Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Baku magazine © Victoria Antolini

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής

1

H Ρωσίδα καλλιτέχνις και εικονογράφος Victoria Antolini αγαπά τα πλοία, τη θάλασσα, την περιπέτεια και τα ταξίδια. Είναι ένας νέος άνθρωπος που δεν ησυχάζει ποτέ και πειραματίζεται διαρκώς με καινούρια πρότζεκτ. Ας ακούσουμε τι έχει να πει για όλα αυτά στο LIFO.gr

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.

Είμαι η Victoria Antolini, Ρωσίδα ζωγράφος και illustrator. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Μόσχα, όπου σπούδασα έξι χρόνια ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μόσχας. Μου αρέσει να ταξιδεύω στον κόσμο και τελευταία ζω στην ηλιόλουστη Ιταλία, στην Μπολόνια (όπου σπουδάζω χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της πόλης). Κατά τη διάρκεια του χειμώνα μού λείπει αρκετά το χιόνι της πατρίδας μου.

— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση από την παιδική σου ηλικία;

Η πιο έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία είναι όταν έχασα εντελώς τη μνήμη μου.

Όταν ήμουν 10 Victoria Antoliniχρονών, έπεσα από το ποδήλατο με πολύ άσχημο τρόπο. Χτύπησα το κεφάλι μου στον δρόμο και ήμουν λιπόθυμη μερικές ώρες. Όταν ξύπνησα βρισκόμουν στο νοσοκομείο με τον πατέρα μου από πάνω μου. Ήταν ένα παράξενο συναίσθημα, εκείνη τη στιγμή δεν θυμόμουν το παραμικρό, ούτε καν το όνομά μου. Ήταν περίεργο, μπορεί εκείνη τη στιγμή να σκέφτεσαι λογικά, αλλά είσαι σαν ένα κομμάτι λευκό χαρτί. Ξαφνικά η μνήμη μου άρχισε να επανέρχεται με χαοτικό τρόπο – θυμόμουν το φιλμ που είχα δει την προηγούμενη μέρα, έπειτα το όνομα της γάτας μου… ξαφνικά θυμήθηκα ότι ήμουν ζωγράφος…

Πήρα το χέρι του πατέρα μου και τον ρώτησα με τα μάτια μου γεμάτα δάκρυα: «Μπαμπά…Θα μπορέσω να ζωγραφίσω ξανά;». Σήμερα η ερώτηση μου φαίνεται τόσο αστεία, σαν να παίζω σε χολιγουντιανή ταινία. Ο πατέρας μου με αγκάλιασε και μου είπε: «Σίγουρα θα μπορέσεις, πιθανόν το να ταρακουνηθεί λίγο ο εγκέφαλός σου δεν είναι κακό για ένα καλλιτέχνη…».

Eιλικρινά, θα μου άρεσε να γράψω ένα βιβλίο για παιδιά γιατί έχω εκατοντάδες ιστορίες στο κεφάλι μου. Όμως πάντοτε αισθάνομαι ότι είμαι πολύ κακή στο γράψιμο. Τελικά αποφάσισα να κάνω ένα σιωπηλό βιβλίο – θα είναι μια εικονογραφημένη ιστορία χωρίς λέξεις. Ελπίζω να σας αρέσει!

— Γιατί έγινες illustrator;

Ήρθα σε επαφή με την εικονογράφηση κατά τύχη. Σπούδαζα τοιχογραφία, αν και πάντα μου άρεσε να κάνω εικονογραφήσεις. Όπως μπορώ να θυμηθώ, πάντα ήθελα να σκιτσάρω σχέδια και καταστάσεις που εμφανίζονταν μέσα στο κεφάλι μου. Για να συνεχίσω τα σχέδιά μου αποφάσισα να έχω μια σελίδα στο LiveJournal. Το blog μου σκόπευα να το έχω μόνο για προσωπική χρήση και μου προκάλεσε έκπληξη όταν ανακάλυψα ότι πολλοί άνθρωποι με ακολουθούσαν. Στο blog μου οφείλω τους πρώτους μου πελάτες!

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Πάντα ήθελα να σκιτσάρω σχέδια και καταστάσεις που εμφανίζονταν μέσα στο κεφάλι μου...Baku magazine © Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
The Real Boat © Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Sailors © Victoria Antolini

— Ποια ήταν τα πρώτα αγαπημένα σου βιβλία όταν ήσουν παιδί; Υποθέτω τα βιβλία του Ιουλίου Βερν…

Θυμάμαι ότι είχα εντυπωσιαστεί πάρα πολύ από τα σχόλια για τις Περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων του Lewis Carroll. Φυσικά αγαπούσα το βιβλίο, όμως τα σχόλια που γίνονταν για αυτό ήταν πολύ πιο ενδιαφέροντα τότε για μένα. Υπάρχει η άποψη ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να εικονογραφήσεις την Αλίκη και είναι μεγάλη πρόκληση για κάθε καλλιτέχνη. Αν θες να καταλάβεις εάν είσαι επαγγελματίας illustrator προσπάθησε να εικονογραφήσεις αυτό το βιβλίο. Θα μου άρεσε να προσπαθούσα κάποια μέρα…

— Πες μας μερικά πράγματα για την ιδέα πίσω από το πρότζεκτ “The Real Boat” και για τη συνεργασία σου με τη Marina Aronstham. 

Ήταν πολύ όμορφα. Η Marina (η συγγραφέας του “The Real Boat”) αναζητούσε έναν καλλιτέχνη ο οποίος να αγαπά τα πλοία. Βρήκε τη δουλειά μου κατά τύχη και αμέσως μου έγραψε ένα γράμμα για να μου προτείνει την εικονογράφηση της ιστορίας της. Όταν διάβασα το βιβλίο σκέφτηκα: «Θεέ μου, είναι δικό μου και φαίνεται σαν να έχει γραφτεί για μένα». Ήμουν πολύ χαρούμενη δουλεύοντας πάνω σε αυτή την ιστορία. Τώρα έχει σχεδόν τελειώσει και ελπίζω το βιβλίο να εκδοθεί μέσα στο φθινόπωρο.

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini

— Η τελευταία σου δουλειά είναι για το Baku Magazine που εκδίδεται από την Condé Nast. Πώς ήταν η συνεργασία σου με ένα μεγάλο περιοδικό όπως το Baku; Αισθάνθηκες ελεύθερη να δημιουργήσεις αυτό που ήθελες;

Θυμάμαι ότι έκανα πάρα πολλές αλλαγές για την πρώτη μου εικονογράφηση για το Baku. Τόσο ο art director όσο και ο editor με εμπιστεύτηκαν πλήρως και ξέρω ότι είμαι απολύτως ελεύθερη να σχεδιάσω ό,τι θέλω για αυτό. Ειλικρινά, απολαμβάνω να δουλεύω για το Baku επειδή σε κάθε τεύχος πειραματίζομαι και ανακαλύπτω κάτι νέο για τον εαυτό μου. Διάβασα τόσα άρθρα για το Baku (σ.σ. Η πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν) και ερωτεύτηκα το πνεύμα και την ατμόσφαιρα της πόλης. Ονειρεύομαι να πάω κάποια μέρα.

— Σε τι διαφέρει η ζωή στην Ιταλία από τη ζωή στη Ρωσία;

Θα ακουστεί παράξενο, όμως οι Ρώσοι μοιάζουμε πολύ στον χαρακτήρα με τους Ιταλούς. Τόσο οι Ρώσοι όσο και οι Ιταλοί είναι γενναιόδωροι, αυθόρμητοι, ταλαντούχοι και πολύ πολύ ακατάστατοι. Έτσι, αισθάνομαι την Ιταλία σαν το σπίτι μου. Η μόνη διαφορά είναι ότι στην Ιταλία κάνει περισσότερη ζέστη. :-)

— Ένα top 5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

 1.

 Jan van Eyck 

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Τον ανακάλυψα και ερωτεύτηκα την δουλειά του όταν ήμουν 8 ετών και εξακολουθώ να λατρεύω την μυστηριώδη ατμόσφαιρα των έργων του και την φανταστική τεχνική τους.

2.

Edgar Degas

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Ένας από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες από το 1800. Λατρεύω την ζωγραφική του και τα πορτραίτα του.

3.

Paul Klee

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Μια υπέροχη μίξη σαγηνευτικών αφηρημένων φορμών και εκπληκτικών χρωμάτων

4.

Saul Steinberg

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Οι καλύτερες εννοιολογικές ιδέες και φανταστική αίσθηση του χιούμορ

 

5.

Pavel Filonov

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
Είναι απλά εντελώς τρελός

— Πες μας μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία σου.

Όταν ήμουν φοιτήτρια δούλεψα ένα εξάμηνο στη Νέα Υόρκη. Θυμάσαι όταν είχε γίνει ένα τεράστιο μπλακ άουτ σε πέντε πολιτείες των ΗΠΑ;

Όλη η πόλη ήταν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, μετρό και τα λεωφορεία δεν δούλευαν. Αποφάσισα να πάω περπατώντας στο σπίτι διασχίζοντας όλο το Harlem από τη μια άκρη ως την άλλη. Θυμάμαι ότι ένας γέρος μού είχε πει «Κοπελιά, να είσαι προσεκτική». Όμως δεν συνειδητοποιούσα τότε πόσο επικίνδυνο ήταν αυτό που έκανα.

Ευτυχώς για μένα ήταν φανταστικά! Όλοι οι μαύροι κάτοικοι της συνοικίας ήταν έξω από τα σπίτια τους, έπαιζαν χαρτιά, τραγουδούσαν και χόρευαν, ενώ στο εσωτερικό των καταστημάτων είχαν ανάψει κεριά. Όλοι με κοιτούσαν σαν να ήμουν εξωγήινη – ένα λευκό κορίτσι που περπατούσε ολομόναχο στο Harlem με ακουστικά στα αυτιά, τρώγοντας παγωτό. Την επόμενη μέρα συνειδητοποίησα πόσο επικίνδυνο ήταν αυτό που έκανα.

— Υπάρχουν λόγοι που θα σε έκαναν να αρνηθείς την εικονογράφηση ενός βιβλίου για παιδιά;

Δυστυχώς έχω αρνηθεί πολλές προτάσεις για εικονογράφηση βιβλίων. Ο λόγος είναι ότι σχεδιάζω με αργό ρυθμό. Συνήθως κάνω ένα δυο βιβλία τον χρόνο. Έτσι, προσπαθώ να επικεντρωθώ στα προσωπικά μου πρότζεκτ ή να διαλέξω κάτι πολύ πολύ ιδιαίτερο.

— Πες μας για τα μελλοντικά σου σχέδια;

Συχνά με ρωτάνε: «Γιατί δεν γράφεις ένα βιβλίο για παιδιά;». Ειλικρινά, θα μου άρεσε γιατί έχω εκατοντάδες ιστορίες στο κεφάλι μου. Όμως πάντοτε αισθάνομαι ότι είμαι πολύ κακή στο γράψιμο. Τελικά αποφάσισα να κάνω ένα σιωπηλό βιβλίο – θα είναι μια εικονογραφημένη ιστορία χωρίς λέξεις. Ελπίζω να σας αρέσει!

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini


— 
Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία της θέας που έχεις αυτή τη στιγμή από το παράθυρό σου;

Τώρα είμαι σε διακοπές σε μια μικρή αλλά γοητευτική ιταλική πόλη, τη Senigallia. Kάθε Αύγουστο υπάρχει ένα φανταστικό φεστιβάλ rock'n'roll για όποιον αγαπά τα '50s.

Όλες τις νύχτες χορεύω και όλα τα πρωινά ζωγραφίζω και έχω αυτή την υπέροχη θέα από το παράθυρό μου: Θα ευχόμουν να μπορούσα να ζήσω όλο τον χρόνο εδώ.

Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini
Τα έργα της Victoria Antolini είναι εικόνες μιας παραμυθένιας ζωής Facebook Twitter
© Victoria Antolini

Info

Λεπτομέρειες για τα έργα της Victoria Antolini μπορείτε να βρείτε στο AntoliniArt 

Ανακαλύψτε περισσότερες εικόνες από τα πρότζεκτ της στο official site

Η σελίδα της στο Facebook είναι εδώ

 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ