Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
O ιδανικός θεατής της δουλειάς μου υφίσταται: Είναι ένα φανταστικό πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει έναν πίνακα μου ως πόρτα για ένα όνειρο, ένα μέσο να φτάσει άλλους κόσμους. Embryo's Dream, oil on linen, 2017©Alessandro Sicioldr

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr

0

Μυστήριο. Κρυμμένα μυστικά. Αινίγματα χωρίς απάντηση. Σκοτεινές μορφές που ξεπηδούν από το ασυνείδητο. Το δευτερόλεπτο πριν ανοίξεις τα μάτια σου και τελειώσει ένα ακόμα όνειρο. Οι πίνακες του Ιταλού ζωγράφου Alessandro Sicioldr σε καλούν σε ένα ταξίδι στον ιδιαίτερο κόσμο τους. Τον γνωρίζουμε καλύτερα στην συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr

 

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background.

Πρώτα απ’ όλα ευχαριστώ πολύ για αυτή την συνέντευξη, πραγματικά εκτιμώ την ευκαιρία που μου δίνετε.

Αυτό που μπορώ να πω για εμένα είναι ότι πάντοτε ήμουν ένα άτομο που ήμουν σε επαφή περισσότερο με την φαντασία μου και τα όνειρα παρά με την πραγματικότητα. Από την παιδική μου ηλικία είχα ελάχιστο ενδιαφέρον για τον κοινό τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα, τον βαρετό τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο όπου τα πράγματα είναι έτσι όπως είναι, κατανοούσα ότι η φαντασία δεν ήταν κάτι αντίθετο με την πραγματικότητα, αλλά ήταν κάτι το οποίο την εμπλουτίζει και την ολοκληρώνει. Βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια μας, που βασικά είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας τον δικό μας κόσμο.

Γεννήθηκα σε μια αρχαία Ιταλική πόλη Tuscania, είχα μια αρκετά φυσιολογική παιδική ηλικία μέσα σε μια οικογένεια η οποία ήταν παθιασμένη με την τέχνη γενικά, ιδιαίτερα με την ζωγραφική. Ο πατέρας μου είναι ένας ρεαλιστής ζωγράφος ο οποίος χρησιμοποιεί παραδοσιακά μέσα και με δίδαξε την βάση της τεχνικής, όμως περισσότερο από όλα με βοήθησε να διαμορφώσω το δικό μου γούστο για την τέχνη και την μουσική.

Η ανθρώπινη ζωή μοιάζει με συμφωνία διαφορετικών πνευματικών καταστάσεων οι οποίες μετασχηματίζονται συνεχώς. Εάν είσαι σε αρμονία με την συμφωνία τότε θα ζεις μια έντονη και αληθινή ζωή. Αυτό μπορεί να φαίνεται ως ευτυχία αλλά το να είσαι αληθινός με τον εαυτό σου μπορεί να απαιτεί θυσία και πάρα πολύ πόνο.

— Ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις από την παιδική σου ηλικία;

Περισσότερο ανακαλώ μνήμες που σχετίζονται με στιγμές που πέρασα στην φύση, τα δάση, την λίμνη, την θάλασσα ή την εξοχή της Tuscania όπου ξεκίνησα να αναπτύσσω και να εξασκώ την ποιητική μου αίσθηση. Ο άνεμος που φυσούσε στους αγρούς, η σιωπή, τα μακρινά φώτα των πόλεων που έπεφταν πάνω στην λίμνη της Bolsena κάτω από τα πορφυρά σύννεφα. Οι αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας πάντοτε εμπλουτίζουν τις αισθήσεις μου. Είναι η αρχική πηγή για έναν καλλιτέχνη και έναν ποιητή που περιλαμβάνει την μαγεία και την δύναμη που συσσωρεύει κατά την διάρκεια της ανακάλυψης του κόσμου, και αποτελεί το σχήμα που θα δώσει στην ενηλικίωση του. Αυτό είναι φυσικό παρόλο που θα ήταν παράξενο και αδύνατο για έναν ενήλικα να ζει ως παιδί. Οι αναμνήσεις τις παιδικής ηλικίας είναι σημαντικές όσο είναι απλά ξεθωριασμένες αναμνήσεις κρυμμένες κάτω από απροσδιόριστες αισθήσεις.

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Fuoco Antico o La Nascita, oil on wood,2017 ©Alessandro Sicioldr
Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Persephone,s Dream, oil on wood,2017 ©Alessandro Sicioldr

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Ίσως κάποιος δεν γίνεται καλλιτέχνης, αλλά γεννιέται. Πάντοτε εξέφραζα αισθήματα και εικόνες μέσω του σχεδίου και αργότερα μέσω της ζωγραφικής έτσι πίστευα ότι αυτό είναι κάτι που έρχεται φυσικά, είναι απλά ένα σχήμα για να ζήσεις την ζωή. Οι καλλιτέχνες είναι κάποιες στιγμές εγωκεντρικοί επειδή σκέφτονται ότι είναι ανώτεροι σε σύγκριση με τους άλλους ανθρώπους, όμως σκέφτομαι ότι δεν είμαστε υπεύθυνοι για τις ιδέες που έχουμε στο κεφάλι μας, απλά συμβαίνουν σε εμάς και θα πρέπει να είμαστε ταπεινοί και να τις εκφράζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα αρχαία χρόνια τις αποκαλούσαν μούσες, τώρα το λέμε ασυνείδητο, όμως είναι γεγονός ότι είναι κάτι μυστηριώδες το οποίο δεν μπορούσε να ελέγξουμε. Η γνώμη μου είναι παρόμοια με αυτή του Redon: Ο καλλιτέχνης είναι ένα τυχαίο γεγονός.

—Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

Δεν μπορώ να κάνω ένα συγκεκριμένο top5 διότι αυτό αλλάζει κάθε μέρα και εξαρτάται από την διάθεση μου. Αυτοί όμως είναι μερικοί καλλιτέχνες για τους οποίους τρέφω βαθιά αγάπη.

 

1.

Rembrandt

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Ρέμπραντ, Φιλόσοφος σε διαλογισμό.

 

Ο μεγαλοπρεπέστερος ποιητής της τέχνης, είχε την δύναμη να εκφράσει την ανθρώπινη τραγωδία και λύτρωση, ένας οραματιστής που μας είπε βιβλικές, εξωτικές , ιστορίες χωρίς να ταξιδέψει έξω από το Άμστερνταμ, ο μόνος ζωγράφος ο οποίος κατάφερε να διαχειριστεί της παχιές και βρώμικες πινελιές με τέτοιο τρόπο ώστε να της οδηγήσει στην υπέρβαση, σε κάτι που είναι πιο πραγματικό από την πραγματικότητα, την ποίηση, σε έναν ύμνο της ανθρώπινης ύπαρξης.

 

2.

Tiziano

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Τιτσιάνο, Διονύσια στην Άνδρο.

 

Για έναν ζωγράφο είναι άχρηστο και αδύνατο να προσπαθεί να εξηγήσει την αγάπη του για τoν Tiziano, επειδή είναι η σημαντικότερη αυθεντία της ζωγραφικής. Ήταν διαχρονικός, αγνός , σαφής και γαλήνιος. Οι πίνακες των τελευταίων χρόνων του είναι μια ολοζώντανη έμπνευση για τους σύγχρονους καλλιτέχνες.

 

3.

Odilon Redon

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οντιλόν Ρεντόν, Η Οφιλία ανάμεσα στα λουλούδια

 

Δεν ξέρω εάν ο Odilon θα μπορούσε να συγκριθεί με τους γίγαντες της ζωγραφικής όπως ο Tiziano και ο Rembrandt, όμως έχω μια ιδιαίτερη αγάπη για αυτόν τον καλλιτέχνη, όχι μόνο για τα έργα του αλλά και για την φιλοσοφία που καθοδηγούν την τέχνη του.

 

Διάβασα την αυτοβιογραφία του εδώ και ένα χρόνο και ανακάλυψα την μορφή που θα ήθελα να έχει η φιλοσοφία μου για την τέχνη και την ζωγραφική. Ήταν μια διακήρυξη των αδιακήρυκτων ιδεών. Ο τέλειος συμβολιστής, ο ζωγράφος ο οποίος κατανοούσε ποιος ήταν ο ρόλος της ζωγραφικής την εποχή των εικόνων, του σινεμά, της φωτογραφίας: Η ζωγραφική πρέπει να αντιπροσωπεύει το μικρό, το αδιόρατο, αυτό που είναι κρυμμένο μέσα στον εαυτό του. Τα κρυμμένα μας όνειρα όπου μόνο η εικονική ποίηση μπορεί να εκφράσει. Δεν υπάρχει περισσότερη ανάγκη για ιστορική ζωγραφική ή αφηγηματική ζωγραφική, αλλά υπάρχει μια μεγάλη ανάγκη για ενδοσκόπηση και εσωτερική θέαση.

 

4.

Giorgione

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Τζιορτζιόνε, Προσκύνημα Των Μάγων

 

Ακόμα και εάν έζησε μια σύντομη ζωή δημιούργησε οπτική ποίηση μυστηρίου και ομορφιάς την οποία αγαπώ βαθιά.

 

5.

Piero di Cosimo

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Πιέρο ντι Κόζιμο, Ανδρομέδα

 

Δεν ξέρω γιατί αλλά αισθάνομαι μια δυνατή σύνδεση με αυτό τον ζωγράφο.

 

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;

O ιδανικός θεατής της δουλειάς μου υφίσταται: Είναι ένα φανταστικό πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει έναν πίνακα μου ως πόρτα για ένα όνειρο, ένα μέσο να φτάσει άλλους κόσμους. Οι πίνακες δεν μπορούν να υπάρξουν μόνοι τους είναι κατά ένα μεγάλο μέρος δημιουργήματα της φαντασίας του θεατή, έτσι είναι απαραίτητο για τον θεατή να κρατά την φαντασία του σε εγρήγορση. Δεν λέω αρκετά με τους πίνακες μου επειδή σέβομαι τον θεατή και πιστεύω ότι δεν είναι βλάκας και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το μυαλό του για να ολοκληρώσει τον πίνακα. Τι σημαίνει αυτή η σκηνή; Τι είναι κρυμμένο πίσω από το βουνό; Τι σημαίνουν τα φώτα στο βάθος; Που βρίσκεται αυτός ο κόσμος;

Το πρόβλημα με τις μοντέρνες εκφράσεις (σ.σ της τέχνης) είναι ότι λένε πάρα πολλά. Στις περισσότερες ταινίες για παράδειγμα δεν υπάρχει χώρος για τον θεατή, σου λένε τι θα συμβεί, το σενάριο αποκαλύπτει πολλά για τους χαρακτήρες, το πώς ακούγονται οι φωνές τους κ.τ.λ έτσι ο θεατής δεν υποχρεώνεται να δουλέψει την φαντασία του με αποτέλεσμα να προκύψει μια κοινή ερμηνεία αυτού που παρακολουθεί.

Είναι μια μορφή τυραννίας η οποία σε διδάσκει το πώς να σκέφτεσαι, πώς να ερμηνεύεις τον κόσμο, το οποίο είναι κάτι υποκειμενικό και δίνει στα πράγματα μια προκαθορισμένη ερμηνεία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αγαπώ σκηνοθέτες όπως ο Fellini και ο Lynch, οι οποίοι δημιουργούν μια αίσθηση μυστηρίου στον θεατή.

Όπως όταν διαβάζεις ένα βιβλίο που χρησιμοποιείς την φαντασία σου για να δώσεις ένα πρόσωπο στους χαρακτήρες, για να δημιουργήσεις περιβάλλοντα, σκηνικά. Χρειάζεται να φτιάξουμε περισσότερες ταινίες μέσα στο κεφάλι μας!!

— Πιστεύεις ότι η κοινωνία έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στους καλλιτέχνες;

Πάντοτε αισθάνομαι παράξενα όταν οι λέξεις «κοινωνία» και «καλλιτέχνης» είναι στην ίδια πρόταση. Όπως προείπα το να είναι κάποιος καλλιτέχνης είναι ένα τυχαίο γεγονός και η γνώμη μου είναι ότι ο μόνος τρόπος που η τέχνη θα μπορούσε να επηρεάσει την κοινωνία είναι με το να βελτιώσει τον καθένα σε ατομικό επίπεδο. Η κοινωνία θα πρέπει να υποστηρίξει τους καλλιτέχνες με έναν έμμεσο τρόπο: βελτιώνοντας τον πολιτισμό των ανθρώπων. Αυτό θα κάνει τους ανθρώπους να είναι περισσότερο ευαίσθητοι απέναντι στην τέχνη. Φυσικά εάν μια χώρα αποφασίσει να στηρίξει τους καλλιτέχνες αυτό θα είναι ένα σημάδι πολιτισμικής εξέλιξης και κάτι ωφέλιμο για την ανθρωπότητα, όμως αυτό δεν είναι κάτι που απασχολεί την Ιταλία όπου το να είσαι καλλιτέχνες δεν το θεωρούν και τόσο σοβαρή δουλειά.

 

— Πως ορίζεις την καλλιτεχνική επιτυχία;

Η καλλιτεχνική επιτυχία και η επιτυχία στην ζωή, την βρίσκει ένας καλλιτέχνης όταν η τέχνη του είναι σε αρμονία με την ζωή του. Η τέχνη είναι μια έκφραση της αλήθειας, συχνά προσωπικής, όμως σε κάποιες περιπτώσεις είναι παγκόσμια.

 

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Stanza Rossa o Annunciazione, oil on wood, 2017 ©Alessandro Sicioldr
Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Sogno Del Demiurgo, oil on wood board, 2017©Alessandro Sicioldr

 

— Ποια είναι η γνώμη σου για την άποψη ότι ένας πραγματικός καλλιτέχνες πρέπει να είναι φτωχός;

Δεν καταλαβαίνω την σχέση ανάμεσα στον καλλιτέχνη και την φτώχεια. Ένας καλλιτέχνης είναι ένα πρόσωπο το οποίο κάνει τεράστια δουλειά και σχετικά με την ζωή του μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Ο Tiziano ήταν πλούσιος, ο Khnopff ήταν πλούσιος, ο Rubens ήταν πολύ πλούσιος, ο Rembrandt ήταν φτωχός, αργότερα πλούσιος, και στην συνέχεια φτωχός ξανά.

 

— Τι είναι για εσένα δυστυχία;

Πιστεύω ότι η ιδέα της ευτυχίας είναι άστοχη, όπως η ιδέα του έρωτα ή της φιλίας. Τα ανθρώπινα αισθήματα και οι σχέσεις είναι πολύπλοκα και πολύπλευρα. Είναι τραγικό λάθος να τα απλοποιείς έχοντας στερεότυπα στο μυαλό σου. Είναι η ευτυχία ικανοποίηση; Περηφάνια; Ευχαρίστηση; Ολοκλήρωση;

 

Πιστεύω ότι η ανθρώπινη ζωή μοιάζει με συμφωνία διαφορετικών πνευματικών καταστάσεων οι οποίες μετασχηματίζονται συνεχώς. Εάν είσαι σε αρμονία με την συμφωνία τότε θα ζεις μια έντονη και αληθινή ζωή. Αυτό μπορεί να φαίνεται ως ευτυχία αλλά το να είσαι αληθινός με τον εαυτό σου μπορεί να απαιτεί θυσία και πάρα πολύ πόνο.

 

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
The two queens, oil on wood, 2017©Alessandro Sicioldr

 

— Στείλε ένα μήνυμα στον 16χρονο εαυτό σου.

«Δεν μπορώ να κάνω spoiler σχετικά με την ζωή σου, έτσι αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι αυτό που μπορεί να σου φαίνεται τώρα σαν λάθος δεν είναι πάντοτε αυτό που νομίζεις».

 

— Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Το πρόσωπο δίπλα σε εμένα (είμαι αυτός με το μούσι χαχαχα)…η Elisa!

 

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
La Visita, charcoal on paper, 2016 ©Alessandro Sicioldr

 

Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Enigma dell'infanta,oil on linen, 2017©Alessandro Sicioldr
Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Είναι μια μορφή τυραννίας η οποία σε διδάσκει το πώς να σκέφτεσαι, πώς να ερμηνεύεις τον κόσμο, το οποίο είναι κάτι υποκειμενικό και δίνει στα πράγματα μια προκαθορισμένη ερμηνεία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αγαπώ σκηνοθέτες όπως ο Fellini και ο Lynch, οι οποίοι δημιουργούν μια αίσθηση μυστηρίου στον θεατή...The Isle, oil on wood, 2015 ©Alessandro Sicioldr
Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Τα αρχαία χρόνια τις αποκαλούσαν μούσες, τώρα το λέμε ασυνείδητο, όμως είναι γεγονός ότι είναι κάτι μυστηριώδες το οποίο δεν μπορούσε να ελέγξουμε...Night Chant, oil on linen, 2017 ©Alessandro Sicioldr
Τα σκοτεινά όνειρα του Alessandro Sicioldr στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οι αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας πάντοτε εμπλουτίζουν τις αισθήσεις μου. Είναι η αρχική πηγή για έναν καλλιτέχνη... Ila's_Dream, oil on linen, 2017©Alessandro Sicioldr

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr απο τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια του.

 

Info

Alessandro Sicioldr

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ