμα γίνεται αλήθεια όταν εκφέρεται πειστικά. Έχω σχεδιάσει για την έκθεση αντίστοιχα manuals που δεν έχουν καμία λειτουργική συνοχή. Είναι εικόνες ενός πλασματικού κόσμου που υπόσχεται ολοκλήρωση, αλλά οδηγεί στο χάος.

Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_

 

This-is-how-to_

ΔΛ Gallery (Μεσολογγίου 55)

Έως 16/5

Πέμ. 11:30-19:30, Παρ. 11:30-19:30, Σάβ. 12:00-16:00

Είσοδος ελεύθερη

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM