Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida

Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
0

 

Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter

Το Ινστιτούτο αμερικανικής τέχνης Σμιθσόνιαν ψηφιοποίησε αυτό το σπάνιο λεύκωμα του καλλιτέχνη Ray Yoshida, το οποίο όπως πιστεύουν έφτιαξε στα τέλη της δεκαετίας του 60.

Ο Γιοσίντα συνέλεγε εικόνες από κόμικς και διαφημίσεις και ομαδοποιούσε σε ένα λεύκωμα τα αποκόμματα τα χέρια, τα φιλιά, η θάλασσα. Ο Γιοσίντα γεννήθηκε στη Χαβάη και για περισσότερα από 40 χρόνια δίδασκε στην σχολή του Ινστιτούτου Τέχνης στο Σικάγο.

Ήταν ζωγράφος και collagist και τα έργα του έχουν χαρακτηρισθεί σαγηνευτικά, ονειρικά παράξενα, και κωμικά παράλογα. Τα κολάζ του είναι έντονα γραφικά. Τοποθετεί μικρά περίεργα σχήματα και λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής, υφάσματα και άλλα μη αναγνωρίσιμα στοιχεία.

Ο Γιοσίντα μάζευε από τα σκουπίδια και τις υπαίθριες αγορές πράγματα που είχαν γίνει ντεμοντέ ή είχαν ευτελή αξία και με το έργο του τα επανεκτιμούσε. Τα απιοκαλούσε θησαυρούς - σκουπίδια. Θα μπορούσε να τα έχει ξεβράσει η θάλασσα. Κούκλες, αυτοκινητάκια, αναμνηστικά, παιχνίδια, ένα κομμάτι από ένα παζλ. Τα κολάζ του είναι αινιγματικά, μυστηριώδη και πνευματώδη. Επηρεάστηκε όχι μόνο από τα κόμικς αλλά και από την προσωπική του συλλογή λαϊκής τέχνης.

Τα έργα του Ray Yoshida υπάρχουν στις συλλογές του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Σικάγο, το Μουσείο Τέχνης της Χαβάης μέλος, και το Εθνικό Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης στην Ουάσιγκτον.

Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
Τα σπάνια λευκώματα του Ray Yoshida Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ